• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Milena Liutkutė-Grigaitienė Quarantinarium

Serdecznie zapraszamy do obejrzenia wystawy przygotowanej w ramach festiwalu WILNO W GDAŃSKU. 

Wystawa Mileny Liutkutė-Grigaitienė to zbiór minimalistycznych, operujących prostymi środkami wyrazu dzieł. Z pozoru skromne prace skrywają jednak bogactwo odniesień: pandemia, środowisko, wojna, a także na innym poziomie czystość, eskapizm, równowaga, odpowiedzialność.

Przypominająca stado ptaków lub kwietną łąkę instalacja złożona z maseczek w charakterystycznym dla autorki błękitnym kolorze oraz pomarszczone, opakowane w biel obiekty tworzą razem opowieść o relacjach w ramach ekosystemów zarówno w dosłownym sensie, jak i w metaforycznym, rozumianym jako ekosystem ludzkiej psychiki. Maski są tu kluczowym przykładem: choć pandemia COVID-19 spowolniła niszczycielską dla planety działalność cywilizacji, to jednocześnie wytworzyła nadzwyczajną ilość jednorazowych utensyliów higienicznych, znacznie zwiększając ilość produkowanych przez ludzkość śmieci. Stawiało to jednostkę przed pytaniem odpowiedzialność za siebie i innych czy za środowisko naturalne? Wystawa nie oferuje odpowiedzi, przywołuje jednak jeszcze inne pytania charakterystyczne dla czasów kryzysu.

Milena Liutkutė-Grigaitienė jest litewską artystką, projektantką graficzną i rezydentką Inkubatora Sztuki na wileńskim Zarzeczu (UMI). Pracuje w technice grafiki warsztatowej, cyjanotypii, a także tworzy obiekty. Jest członkinią Litewskiego Forum Dizajnu oraz Lithuanian Graphic Design Association (LGDA). Wyróżnikiem jej twórczości jest poszukiwanie form jednocześnie stonowanych i dekoracyjnych oraz równowagi pomiędzy twórczością a logiką, inspiracją a racjonalnością, sztuką i projektowaniem. Strona artystki: https://milenaliutkute.com

Wystawa przygotowana we współpracy z Užupio meno inkubatorius (Wilno).
Kuratorka: Gretė Tvarkūnaitė
Koordynacja: Piotr Szymon Mańczak, Anna Brudzińska

Opinie

Sprawdź się

Jak powstała Opera Leśna według sopockiej legendy?