• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Koncertowy Turniej Tenorów o Laury Trójmiasta (2 opinie)

Muzyka klasyczna nie musi być traktowana bardzo poważnie. Może być po prostu wymagającą rozrywką na wysokim poziomie wykonawczym. Właśnie na taki koncert chcemy Państwa zaprosić! Sześciu tenorów o wyjątkowych walorach głosowych i nienagannej prezencji zmierzy się dla Państwa w śpiewaczym pojedynku. Oczywiście będzie to zabawa a nie rywalizacja sportowa, ale przecież każdy z nas uwielbia dreszczyk rywalizacji. A jeśli komuś mało to w ostatniej, pozakonkursowej części do naszych tenorów dołączą dwie urocze sopranistki. Wszystkim wykonawcom będzie towarzyszyła Orkiestra Salonowa "Moderato" z Bydgoszczy.

Program koncertu:
I. Najpopularniejsze arie operowe z różnych stron świata.
II. Wymagający choć pozornie lekki repertuar operetkowy.
Przerwa na głosowanie.
III. Duety z sopranistkami w repertuarze operowym, operetkowym i musicalowym.

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


Wykonawcy:


  • TENORZY

  • Aleksander Kruczek

  • Bartosz Kuczyk

  • Mirosław Niewiadomski

  • Mariusz Adam Ruta

  • Sylwester Targosz-Szalonek

  • Nazar Tatsyshyn


SOPRANISTKI:


  • Justyna Dyla

  • Emilia Zielińska


oraz
Orkiestra Salonowa "Moderato" pod batutą Orlina Bebenowa.




PROWADZENIE KONCERTU
Tomasz Żółtowski

www.turniej-tenorow.pl
www.facebook.com/KoncertowyTurniejTenorow
NOTKI BIOGRAFICZNE

Aleksander Kruczek - pomysłodawca imprezy. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, w klasie Prof. Jana Ballarina oraz absolwent Państwowego Policealnego Studium Wokalno-Baletowego przy Teatrze Muzycznym w Gliwicach. Uczestnik prestiżowego Programu Kształcenia Młodych Talentów - Akademii Operowej w Teatrze Wielkim- Operze Narodowej. Jest laureatem konkursów krajowych i międzynarodowych m.in. II Nagroda w XIV edycji konkursu "W Kręgu Muzyki Słowiańskiej" (2014), Nagroda Wydawnictwa "Regiony" w Międzynarodowym Konkursie im. A. Hiolskiego (2014), I Nagroda w Międzynarodowym Konkursie im. Imricha Godina na Słowacji "Juventis Canti" (2015), Nagroda za wykonanie arii Stanisława Moniuszki w X Międzynarodowym Konkursie Wokalnym "Złote Głosy Mazowsza" (2015), wyróżnienie w III Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Krystyny Jamroz, nagroda za najlepsze wykonanie utworu kompozytora polskiego w III Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Krystyny Jamroz ( 2017). Laureat I Nagrody w Międzynarodowym Konkursie Operetkowo-Musicalowym im. Iwony Borowickiej w Krakowie (2018), Laureat nagrody specjalnej VII Międzynarodowego Konkursu im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju (2019). II Nagroda w 54 International Antonin Dvorak Singing Competition Karlovy Vary (2019), Laureat Srebrnej Róży w programie telewizyjnym - VI edycji Bitwy Tenorów na Róże (2019).

Bartosz Kuczyk - w latach 1980 - 1988 uczęszczał do Poznańskiej Szkoły Chóralnej, której jest absolwentem. Od roku 1984 do 1992 był śpiewakiem chóru Jerzego Kurczewskiego, występując początkowo w głosach chłopięcych, a od 1987 roku do 1992 w głosach męskich. Jako członek chóru Jerzego Kurczewskiego brał udział w kilkuset koncertach zarówno w kraju, jak i za granicą. W latach 1988 - 1992 uczęszczał do V Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu w klasie o profilu pedagogicznym. W latach 1996 - 1997 ukończył mistrzowski kurs wokalny nieżyjącego już mistrza - Tomasza Zagórskiego. W latach 1994 - 2000 współpracował z Prywatnym Teatrem Operowym Marka Tracza z Wrocławia w charakterze śpiewaka chóru oraz solisty. Występował między innymi w partiach: Monostatos (A. Mozart - "Czarodziejski flet"), Dr Falke (J. Strauss - "Zemsta nietoperza") - wersje niemieckojęzyczne. Wielokrotnie występował również w rolach epizodycznych oraz partiach chóralnych.

Mirosław Niewiadomski - jako tenor stawiał pierwsze "kroki" wokalne w chórze Państwowego Liceum Muzycznego im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi, prowadzonym pod kierunkiem Anny Domańskiej. Artysta jeszcze jako student na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Łodzi debiutował na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi w roku 2000 w operze Mozarta "Wesele Figara" rolą Don Curzio. W 2002 roku został finalistą VII Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Dusznikach-Zdroju w kategorii operowej. Rok później uczestniczył w operze "Il Matrimonio Segreto" Cimarosy jako Paolino oraz wziął udział w polsko-niemieckich konfrontacjach wokalnych w Teatrze Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu. Śpiewał też na scenie Teatru Muzycznego w Łodzi jako Merkury w operetce "Orfeusz w piekle" Offenbacha oraz w operetce "Wiktoria i jej huzar" Paula Abrahama. Na ostatnim roku studiów (2004 rok) zaśpiewał partię Ferranda w operze "Cosi fan tutte" Mozarta wystawionym w Teatrze Wielkim w Łodzi. W latach 2007 - 2014 był solistą Teatru Wielkiego w Łodzi. Zadebiutował tam jako Edwin w "Księżniczce czardasza" Imre Kalmana, dalej wiele pięknych ról takich jak Alfred w "Traviacie", Ismael w "Nabucco" Verdiego, Hervey w "Annie Bolenie" Donizettiego, Nataniel w "Opowieściach Hoffmanna" Offenbacha, Triquet w "Eugeniuszu Onieginie" Czajkowskiego, Hrabia Tassilo w "Hrabinie Maricy" Kalmana, Goro w "Madame Butterfly" Pucciniego. W tym czasie był zapraszany także na deski wszystkich scen operowych, operetkowych oraz Filharmonii w Polsce śpiewając takie role jak Hrabia Zedlau w "Wiedeńskiej krwi", Barinkay w "Baronie Cygańskim" J. Straussa, Sou Chong w "Krainie uśmiechu", Jozsi w "Cygańskiej miłości" Lehara czy Casio w operze "Otello" Verdiego. W 2012 roku rolą Czaplickiego w "Damie pikowej" Czajkowskiego zadebiutował na deskach Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie. W 2009 roku zdobył drugą nagrodę na I Europejskim Festiwalu Duetów Operetkowych i Musicalowych - "Face to Face" w Poznaniu.

Mariusz Adam Ruta - tenor młodego pokolenia. Śpiewak czynnie koncertujący na terenie kraju, jak i poza jego granicami. Ma w swoim dorobku wiele partii operowych, operetkowych oraz liczne koncerty estradowe. Od marca 2011 roku współpracuje z Teatrem Muzycznym w Łodzi, gdzie kreuje wiele ról operetkowych a także musicalowych. Uczestnik wielu festiwali operowo-operetkowych. Od 2016 roku solista w polskim projekcie "3 Tenorów". Znany i ciepło przyjmowany przez publiczność za wspaniałe wykonania operetkowe, ale także i piosenki światowe. Od stycznia 2013 roku rozpoczął współpracę z Operą i Filharmonią Podlaską. W 2017 roku zadebiutował w Warszawskiej Operze Kameralnej wykonując partię Monostatosa w operze "Czarodziejski flet" w ramach 27 Festiwalu Mozartowskiego w Warszawie. Od 2 lat współpracuje z Teatrem Operetki Kijowskiej tworząc liczne międzynarodowe projekty. Niedawno miał przyjemność koncertować chociażby w Filharmonii Gdańskiej, Częstochowskiej, Lubelskiej oraz Rzeszowskiej. Nieustannie poszerza swój wachlarz repertuarowy nie bojąc się podejmować nowych wyzwań, łącząc przy tym różnorodne gatunki muzyczne. Od 2017 roku współpracuje z Narodową Operetką Kijowską.

Sylwester Targosz-Szalonek - instrumentalista, prezenter telewizyjny, solista teatrów operowych, animator kultury, twórca i dyrektor kilku muzycznych festiwali (m.in. Śląski Festiwal Operetki) prezes Fundacji Operetka Śląska. Z wyróżnieniem ukończył Akademię Muzyczną w Katowicach w klasie prof. Henryki Januszewskiej-Stańczyk. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach o kierunku menedżer kultury. Jest absolwentem mistrzowskiej klasy śpiewu prof. Cesare Colona (Niemcy-Berlin). Zdobywca m.in. srebrnego medalu "Arte Vocale" na Królewskim Festiwalu Wokalnym w Wilanowie, czy też statuetki "Złoty Słowik Belcanto" na Festiwalu Belcanto w Nałęczowie. Jako 27-latek po premierze "Cyganerii" G. Pucciniego został okrzyknięty przez niemiecką prasę "Włoskim tenorem z Polski". Prowadzi aktywną działalność artystyczną. Śpiewa liczne koncerty o szerokim zakresie repertuarowym i stylistycznym. Nagrywał i koncertował m.in. dla: Radio Katowice, TV Polonia, TV Bali, a także dla telewizji niemieckich. Współpracował z dyrygentami, m.in. takimi jak: Andrzej Zubek, Mirosław Jacek Błaszczyk, Jan Wincenty Hawel, Peter Moss, Heribert Beissel, Paul Esswood, Andrew Parrott, Gabriel Chmura, Elio Boncompagni. Koncertował m.in. w: Argentynie, Czechach, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Norwegii, Portugalii, we Włoszech na Sycylii, a także na Wyspie Bali. W programie posiada liczne partie solowe zarówno z gatunku teatru muzycznego, jak i muzyki oratoryjno-kantatowej. Śpiewał w ponad 20 teatrach operowych w Polsce i za granicą, jak m.in.: Teatr Wielki w Poznaniu, Kammeroper Schloss Rheinsberg, Staatstheater Braunschweig, Mecklenburgisches Staatstheater Schwerin, Teatro di Verdi w Pisie, Teatro Massimo w Palermo. Twórca Orkiestry im. Arcyksiężnej Marii Krystyny Habsburg. W swoim dorobku fonograficznym posiada nagrania oper i solowych płyt, m. in. w roli Tebaldo w operze "I Capuleti et i Montecchi" V. Belliniego z Teatrem Miejskim w Braunschweig (2008), płytę z cyklami pieśni Jerzego Gablenza Op. 3 i Op. 9 (2021), a także płytę "Sacrum & Profanum" wydaną z okazji 85 urodzin Maestro Wiesława Ochmana, na której wykonuje 2 duety razem z Mistrzem.

Nazar Tatsyshyn - urodził się w okolicach Lwowa w Ukrainie. Jest absolwentem Drohobyckiego Liceum Muzycznego im. W. Barwińskiego oraz Państwowej Akademii Muzycznej im. M.W.Lysenka we Lwowie. Jest założycielem i liderem zespołu tenorów "LEONVOCI", który występuje na całym świecie. Ponadto jest solistą Filharmonii Narodowej i Opery Narodowej we Lwowie. Uczestniczył w licznych konkursach i festiwalach wokalnych na Ukrainie i za granicą. Współpracuje z wieloma zagranicznymi reżyserami i dyrygentami, takimi jak: O. Lyniv, K. Donadio, R. Rewakowych, N. Conti, T. Placidi. Brał udział w warsztatach wokalnych u znanych na cały świat śpiewaków operowych: Eva Marton, Kaludi Kaludov, Lajos Miller.

SOPRANISTKI

Justyna Dyla - absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich, m.in. prof. Teresy Żylis-Gara oraz Daniela Weeks'a.
W Operze Śląskiej zadebiutowała partią Despiny w spektaklu dyplomowym "Cosi fan tutte"
W. A. Mozarta. W listopadzie 2007 roku wystąpiła w spektaklu "Wesele Figara" W. A. Mozarta jako Zuzanna, wystawionym w Opera Kentucky w Louisville (Stany Zjednoczone) w kooperacji z Uniwersytetem w Louisville. W 2008 roku występowała jako Hirtenknabe w "Tosce" G. Pucciniego podczas Festiwalu Operowego w Bregenz (Austria) oraz jako Ida w spektaklu "Zemsta nietoperza" podczas tournée po Niemczech z Operą Śląską. Uczestniczyła w Międzynarodowym Koncercie z okazji 325 Rocznicy Odsieczy Wiedeńskiej (prawykonanie partii sopranowej w utworze Deus Vicit Henryka Jana Botora). Występowała także z Filharmonią Śląską w Katowicach. Współpracuje z Filharmonią Zielonogórską, Filharmonią Świętokrzyską, Gorzowską, Teatrem Wielkim w Łodzi. W 2007 roku była finalistką konkursu im. Haliny Halskiej-Fijałkowskiej we Wrocławiu. W maju 2013 roku została laureatką Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Debiut - Śpiewaczka. Od kwietnia 2016 roku bierze także udział w spektaklu "Król Ubu" Krzysztofa Pendereckiego wystawianym w Operze Śląskiej w Bytomiu, wcielając się w postać Piły.

Emilia Zielińska - laureatka w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Olsztynie oraz I nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Suwałkach. Laureatka I Nagrody w Konkursie na wykonanie miniatury polskiej, II nagrody w Konkursie wykonawstwa Pieśni Artystycznej (Kutno) oraz I nagrody w Wojewódzkim Konkursie Poezji Śpiewanej organizowanym przez Ligę Obrony Kraju pod patronatem Ministerstwa Obrony Narodowej. W 2004 roku solistka prestiżowego Koncertu Bożonarodzeniowego w Watykanie dla Jana Pawła II w Sali Klementyńskiej Pałacu Apostolskiego. W 2011 roku zadebiutowała na deskach Teatru Nowego Łodzi wykonując w premierowym przedstawieniu partię Lauretty z opery G. Pucciniego "Gianni Schicchi" pod kierownictwem muzycznym Maestro Andrzeja Straszyńskiego. Od 2012 roku solistka Polskiej Opery Kameralnej, gdzie bierze udział w licznych Galowych Koncertach , a także w przedstawieniach "Krakowiacy i Górale", "Księżniczka Czardasza". Solistka licznych gali operetkowo-musicalowych, a także operowo-operetkowych. Od 2016 roku współpracuje z Teatrem Narodowej Operetki w Kijowie. Uczestniczyła w projekcie światowym "Na cygańską nutę" w oparciu o współpracę z Operą Narodowego Teatru w Kijowie.

DYRYGENT

Orlin Bebenow - urodził się w Bułgarii, od 1988 roku mieszka w Polsce. Absolwent Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy na wydziale wokalno-aktorskim i Studiów Podyplomowych w zakresie Chórmistrzostwa na Wydziale Dyrygentury Chóralnej. W roku 2014 uzyskał stopień doktora sztuki muzycznej w dziedzinie artystycznej dyrygentury i instrumentacji. Jest założycielem i dyrygentem Orkiestry Salonowej "Moderato". Multiinstrumentalista: flet poprzeczny, gitara, bałałajka, cymbały, śpiewak, dyrygent, aranżer, kompozytor.
Jako dyrygent prowadził także:
- Orkiestrę Filharmonii Koszalińskiej im. "Stanisława Moniuszki",
- Orkiestrę Kameralną "Capella Bydgostiensis" z Bydgoszczy,
- Orkiestrę Kameralną "Orfeusz" w Pernik z Bułgarii,
- Orkiestrę Filharmonii w Shumen z Bułgarii,
- Orkiestrę Wojskową z Bydgoszczy,
- Orkiestry dęte z Kcyni i ze Żnina,

Współpracował z m.in. z: Kaludi Kaludov, Anną Dyrty-Kaludov, Edytą Piasecką, Januszem Ratajczakiem, Małgorzatą Ratajczak, Anettą Wakarecy, Małgorzatą Grelą, Hanną Okońską, Kasprem Kruszewskim, Haliną Kunicką, Ewą Bem, Renatą Przemyk, Januszem Szrom, Andrzejem Grabowskim, grupą "VOX", Arturem Andrusem, Izabelą Trojanowską, Rudim Schubertem i innymi. Od lat zasiada jako juror w krajowych i międzynarodowych konkursach muzycznych. Od roku 1988 związany jest z Operą Novą w Bydgoszczy. W roku 2008 został wyróżniony w konkursie kompozytorskim organizowanym przez Ministerstwo Obrony Narodowej za skomponowanie marszu "Szlakiem Brdy", który jest włączony do stałego repertuaru wojskowych orkiestr w Polsce. W 2015 roku z marszem ,,Pod Sztandarem Ojczyzny" zdobył II miejsce w konkursie kompozytorskim im. Diko Iliev w Montanie w Bułgarii.

Opinie (2)

  • Andrzej...

    ...Gołota, Gołota, Gołota. Taki repertuar mi się skojarzył ze zdjęciem.

    • 0 0

  • Moze Holgota

    Czy potem będzie w miastach bez pochwy,zbrodni i braku moralności

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Kiedy odbył się pierwszy koncert w Państwowej Operze Bałtyckiej?

 

Najczęściej czytane