• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Pinokio (88 opinii)

balet
kasy:
58 763-49-06
wystawia:
Opera Bałtycka w Gdańsku
czas trwania:
1 godz. 30 min. (bez przerw)
data premiery:
23 lutego 2017
6.3
30 ocen
Pinokio
komedia baletowa Giorgio Madii na podstawie powieści Carla Collodiego

Historia drewnianego pajacyka, który bardzo chciał zostać człowiekiem, oparta jest na słynnej powieści Carla Collodiego, wielokrotnie ekranizowanej i wystawianej na deskach teatrów na całych świecie. W Operze Bałtyckiej interpretację tej opowieści przedstawi Giorgio Madia, wybitny reżyser i choreograf, były solista Baletu XX Wieku Maurice Bejarta i tancerz San Francisco Ballet.

Obok wielkich klasyków repertuaru baletowego: "Śpiąca królewna", "Dziadek do orzechów", "Jezioro łabędzie", "Romeo i Julia", "Córka źle strzeżona" i "Coppelia" - Madia stworzył pełnowymiarowe spektakle na podstawie własnej oryginalnej choreografii: "Nudo", "Alicja w Krainie Czarów", "Kopciuszek", "Czarnoksiężnik z Krainy OZ", "Chopin imaginaire", "La dolce vita", "Piotruś Pan" i "Don Juan".

Często w twórczości sięga po interpretacje znanych baśni i książek dla dzieci, bo jak tłumaczy w wywiadach "pociąga go świat nierealny". Dlaczego? "... jest bliski mojemu rozumieniu teatru. Nie lubię realizmu na scenie. Mogę czytać realistyczne książki, ale kiedy idę do opery, chcę zobaczyć coś niezwykłego. Jakiś rodzaj magii. Baśnie idealnie pasują do tego pomysłu" (Głos Wielkopolski, 27 kwietnia 2010 r.)

Ten były dyrektor artystyczny baletu Teatru Wielkiego w Łodzi, za zrealizowaną tam w 2006 roku swoją wersję choreograficzną "Śpiącej królewny" Piotra Czajkowskiego, otrzymał nagrodę krytyków "Złotą Maskę". Łódzcy recenzenci przyznali mu ponownie tę nagrodę za "Kopciuszka" (kwiecień 2010 roku, Opera Krakowska, do muzyki Giaocchino Rossiniego) oraz za znakomitą inscenizację "Opowieści Hoffmanna".

Spektakle Giorgio Madii charakteryzuje wyrafinowane, poczucie humoru i ogromna muzykalność.

Taki też będzie "Pionokio". W spektaklu usłyszymy muzykę Nino Roty, twórcy muzyki do "Ojca chrzestnego" w reż. Francisa Forda Coppoli, kompozytora znanego ze współpracy z takimi reżyserami jak Federico Fellini i Luchino Visconti.

- Jego muzykę cechuje duża dynamika i fantastyczne poczucie humoru - mówi Giorgio Madia (trójmiasto.pl, 9 grudnia 2016 r.) - W tym względzie mamy wiele wspólnego. Zależy mi na tym, by spektakl nie był smutny czy melancholijny. Potrzebujemy czegoś pogodnego, zabawnego, podnoszącego na duchu. Znalazłem w twórczości Roty elementy, które bardzo dobrze można przenieść na język tańca.

Reżyser podkreśla też dynamiczny charter tej opowieści - losy Pinokia związane są przecież z jego wędrówką, pełną zaskakujących przygód.

- Podróże i ciągle nowe odkrycia. Uznałem to za bardzo dobry punkt wyjścia do tańca - podkreśla Madia (trójmiasto.pl, 9 grudnia 2016 r.).

Giorgio Madia, który mówi o sobie, że jest "dorosłym mężczyzną z dziecięcym sercem" kieruje swój spektakl dla dzieci, ale i dla dorosłych. - "Pinokio" będzie przedstawieniem dla każdego - przekonuje reżyser.

Choreografia, reżyseria i reżyseria świateł: Giorgio Madia
Muzyka: Nino Rota
Scenografia i kostiumy: Stephan Mannteuffel
Asystent choreografa: Adriana Mortelliti
Dramaturg: Annegret Gertz
Inspicjenci: Piotr Borowy/Magdalena Szlawska


Obsada:
Pinokio - Roberto Tallarigo
Dżepetto - Filip Michalak / Bartosz Kondracki
Majster Wisienka - Maciej Ruszkiewicz
Ogniojad - Roberto Tallarigo / Maciej Ruszkiewicz
Wróżka - Beata Giza / Min Kyung Lee
Gadający Świerszcz - Marianna Młynarska
Kot - Sayaka Haruna-Kondracka
Lis - Bartosz Kondracki
Knot - Michał Lewandowski / Roberto Tallarigo
Ślimak - Marianna Młynarska / Megan Hill / Agnieszka Wojciechowska
Lekarki - Agnieszka Wojciechowska, Min Kyung Lee, Magdalena Negowska /
Clelia Averna, Monika Zaniewicz, Aleksandra Michalak
Woźnica -
Karabinier - Maciej Ruszkiewicz

Wieśniacy, Osły, Uczniowie, Marionetki: Cleila Averna, Natalia Cedrowicz, Beata Giza, Sayaka Haruna-Kondracka, Megan Hill, Min Kyung Lee, Bartosz Kondracki, Michał Lewandowski, Filip Michalak, Aleksandra Michalak, Marianna Młynarska, Magdalena Negowska, Maciej Ruszkiewicz, Sandra Springhorn, Roberto Tallarigo, Agnieszka Wojciechowska, Monika Zaniewicz.

Recenzja Trojmiasto.pl

Opinie (88) 9 zablokowanych

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

    (opinia sprzed 7 lat)

    To jest bardzo ładne przedstawienie.WRESZCIE coś dla młodszych widzów, bo długo nie mogliśmy w Trójmieście się cieszyć propozycją dla tej grupy wiekowej. Na balet jeszcze trzeba poczekać, co dowodzi tylko, jak trudną jest to sztuką. Ja tam czekam cierpliwie pełen nadziei na dalszy rozwój Opery Bałtyckiej.

    • 23 3

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

    Zgadzam się :) (1) (opinia sprzed 7 lat)

    Sztuka rewelacja, pokłony dla wszystkich tancerzy ,szacunek dla załogi, tytułowy Pinokio - rewelacja !!!!!!!!!!!!!!!!Lecz wróżka wykonaną przez jedną z liderek zespołu, Beatę Gizę bardzo mizernie :(( szkoda :((

    • 12 23

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

      szkoda.... (opinia sprzed 7 lat)

      Szkoda, że tancerz tak otwarcie krytykuje drugiego tancerza na forum.
      chyba minęły już czasy szpilek w pointach, a przynajmniej mam taką nadzieję. Odtwórczyni Wróżki wybiła się ponad cały zespół. fajnie by było mieć sobowtórów tej Pani. WSZYSTKIM tancerzom życzę spełnienia zawodowego i satysfakcji z życia prywatnego. wiwat dobry taniec i artyści pełni klasy!

      • 17 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

    a dlaczego bez orkiestry ? (2) (opinia sprzed 7 lat)

    • 11 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

      (1) (opinia sprzed 7 lat)

      I bardzo dobrze że bez orkiestry.Nie wyobrażam sobie tej muzyki w wykonaniu tego zespołu. W obecnej kondycji przekracz ich możliwości. A to solo wiolonczelowe w wykonaniu przewodniczącej????grożą.!!!

      • 4 2

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

        (opinia sprzed 7 lat)

        Zapewniam Cię, że wiolonczelistka by sobie świetnie poradziła. Orkiestra również.

        • 1 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

    Wspaniały spektakl! (opinia sprzed 7 lat)

    Zgadzam sie z recenzentem. Piekny, dopracowany, swietnie zagrany. Prawdziwa uczta. Dzieci siedza jak zaczarowane. I dorosli też. Wielki brawa dla artystów!!!

    • 15 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

    Znowu sukces (7) (opinia sprzed 7 lat)

    tego bolszewicy z pod znaku ślusarza ,hydraulika i tego
    dyrygenta chóralnego, dyrektorowi Kuncowi nie wybaczą.
    Już widzę jak próbują podburzać ludzi, żeby wszystkie osiągnięcia
    które ostatnio nastąpiły, zdyskredytować.
    Na szczęście balet który Weiss przy biernej postawie związków
    zawodowych zniszczył, odradza się jak feniks z popiołu.
    Dlatego brawo, recenzje wspaniałe, publiczność zachwycona
    i nie zapomnijcie tancerze kto kiedyś was zniszczył.

    • 18 21

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

      (2) (opinia sprzed 7 lat)

      Jak się nie jest w związkach, to najłatwiej mieć pretensje do zwięzków szanowni bierni tancerze. Nikt Wam nie bronił i nie broni zrzeszać się.

      • 11 8

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

        Brak wiadomości o statucie (1) (opinia sprzed 7 lat)

        Związki zawodowe reprezentują całą instytucję, nie tylko swoich członków.
        Dzieje się tak dlatego ,że decyzje które podejmują, są kluczowe
        dla wszystkich pracowników np:wybór dyrektora, reprezentowanie teatru
        wobec władz itd.
        Jak można nazwać zezwolenie związków na zniszczenie tak istotnego elementu
        opery, jakim jest balet.
        Nazwę wprost : to był po prostu sabotaż .

        • 5 4

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

          Bzdury klepiesz ! (opinia sprzed 7 lat)

          Dyrektora wybrała komisja konkursowa. Ze związków zawodowych były tylko dwie osoby, resztą to z Urzędu Marszałkowskiego i ZASPu.

          • 4 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

      (1) (opinia sprzed 7 lat)

      Wiesz, że obsesję też powinno się leczyć?

      • 10 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

      (1) (opinia sprzed 7 lat)

      Co za brednie

      • 6 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

    Fantastycznie (opinia sprzed 7 lat)

    Wyrazy uznania dla Artystów . Dzieło piękne i przemyślane w każdym calu . Czekam na kolejne :)

    • 17 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

    Obecnie (opinia sprzed 7 lat)

    związki zawodowe w operze, zachowują się jak kiedyś ci tępi sekretarze
    komunistyczni.

    • 14 7

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

    KUNC TAK TRZYMAJ I NIE DAJ SIĘ TYM ....WIOLONCZELISTKOM (2) (opinia sprzed 7 lat)

    Ludzie tworzący Operę Bałtycką cieszcie się bo w Naszym teatrze zrobiono sztukę przez duże S!!!
    Nie podżegajcie się tylko pomyślcie jak by tu tworzyć piękne spektakle.Wtedy nie będzie problemu z pieniędzmi!!!

    • 9 12

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

      Ładnie to tak.... (1) (opinia sprzed 7 lat)

      Ładnie to tak pod związkowców się podszywać? Będą godziwe zarobki, będzie radość z tworzenia pięknych spektakli. Gdy człowiek musi się zastanawiać czy starczy do kolejnej wypłaty, to nie ma przyjemności ze śpiewania, grania. Sztuka w myśleniu schodzi na plan dalszy, chyba że jest to sztuka mięsa lub kości w garnku zupy . Przy tak miernych zarobkach to i kości stają się rarytasem.

      • 6 3

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

    Czy ktoś wie (2) (opinia sprzed 7 lat)

    ile kosztowała ta produkcja? i czy nie będzie tak, że Warcisław będzie grał tego Pinokia do końca roku i nic więcej? Od września to jest pierwszy spektakl baletowy w operze, dlaczego tak rzadko Dyrektorze?

    • 10 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

      myślę ,że sporo ponad (1) (opinia sprzed 7 lat)

      600tys .Przecież scenograf i choreograf siedzieli w Operze przez pół roku !Kostiumy cały czas do przeróbki albo do kosza i nowe.Naprawa jeżdżącego podestu.Pocięta nówka posadzka która miała być na scenę.Słowem-SPORO!

      • 1 1

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

        kilka kontuzji,złamań (opinia sprzed 7 lat)

        skręceń na własną odpowiedzialność :)

        • 2 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

    Prosta sprawa (opinia sprzed 7 lat)

    wszystkie przedstawienia powinny mieć muzykę z taśmy, jeżeli z baletem
    jest tak znakomity efekt, to można również spróbować z operą.
    Współpraca z chórami akademickimi wybrzeża, może skutkować
    występami tych chórów w operach.
    Powszechnie wiadomo że są to chóry wysokiej klasy, zwycięzcy
    międzynarodowych konkursów .

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery