Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Randka z feministą (42 opinie)

komedia
kasy:
58 551-50-40, 301-13-28
wystawia:
Teatr Wybrzeże
data premiery:
15 lipca 2017
czas trwania:
1 godz. 30 min. (bez przerw)
6.5 51 ocen 1 10

Uwaga! spektakl zawiera kontrowersyjne treści lub/i słowa niecenzuralne

Randka z feministą
Samantha Ellis

Przekład: Elżbieta Woźniak

"Randka z feministą" to przewrotna komedia romantyczna, w której dwoje aktorów wciela się jednocześnie w zakochaną parę tuż przed ślubem, byłych kochanków i niechętnych małżeństwu rodziców. Zmieniając wcielenia jak rękawiczki aktorzy dokonują wiwisekcji na emocjach bohaterów a zarazem opowiadają historię relacji zdawać by się mogło niemożliwej: przecież Ona lubi złych mężczyzn, a On jest feministą... Przezwyciężyć wszystkie przeszkody może jedynie, jak to w komediach romantycznych bywa, miłość, miłość, miłość.

Powstaną dwa spektakle, w dwóch różnych obsadach. Choć oparte na tym samym tekście, będą to z pewnością dwie różne RANDKI Z FEMINISTĄ...

Reżyseria: Michał Derlatka
Opracowanie tekstu: Michał Kurkowski
Opracowanie muzyczne: Joanna Sówka-Sowińska
Scenografia: Magdalena Gajewska
Asystent reżysera: Joanna Kreft-Baka
Asystent reżysera: Anna Kociarz
Inspicjent, sufler: Katarzyna Wołodźko

W spektaklach występują:

Obsada I: Anna Kociarz - Kate, Morag, Carina, Maciej Konopiński - Steve, Joe, Ross (grają 22 i 23 lutego)
Obsada II: Joanna Kreft-Baka - Kate, Morag, Carina, Krzysztof Matuszewski - Steve, Joe, Ross (grają 3 i 4 marca)

Prapremiery: I obsada - 15 lipca na Scenie Letniej, II obsada - 22 lipca na Scenie Letniej

-----

Samantha Ellis - brytyjska pisarka i dramaturg. Urodziła się w rodzinie iracko-żydowskiej i dorastała w Londynie. Studiowała w Queens' College w Cambridge. Jej sztuka THE CANDY JAR została pokazana podczas festiwalu Fringe w Edynburgu w 1996 roku. Ellis pracowała jako dziennikarka, pisała felietony o historii teatru dla gazety The Guardian. W 2003 roku Theatre 503 wystawił jej sztukę PATCHING HAVOC. W 2006 roku BBC Radio 4 wyemitowało jej słuchowisko SUGAR AND SNOW, którego akcja rozgrywa się w społeczności kurdyjskiej w północnym Londynie; zaprezentowano je także w londyńskim Hampstead Theatre. Sztuka Ellis RANDKA Z FEMINISTĄ mająca swą premierę w Arcola Theatre we wrześniu 2016 roku spotkała się ze znakomitym przyjęciem publiczności i krytyki teatralnej.

Michał Derlatka (ur. 1981) - absolwent reżyserii i aktorstwa Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, studiował też reżyserię i dramaturgię w Hiszpanii (Institut del Teatre, Barcelona). Specjalizuje się w przedstawieniach teatru formy i teatru młodego widza. Trójmiejskiej publiczność znany głównie z realizacji w Tetrze Wybrzeże (PODRÓŻE GULIWERA, PRZYGODY KOZIOŁKA MATOŁKA) oraz w Teatrze Miniatura (FAHRENHEIT, SIEDMIU KRASNOLUDKÓW, TRAMWAJE). Pod jego pieczą powstał realizowany od trzech lat cykliczny projekt lektur udramatyzowanych dla najmłodszych LEKCJE NIEGRZECZNOŚCI. Poza Trójmiastem współpracował z teatrami w całej Polsce, m. in. we Wrocławiu, Warszawie, Olsztynie, Jeleniej Górze, Kaliszu, a także za granicą: w Barcelonie, Kordobie w Czechach i na Słowacji.

Joanna Sówka-Sowińska (ur. 1982) - architekt, projektant przestrzeni dźwiękowych, animator kultury. Absolwentka Wydziału Architektury na Politechnice Gdańskiej oraz wydziału fotografii na uczelni Bellas Artes de Valencia w Hiszpanii. Autorka dźwięku do ponad 20 spektakli teatralnych, etiud ulicznych i czytań udramatyzowanych. m.in. do wyreżyserowanych przez Michała Derlatkę spektakli: SZNYCEL GÓRSKI, SIEDMIU KRASNOLUDKÓW, TESLA VS EDISON, RYDYGIER, MÓJ PRZYJACIEL WAMPIR, PRZYGODY KOZIOŁKA MATOŁKA i innych.

Magdalena Gajewska - scenograf. Absolwentka wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego poznańskiej ASP oraz Wydziału Scenografii ASP w Krakowie. Pracowała m.in. w Teatrze Powszechnym w Łodzi, Teatrze Polskim w Bydgoszczy, Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Od 2006 roku scenograf Teatru Wybrzeże. Laureatka nagrody im. Teresy Roszkowskiej przyznawanej przez Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu ITI. Jest autorką scenografii m.in. do FARSY Z WALWORTH Endy Walsha, BABY CHANEL Nikołaja Kolady, BRONIEWSKIEGO Radosława Paczochy w reżyserii Adama Orzechowskiego oraz do ARABELI Maliny Prześlugi w reżyserii Pawła Aignera.

Michał Kurkowski (ur. 1989) - autor scenariuszy teatralnych, dramaturg, doktorant w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył Dramaturgię teatralną na Wydziale Reżyserii Dramatu krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych (d. PWST). Współpracował z reżyserką Małgorzatą Warsicką przy spektaklach KRÓL oraz DZIEJE UPADKÓW (przez miesięcznik Teatr przedstawienie zostało wyróżnione jako najlepsza adaptacja sezonu 2015/ 2016). Autor scenariuszy czytań dla Teatru Polskiego w Warszawie, Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku oraz scenariuszy słuchowisk dla Audioteki. W czasie studiów asystował m.in. Piotrowi Gruszczyńskiemu przy KABARECIE WARSZAWSKIM w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego, Andrzejowi Chyrze przy operze CZARODZIEJSKA GÓRA Pawła Mykietyna oraz Mariuszowi Trelińskiemu podczas prac nad TRISTANEM I IZOLDĄ Richarda Wagnera. Swoje teksty publikował w miesięczniku literackim Akant oraz kwartalniku Konteksty, wydawanym przez Instytut Sztuki PAN. W 2011 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Swoje teksty publikował w miesięczniku literackim Akant, kwartalniku Konteksty wydawanym przez Instytut Sztuki PAN oraz Ruchu muzycznym.

Recenzja Trojmiasto.pl

Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże (32 opinie)

W repertuarze Teatru Wybrzeże obok spektakli poważniejszych jest miejsce na przedstawienia...

12 lipca 2017

Opinie (42) 4 zablokowane

  • No nie (1) (opinia sprzed 3 lat)

    W ciągu dwóch tygodni widziałem dwie komedie na dwoje aktorów: "Zacznijmy jeszcze raz" i "Randkę dla feministy". Jakby to porównać... Czesław Niemen i Zenek Martyniuk - niby obaj grali na instrumentach klawiszowych, ale efekt ich działań jest znacząco odmienny. "Randka..." jest nieśmieszna i nudna, nie obchodzi widza (przynajmniej mnie) ani na sekundę. Zdecydowanie lepiej wybrać "Zacznijmy...".

    • 8 5

    • porównanie (opinia sprzed 2 lat)

      byłam na obu sztukach i uważam,ze obie bardzo ciekawie pokazane!!!!Zupełnie inne fabuły,więc trudno tak jednoznacznie porównywac poza tym,ze gra i tu i tu dwójka aktorów!!!!Polecam obie sztuki!!!!

      • 1 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

    Warto zobaczyć!!! (opinia sprzed 2 lat)

    Pełne wdzięku przedstawienie dzięki ciekawej fabule, ale głównie z powodu świetnej gry aktorskiej pani A. Kociarz i M. Konopińskiego.

    • 10 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

    Polecam parę Kociarz i Konopiński (opinia sprzed 3 lat)

    Udało mi się oglądać przedstawienie z objema obsadami, para Anna Kociarz i Maciej Konopiński zdecydowanie lepsza, aktorzy bardziej dynamiczni, więcej się działo na scenie. Gorąco polecam.

    • 10 1

  • Bardzo dobre (opinia sprzed 3 lat)

    Byłąm wczoraj, 26.X.2017 gra aktorów wyśmienita. Miło spędzony czas. Polecam

    • 4 0

  • A ja się świetnie bawiłam na spektaklu. Udany wieczór:) (opinia sprzed 3 lat)

    • 5 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

    Dorota (1) (opinia sprzed 3 lat)

    Tak beznadziejnego spektaklu dawno nie widziałam. Szczerze odradzam.

    • 8 11

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

    (1) (opinia sprzed 3 lat)

    Spektakl jest prymitywny, schlebiający niskim gustom

    • 9 12

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

      Ponurak się odezwał (opinia sprzed 3 lat)

      Wyluzuj człowieku, nie wszystko musi zamykać się w miesięcznicy

      • 0 2

  • Ten plakat (opinia sprzed 3 lat)

    Robiły dzieci na lekcji informatyki w podstawowce?

    • 2 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

    Polecam (1) (opinia sprzed 3 lat)

    Przede wszystkim świetnie zagrany spektakl. Maciej Konopiński - rewelacyjny, Anna Kociaż - świetna. Gorąco polecam

    • 13 5

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

      (opinia sprzed 3 lat)

      Oj, Pan Konopiński to chyba tekstu jeszcze do końca nie opanował, ale przyznaję braki grą nadrobił. Spektakl zabawny na czas kanikuły idealny.

      • 5 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

    Jak to gdzie? (4) (opinia sprzed 3 lat)

    rezydencja 250m2, ferrari w garazu, kobieta w kominku z drinkiem w reku, pawie w ogrodzie. Jakies pytania? do spalonego teatru na marne szmiry nie chadzam

    • 7 13

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

      Jak masz pawie w ogrodzie, to po co meneli wpuszczasz (opinia sprzed 3 lat)

      • 1 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

      (2) (opinia sprzed 3 lat)

      Ale jak, kobieta w kominku? Grubsza akcja :D

      • 16 0

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

        Kolejny etap lansu i wyróżniania się z tłumu szaraków. Nie palisz już kasą w kominku, tylko kobietami. (1) (opinia sprzed 3 lat)

        Przecież trzeba się czymś wyróżniać od reszty społeczeństwa.

        • 11 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery