• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Kopciuszek (50 opinii)

balet teatr dla dzieci
kasy:
58 763-49-06
wystawia:
Opera Bałtycka w Gdańsku
data premiery:
4 grudnia 2011
6.7
38 ocen
Kopciuszek
Sergiusz Prokofiew

balet w 3 aktach

Nowy spektakl Bałtyckiego Teatru Tańca będzie pierwszym zrealizowanym przez międzynarodową ekipę. Choreografię ułożył Eugenio Scigliano, który pracował już w wielu krajach na całym świecie. Przy tworzeniu "Kopciuszka" towarzyszyli mu Carlo Cerri (scenografia) oraz Kristopher Millar i Lois Swandale (odpowiedzialni za kostiumy).

Eugenio Scigliano o spektaklu: Kopciuszek żyje w naszej wyobraźni jako wspaniała baśń z nie do końca rzeczywistymi bohaterami. To jednak również opowieść o kobiecie silnej, która nie odrzuca szansy na lepsze życie. Akcja naszego spektaklu usytuowana jest na przełomie lat 30. i 40., a Kopciuszek to robotnica w fabryce - ignorowana przez pozostałych pracowników, zdana na łaskę macochy, kierującej jednocześnie fabryką, i swoich przyrodnich sióstr, które zmuszają Kopciuszka, by za nie pracowała.

W tym wrogim otoczeniu Kopciuszkowi pozostaje jedynie jej wyobraźnia i pomoc jednej z pracownic fabryki, która bardzo różni się od pozostałych, przypominając o minionych, lepszych czasach. To dzięki niej, idąc na przyjęcie, dziewczyna może uciec na kilka godzin od monotonii i szarości swojego życia. Kopciuszek spotka tam młodego mężczyznę i spełni się jej marzenie - marzenie wielu kobiet bez względu na czas, w którym żyją - zakochać się...

Wierzę, iż Kopciuszek jest opowieścią dla wszystkich, niezależnie od wieku. To uniwersalna historia ze szczęśliwym zakończeniem, które daje nadzieję, że każdy może odnaleźć miłość, tylko trzeba o nią zawalczyć.

Izadora Weiss o spektaklu: Kopciuszek to piękna stara opowieść o spełnieniu marzeń. Każdy ją zna i widział choć raz próbę przedstawienia jej na scenie. Dla Bałtyckiego Teatru Tańca to szczególnie ważna premiera, dlatego że dedykowana jest młodej widowni. Zobaczymy współczesną wersję opowiadaną nowoczesnym językiem tańca, który jest coraz bliższy młodym widzom. Mam nadzieję, że oni właśnie zostaną z nami na dłużej, odwiedzając nas przy okazji nowych premier BTT. Włoski choreograf Eugenio Scigliano, wraz ze swoją ekipą scenografów, zaproponował ciekawe spojrzenie zarówno od strony tańca, jak i niebanalnej oprawy plastycznej. Zgadza się to z naszym myśleniem o konieczności dostosowania plastyki teatralnej do estetyki, w jakiej dzisiaj żyje młodzież. Jednocześnie ważne jest, by nie były to popkulturowe klisze, tylko wysmakowane obrazy.

Kierownictwo muzyczne: Jakub Kontz
Choreografia: Eugenio Scigliano
Scenografia i światło: Carlo Cerri
Kostiumy: Kristopher Millar i Lois Swandale
asystent scenografa Anna Cierpiał
asystenci choreografa Aleksandra Michalak, Leszek Alabrudziński
 
Obsada:

Kopciuszek - Franciszka Kierc (14, 16, 19 XII) / Beata Giza (15, 18, 20 XII) / Iuliia Lavrenova
Książę - Michał Łabuś (14, 16, 19 XII) / Filip Michalak (15, 18, 20 XII)
Macocha - Sylwia Kowalska-Borowy (14, 15, 16, 18, 19, 20 XII)
Siostry - Agnieszka Wojciechowska, Natalia Madejczyk (14, 16, 19 XII) / Julia Ławrenowa, Paulina Wojtkowska (15, 18, 20 XII)
Ojciec - Radosław Palutkiewicz (14, 15, 16, 18, 19, 20 XII)
Nauczyciel - Michał Ośka (14, 16, 19 XII) / Maciej Szymczak (15, 18, 20 XII)
Wróżka - Marta Śrama (14, 15, 16, 16, 19, 20 XII) / Elżbieta Czajkowska-Kłos

Dziewczyny:
Franciszka Kierc, Beata Giza, Iuliia Lavrenova, Agnieszka Wojciechowska, Natalia Madejczyk, Amelia Forrest, Paulina Wojtkowska, Marta Śrama, Elżbieta Czajkowska-Kłos, Aleksandra Michalak, Sayaka Haruna.

Chłopaki:
Michał Łabuś, Filip Michalak, Ronnie Kerkhoff, Graziano Bongiovanni, Michał Ośka, Bartosz Kondracki, Bartłomiej Szymalski, Maciej Szymczak, Daniel Flores Pardo.

oraz
Orkiestra Opery Bałtyckiej
dyrygent - Jakub Kontz

Recenzja Trojmiasto.pl

Przeczytaj także

Opinie (50)

  • Nie rozumiem... (1) (opinia sprzed 12 lat)

    ...skąd biorą się opinie,iż spektakl nie jest dla dzieci!Wczoraj,podczas przedstawienia , siedziała obok mnie około 8letnia dziewczynka i była zachwycona!Nie marudziła,nie wierciła się,wprost przeciwnie-siedziała z "otwartą buzią" czekając na kolejne sceny.Było nawet kilka momentów gdy większość dzieci żywo reagowała na to, co działo się na scenie,a to chyba najlepsza recenzja. Naprawdę nie trzeba klasyki w dur-moll i kostiumów z tiulu i pluszu,by przemówić do dzięcięcej wrażliwości i wyobrazni.Na spektakl warto pójść - prostota i szczerość przekazu chwytającej za serce choreografii, w świetnym wykonaniu Franciszki Kierc.Polecam!

    • 13 27

    • Przydupasy:))) (opinia sprzed 11 lat)

      Pani Danusia czy pani Ela to pisały?!!!!!!!!!Co za bzdura!!!!!!!I przestańcie wozić sie na tej Frani:)Jak ja zajedziecie to pozdychacie z głodu:)))))))))Trzeba cos pisać...no nie ...dla równowagi:)))

      • 0 0

  • (opinia sprzed 12 lat)

    tancerze zatańczyli, orkiestra zagrała, dyrygent pomachał. Szkoda tylko, że ani w tym tańca (ekhm), ani muzyki (brrrr), ani radości dla dzieciaków. A dyrekcja i artyści w nieodmiennie świetnych nastrojach i w poczuciu spełnionej misji. A że się nie podoba - to kartofle zbierać a nie do teatru. Kogo to obchodzi

    • 21 13

  • (opinia sprzed 12 lat)

    Autorzy pisali, że spektakl powstał z myślą o dzieciach... Ta myśl była chyba jednak od dzieci bardzo daleko... Byłam wczoraj z córkami i chociaż mnie osobiście się podobało, to im, nie do końca. Niestety nie będą prędko chciały znowu wybrać się ze mną na tego typu przedstawienie. Nie podobały im się ani kostiumy ani scenografia. Rozumiem prostotę, ale w bajce dla dzieci... trochę przesadzona. Trzeba było uprzedzać że to nie dla dzieci ale raczej nastolatków.

    • 23 3

  • masochizm (opinia sprzed 12 lat)

    Balet dla nikogo....wiercące i kapryśne, znudzone dzieci, zirytowani zachowaniem dzieci dorośli, chaos świetlicy szkolnej na widowni, wielkie zębate koło w tle...i jakieś ofiary pomyłki latające na scenie. Przepraszam muzyka Prokofiewa!

    • 22 1

  • ciężkostrawne (opinia sprzed 12 lat)

    Przytłaczająca ciemna kolorystyka, nieczytelne dla dzieci postaci, uboga scenografia. Nie polecam

    • 18 2

  • ???? (opinia sprzed 12 lat)

    ...jesteśmy rodzicami dorosłych dzieci , też ucieszyłam się ze pójdziemy na "Kopciuszka" (wersji klasycznej), ale już NIE, ....Nie powinno zabierać się marzeń , dosyć mamy szarej rzeczywistości .....Takiej "Halki też....

    • 17 1

  • ale buuuuuuuuuuuuurrrrrrrrrrrrrrrooooooooooo (1) (opinia sprzed 12 lat)

    Dołączam do powyższych, buro i ponuro.
    Dobrze, że w drugim akcie sceny zbiorowe trochę rozweseliły.
    Smutne przedstawienie, a tu święta przed nami.
    Przydałoby się coś wesołego, z bogatą scenerią i przepychem, kolorami i światłem.
    A tu wciąż te same ruchy prawego ramienia, bark w przód, skręty tułowia itd.
    Może tak ma być w tańcu współczesnym, ale dlaczego w każdym przedstawieniu pani Weiss???

    • 14 2

    • ignorancja (opinia sprzed 12 lat)

      to nie spektakl Pani Weiss...:/

      • 2 2

  • Buuuuuuuuuu.... (opinia sprzed 12 lat)

    To jakas porażka - totalnie nie dla dzieci ! Tak długo nie było spektaklu dla dzieci a tu ....masakra jakaś - NIE DLA DZIECI ! nie polecam

    • 13 4

  • mieszane odczucia (opinia sprzed 12 lat)

    Znając powyższe opinie z duszą na ramieniu wybrałama się z 9 letnim synem. Niebyło aż tak źle. Szedł nastawiony bardzo negatywnie (Kopciuszek to dla bab, suknie, książe i tp. Dał się namowić jak dowiedział, że nie będzie bajkowych kreacji. Na przedstawieniu nie marudził ( z wyjątkiem dłużyzny tańca Kopciuszka z księciem), ale nie wszystko było czytelne dla niego. Mi się nie podobało. Ponure, niepotrzebnie udziwnione (koło zębate jako główny element scenografii), II akt niezbyt przystający do I - w miarę wierny bajce, po zupełnie oderwanym pierwszym akcie. Po tych w miarę współczesnych udziwnieniach klasyczne zakończenie. Niezbyt rozumiem. Ale warto się wybrać dla zobaczenia dobrego tańca, poznania odmiennych wizji baletu. I to z dziećmi - było ich sporo i akustycznie nie dało się odczuć znudzenia czy niezadowolenia.

    • 13 4

  • Waiss Company a nie BTT czy Opera Bałtycka (opinia sprzed 12 lat)

    Opera Bałtycka już nie istnieje!!

    • 26 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery