• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Pinokio (88 opinii)

balet
kasy:
58 763-49-06
wystawia:
Opera Bałtycka w Gdańsku
czas trwania:
1 godz. 30 min. (bez przerw)
data premiery:
23 lutego 2017
6.3
30 ocen
Pinokio
komedia baletowa Giorgio Madii na podstawie powieści Carla Collodiego

Historia drewnianego pajacyka, który bardzo chciał zostać człowiekiem, oparta jest na słynnej powieści Carla Collodiego, wielokrotnie ekranizowanej i wystawianej na deskach teatrów na całych świecie. W Operze Bałtyckiej interpretację tej opowieści przedstawi Giorgio Madia, wybitny reżyser i choreograf, były solista Baletu XX Wieku Maurice Bejarta i tancerz San Francisco Ballet.

Obok wielkich klasyków repertuaru baletowego: "Śpiąca królewna", "Dziadek do orzechów", "Jezioro łabędzie", "Romeo i Julia", "Córka źle strzeżona" i "Coppelia" - Madia stworzył pełnowymiarowe spektakle na podstawie własnej oryginalnej choreografii: "Nudo", "Alicja w Krainie Czarów", "Kopciuszek", "Czarnoksiężnik z Krainy OZ", "Chopin imaginaire", "La dolce vita", "Piotruś Pan" i "Don Juan".

Często w twórczości sięga po interpretacje znanych baśni i książek dla dzieci, bo jak tłumaczy w wywiadach "pociąga go świat nierealny". Dlaczego? "... jest bliski mojemu rozumieniu teatru. Nie lubię realizmu na scenie. Mogę czytać realistyczne książki, ale kiedy idę do opery, chcę zobaczyć coś niezwykłego. Jakiś rodzaj magii. Baśnie idealnie pasują do tego pomysłu" (Głos Wielkopolski, 27 kwietnia 2010 r.)

Ten były dyrektor artystyczny baletu Teatru Wielkiego w Łodzi, za zrealizowaną tam w 2006 roku swoją wersję choreograficzną "Śpiącej królewny" Piotra Czajkowskiego, otrzymał nagrodę krytyków "Złotą Maskę". Łódzcy recenzenci przyznali mu ponownie tę nagrodę za "Kopciuszka" (kwiecień 2010 roku, Opera Krakowska, do muzyki Giaocchino Rossiniego) oraz za znakomitą inscenizację "Opowieści Hoffmanna".

Spektakle Giorgio Madii charakteryzuje wyrafinowane, poczucie humoru i ogromna muzykalność.

Taki też będzie "Pionokio". W spektaklu usłyszymy muzykę Nino Roty, twórcy muzyki do "Ojca chrzestnego" w reż. Francisa Forda Coppoli, kompozytora znanego ze współpracy z takimi reżyserami jak Federico Fellini i Luchino Visconti.

- Jego muzykę cechuje duża dynamika i fantastyczne poczucie humoru - mówi Giorgio Madia (trójmiasto.pl, 9 grudnia 2016 r.) - W tym względzie mamy wiele wspólnego. Zależy mi na tym, by spektakl nie był smutny czy melancholijny. Potrzebujemy czegoś pogodnego, zabawnego, podnoszącego na duchu. Znalazłem w twórczości Roty elementy, które bardzo dobrze można przenieść na język tańca.

Reżyser podkreśla też dynamiczny charter tej opowieści - losy Pinokia związane są przecież z jego wędrówką, pełną zaskakujących przygód.

- Podróże i ciągle nowe odkrycia. Uznałem to za bardzo dobry punkt wyjścia do tańca - podkreśla Madia (trójmiasto.pl, 9 grudnia 2016 r.).

Giorgio Madia, który mówi o sobie, że jest "dorosłym mężczyzną z dziecięcym sercem" kieruje swój spektakl dla dzieci, ale i dla dorosłych. - "Pinokio" będzie przedstawieniem dla każdego - przekonuje reżyser.

Choreografia, reżyseria i reżyseria świateł: Giorgio Madia
Muzyka: Nino Rota
Scenografia i kostiumy: Stephan Mannteuffel
Asystent choreografa: Adriana Mortelliti
Dramaturg: Annegret Gertz
Inspicjenci: Piotr Borowy/Magdalena Szlawska


Obsada:
Pinokio - Roberto Tallarigo
Dżepetto - Filip Michalak / Bartosz Kondracki
Majster Wisienka - Maciej Ruszkiewicz
Ogniojad - Roberto Tallarigo / Maciej Ruszkiewicz
Wróżka - Beata Giza / Min Kyung Lee
Gadający Świerszcz - Marianna Młynarska
Kot - Sayaka Haruna-Kondracka
Lis - Bartosz Kondracki
Knot - Michał Lewandowski / Roberto Tallarigo
Ślimak - Marianna Młynarska / Megan Hill / Agnieszka Wojciechowska
Lekarki - Agnieszka Wojciechowska, Min Kyung Lee, Magdalena Negowska /
Clelia Averna, Monika Zaniewicz, Aleksandra Michalak
Woźnica -
Karabinier - Maciej Ruszkiewicz

Wieśniacy, Osły, Uczniowie, Marionetki: Cleila Averna, Natalia Cedrowicz, Beata Giza, Sayaka Haruna-Kondracka, Megan Hill, Min Kyung Lee, Bartosz Kondracki, Michał Lewandowski, Filip Michalak, Aleksandra Michalak, Marianna Młynarska, Magdalena Negowska, Maciej Ruszkiewicz, Sandra Springhorn, Roberto Tallarigo, Agnieszka Wojciechowska, Monika Zaniewicz.

Recenzja Trojmiasto.pl

Opinie (88) 9 zablokowanych

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

    (opinia sprzed 7 lat)

    Zamiast hejtować, proponuję zarządzać mądrze instytucją, a wtedy wszyscy zajmą się sztuką. Niestety dyrektorowanie na zasadzie "widzimisię" może źle się skończyć.

    • 7 4

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Urocza baśń z akrobacjami w tle - recenzja "Pinokia" Opery Bałtyckiej

    Opera Pinokiem stoi ! No jak to w Operze -normalne. (opinia sprzed 7 lat)

    potem długo,długo nic i semi stejdże ,malutkie koncerciki słowem jakoś niewiele ! Mało się dzieje.

    • 2 2

  • Dwa wolne bilety na 10.03.17 godz. 19:00 (opinia sprzed 7 lat)

    Mam do sprzedania dwa bilety na dzisiejszy spektakl.

    • 0 0

  • Przez cały rok tylko jedna premiera baletowa (opinia sprzed 7 lat)

    Ot macie swojego kunca !!!
    i do końca sezonu nic nowego-skandal !!!!
    tancerze chcą uciekać z tego tytanica.
    semi balet !!

    • 0 0

  • Chciałabym podziękować tancerzom OB za niedzielny wieczór. (opinia sprzed 6 lat)

    Temat zniknął więc pozwolę sobie na kilka słów pochwały w tym miejscu. Chodzi o występy grup dzieciaków i młodzieży prowadzone przez tancerzy OB .Wspaniałe układy małżeństwa polsko - japońskiego -brawo.Wszystkie występy grup starszych były wspaniałe ! Lata pracy z Izadorą dają tu o sobie znać to było widać ,słychać i czuć! Brawo !
    Jedyny minus tego wieczoru to beznadziejny semi konferansjer ani przygotowany ani profesjonalny z kiepską dykcją w garniturze z lombardu i kiepskim dowcipem.

    • 3 0

  • A niby dlaczego odwołana? Przecież widownia zawsze była zapełniona ! Pinokio!Pinokio! (opinia sprzed 5 lat)

    100 razy lepsze niż Giselle.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery