• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marszałek województwa i prezydent Gdańska wręczyli nagrody teatralne

Łukasz Rudziński
4 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
aktualizacja: godz. 18:01 (4 kwietnia 2016)
Błyskotliwa komedia "Wesołe kumoszki z Windsoru" w reż. Pawła Aignera uznana została Przedstawieniem Roku 2015 w województwie pomorskim. Debiutujący w tym spektaklu w Teatrze Wybrzeże Marcin Miodek otrzymał z kolei Nagrodę Teatralną Miasta Gdańsk. Błyskotliwa komedia "Wesołe kumoszki z Windsoru" w reż. Pawła Aignera uznana została Przedstawieniem Roku 2015 w województwie pomorskim. Debiutujący w tym spektaklu w Teatrze Wybrzeże Marcin Miodek otrzymał z kolei Nagrodę Teatralną Miasta Gdańsk.

Nietypowo 4 kwietnia, czyli tydzień później niż zazwyczaj, prezydent Gdańska i marszałek województwa pomorskiego wręczyli swoje nagrody teatralne. Spektaklem roku w województwie wybrano "Wesołe kumoszki z Windsoru", zaś spektaklem roku w Gdańsku "Kto się boi Virginii Woolf?". Korzystając z okazji, nagrody swoim pracownikom przyznał też dyrektor Teatru Wybrzeże. Wcześniej swoje nagrody wręczyły także dyrekcje teatrów Muzycznego i Miejskiego w Gdyni oraz prezydent Gdyni.



Nagrody Teatralne Marszałka Województwa Pomorskiego i Nagrody Teatralne Miasta Gdańsk mają podobną formułę. Przyznają je powołane przez marszałka Mieczysława Struka i prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza kapituły, składające się z przedstawicieli trójmiejskich mediów, środowiska akademickiego Uniwersytetu Gdańskiego oraz urzędników. Przyznawane są po trzy nagrody indywidualne (które mają wymiar finansowy) oraz nagroda honorowa dla najlepszego przedstawienia województwa i Gdańska.

Kapituła Nagrody Teatralnej Marszałka Województwa Pomorskiego w składzie: Renata Wierzchołowska, Beata Jaworowska, Władysław Zawistowski (wszyscy z departamentu kultury Urzędu Marszałkowskiego), prof. Zbigniew Majchrowski, prof. Jan Ciechowicz (obaj Uniwersytet Gdański), Małgorzata Talarczyk (przedstawicielka Związku Artystów Scen Polskich), Katarzyna Fryc (Gazeta Wyborcza Trójmiasto), Konrad Mielnik (Radio Gdańsk), Mirosław Nowak (TVP 3 Gdańsk), Piotr Wyszomirski (Gazeta Świętojańska) i Łukasz Rudziński (Trojmiasto.pl) wybrała laureatów Nagrody za 2015 rok.

Spektakl "Kto się boi Virginii Woolf?" w reż. Grzegorza Wiśniewskiego został Przedstawieniem Roku 2015 w Gdańsku. Zaś grający w nim Mirosław Baka otrzymał Nagrodę Miasta Gdańsk za rolę George'a. Spektakl "Kto się boi Virginii Woolf?" w reż. Grzegorza Wiśniewskiego został Przedstawieniem Roku 2015 w Gdańsku. Zaś grający w nim Mirosław Baka otrzymał Nagrodę Miasta Gdańsk za rolę George'a.
Nagrody z rąk marszałka Mieczysława Struka otrzymały:
Agata Duda-Gracz - za reżyserię spektaklu "Kumernis, czyli o tym, jak świętej panience broda rosła" w Teatrze Muzycznym w Gdyni;

Katarzyna Dałek - za dwie kreacje w Teatrze Wybrzeże: Honey w spektaklu "Kto się boi Virginii Woolf?" w reż. Grzegorza Wiśniewskiego oraz Isabeli Archer w spektaklu "Portret damy" w reż. Eweliny Marciniak w Teatrze Wybrzeże;

Katarzyna Borkowska - za scenografię, kostiumy oraz reżyserię świateł w spektaklu "Portret damy" w reż. Eweliny Marciniak w Teatrze Wybrzeże.

Przedstawieniem roku w województwie pomorskim została koprodukcja Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego i Teatru Wybrzeże, przygotowana na scenę elżbietańską - "Wesołe kumoszki z Windsoru" w reż. Pawła Aignera.

Dostrzeżono też twórców i realizatorów przedstawienia "Portret damy" Teatru Wybrzeże. Nagrody marszałka otrzymali scenograf i autorka kostiumów oraz reżyserka światła Katarzyna Borkowska oraz aktorka Katarzyna Dałek za rolę tytułowej damy. Zaś reżyserka przedstawienia Ewelina Marciniak dostała Nagrodę Teatralną Miasta Gdańsk. Dostrzeżono też twórców i realizatorów przedstawienia "Portret damy" Teatru Wybrzeże. Nagrody marszałka otrzymali scenograf i autorka kostiumów oraz reżyserka światła Katarzyna Borkowska oraz aktorka Katarzyna Dałek za rolę tytułowej damy. Zaś reżyserka przedstawienia Ewelina Marciniak dostała Nagrodę Teatralną Miasta Gdańsk.
Z kolei Nagrody Teatralne Miasta Gdańsk przyznała kapituła w składzie: Monika Mikołajczyk - sekretarz, Ewa Adamska, Marek Bumblis, Anna Czekanowicz-Drążewska (wszyscy z Urzędu Miejskiego w Gdańsku), prof. Jan Ciechowicz, prof. Zbigniew Majchrowski (obaj Uniwersytet Gdański), Katarzyna Fryc (Gazeta Wyborcza Trójmiasto), Jarosław Zalesiński (Polska Dziennik Bałtycki) i Łukasz Rudziński (Trojmiasto.pl).

Nagrody (o wartości 7 tys. zł) otrzymali:

Ewelina Marciniak - za rolę spektaklu "Portret damy" w Teatrze Wybrzeże;

Mirosław Baka - za rolę George'a w spektaklu "Kto się boi Virginii Woolf?" w reż. Grzegorza Wiśniewskiego w Teatrze Wybrzeże;

Marcin Miodek - za rolę Piotra Tumana w spektaklu "Wesołe kumoszki z Windsoru" w reż. Pawła Aignera w Teatrze Wybrzeże.

Spektaklem roku w Gdańsku został "Kto się boi Virginii Woolf?" Teatru Wybrzeże.

Podczas gali prezydent Paweł Adamowicz wręczył również Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska w dziedzinie kultury. Otrzymali je: Jolanta Darewicz - aktorka Miejskiego Teatru Miniatura, z okazji jubileuszu 35-lecia pracy artystycznej, Hanna Miśkiewicz - aktorka Miejskiego Teatru Miniatura, z okazji jubileuszu 35-lecia pracy artystycznej, Jadwiga Sankowska - aktorka Miejskiego Teatru Miniatura, z okazji jubileuszu 35-lecia pracy artystycznej, Jacek Gierczak - aktor Miejskiego Teatru Miniatura, z okazji jubileuszu 40-lecia pracy artystycznej, Andrzej Nowiński - aktork przez lata związany z Teatrem Wybrzeże, z okazji jubileuszu 55-lecia pracy artystycznej, Zbigniew Olszewski - aktor Teatru Wybrzeże, z okazji jubileuszu 40-lecia pracy artystycznej, Cezary Rybiński - aktor Teatru Wybrzeże, z okazji jubileuszu 25-lecia pracy artystycznej.

Nagrodę teatralną marszałka otrzymała również reżyserka kontrowersyjnego spektaklu "Kumernis, czyli o tym jak świętej panience broda rosła" w Teatrze Muzycznym Gdyni - Agata Duda-Gracz. Nagrodę teatralną marszałka otrzymała również reżyserka kontrowersyjnego spektaklu "Kumernis, czyli o tym jak świętej panience broda rosła" w Teatrze Muzycznym Gdyni - Agata Duda-Gracz.
Przewodnicząca Zarządu Oddziału ZASP w Gdańsku Małgorzata Talarczyk odczytała też listy gratulacyjne wieloletnim członkom gdańskiego oddziału Związku Artystów Scen Polskich z okazji Dnia Artysty Weterana: Halinie Winiarskiej-Kiszkis, Bogusławowi Jerke, Aleksandrowi Skowrońskiemu. Podziękowano też zasłużonym pracownikom teatru, wręczając im obok kwiatów i listów gratulacyjnych, srebrne maseczki z bursztynem. Trafiły one do Teresy Manthey (Opera Bałtycka, archiwistka), Benedykta Sturmowskiego (Opera Bałtycka, brygadzista), Wandy Matczuk-Szmidt (Teatr Miniatura, koordynator pracy artystycznej), Sławomira Wymysłowskiego (Teatr Miniatura, stolarz) oraz Bernarda Kamzola (realizator dźwięku, estrada i Radio Gdańsk).

Galę prowadzoną przez aktorów Teatru Wybrzeże - Agatę Bykowską i Jakuba Mroza - w Teatrze Wybrzeże uświetnił żywiołowy występ Odette Dąbrowskiej z zespołem.

W sobotę 2 kwietnia nagrody Teatralne przyznał też prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, które podczas premiery spektaklu z "Z życia glist" wręczył wiceprezydent Marek Stępa. Wyróżnieni zostali aktorzy i pracownicy Teatru Muzycznego w Gdyni: Mariola Kunicka, Małgorzata SiewertSebastian Wisłocki oraz Teatru Miejskiego im. Witolda Gombrowicza w Gdyni: Elżbieta Mrozińska, Jagoda Pikiewicz, Szymon SędrowskiBogdan Smagacki.

Wcześniej, 31 marca 2016, podczas uroczystości z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru, Nagrodę Dyrektorów Teatru Miejskiego im. Witolda Gombrowicza w Gdyni, Wojciecha Zielińskiego i Krzysztofa Babickiego, otrzymali: Dariusz Szymaniak (aktor), Grzegorz Wolf (aktor), Ewa Gawron (suflerka), Piotr Groch (rzemieślnik teatralny-stolarz), Andrzej Formella (oświetleniowiec) i Marek Perkowski (kierownik techniczny).

Wtedy też nagrody wręczył również dyrektor Teatru Muzycznego Igor Michalski. Nagrody Dyrektora Teatru z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru otrzymali: Sara Ławniczak (tancerka), Genowefa Daciuk (pracownia kostiumów), Mirosław Pitucha (klimatyzacja), Józef Baranowski (pracownia scenografii), Włodzimierz Barcikowski (pracownia scenografii).

Pikietujący związkowcy z Opery Bałtyckiej w Gdańsku protestowali przed wejściem do Teatru Wybrzeże, gdzie odbywała się gala wręczenia nagród teatralnych marszałka województwa pomorskiego i miasta Gdańsk. Pikietujący związkowcy z Opery Bałtyckiej w Gdańsku protestowali przed wejściem do Teatru Wybrzeże, gdzie odbywała się gala wręczenia nagród teatralnych marszałka województwa pomorskiego i miasta Gdańsk.
Przed wejściem do Teatru Wybrzeże, gdzie odbywała się gala wręczenia nagród teatralnych pikietę wznowili pracownicy Opery Bałtyckiej w Gdańsku, protestujący przeciwko wstrzymaniu podwyżki płac podstawowych w Operze. Związkowcy NSZZ "Solidarność" nie wykluczają wznowienia protestu głodowego i wciąż czekają na jakiś sygnał ze strony marszałka Mieczysława Struka, który według nich ignoruje ich żądania. Pikieta odbywała się w pokojowej atmosferze. Wzięło w niej udział pięciu pracowników Opery, którzy protestowali na Targu Węglowym w godz. 15-17.

Opinie (108) 1 zablokowana

  • a w Operze Baltyckiej tylko 5 przedstawien oper w kwietniu, tak jak zwykle kazdego (19)

    miesiaca. Dyrektor Weiss napisal sobie na stronie Opery Baltyckiej laurke za Czarna Maske w Warszawie. Nie dajmy sie oglupic. Te osiem lat dyrektora Weissa w Operze Baltyckiej to wielkie oszustwo za panstwowe pieniadze. Zapytajmy sie ile przedstawien operowych mogla obejrzec publicznosc w Gdansku skoro kazdego miesiaca wystawia sie tylko kilka przedstawien oper. Tak jak pisze dyrektor Weiss jest to jego elitarna Opera Baltycka. Za to jest takze odpowiedzialny jego kolega takze literat dyrektor wydzialu kultury Zawistowski. Nic dziwnego ze nagrode Marszalka otrzymala archiwistka Opery Baltyckiej, bo Opera Baltycka to tylko dawna przeszlosc.

    • 30 14

    • Rada

      Trzeba jeszcze chwilę poczekać, by dawna przeszłość stała się teraźniejszością.

      • 7 2

    • (10)

      Co za polityk to napisał?Głupi i do tego kiepski znawca sztuki.Opera Bałtycka jest szanowana w całym kraju .Tylko głupiec tak mógł napisac .Przepraszam za słowa ale juz nie mogę tych głupot czytac na temat Opery ze 8 lat było straconych.Nawet P.Zawistowskiego w tym przypadku bronię bo akurat ta decyzja odnośnie dyr Weissa 8 lat temu była bardzo trafna.Szkoda ze teraz to się zmieniło

      • 14 18

      • Ja się nie zgadzam, że decyzja była trafna, bo pominięto drogę konkursu (2)

        • 8 3

        • potwierdza to podejrzenie korupcji

          • 7 3

        • to się nie zgadzaj ale słowa to nic nie znaczą tylko czyny

          • 9 5

      • przed Teatrem Wybrzeze goraca, Zawistowski chowa sie za slonecznymi okularami

        • 7 1

      • Sam jestes glupi. Licz sie ze slowami ujadaczu! Fatalny dyrektor! Egocentryk (2)

        • 6 6

        • Głupi to mało powiedziane

          • 9 1

        • Fatalny to jesteś ty i te twoje idiotyczne opinie.

          • 12 6

      • (2)

        publicznosc w Operze Baltyckiej ma za malo przedstawien oper za dotacje 16 milionow zlotych rocznie, duzo taniej jest wynajac goscinne przedstawienia oper z innych miast Polski
        wkrotce wystapi Opera Nova z Bydgoszczy w Operze Lesnej w Sopocie

        • 4 10

        • (1)

          Opera Baltycka dyrektora Weissa nigdy nie wystapila w Operze Lesnej w Sopocie bo jest za droga i elitarna

          • 4 0

          • Albo chce się mieć Operę wysokich lotów albo byle co .Decyzja nalezy do Marszałka

            • 8 3

    • Taaak

      Czytalem. Nawet lekko odgrazal sie! Ze nadejda zle czasy... Ze zatesknimy itp. Zabawny czlowiek. Niskiego wzrostu...

      • 9 2

    • (4)

      pracownicy Opery Baltyckiej wezcie sie do roboty bo tylko publicznosc moze was uratowac przed upadkiem

      • 2 12

      • (3)

        U nas problemu z widownią akurat nie ma. W tak duźym i bogatym woj.jak nasze nie moźe zabraknąć Opery .Wtedy to naprawdę straszna prowincja by się zrobiła no i protesty na całą Polskę.Politycy mogli by pakować walizki bo przy najbliźszych wyborach bo nie mieli co tu szukać jak ten Kurski

        • 9 2

        • (2)

          dla widowni wszystko jedno czy beda ogladali opere z Bydgoszczy tak jak wkrotce w Operze Lesnej w Sopocie czy z innych miast Polski

          • 2 8

          • (1)

            bardzo się mylisz

            • 7 2

            • Jestes inteligętny inaczej ha ha

              • 7 2

    • a w Filharmoni 3 do 4 koncertów i co teź mało?

      • 6 0

  • Nagrody za co? (5)

    Ludzie muszą chodzić na spektakle objazdowe bo to co jest w Gdańsku to lipa.

    • 15 18

    • kiedy byłeś byłaś w teatrach( na sztukach)trójmiasta? (1)

      Ja jestem na bieżąco i uważam , że teatry w trójmieście nie mają się czego wstydzić. Szczególnie, że Muzyczny i Wybrzeże są uważane za najlepsze teatry w Polsce

      • 8 1

      • i tak trzymac dalej jak Teatr Wybrzeze odnosi sukcecy ale po co ten twór Szekspirowski się pytam?

        • 1 0

    • (2)

      a wina czyja ze tak się dzieje w Gdanskich teatrach?no ktoś tym teraz zarządza

      • 2 0

      • (1)

        Mamy polityków nieudaczników i jeszcze nam pis chce tu w woj.Lotos na łopatki rozłozyć.Zróbcie w końcu coś aby się lepiej źyło Gdańskim artystą począwszy od Opery i Gdańskich Teatrów.Publiczność będzie zadowolona wtedy kiey artysci będą szabowani bo wtedy z siebie wszystko dadzą .Teraz mamy sytuacje beznadziejną .Jak się gra dobrze to nie przekłada się to finansowo więc gdzie tu motywacja ma być?

        • 4 0

        • Szanowni politycy a niech tak wam od pensji ktoś odebrał 1 tyś zl ciekawe co by się działo .Wtedy to dopiero by piekło było ,pomówienia itp.

          • 4 0

  • BTT (3)

    A gdzie nominacja dla szanownej małżonki dyrektora Opery Bałtyckiej? przecież to światowej klasy choreograf oraz twórca i dyrektorka elitarnego BTT. No to władze samorządowe podpadły dyrektorowi Opery! Marszałek z Budyniem mają pozamiatane!

    • 20 2

    • Solidarność

      z Opery przed Teatrem Wybrzeże, gdzie gala wręczenia nagród, a gdzie ten strajk głodowy tak hucznie zapowiadany? czyżby osobiste wygody i troska o własny brzuch brały górę?

      • 4 3

    • Haha (1)

      Tez sie zastanawiak jak Weissowie odbiora taka zniewage:) beda listy do wladz. Weiss poucza nawek krytykow:)

      • 10 1

      • Archiwistka zamiast Isadory, co za ignorancja!!!

        • 10 0

  • Zróbcie porządek z Limonem

    T Szekspirowski to scena tragiczna w każdym tego slowa znaczeniu

    • 25 9

  • Gratulację :)

    Uważam, że mamy w 3mieście naprawdę dobre teatry, bardzo różnorodne dla każdego w zasadzie widza, a ich siłą są świetni aktorzy i reżyserzy .Trochę tylko szkoda, że bardziej niszowe instytucje jak np. teatr na dworcu w Gdyni czy Miniatura są rzadko nagradzane.

    • 21 4

  • Teatr Muzyczny

    Brawo Sara!!!!!!!!

    • 7 4

  • a samolot był..?

    • 0 1

  • Opera Bałtycka (57)

    znowu protestuje, przeciętna płaca wynosi tam 3,6 tysiąca złotych, które otrzymują
    nic prawie nie robiąc.

    • 1 15

    • Dwaj panowie (4)

      po prawej stronie, stojący z transparentem, mają jedne z najwyższych zarobków
      w Operze Bałtyckiej .

      • 7 1

      • (3)

        ale walczą przynajmiej abyś Ty tez miał wiecej

        • 11 2

        • Miałbym (2)

          w wariancie bardzo optymistycznym 200 złotych,a ty jeszcze ze dwa etaty.

          • 2 0

          • (1)

            czego mu zazdroscisz tych etatów?Postaraj się tez o jakis dodatkowy

            • 2 2

            • Musiałbyś

              kilka oddać, żeby starczyło dla innych .

              • 0 0

    • Ten

      całkiem po prawej, to szczególnie odżywiony .

      • 4 1

    • (6)

      etatowo też odżywiony.

      • 5 1

      • etatowo to tkz. fulwypas

        • 0 1

      • Ale (4)

        kolegę zastępcą kierownika zrobił,a ten tylko listę nosi, i bierze pensję równą kierownikowi.

        • 0 1

        • Teraz (3)

          próbują usunąć kierowniczkę, żeby ten zastępca mógł zająć jej miejsce.
          Tylko że on, nawet nie zadyrygował by, ruchem ulicznym.
          To są właśnie te patologie, niszczące Operę Bałtycką.

          • 0 1

          • (2)

            Zawsze dobrych się gnębi a zawisci i zazdrosci ze np . lepiej zarabiają itp

            • 2 1

            • Dobry ? (1)

              beczy w tych małych partiach wokalnych, jak by nie było w chórze ludzi ładnie śpiewających.

              • 0 0

              • Jakieś

                dzikie układy ma Zarządzie Regionu, za komuny nie było takich nadużyć.

                • 1 0

    • (2)

      Nikt tyle w Operze nie zarabia .Pensje zasadnicze wynoszą w ork. od ok 2tys bruto do 25tys do tego dochodzą nadgrania ale nie wszyscy je mają.Skąd takie srednie?

      • 15 0

      • Nic nie robiąc?Nie masz pojęcia o czym móqisz.Nic nie robi to Zawistowski i bierze pieniądze za nic no chyba ze za głupoty

        • 12 1

      • 2.500 tys dla ścisłosci jakby ktoś miał złą wole odczytać inaczej

        • 10 0

    • Protest głodowy (3)

      jak się ma kilka etatów, to można w święta dobrze się objeść.
      Teraz przydało by się trochę pogłodować , aby utrzymać stan posiadania, co za spryciarz.

      • 3 3

      • (2)

        a ktoś Ci broni mieć dodatkowy etat?

        • 4 2

        • Ty (1)

          już wszystkie zawłaszczyłeś.

          • 1 0

          • jasne bo to nie komuna ze kazdemu sie naleźy tyle samo hihi .Akurat się składa ze ja pracuje tylko w Operze i dodatkowego etatu nigdzie nie mam ale się nie obrazam na tych co mają w przeciwieństwie do Ciebie

            • 0 0

    • Czy (4)

      Dyrektor Weiss kłamał, pisząc ze przeciętna płaca w Operze Bałtyckiej , wynosi
      3,6 tysiąca złotych?

      • 6 0

      • Klamal on zawsze klamie (1)

        Taki to juz typ...

        • 5 0

        • Czyli

          Weiss kłamczuch,oj nieładnie!!!

          • 3 1

      • (1)

        Moze i nie kłamał ale na tą średnią składają się pensje dyrektorskie,pensje solistów którzy są na kontraktach i nie są mieszkańcami Trójmiasta ,stawki reźyserskie ,chorografia ,solisci BTT.To są osoby które są z poza woj.pomorskiego a Artysci którzy mieszkają w Gdańsku mają pensje od 2tys do 2.5 tys i o to toczy się spór ze orkiestra ,chor i techniczni mało zarabiają

        • 11 0

        • Dlatego chcemy to w końcu zmienić aby pieniądze które idą na Operę były wydawane u nas i przez nas w Gdańsku a nie w Warszawie

          • 12 0

    • (30)

      Kto Ci powiedział ze my w Operze mało pracujemy?Obraźasz nas bo ta praca jest bardzo cięźka ,stresująca dla kaźdego i odpowiedzialna.Kaźdy z nas kocha to co robi a Ty nam tu takie obelgi wstawiasz ze mało pracujemy .Szanujmy się nawzajem a nie wyisujmy głupoty

      • 7 2

      • (29)

        gracie tylko kilka przedstawien oper kazdego miesiaca, to nie jest wystarczajacao na pelen etat

        • 1 6

        • (4)

          Nie znasz się na graniu spektakli

          • 4 4

          • (3)

            a ile jest tych spektakli operowych w Operze Baltyckiej, zalosne, zamknac was , szkoda pieniedzy na was

            • 0 2

            • (2)

              Jestem juz pewniem ty jedtes poprostu sokzburaka

              • 6 2

              • Jesteś sokzburaka .Pewno wyleciałeś z pracy bo kiepski byłeś i teraz ujadasz na Opere.Sokzburaka

                • 6 2

              • sam to sobie moźesz negowac prostaku

                • 0 1

        • (14)

          Gramy 5 nieraz 6 spejtakli i do kazdego tytulu są proby w tygodniu .Pracujemy cały miesiąc oprócz poniedziałków bo w sobote i niedziele tez w pracy jestesmy .To mało?Jestes głup.k

          • 8 2

          • (13)

            w kwietniu gracie Eugeniusza Oniegina 3 razy, juz gracie ta oper od wielu lat, gracie takze Straszny Dwor 2 razy, juz gracie ta opere od kilku miesiecy, wiec ile potrzebujecie prob w kwietniu ?

            • 1 7

            • (3)

              To nie od muzyków zalezy ile gramy prób .Gramy tyle ile jest rozpisanych .Załosny jesteś w tych komentarzach i zero myślenia.

              • 7 1

              • a ile jest rozpisanych prob w kwietniu ? gracie tylko 3 razy Eugeniusz Oniegina, ktorego gracie od kilku lat i dwa razy Straszny Dwor, ktory gracie od kilku miesiecy
                proste pytanie a nie potraficie na nie odpowiedziec

                porownajcie ile przedstawien oper gra sie w Bydgoszczy, Szczecinie, Poznaniu, Wroclawiu, Lodzi i Krakowie
                dla was lenie za duzo ?

                • 0 2

              • (1)

                wiec ile gracie tych prob ?

                • 1 0

              • a co nie wiesz?

                • 0 1

            • (4)

              Gramy bo widocznie się to podoba słuchaczą bo na to chodzą poza tym nie da się co miesiąc robić premiery 10 premier w roku ?ha ha skąd Ty się urwałes chłopie.Pisałem Ci wcześniej nie wypowiadaj się na tematy które Ciebie przerastają.Dobrze ze tylko taki jeden tu na forum jest jak Ty

              • 5 4

              • (3)

                mala sala, tylko kilka przedstawien oper kazdego miesiaca, Oniegina juz gracie od kilku lat, to jest zalosne, juz wkrotce mozecie obejrzec i posluchac Opere Nova z Bydgoszczy w Operze Lesnej w Sopocie , zamiast was lenie utrzymywac w Operze Baltyckiej publicznosc moze zaprosic opery z innych miast Polski do Gdanska, Sopotu i Gdyni
                16 milionow dotacji rocznie na Opere Baltycka to jest bardzo duzo, lepiej wydac na goscinne wystepy innych oper w Polsce niz na leniow z Opery Baltyckiej

                • 0 1

              • i sam jeszcze się lajkuje ha ha Jesteś źałosny typ .Szkoda na Ciebie uwagi i na te brednie co wypisujesz .Idz do psychologa to moze cie jeszcze wyleczy

                • 2 3

              • (1)

                Jak mala to miej pretensje do polityków ze wiekszej nie wybudowali do tej pory .Opera potrzebuje melomanòw i normalnych słuchaczy a nie flustratòw takich jak Ty .Jak będzie dotacja która pozwoli więcej grać to pewno tak będzie ale pierw Artysci Opery ktòrzy pracują i mieszkają w Gdansku muszą więcej zarabiać aby godnie zyć .

                • 5 1

              • a Tobie propinuje jezdzic do Bydgoszxzy Krakowa itp jam ktoś ciebie tam w ogole wpusci ha ha

                • 4 2

            • (1)

              Ty chyba jesteś z tych co głoszą od paru miesięcu dobrą zmianę ha ha

              • 4 2

              • spojrz na programy operowe innych miast w Polsce

                • 3 3

            • tyle ile potrzeba

              • 0 2

            • w kazdym dobrym Twatrze są sztuki które się powtarza i gra latami.Tak jest w Teatrze Muzycznym i Wybrzeze i Operze rowniez

              • 2 0

        • (6)

          Znasz się na Operze jak Ci z pis na koniach ha ha

          • 6 1

          • (1)

            I jak tu u nas ma być dobrze jak takie bzdury wypisują politycy

            • 3 2

            • albo jak bzdury wypisują nieudacznicy i flustraci tacy jak ty

              • 3 1

          • (3)

            spojrz na strony internetowe oper w Polsce , ile graja przedstawien

            • 2 3

            • Jestem ciekaw jak Opera Bałtycka jezdziła do Bydgoszczy grać czy tez tam taki typ jak ty obgadywał ich.Pewno nie bo takich ludzi niskiej jakości nieudaczników jak ty to nie ma nigdzie Koncze konwersacje bo idio.a zawsze będzie idio.ą

              • 5 3

            • (1)

              To spójrz jaki oni mają skład .Mam tam akurat kolegów i oni tez nie są zadowoleni bo połowa z nich gra cały czas na umowy zlecenie i nie mają stałej pracy .Czują się jak trubadurzy którzy dziś graja w operze a jutro na ulicy bo zarobić na zycie

              • 5 0

              • by zarobić na źycie

                • 0 0

        • (1)

          Filharmonia gra jeszcze miej.Idz się popłacz do piaskownicy to moźe ci przejdzie ta flustracja

          • 6 2

          • Zobacz sobie repertuar ork.filharm. ale tej naszej nie przyjezdnych ekip .Grają 3 koncerty w miesiącu hihi

            • 5 1

    • Filharmonia gra 3 do 4 koncertów w miesiącu tez nic nie robią i trzeba ich rozwiązać wedłud ciebie?

      • 4 1

  • A gdzie nasza śliczna i pełna pozytywnej energii Katarzyna Figura ! ! ! ! (1)

    Trzeba ją obsadzić w jakimś znacznym dziele by potrząsnęła tym lekko zatęchłym bajorkiem .

    • 3 2

    • Dlaczego

      usunięto opinie dotyczące pikiety Opery Bałtyckiej?

      • 1 0

  • FENOMEN ARTYSTYCZNY tak pisze o swojej zonie na stronie Opery Baltyckiej (7)

    dyrektor Weiss

    • 3 0

    • (5)

      to podsumowuje obecny stan umyslow artystow w Operze Baltyckiej

      • 1 1

      • (4)

        a kiedy strajk glodowy ? ha ha ha

        • 0 0

        • (1)

          publicznosc powinna wydac 16 milionow zlotych dotacji dla Opery Baltyckiej na goscinne wystepy oper z Krakowa, Wroclawia, Poznania, Lodzi, Szczecina, Bydgoszczy i Warszawy
          tam sie wystawia duzo wiecej oper

          • 0 1

          • na głupote twoją nie ma lekarstwa i na twoją nienawisc do innych .Musiałes podpasc i to ostro ze taki flustrat jestes

            • 0 3

        • (1)

          pracownicy Opery Baltyckiej nie wykluczaja wznowienia strajku glodowego

          • 0 2

          • No

            i gdzie ten strajk głodowy ? oni są mocni tylko w gębie.

            • 2 0

    • to chyba zostanie w Gdansku ?

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Czego symbolem jest opłatek wigilijny?

 

Najczęściej czytane