Zapraszamy do Polskiej Filharmonii Bałtyckiej na wystawę Jacka Krenza "MIEJSCA/PLACES/LUGARES".
Podobne wydarzenia
sobota, godz. 19:00 - 23:59
Sopot,
Goyki 3 Art Inkubator
Wstęp wolny
16 kwietnia - 2 czerwca 2024
Sopot,
Muzeum Sopotu
bilety 15 zł
ulgowy 7 zł
ulgowy 7 zł
Wystawa czynna
od poniedziałku, 11 kwietnia 2016, od godz. 18:00,
do środy, 27 kwietnia 2016, do godz. 16:00.
Foyer główne 1. piętro
Wernisaż wystawy - 11/04 godz. 18:00
Wstęp wolny
-----
Jacek Krenz
Architekt, malarz, profesor na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej, Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu i Universidade da Beira Interior w Portugalii. Autor książek: Architektura znaczeń oraz Ideogramy Architektury. Między znakiem a znaczeniem. Zaprojektował m.in. kościół na Kaszubach (z arch. P. Lochem), Pawilon Gdański na Międzynarodowym Festiwalu Współczesnej Sztuki i Architektury Północy w Leeuwarden (Holandia) oraz Art Hotel "Lalala" w Sopocie. Współautor Pomnika Poległych Stoczniowców 1970 oraz Cmentarza Nieistniejących Cmentarzy. Swoje malarstwo prezentował m.in. w Chorwacji, Danii, Holandii, Irlandii, Portugalii i Wielkiej Brytanii. Jeden z założycieli Stowarzyszenia Akwarelistów Polskich, Urbansketchers Portugal Beiras i Urbansketchers Gdańsk. Instruktor Urbansketchers International.
Galeria internetowa: www.watermarks.weebly.com
Malując sceny, miejsca i krajobrazy, tak naprawdę przekształcamy umykającą chwilę w trwały ślad w pamięci. Na przecięciu sztuki i rzeczywistości próbujemy odnaleźć niepowtarzalną, wzbogaconą o metaforę, tajemnicę genius loci. Jednak pomiędzy intencją a jej twórczą interpretacją stoi warsztat malarski ze swoimi regułami i specyfiką. Nieustanna gra możliwości i ograniczeń, spontaniczny gest pędzla na styku z powierzchnią papieru czy płótna w poszukiwaniu właściwej formy i tonacji - same w sobie są fascynującą formą podróży.
"Akwarele Jacka Krenza stanowią bardzo osobistą próbę przetworzenia rzeczywistości, uchwycenia chwili w całym jej pięknie - są plastycznym odzwierciedleniem uniwersalnej potrzeby poszukiwania harmonii z dala od zgiełku świata. To poetyckie "powidoki", subtelne impresje odwiedzanych miejsc, poznawanych kultur. Pozorna lekkość tych realizacji stanowi plon lat doświadczeń, nieuniknionych "prób i błędów". Akwarela ze swoją nieprzewidywalnością stanowi bowiem jedną z najtrudniejszych technik plastycznych. Wielu twórców, w tym także bardzo wielu związanych, tak jak Jacek Krenz z architekturą, uległo jednak fascynacji specyficzną konfrontacją zachodzącą między zamiarem autorskim a alchemią procesu artystycznego. Popularne wśród uprawiających tę dziedzinę sztuki stało się powiedzenie, że "aby stworzyć jedną dobrą realizację, trzeba najpierw namalować tysiąc, tymi samymi farbami na tym samym gatunku papieru.", z recenzji Rafała Radwańskiego.
od poniedziałku, 11 kwietnia 2016, od godz. 18:00,
do środy, 27 kwietnia 2016, do godz. 16:00.
Foyer główne 1. piętro
Wernisaż wystawy - 11/04 godz. 18:00
Wstęp wolny
-----
Jacek Krenz
Architekt, malarz, profesor na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej, Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu i Universidade da Beira Interior w Portugalii. Autor książek: Architektura znaczeń oraz Ideogramy Architektury. Między znakiem a znaczeniem. Zaprojektował m.in. kościół na Kaszubach (z arch. P. Lochem), Pawilon Gdański na Międzynarodowym Festiwalu Współczesnej Sztuki i Architektury Północy w Leeuwarden (Holandia) oraz Art Hotel "Lalala" w Sopocie. Współautor Pomnika Poległych Stoczniowców 1970 oraz Cmentarza Nieistniejących Cmentarzy. Swoje malarstwo prezentował m.in. w Chorwacji, Danii, Holandii, Irlandii, Portugalii i Wielkiej Brytanii. Jeden z założycieli Stowarzyszenia Akwarelistów Polskich, Urbansketchers Portugal Beiras i Urbansketchers Gdańsk. Instruktor Urbansketchers International.
Galeria internetowa: www.watermarks.weebly.com
Malując sceny, miejsca i krajobrazy, tak naprawdę przekształcamy umykającą chwilę w trwały ślad w pamięci. Na przecięciu sztuki i rzeczywistości próbujemy odnaleźć niepowtarzalną, wzbogaconą o metaforę, tajemnicę genius loci. Jednak pomiędzy intencją a jej twórczą interpretacją stoi warsztat malarski ze swoimi regułami i specyfiką. Nieustanna gra możliwości i ograniczeń, spontaniczny gest pędzla na styku z powierzchnią papieru czy płótna w poszukiwaniu właściwej formy i tonacji - same w sobie są fascynującą formą podróży.
"Akwarele Jacka Krenza stanowią bardzo osobistą próbę przetworzenia rzeczywistości, uchwycenia chwili w całym jej pięknie - są plastycznym odzwierciedleniem uniwersalnej potrzeby poszukiwania harmonii z dala od zgiełku świata. To poetyckie "powidoki", subtelne impresje odwiedzanych miejsc, poznawanych kultur. Pozorna lekkość tych realizacji stanowi plon lat doświadczeń, nieuniknionych "prób i błędów". Akwarela ze swoją nieprzewidywalnością stanowi bowiem jedną z najtrudniejszych technik plastycznych. Wielu twórców, w tym także bardzo wielu związanych, tak jak Jacek Krenz z architekturą, uległo jednak fascynacji specyficzną konfrontacją zachodzącą między zamiarem autorskim a alchemią procesu artystycznego. Popularne wśród uprawiających tę dziedzinę sztuki stało się powiedzenie, że "aby stworzyć jedną dobrą realizację, trzeba najpierw namalować tysiąc, tymi samymi farbami na tym samym gatunku papieru.", z recenzji Rafała Radwańskiego.