Sala Koncertowa na Ołowiance
Koncert organowy
Mistrzowskie interpretacje: Jean-Christophe Geiser
Występują:
Jean-Christophe Geiser - organy
Karin Richter - sopran
W programie:
LOUIS VIERNE - "Carillon" des "Pièces en style libre"
JOHANN SEBASTIAN BACH - Koncert a-moll BWV 593
I. Allegro
II. Adagio
III. Allegro
JEAN LANGLAIS
Missa in simplicitate
- Kyrie
- Gloria
- Credo
- Sanctus et Benedictus
- Agnus Dei
JOHANN SEBASTIAN BACH - 6 pieśni ze zboiru dla Anny Magdaleny Bach
(BWV 511-514, 516, 517)
- Gib dich zufrieden (g moll)
- Gib dich zufrieden (e moll)
- Warum betrübst du dich ?
- Schaffs mit mir Gott
- Wie wohl ist mir
- O Ewigkeit, du Donnerwort
LOUIS VIERNE z "Les Angelus op. 57 " :
Tryptyk na głos i organy.
Poemat do słów Jehan Le Povre Moyne
I Au Matin
III Au Soir
LOUIS VIERNE "Carillon de Westminster" des "Pièces de Fantaisie"
JEAN-CHRISTOPHE GEISER
Organista tytularny katedry w Lozannie. Początek jego błyskawicznej kariery przypada na rok 1991, kiedy w wieku 26 lat wygrał konkurs na organistę tytularnego katedry w Lozannie, najważniejszej gotyckiej świątyni w Szwajcarii. W 1993 roku został profesorem w Wyższej Szkole Muzycznej w Lozannie, w której dziś pełni funkcje dziekana wydziału organów i klawesynu. Jest też dyrektorem artystycznym Katedralnego Towarzystwa Koncertowego. Ukończył Wyższą Szkołę Muzyczną w Bernie w klasie fortepianu Otto'na Seger'a i organów Heinrich'a Gurtner's. Studiował również prawo i muzykologię na Uniwersytecie w Bernie. Nagroda Fundacji Gshner, którą otrzymał dwukrotnie, umożliwiła mu dalsze studia u Francois-Henri Houbart'a oraz udział w różnorodnych kursach z zakresu interpretacji i improwizacji organowej.
Regularnie sponsorowany przez Szwajcarską Fundację dla Kultury Pro Helvetia, koncertował w ponad 30 krajach europejskich, w Ameryce i w byłym Związku Radzieckim. Występował w katedrach w Hamburgu, Kolonii, Helsinkach, Brukseli, Oslo, Waszyngtonie i w paryskiej Notre-Dame, a także w kościele La Madeline (Paryż) i Martin-in-the-Fields (Londyn). Ponadto gościł w Audytorium Mikołaja Glinki w Moskwie i w salach koncertowych filharmonii w St. Petersburgu i Monachium oraz wielu festiwalach (min. Festiwal Organowy w Sztokholmie, Festiwal Bachowski w Warszawie, Festiwalu im. Tibor'a Varga w Sienie, Festiwal Jeziora Bodeńskiego, Festiwal Organowy w Buenos Aires.
Dokonał licznych nagrań wydanych przez VDE-Gallo, IFO-Verlag, FNAC- Musique. Nagrywał też dla radia rosyjskiego, niemieckiego oraz dla rozgłośni szwajcarskich. Był inicjatorem budowy nowych organów Fisk'a w katedrze w Lozannie.
KARIN RICHTER
Pochodzi w Berna. Jest absolwentką klasy śpiewu Marianne Kohler na Uniwersytecie Muzycznym w Bernie. Naukę kontynuowała u Marie-Therese Mercanton w Konserwatorium Muzycznym w Lozannie, uzyskując w 1999 roku dyplom z zakresu wirtuozerii wokalnej. Uczestniczyła w wielu koncertach już podczas studiów, a po ich ukończeniu debiutowała na scenie Werdenberger Castle Festival, jako Frau Reich w Wesołych Kumoszkach z Windsoru Giuseppe Verdiego, Mercedes w Carmen George'a Bizet'a oraz w roli Pastuszek w Tosce Giaccomo Pucciniego. W 1999 roku, na deskach teatru operowego we Friburgu, po raz pierwszy wcieliła się w postać Cherubina z Wesela Figara Wolfganga Amadeusza Mozarta.
Karin Richter wielokrotnie występowała na koncertach muzyki współczesnej, między innymi jako solistka w berneńskim prawykonaniu Mszy Glorii Isabel Ramos Triano. W repertuarze artystki ważne miejsce zajmują pieśni - jej interpretacja Róż Sofii Gubajduliny była emitowana przez szwajcarską telewizję. Podczas swoich recitali wykonywała "The Cornet" Franka Martina. Ostatnio śpiewała w Tagebuch lines Verschollenen Leos'a Janacka na serii koncertów kameralnych w kilku szwajcarskich miastach. Ponadto z sukcesami wykonuje partie altowe w wielkich działach Jana Sebastian Bacha - Pasji wg Św. Jana, Pasji wg Św. Mateusza, oraz Wielkiej Mszy h-moll.
muzyka poważna - koncerty w Trójmieście
Koncert organowy
Mistrzowskie interpretacje: Jean-Christophe Geiser
Występują:
Jean-Christophe Geiser - organy
Karin Richter - sopran
W programie:
LOUIS VIERNE - "Carillon" des "Pièces en style libre"
JOHANN SEBASTIAN BACH - Koncert a-moll BWV 593
I. Allegro
II. Adagio
III. Allegro
JEAN LANGLAIS
Missa in simplicitate
- Kyrie
- Gloria
- Credo
- Sanctus et Benedictus
- Agnus Dei
JOHANN SEBASTIAN BACH - 6 pieśni ze zboiru dla Anny Magdaleny Bach
(BWV 511-514, 516, 517)
- Gib dich zufrieden (g moll)
- Gib dich zufrieden (e moll)
- Warum betrübst du dich ?
- Schaffs mit mir Gott
- Wie wohl ist mir
- O Ewigkeit, du Donnerwort
LOUIS VIERNE z "Les Angelus op. 57 " :
Tryptyk na głos i organy.
Poemat do słów Jehan Le Povre Moyne
I Au Matin
III Au Soir
LOUIS VIERNE "Carillon de Westminster" des "Pièces de Fantaisie"
JEAN-CHRISTOPHE GEISER
Organista tytularny katedry w Lozannie. Początek jego błyskawicznej kariery przypada na rok 1991, kiedy w wieku 26 lat wygrał konkurs na organistę tytularnego katedry w Lozannie, najważniejszej gotyckiej świątyni w Szwajcarii. W 1993 roku został profesorem w Wyższej Szkole Muzycznej w Lozannie, w której dziś pełni funkcje dziekana wydziału organów i klawesynu. Jest też dyrektorem artystycznym Katedralnego Towarzystwa Koncertowego. Ukończył Wyższą Szkołę Muzyczną w Bernie w klasie fortepianu Otto'na Seger'a i organów Heinrich'a Gurtner's. Studiował również prawo i muzykologię na Uniwersytecie w Bernie. Nagroda Fundacji Gshner, którą otrzymał dwukrotnie, umożliwiła mu dalsze studia u Francois-Henri Houbart'a oraz udział w różnorodnych kursach z zakresu interpretacji i improwizacji organowej.
Regularnie sponsorowany przez Szwajcarską Fundację dla Kultury Pro Helvetia, koncertował w ponad 30 krajach europejskich, w Ameryce i w byłym Związku Radzieckim. Występował w katedrach w Hamburgu, Kolonii, Helsinkach, Brukseli, Oslo, Waszyngtonie i w paryskiej Notre-Dame, a także w kościele La Madeline (Paryż) i Martin-in-the-Fields (Londyn). Ponadto gościł w Audytorium Mikołaja Glinki w Moskwie i w salach koncertowych filharmonii w St. Petersburgu i Monachium oraz wielu festiwalach (min. Festiwal Organowy w Sztokholmie, Festiwal Bachowski w Warszawie, Festiwalu im. Tibor'a Varga w Sienie, Festiwal Jeziora Bodeńskiego, Festiwal Organowy w Buenos Aires.
Dokonał licznych nagrań wydanych przez VDE-Gallo, IFO-Verlag, FNAC- Musique. Nagrywał też dla radia rosyjskiego, niemieckiego oraz dla rozgłośni szwajcarskich. Był inicjatorem budowy nowych organów Fisk'a w katedrze w Lozannie.
KARIN RICHTER
Pochodzi w Berna. Jest absolwentką klasy śpiewu Marianne Kohler na Uniwersytecie Muzycznym w Bernie. Naukę kontynuowała u Marie-Therese Mercanton w Konserwatorium Muzycznym w Lozannie, uzyskując w 1999 roku dyplom z zakresu wirtuozerii wokalnej. Uczestniczyła w wielu koncertach już podczas studiów, a po ich ukończeniu debiutowała na scenie Werdenberger Castle Festival, jako Frau Reich w Wesołych Kumoszkach z Windsoru Giuseppe Verdiego, Mercedes w Carmen George'a Bizet'a oraz w roli Pastuszek w Tosce Giaccomo Pucciniego. W 1999 roku, na deskach teatru operowego we Friburgu, po raz pierwszy wcieliła się w postać Cherubina z Wesela Figara Wolfganga Amadeusza Mozarta.
Karin Richter wielokrotnie występowała na koncertach muzyki współczesnej, między innymi jako solistka w berneńskim prawykonaniu Mszy Glorii Isabel Ramos Triano. W repertuarze artystki ważne miejsce zajmują pieśni - jej interpretacja Róż Sofii Gubajduliny była emitowana przez szwajcarską telewizję. Podczas swoich recitali wykonywała "The Cornet" Franka Martina. Ostatnio śpiewała w Tagebuch lines Verschollenen Leos'a Janacka na serii koncertów kameralnych w kilku szwajcarskich miastach. Ponadto z sukcesami wykonuje partie altowe w wielkich działach Jana Sebastian Bacha - Pasji wg Św. Jana, Pasji wg Św. Mateusza, oraz Wielkiej Mszy h-moll.