• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Mozartiana: dzień czwarty (1 opinia)

Już dziś zapraszamy na kolejny Międzynarodowy Festiwal Mozartowski MOZARTIANA. Koncerty festiwalowe odbywać się będą między 22 a 25 sierpnia 2012 r.

maj 24

piątek, godz. 19:00

bilety 148 - 190 zł
Kup bilet
cze 28

piątek, godz. 20:00

Gdańsk,
bilety 43 zł
ulgowy 22 zł
Kup bilet
25 sierpnia 2012
DZIEŃ CZWARTY (sobota)


muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


godz. 21.00 - Katedra Oliwska

KONCERT FINAŁOWY

W programie: Józef Elsner - II Missa in G op. 34
W. A. Mozart - Litaniae De Venerabili Altaris Sacramento Es-Dur KV 243

Wykonawcy:


• María Cristina Kiehr (Argentyna) | sopran
• Ewa Marciniec | alt
• James Edwards (Wielka Brytania) | tenor
• Stephen Gadd (Wielka Brytania) | baryton
• Polski Chór Kameralny
• Academy of Ancient Music (Wielka Brytania)
• Jan Łukaszewski | dyrygent

W programie:

• Józef Elsner | II Missa in G op. 34 | Kyrie, Gloria, Qui tollis, Credo, Et incarnatus, Sanctus, Benedictus, Agnus Dei
• Wolfgang Amadeusz Mozart | Litaniae de venerabili altaris sacramento Es-dur KV 243 | Kyrie Eleison, Panis Vivus, Verbum Caro Factum, Hostia Sancta, Tremendum, Dulcissimum Convivium, Viaticum, Pignus Futurae Gloriae, Agnus Dei

María Cristina Kiehr - urodziła się i kształciła w Argentynie. Początkowo studiowała grę na skrzypcach, ale w wieku 17 lat odkryto jej miękki, niesamowity sopran, a ona swą miłość do muzyki barokowej. W 1983 roku wyjechała do Europy, do wiodącego w wykonawstwie muzyki dawnej instytutu Schola Cantorum Basiliensis, gdzie studiowała u René Jacobsa. Wspólpracuje z najbardziej uznanymi artystami: René Jacobs, Jordi Savall, Nikolaus Harnoncourt, Philippe Herreweghe, Frans Brüggen, Gustav Leonhardt, Konrad Junghänel i zespołami specjalizującymi się w muzyce barokowej, jak: Concerto Vocale, La Fenice, Cantus Cölln, Ensemble Vocal Européen, Hespèrion XX, Elyma, Nederlands Kamerkoor, Concerto Köln, Ensemble 415, etc.

Ewa Marciniec - absolwentka dwóch wydziałów Akademii Muzycznej w Gdańsku, naukę kontynuowała w Musikhochschule w Stuttgarcie oraz na kursach mistrzowskich w Sienie, Karlsruhe, Krakowie i Gdańsku. Ma w swoim repertuarze utwory od muzyki dawnej (Bach, Händel, Vivaldi), poprzez romantyczną (Mahler, Brahms), aż do współczesności (Penderecki, Elżbieta Sikora, Kilar). Artystka często gości także na prestiżowych międzynarodowych festiwalach muzycznych. ...ciemny i ciepły głos altowy Ewy Marciniec usłyszeć można na archiwalnych nagraniach Polskiego Radia oraz na wielu płytach CD.

James Edwards - zaczynał swoją karierę, uczestnicząc w programie dla młodych artystów przy Royal Opera House. W 2006 debiutował na BBC Proms. Ma w swoim dorobku wiele ról operowych, występował także z Royal Ballet, śpiewając partię pierwszego brata w przedstawieniu Siedem grzechów głównych. W zeszłym sezonie odnosił sukcesy na brytyjskich scenach operowych, występując w spektaklu Casta Diva - życie i miłości Marii Callas w National Concert Hall w Dublinie czy podczas gali operowej w Pałacu Hampton Court. W 2011 roku zarząd Królewskiej Akademii Muzycznej przyznał mu, za wybitne osiągnięcia w dziedzinie opery, tytuł współpracownika Królewskiej Akademii Muzycznej.

To będzie druga wizyta Jamesa Edwardsa na Pomorzu | mieliśmy okazję podziwiać go już w 2010 roku podczas festiwalu Chopin w Gdańsku.

Stephen Gadd - laureat stypendium pamięci Kathleen Ferrier, finalista pierwszego konkursu Plácido Domingo Operalia. Gościł na deskach operowych między innymi: Wielkiej Brytanii, Holandii, Norwegii, Francji, festiwalach w Glyndebourne i Salzburgu. Wśród wielu jego nagrań i transmisji jest także opera Webera Euryanthe zarejestrowana podczas Wielkanocnego Festiwalu imienia van Beethovena (Gadd wystąpił w roli Lysiarta, grała Polska Orkiestra Radiowa pod batutą Łukasza Borowicza, płyta został wydana w zeszłym roku).

Academy of Ancient Music - jest jedną z najlepszych na świecie orkiestr grających na instrumentach dawnych. Koncerty na sześciu kontynentach i ponad 250 nagrań, dokonanych od czasu jej założenia w roku 1973 przez Christophera Hogwooda, stanowią dowód wysokiej pozycji AAM wśród wykonawców muzyki okresu baroku i klasycyzmu. W przeciwieństwie do większości współczesnych orkiestr, AAM dociera do pierwotnych zamierzeń kompozytora, wykonując muzykę barokową i klasyczną na dawnych instrumentach i w stylistyce właściwej czasom, w których była skomponowana. Rezultatem są inspirujące występy, pełne energii, pasji i radości.

Istniejący od ponad 30 lat Polski Chór Kameralny należy do wąskiego grona światowej elity w pełni profesjonalnych chórów kameralnych. Zespół założony w roku 1978 przez Ireneusza Łukaszewskiego, od 1983 pozostaje pod dyrekcją i kierownictwem artystycznym Jana Łukaszewskiego. Zainteresowania składającego się z 24 zawodowych muzyków zespołu koncentrują się głównie na muzyce a cappella, a zwłaszcza na współczesnej i romantycznej. Repertuar chóru zawiera ponad 350 prawykonań, liczne programy oratoryjne, operowe, wykonywane we współpracy z najwybitniejszymi polskimi i zagranicznymi zespołami oraz orkiestrami filharmonicznymi, takimi jak między innymi: Sinfonia Varsovia, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Academy of Ancient Music (Wielka Brytania), Divino Sospiro (Portugalia), Neue Düsseldorfer Hofmusik (Niemcy), Concilium Musicum Wien (Austria).

Jan Łukaszewski - uznawany jest za jednego z najznakomitszych w Europie specjalistów w dziedzinie muzyki chóralnej. Dyrygent, dyrektor naczelny i artystyczny Polskiego Chóru Kameralnego. Współpracuje również jako dyrygent gościnny między innymi z Chórem Polskiego Radia w Krakowie, Chórem Filharmonii Krakowskiej oraz wieloma zespołami w kraju i za granicą. Zainteresowania artystyczne Jana Łukaszewskiego koncentrują się głównie wokół muzyki romantycznej i współczesnej. Pod jego dyrekcją Polski Chór Kameralny osiągnął wysoki poziom artystyczny, a on zyskał opinię osoby, potrafiącej w krótkim czasie uczynić możliwymi rzeczy niemożliwe i przygotować muzyczne interpretacje nawet najbardziej skomplikowanych utworów. Dlatego chętnie powierza się mu dyrygowanie światowymi prawykonaniami wielu kompozycji.


Koncert finałowy jest biletowany: 100 zł, 80 zł, 60 zł, 30 zł.
Bilety do nabycia:
www.ticketpro.pl
sieć sklepów Empik
Siedziba Polskiego Chóru Kameralnego
Gdańsk-Oliwa ul. Opata J. Rybińskiego 24
Tel. (58) 552 41 73

podczas festiwalu:
22-24.08 Pałac Opatów (boczne wejście)
25.08 Katedra Oliwska (na godzinę przed koncertem finałowym)

Na pozostałe koncerty wstęp wolny

Informacja o biletach

Ceny biletów do 31.07/od 01.08.2012:
- 85zł, 65zł, 45zł, 30zł / 100zł, 80zł, 60zł, 30zł

Opinie (1)

  • Warto było

    Byłam na Mozartianie w dniach 23 i 24. sierpnia br. Wspaniała atmosfera, dobra pogoda i najważniejsze bardzo dobre koncerty i przedstawienie "Wesela Figara". Pokaz tańczących fontann miły dla oka i uszu. Sądząc po ilości widzów takie imprezy są bardzo potrzebne i to częściej .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

"Seks dla opornych" w reż. Krystyny Jandy w Teatrze Wybrzeże to trójmiejski fenomen. Kto wystąpił w głównych rolach?