• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Las i Ludzie. Spektakl dla dzieci

Spotykamy się na #ParknaGoyki, przed budynkiem Goyki3 Art Inkubatora.
Co widzisz, gdy idziesz przez park i las?
Korony drzew?
Gałęzie i liście?
Krzewy, byliny, trawę i mech?
Znasz nazwy tych roślin?
Wszystkich?
Jakiejś części?
Zachwycasz się nimi?
Ledwo zauważasz w codziennym biegu?
A czego nie widzisz?as i Ludzie. 

maj 29

środa, godz. 11:00

Gdańsk,
bilety 30 zł
ulgowy 25 zł
Kup bilet
3 września (niedziela) na spektakl tego dnia obowiązują bilety:
godz.: 12:00 - https://evenea.pl/pl/wydarzenie/lasiludzie1
godz.: 14:00 - https://evenea.pl/pl/wydarzenie/lasiludzie2

Fotosynteza, symbioza, mikoryza te procesy są niedostrzegalne dla ludzkiego oka. A jednak to dzięki nim życie pod i nad powierzchnią ziemi może kontynuować się. Być może zobaczenie i usłyszenie tego, co znajduje się pod naszymi stopami, zmieniłoby jak myślimy o świecie roślin, jak z nimi współżyjemy i jak budujemy relacje z innymi ludźmi. Możemy wspólnie spróbować to sobie to wyobrazić?

Las i ludzie jest zaproszeniem do przebywania w przyrodzie z otwartością na wysyłane przez nią sygnały. Choreografka Magda Jędra wraz ze współtwórczyniami przygląda się mechanizmowi niewidzialności roślin, w świecie nauki nazwanym syndromem plant blindness. Ten spektakl to ich propozycja lekarstwa na ludzką ślepotę na życie roślin, które można przyswoić bez ograniczeń wiekowych.

Tytuł: Las i ludzie
Koncept: Magda Jędra
Choreografia: Magda Jędra we współpracy z Anną Steller i Ulą Zerek
Dramaturgia: Katarzyna Kania
Performans, taniec: Magda Jędra, Anna Steller, Ula Zerek
Kostiumy: Marta Szypulska
Dźwięk: Piotr Pawlak
Konsultacje i mentoring w zakresie teatru dla rodzin: Justyna Czarnota
Kierownictwo produkcji: Alicja Berejowska - Perform for Change
Zdjęcia: Alina Żemojdzin, Mariusz Krawczyk
Wideo: Emil Neuman
Produkcja: Fundacja polka dot
Partnerstwa: Goyki 3 Art Inkubator, Centrum Dialogu im. Marka Edelmana
Premiera: 2.09.2023r., Sopot Goyki 3 Art Inkubator
Czas trwania: 60 min

Odbiorcy/grupa docelowa:
Spektakl przeznaczony jest dla osób w każdym wieku. Szczególnie zapraszamy dzieci powyżej 7-ego roku życia i bliskich im dorosłych.
Podczas spektaklu możliwe są interakcje z osobami performującymi.

Spektakl powstał w ramach programu OFF Polska organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Dofinansowana ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Mentorskie wsparcie pedagogiczno-teatralne procesu twórczego zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla Justyny Czarnoty.

BIOGRAMY

MAGDA JĘDRA
- tancerka, performerka, choreografka. W latach 1997-1999 tańczyła w Gdańskim Teatrze Tańca Melissy Monteros i Wojciecha Mochnieja. Współzałożycielka grupy Good Girl Killer. Autorka i współautorka spektakli Teletransis, Junkie, Good Girl Killer, Akcja, Europa. Śledztwo, Królestwo, Whats wrong with happiness, Le pas Jaques, Have a nice hell, Lotta i Gula, Złe ziele. Autorka choreografii w teatrze dramatycznym: Komediantka w reż.Anity Sokołowskiej, Życie to seni Kazimierz i Karolina w reż. Wojciecha Klemma, "Thermidor roku 143" w reż. Lecha Raczaka, Wszystko co wiem o mężczyznach i kobietach" w reż. Szymona Kuśmidera.

Współpracowała z Anną Steller, Izą Szostak, Ramoną Nagabczyńską, Weroniką Pelczyńską, Rafałem Dziemidokiem, Leszkiem Bzdylem, Edytą Kozak, Anitą Wach, Joe Alterem, Isabelle Schad. Laureatka Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska dla Młodych Twórców za spektakl Good Girl Killer. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca przy Art Station Foundation w Poznaniu. Trzykrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz wielokrotna stypendystka miasta Gdańska i samorządu województwa pomorskiego.W 2012 odbyła rezydencję choreograficzną w Dance/USA Philadelphia współorganizowaną przez Instytut Muzyki i Tańca i Art Stations Foundation, a w 2019 w ramach programu GPS Movement Research wizytę studyjna w Nowym Jorku w prestiżowym Judson Church.
Od kilku lat w ramach swojej działalności choreograficznej pogłębia swoją wiedzę o naturze i poszukuje ruchowych kanałów komunikacyjnych pomiędzy ciałem człowieka a ciałem roślinnym. W 2019 roku rozpoczęła pracę nad projektem "Botanic body". W grudniu 2019 roku jej efekty zaprezentowała w Chudson Church w Nowym Jorku. W 2021 roku na zaproszenie Fundacji C/U razem z dramaturżką Anką Herbut stworzyła spektakl "Złe Ziele", z premierą w ramach 20. Festiwalu Ciało/Umysł w Warszawie. Aktualnie pracuje nad spektaklem plenerowym dla rodzin (7+) Las i ludzie, z premierą we wrześniu br. w Sopocie. Prowadzi zajęcia z tańca współczesnego i improwizacji oraz rozwija autorską praktykę ciała botanicznego. Mieszka w Gdańsku.

KASIA KANIA jest choreografką, performerką i nauczycielką akademicką. Mieszka i pracuje między Polską a Niemcami. Jej zainteresowania skupiają się na teorii i praktyce tzw. "poszerzonego" myślenia o choreografii, czyli strategiach obserwacji i budowania ruchu/relacji, które pogłębiają nasze rozumienie świata. Od wielu lat praktykuje i bada sposoby myślenia i działania kolektywnego, mediacji oraz inkluzywnych metod komunikacji w grupie. Ostatnie lata skupia się na badaniu protokołów wykonywania, prezentowania i obserwowania, a także strukturyzuje swoje projekty wokół pojęcia "dramaturgii feministycznej".
 
Swoją wiedzę zdobyła w instytucjach akademickich, takich jak Wydział Teatru Tańca w Bytomiu oraz Instytut Teatrologii Stosowanej, na wydziale Choreografii i Performansu w Giessen, Niemczech. Współpracuje z różnymi grupami artystycznymi i kolektywami takimi jak m.in.: Rotterdam Presenta, Polka Dot Foundation, Christians: Schwenk Collective i Przestrzeń Wspólna. 

ANNA STELLER urodzona w 1979 w Gdańsku  performerka, tancerka i choreografka. Matka trójki. Absolwentka Slawistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Na scenie zaczęła występować w 1993 roku w Teatrze Dada von Bzdulow. Od wielu lat tworzy spektakle taneczne, akcje performance oraz performance typu site specific. Jako performerka koncentruje się głównie na przejrzystości i szczerości przekazu, na radykalnych rozwiązaniach artystycznych. Interesuje ją praca w duecie, praca z artystą o innych obszarach zainteresowań, negocjacja na polu sztuki z której rodzi się nowa, świeża jakość. Interdyscyplinarność tańca i performensu to obszar, który bada od lat, próbując zrozumieć i przekazać publiczności ważne dla niej treści i koncepcje. Swoje prace prezentowała m.in. w CSW Łaźnia Gdańsk, Gdańska Galeria Miejska, Halo kultura w Gdyni, Kronika Bytom, PGS Sopot, Arts Station Foundation w Poznaniu, Instytut Grotowskiego we Wrocławiu, Maat Festiwal w Lublinie, Malta Festiwal w Poznaniu, Sweden/Karlskrona Telling the Baltic project, Miami Performance International Festival (USA),  FestivalL1 Contemporary Dance Festiwal w Budapeszcie,Body-Mind Warszawa , Four Days w Pradze, Festival of Naked Form w Pradze, w Berlinie. Współpracowała z artystami: Nigel Charnock, Rebecca Lazier, Hiwa Tagaran, Ramona Nagabczyńska, Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz, Anna Królikiewicz, Rafał Dziemidok, Magda Jędra. Laureatka stypendiów i nagród, m.in.: Dance Web na festiwalu Tańca Impulstanz w Wiedniu 2003, Stypendium Visegrad Fund 2014, Nagrody specjalnej Marszałka Województwa Pomorskiego za wybitne zasługi w dziedzinie twórczości artystycznej, oraz Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska dla Młodych Twórców za spektakl Good Girl Killer. W 2014 roku była stypendystką Alternatywnej Akademii Tanecznej przy Art Station Foundation w Poznaniu. Dwukrotnie otrzymała Stypendium Ministra Kultury.

ULA ZEREK - tancerka, performerka, choreografka, wywodząca się z trójmiejskiej sceny tanecznej. Pracuje na granicy form tańca, teatru i performance oraz badań artystycznych. Absolwentka filologii angielskiej (Uniwersytet Gdański, 2008 rok) i animacji kultury (Międzywydziałowy Instytut Nauk o Sztuce, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, 2015 rok).
Ma na koncie autorskie realizacje, w których taniec przenika się z innymi formami: Humuli Lupuli (2009) Memo (2011) Istota (2012) In memoriam (2014) Więzi (2015) Ekspozycja (2017) Od roku 2004 współpracowała z Teatrem Dada von Bzdülöw z którym na przestrzeni lat zrealizowała wiele spektakli. Jest także autorką choreografii do spektakli teatralnych: Przypływ (2022) w reż. Alicji Morawskiej-Rubczak, Momo (2022) w reż. Leny Frankiewicz, Woda w usta (2022) w reż. Leny Frankiewicz, Nieczułość (2021) w reż. Leny Frankiewicz, Lato Muminków (2021) w reż. Michała Derlatki, Cztery pory roku (2019) w reż. Tomasza Maśląkowskiego, Sześciu służących (201w reż. Michała Derlatki,
Jest współautorką długofalowego projektu Nature of Us realizowanego od 2021 roku wraz z partnerami z Polski, Czech, Słowacji i Węgier

MARTA SZYPULSKA - krawcowa, kostiumografka i scenografka, absolwentka studiów magisterskich na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu na Wydziale Architektury Wnętrz i Scenografii ze specjalizacją Projektowania Ubioru. Swoje działania artystyczne kierunkuje w stronę projektowania ubioru unikatowego, przeznaczonego ludziom ulicy, niekonwencjonalnym indywidualistom oraz świadomym konsumentom mody. Inspiracje czerpie z futurystycznych wizji i świata natury. Obecnie realizuje się w projektowaniu kostiumów teatralnych, krawiectwie personalnym oraz w tworzeniu form na miarę performatywnych potrzeb. Pracowała w wielu teatrach w Polsce, z Weroniką Szczawińską zrealizowała takie tytuły jak: Nigdy więcej wojny, Rozmowy o drzewach, Po prostu, Miejski Ptasiarz, Klub, Czas porzucenia, Grzyby. Pracowała z Wiktorem Rubinem nad kostiumami przy Chaplin, Klątwa rodziny Kennedych, Obywatelka Kane, Mrowisko. Wraz z Wojtkiem Rodakiem zrealizowała spektakle: Żeglarz, Tom na wsi, Kolorowe sny. Współpracowała z Jasminą Metwaly dla Hammer Museum w Los Angeles i KW Institute for Contemporary Art w Berlinie. Projektowała kostiumy i przestrzeń sceniczną dla Teraz Poliż, Gosi Wdowik, Hany Umedy i takich choreografów jak Alicja Czyczel, Marta Ziółek, Wojtek Grudziński i Magda Jędra.

JUSTYNA CZARNOTA  pedagożka teatru, trenerka, kuratorka, managerka kultury. W latach 2016-2022 kierowniczka Działu Pedagogiki Teatru w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego. Obecnie jako freelancerka prowadzi warsztaty dla różnych instytucji i organizacji w całej Polsce oraz projektuje materiały edukacyjne i rozwojowe (przede wszystkim jako część składu Kolektywu Sensotwórczego). Jej głównym obszarem zainteresowania jest współczesny teatr dla dzieci, młodzieży i rodzin, ciekawią ją szczególnie przedstawienia eksperymentujące z pozycją publiczności i modele działania wzmacniające bliskość między osobami na widowni.

ALICJA BEREJOWSKA
- menedżerka kultury, producentka kreatywna, agentka działająca na polu teatru, nowej choreografii i performansu, specjalistka PR i komunikacji. Inicjatorka Perform for Change - kolektywnej agencji działającej na rzecz zrównoważonego rozwoju, różnorodności, równości w sztukach performatywnych, tworzącej z uważnością na ekologię. W pracy zawodowej zorientowana na współpracę transgraniczną, zrównoważoną wymianę artystyczną oraz wspieranie rodzimych choreografek produkcyjnie i menedżersko. Aktualnie współpracuje m.in. z Magdą Jędrą, Martą Ziółek. W latach 2018-2022 koordynatorka Polskiej Sieci Tańca, 2015-2019 producentka i koordynatorka międzynarodowego festiwalu tańca współczesnego Warsaw Dance Days, 2009-2010 stażystka Art Stations Foundation - programu performatywnego Stary Browar Nowy Taniec. Zrealizowała kampanie PR i projekty CSR dla największych firm i organizacji (m.in. Sony Pictures Television, AXN, Ubisoft, Fundacja Agora, PWN czy Akson Studio). Absolwentka kulturoznawstwa ze specjalnością teatr i performans, dziennikarstwa i komunikacji społecznej (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza) oraz kursu kuratorskiego i komunikacji w tańcu i sztukach performatywnych (Berliński Uniwersytet Sztuk Pięknych). Współinicjatorka oddolnej grupy producentek_ów i menedżerek_ów sztuk performatywnych w Polsce oraz sojuszniczka niemieckiej zdecentralizowanej sieci produktionsbande.

FUNDACJA POLKA DOT
- Polka dot jest niezależną organizacją stworzoną przez artystki związane z gdańską sceną tańca. Fundacja zajmuje się rozwijaniem i promowaniem sztuki tańca i choreografii we współpracy z artystami oraz lokalnymi organizacjami i instytucjami kultury. Celem działań fundacji jest budowanie nowego wymiaru dialogu, w którym taniec jest podstawowym językiem zarówno w sferze kultury, życia społecznego, edukacji i wymiany artystycznej.
Fundacja zainaugurowała swoją działalność w 2018. Pierwszym współrealizowanym projektem było Serce Fabryki we współpracy z Instytutem Adama Mickiewicza, Europejskim Centrum Solidarności oraz Tabacka Kulturfabrik. Polka dot wraz z Instytutem Muzyki i Tańca była organizatorem Polskiej Platformy Tańca 2019 w Gdańsku - przeglądu polskiej sceny tańca z udziałem międzynarodowej publiczności. W 2021 roku artystki związane z fundacją przeprowadziły cykl spacerów choreograficznych w ramach projektu W ramach tańca: Wrzeszcz . W 2022 roku Polka dot wraz z Fundacją Performat rozpoczęła współpracę z partnerami z grupy krajów Wyszehradzkich (Czech, Słowacji, Węgier) otwierając projekt Nature of Us. W 2023 roku fundacja jest partnerem merytorycznym w programie Przestrzenie Sztuki Taniec w Gdańsku, którego operatorem jest Instytut Kultury Miejskiej.

Informacja o biletach

  • Bilet normalny
    15 zł
3 września (niedziela) na spektakl tego dnia obowiązują bilety:
godz.: 12:00 - https://evenea.pl/pl/wydarzenie/lasiludzie1
godz.: 14:00 - https://evenea.pl/pl/wydarzenie/lasiludzie2

Opinie

Sprawdź się

ERGO Hestia obchodzi w tym roku jubileusz. Ile lat ma sopocki ubezpieczyciel?

 

Najczęściej czytane