• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Koncert Inauguracyjny Sezonu Artystycznego 2009/2010

Sala Koncertowa

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


Inauguracja Sezonu Artystycznego 2009/2010

HAYDN w 200. rocznicę śmierci "Moją mowę rozumie cały świat"
SYMFONIE MAHLERA "Mój czas jeszcze przyjdzie"

Kai Bumann - dyrygent
Anna Wierzbicka - sopran
Adam Kruszewski - baryton
Orkiestra Symfoniczna Polskiej Filharmonii Bałtyckiej

JOSEPH HAYDN - Symfonia nr 100 G- dur, "Wojskowa"
GUSTAV MAHLER - Lieder aus "Des Knaben Wunderhorn"

KAI BUMANN - dyrygent
Od września 2008 roku pełni funkcję dyrektora artysty-cznego Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku. Dyrygent niemiecki, przez wiele lat blisko związany z polską sceną muzyczną. Urodził się w Berlinie. Jest absolwentem wydziału dyrygen-tury tamtejszej Hochschule der Künste. W latach 1986 - 1992 roku współpracował na stałe jako dyrygent z wieloma teatrami operowymi w Niemczech, gdzie kierował muzycznymi premierami m.in. takich oper, jak: "Lady Macbeth mceńskiego powiatu" Szostakowicza, "Salome" Straussa i "Lulu" Berga, jak również operami od Mozarta po Verdiego. Po zdobyciu II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim w Genewie w roku 1994 rozpoczął trwającą do dziś współpracę z najważniejszymi ośrodkami muzycznymi w Polsce. W 1996 r. został pierwszym gościnnym dyrygentem Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku (cykl koncertów Beethovena, "Pasja wg św. Łukasza" Pendereckiego), a także pierwszym dyrygentem w Staatstheater w Wiesbaden, gdzie prowadził m.in. opery taki jak "Czarodziejski flet" Mozarta, "Cyrulik sewilski" Rossiniego, "Tosca" Pucciniego i "Aida" Verdiego.

W 1997 r. objął dyrekcję artystyczną Opery Krakowskiej, stając się również jej pierwszym dyrygentem. Z zespołem operowym przygotował premiery m.in. "Czarodziejskiego fletu" i "Don Giovanniego" Mozarta, "Balu maskowego" Verdiego oraz "Czarnej maski" Pendereckiego.
W tym samym roku objął stanowisko głównego dyrygenta Swiss Youth Symphony Orchestra. W latach 1998-2003 gościł regularnie na scenie berlińskiej Deutsche Oper. Od początku roku 2004 jest stałym dyrygentem Warszawskiej Opery Kameralnej. Współpracę z tą sceną rozpoczął przygotowując muzycznie premierę "Falstaffa" Verdiego (2003). Z zespołem odbył podróże do Francji, Hiszpanii i dwukrotnie do Japonii (2004, 2006). W Teatrze Wielkim-Operze Narodowej zadebiutował w lutym 2007 roku dyrygując operę Mozarta "Don Giovanni".

ANNA WIERZBICKA - sopran
Absolwentka Szkoły Muzycznej 2-go stopnia w Gdańsku w klasie śpiewu solowego oraz wydziału wokalnego Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, w klasie śpiewu prof. Christiana Elssnera (2001r.).Swoje umiejętności wokalne kształciła na kursach mistrzowskich prowadzonych przez Renatę Scotto, Evę Blahovą, Teresę Żylis-Garę, Claudio Desderi. Jest laureatką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antonina Dworzaka w Karlovych Varach (2001, III nagroda), Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Mikulasa Schneider-Trnavskyego w Trnavie (2004, II nagroda i nagroda specjalna) oraz finalistką Międzynarodowego Konkursu Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Bytomiu (2004), a także półfinalistką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im.Francesco Vinas w Barcelonie (2003) i Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Renaty Tebaldi w San Marino (2007).
Od 2005 roku jest solistką Warszawskiej Opery Kameralnej. Współpracuje z Operą Krakowską,Operą Bałtycką i Łotewską Operą Narodową. W repertuarze posiada pierwszoplanowe partie mozartowskie: Elvira w "Don Giovannim", Fiordiligi w "Cosi fan tutte", Hrabina w "Weselu Figara", Vitellia w "Łaskawości Tytusa",a także: Kleopatra w "Juliuszu Cezarze" G. F. Haendla, Agata w "Wolnym strzelcu" C. M. Webera, Tatiana w "Eugeniuszu Onieginie"P. Czajkowskiego i Markiza
del Poggio w "Un giorno di regno" G. Verdiego.
Z powodzeniem wykonuje też repertuar oratoryjno-kantatowy: "Stabat Mater" Pergolesiego, oratorium "Die Sieben Wörten Jesu am Kreuz" Césara Francka, Requiem c-moll Karla Ditters von Dittersdorfa, Requiem op.48 G. Faurégo, Requiem i Msza Koronacyjna C-dur W. A. Mozarta, "Missa pro pace" W. Kilara, Symfonia G-dur G. Mahlera.

ADAM KRUSZEWSKI - baryton
Studia wokalne rozpoczął u Bogny Sokorskiej, kontynuując je u Pawła Lisitsiana w Wiedniu, a następnie u Edmunda Kossowskiego w warszawskiej Akademii Muzycznej. Jest laureatem międzynarodowych konkursów wokalnych -w s- Hertogenbosch (Holandia,1987), Rio de Janeiro (1989) i Nantes (1989). Jest takżę zdobywcą Grand Prix w Konkursie im. Jana Kiepury w Krynicy (1988).
Po studiach związał się z Warszawską Operą Kameralną gdzie śpiewał główne partie barytonowe w operach Donizettiego, Mozarta i Rossiniego. Z zespołem tym występował na wielu scenach europejskich. W sezonie 1990/91 był solistą Wiener Kammeroper, kreując tam Malatestę w "Don Pasquale" Donizettiego i Almavivę w "Weselu Figara" Mozarta, z którym odbył tournée po Japonii, Korei Płd. i Chinach. Od 1993 roku współpracuje z Teatrem Wielkim - Operą Narodową, śpiewając tu m.in.: Figara w "Cyruliku sewilskim" Rossiniego, Adama w "Raju utraconym" Pendereckiego, rolę tytułową w "Macbecie" i Anckarströma w "Balu maskowym" Verdiego, Alberta w "Wertherze" Masseneta, Sharplessa w "Madame Butterfly" Pucciniego, Miecznika w "Strasznym dworze" Moniuszki, tytułowego "Don Giovanniego" w operze Mozarta i partię Jaga w "Otellu" Verdiego.
Artysta współpracował także z paryską Opéra Bastille, Szkocką Orkiestrą BBC w Glasgow, State Theatre w Pretorii (RPA) i Operą Narodową w Pradze. Brał udział w krajowych i zagranicznych festiwalach muzycznych. W 1992 roku wystąpił w Zabrzu obok Placida Domingo, partnerując mu we fragmentach z "Don Carlosa" Verdiego i "Cyganerii" Pucciniego. Wykonuje z powodzeniem partie solowe w utworach oratoryjnych ("Stabat Mater" Szymanowskiego, "Carmina Burana" Orffa, "Messa di Gloria" Rossiniego, VIII Symfonia Mahlera, "Les espaces du sommeil" Lutosławskiego, "Beatus vir" Góreckiego). Ma także w swoim repertuarze pieśni Chopina, Moniuszki, Mahlera i in..

Cykl Haydnowski zrealizowano ze środków
Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Bilety w cenie:
Kategoria I: 55zł, 35 zł
Kategria II: 35 zł, 25 zł
Kategoria III: 25 zł, 15 zł
Kategoria IV: 15 zł, 10 zł

Opinie

Sprawdź się

W historii Teatru Muzycznego w Gdyni "Skrzypek na dachu" zajmuje szczególne miejsce. Dwukrotnie z wielkim powodzeniem wyreżyserował go: