• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Koncert dla wolantariatu

maj 24

piątek, godz. 09:15, 11:30, 18:00

bilety 26 - 37 zł
Kup bilet
"KONCERT DLA WOLONTARIATU"
Koncert Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot
Kościół Gwiazda Morza w Sopocie

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


W programie:
LUDWIG VAN BEETHOVEN - IX Symfonia d-moll Op. 125

Występują:
Wojciech Rajski - dyrygent
Fabienne Gruning - Sopran
Charlotte Quadt - Alt
Sebastian Kohlhep - Tenor
Björn Bürger - Baryton

Polski Chór Kameralny
Polska Filharmonia Kameralna Sopot

WSTĘP WOLNY

Informacje na temat artystów:

CHARLOTTE QUADT
Młoda - ale już laureatka kilku konkursów - mezzosopranistka Charlotte Quadt rozpoczęła studia w klasie śpiewu w 2003 roku w Akademii Muzycznej we Frankfurcie. Obecnie studiuje w klasie prof. Thomasa Heyera. Charlotte Quadt jest cenioną śpiewaczką koncertową i oratoryjną. Ma doświadczenie zwłaszcza w muzyce dawnej. W 2007 roku występowała jako Nadzieja w operze Monteverdiego "Orfeusz", wystawianej w ramach Festival de Genéve, pod kierownictwem Gabriela Garrido. Wiosną 2010 roku zadebiutowała partią Eustazia z "Rinaldo" (Festiwal Händla w Karlsruhe).

Kolejne zaproszenia pozwoliły na występy z różnorodnym repertuarem między innymi w Teatrze Miejskim w Wiesbaden, Operze w Kolonii, Teatrze w Bonn, Hali im. Beethovena w Bonn, Teatrze Miejskim w Gießen, Bockenheimer Depot we Frankfurcie, Domu Koncertowym w Seulu, teatrze w Montepulciano, Klasztorze Eberbach oraz w Domu Festiwalowym w Salzburgu.

Charlotte Quadt jest stypendystką Towarzystwa Richarda Wagnera. Kursy mistrzowskie, między innymi u prof. Petera Schreiera, prof. Petera Ziethena, Helen Donuth, Ingeborg Danz i ostatnio u prof. Thomasa Heyera, są częścią jej kariery śpiewaczej. Obecnie Charlotte Quadt występuje jako jedna z kwiaciarek w operze Wagnera "Parsifal", wystawianej w Teatrze Miejskim w Darmstadt.

SEBASTIAN KOHLHEPP
Sebastian Kohlhepp urodził się w 1981 roku w Limburgu an der Lahn, a pierwsze lekcje śpiewu pobierał w chórze Limburger Domsingknaben. Potem studiował muzykę szkolną, a od 2007 roku - śpiew operowy i koncertowy u prof. Hedwig Fassbender w Wyższej Szkole Muzycznej i Sztuk Scenicznych we Frankfurcie nad Menem.

Sebastian Kohlhepp jest cenionym śpiewakiem koncertowym i oratoryjnym. Ten liryczny tenor znany jest przede wszystkim ze względu na muzykę dawną i dzieła z XVIII i XIX wieku. Zaproszenia pozwoliły mu występować z koncertami między innymi na Europejskim Festiwalu Muzycznym w Stuttgarcie, na Festiwalu Händla w Karlsruhe, w ramach Frankfurckich Koncertów w Katedrze, Tygodni Muzycznych w Corvey oraz Koncertów Pałacowych w Weilburg.

Sebastian Kohlhepp coraz więcej uwagi poświęca operze. W lecie 2010 roku w Theater im Pfalzbau w Ludwigshafen i w Admiralspalast w Berlinie zaśpiewa rolę Gomatza z opery Mozarta "Zaide". Na początku 2011 roku wystąpi gościnnie w Opéra de Monte-Carlo, gdzie przejmie rolę pierwszego Żyda w operze Richarda Straussa "Salome". Ważne inspiracje dla swojej działalności jako śpiewaka czerpał Sebastian Kohlhepp podczas kursów mistrzowskich u Ingeborg Danz i Christiana Elsnera oraz w wyniku współpracy z takimi dyrygentami jak Alexander Liebreich, Ralf Otto, Markus Utz, Georg Grün i Frieder Bernius.

Poza występami solowymi ważną rolę w działalności artystycznej Sebastiana Kohlheppa odgrywa śpiew zespołowy. Jest on współzałożycielem męskiego zespołu śpiewaczego Camerata Musica Limburg, z którym przez wiele lat prowadził ożywioną działalność koncertową w kraju i za granicą, uzyskując przy tym liczne krajowe i międzynarodowe wyróżnienia. Poza tym był członkiem Chóru Kameralnego w Stuttgarcie, Chóru Kameralnego w Saarbrücken oraz Ensemble Cantissimo. Sebastian Kohlhepp jest stypendystą Fundacji Arte Musica we Frankfurcie nad Menem.

FABIENNE GRUENING
Ta urodzona w 1982 roku w Gießen sopranistka po maturze rozpoczęła studia w klasie śpiewu u Hedwig Fassbender w Wyższej Szkole Muzycznej i Sztuk Scenicznych we Frankfurcie nad Menem. Dalsze ważne inspiracje czerpała na kursach u Ingeborg Danz i Helen Donath.

Już w okresie szkolnym brała udział w przedstawieniach operowych, np. w "Czarodziejskim flecie" Mozarta czy "Dydona i Eneasz" Purcella. Poza tym występuje z recitalami pieśni. Do tej pory występowała w Niemczech, Polsce i Szwajcarii. W ramach projektu "Opera w szkole" Fabienne Grüning zaśpiewała partię Teodoriny z opery Jaquesa Offenbacha "Wyspa Tulipatan".

W listopadzie 2006 roku "Pieśniami Wesendonck" Wagnera zaingurowała w Starej Operze we Frankfurcie nowy cykl "Mój ulubiony utwór". W 2008 roku w ramach uczelnianej produkcji we Frankfurcie zaśpiewała rolę Rozalindy z opery Johanna Straussa "Zemsta nietoperza".

POLSKI CHÓR KA MERALNY
Istniejący od ponad 30 lat POLSKI CHÓR KAMERALNY (znany także jako Schola Cantorum Gedanensis, instytucja kultury Miasta Gdańska) należy do wąskiego grona światowej elity w pełni profesjonalnych chórów kameralnych. Daje rocznie około 80-100 koncertów, przygotowując ponad 50 różnych programów. Zespół stawia sobie za cel nadrzędny regularną pracę na instrumentalnym, "orkiestralnym" poziomie, co, oprócz wielu innych umiejętności, wymaga całkowitego opanowania aparatu wokalnego, umożliwiając realizację wszystkich technicznych i artystycznych wymogów partytury.

Zainteresowania tego wszechstronnego zespołu, składającego się z 24 zawodowych muzyków, koncentrują się głównie na muzyce a cappella, a zwłaszcza na współczesnej i romantycznej. Dlatego nie dziwi fakt, iż wielu światowej sławy kompozytorów dedykuje zespołowi swoje utwory (od lat średnio co dwa, trzy tygodnie zespół przygotowuje jedno prawykonanie).

W repertuarze chóru, obok licznych prawykonań, znajdują się m.in. programy ratoryjne, a nawet opery, wykonywane we współpracy z najwybitniejszymi polskimi orkiestrami filharmonicznymi oraz z tak znakomitymi zespołami jak Sinfonia Varsovia, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, Orkiestra Kameralna Polskiego Radia "Amadeus", Academy of Ancient Music oraz wieloma innymi europejskimi orkiestrami barokowymi i zespołami muzyki dawnej. "Specjalizujemy się w różnorodności!" Aby nie popaść w muzyczną rutynę POLSKI CHÓR KAMERALNY chętnie bierze także udział w eksperymentach. Stąd zabawa z muzyką lekką, jazzem, chanson, śpiewem gregoriańskim. Cross-Over nie jest dla nich żadną nowością.

Opinie

Sprawdź się

W historii Teatru Muzycznego w Gdyni "Skrzypek na dachu" zajmuje szczególne miejsce. Dwukrotnie z wielkim powodzeniem wyreżyserował go: