• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Gdańskie Kawiarnie Jazzowe: REuropa Trio

Projekt Idiom-Północ! to nietypowy projekt synestetyczny. Jego celem jest "pogodzenie" pozornie różnych źródeł inspiracji, przy pomocy bardzo charakterystycznego "idiomu północnego". Ten idiom jest zauważalny we wszystkich dziedzinach sztuki, tworzonej na północy Europy.

maj 8-12

środa - niedziela, godz. 19:00

Gdańsk,
bilety 80 zł
ulgowy 40 zł
Kup bilet
Zimny minimalizm, przestrzeń, precyzja połączona z bardzo specyficzną emocjonalnością. Mistyka rzeczy prostych. Projekt, będzie zorientowany głównie na muzykę. Koncerty będą wypełnione charakterystyczną, muzyką skandynawskiego minimalizmu - zlokalizowanego na pograniczu jazzu i współczesnej muzyki poważnej. Zamierzamy jednak wesprzeć wymowę muzyki - innymi dziedzinami sztuki, głównie wizualnymi. Za pomocą synestetycznych środków wyrazu, zamierzmy stworzyć jednolity przekaz działający na większość zmysłów widza.

jazz - koncerty w Trójmieście


Co ważne, zamierzamy przez północną soczewką przepuścić źródła, zupełnie niezwiązane z północą. Pieśni średniowiecznych pielgrzymów do Santiago de Compostella, melodie z Afryki Północnej, polskie pieśni ludowe, muzykę Lutosławskiego, Bartoka czy Strawińskiego, spróbujemy pokazać przez pryzmat zdystansowanego, precyzyjnego, ale pełnego wyrazu języka. Te inspiracje wspomogą, specjalne prezentacje multimedialne, a także teksty- śpiewane i czytane. Całość, powinna pokazać, że istnieje idiom północy - idiom, który jest w pełni rozpoznawalny i kojarzony ze swoim regionem.

REUROPA TRIO - Idiom-Północ!

skład zespołu:
Tomasz Przyborowicz - gitara basowa
Michał Ciesielski - fortepian
Tomasz Welanyk - perkusja

Informacja o artystach:

Tomek Przyborowicz - Basista, muzyk sesyjny związany z trójmiejskim środowiskiem muzycznym. Studiował na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Obecnie kontynuuje naukę na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Rytmiki Akademii Muzycznej w Gdańsku, na kierunku Jazz i Muzyka Rozrywkowa. Czynnie angażuje się również w działalność pedagogiczną dzieląc się swoimi doświadczeniami i wiedzą z młodymi muzykami. Na stałe związany z zespołami No Limits, Łyczacza, Mietek Blues Band.

Występował na wielu prestiżowych imprezach m.in. Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu, Ladies Jazz Festival, Festiwal Filmów Fabularnych w Gdyni, East Coast Festival, Festiwal Bluesowy w Gdyni, Festiwal Piosenki Aktorskiej w Wrocławiu. Miał przyjemność pracować z takimi artystami jak Maciej Sikała, Wojciech Staroniewicz, Waldemar Malicki, Jerzy Grunwald, Brian Fentress, Jesper Tyden,, zespołami Keepin' Tradition Jazz Quartet, Hevelius Brass, Groovekojad, Ha-Dwa-O!, Apteka, Ziętek Band, Capella Gedanensis, orkiestra Teatru Muzycznego w Gdyni, orkiestra Teatru Maybe Theatre Company.

Brał udział w europejskiej trasie koncertowej musicalu La Belle Bizarre de Moulin Rouge produkowanej przez Gerhatz Gmbh - jednego z największych europejskich producentów musicali.Jest basistą Big Bandu Akademii Muzycznej w Gdańsku pod dyr. Leszka Kułakowskiego, oraz Big Bandu Jana Konopa.

Obecnie tworzy kwintet jazzowy ze znakomitymi muzykami - Robertem Jakubcem, Mariuszem Świątkiem, Hubertem Świątkiem i Grzegorzem Syczem, z którymi przygotowuje autorski materiał.
Jest laureatem I nagrody FORUM MŁODYCH 2006 zdobytej z kwintetem dętym Hevelius Brass.
W 2008 roku, wraz z zespołem No Limits wywalczył nagrodę Srebrnego Tukana na Festiwalu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu za wykonanie piosenki "Drzewo Mojej Matki". Płyta "30 Years Have Passed" nagrana z Mietek Blues Band została nominowana do nagrody Fryderyk 2010 w kategorii bluesowego albumu roku.

Michał Ciesielski - Kompozytor, aranżer i pianista jazzowy. Ukończył z wyróżnieniem studia licencjackie na specjalności Kompozycja i aranżacja jazzowa na AM w Gdańsku w klasie prof. Leszka Kułakowskiego.

Obecnie student Instytutu Jazzu w Katowicach. Naukę gry na fortepianie zaczął w wieku 6 lat, zarówno jazzem jak i kompozycją zafascynował się w liceum i do tej pory fascynacja ta trwa.
Michał ma na swoim koncie kilkadziesiąt autorskich kompozycji i aranży na przeróżne składy (od tria fortepianowego, przez kwartet smyczkowy, zespół wokalny, po big band) w różnych stylistykach (jazz, muzyka poważna, pop, funk, gospel, muzyka do sztuk teatralnych i do filmu).
Laureat licznych nagród (międzynarodowy konkurs kompozytorski im. Krzysztofa Komedy w Słupsku, Europejskie Integracje Muzyczne w Żyrardowie, Fama 2011).

Jako pianista jazzowy występował w całej Polsce z licznymi składami, w tym z zespołem Unknown Quartet, w którym gra i dla którego komponuje.

Tomasz Welanyk-urodzony w 1986 roku w Krakowie. W 2010 ukończył krakowską Akademię Muzyczną, w klasie perkusji prof. Beaty Wilewskiej. Wykonuje klasyczną muzykę perkusyjną.

Jako solista i kameralista występował z wieloma wykonawcami muzyki improwizowanej od muzyki dawnej do jazzu; m . in. z Marią Pomianowską, Muhhamadem Rasoulim, Hye-kyung Lee, Zoharem Fresco, Cracow Percussion Ensemble, grupą perkusyjną AM w Krakowie Amadrums. Występował na licznych festiwalach w Polsce i za granicą: m. in Audio Art, Warszawska Jesień, Ad Libitum, festiwalu perkusyjnym "Źródła i instpiracje", wrocławskim festiwalu piosenki aktorskiej, festiwalu Malta, dniach kompozytorów krakowskich,Awangarda w Pradze Porto Franco, lwowskie Kontrasty czy dniach kultury polskiej w Utrechcie.

W 2005 roku współpracował z Aleksiejem Lubimowem przy projekcie Bachanalia- łączącym muzyką John'a Cage'a z muzyką renesansu i baroku. Od 2006 roku kieruje consortem Hortus Artium, specjalizującym się w wykonaniach muzyki średniowiecza i renesansu. Z zespołem tym nagrał płytę z polskimi kancjonałami pasyjnymi, na zamówienie Muzeum Narodowego. Brał także udział, w nagraniu płyty Qalb-ha, z pierwszym polskim tłumaczeniem utworów Maulany Rumiego.

Finalista XXI edycji konkursu interpretacji muzyki współczesnej organizowanego przez PTMW.
Od dawna zafascynowany jazzem, swoje poszukiwania muzyczne w tym gatunku koncentruje głównie wokół awangardowych wcieleń tego kierunku.

Współpracował między innymi z krakowsko-londyńskim freejazowym kolektywem Lanza!, koncentrującym się na muzyce klezz-jazzowej zespołem Samech,czy z węgiersko-polskim kolektywem 4improvisers.Brał także udział w wielu koncertach monograficznych. Kieruje kwartetem NowTango łączącym kierunek neo-tango z jazzem, w którym łączył rolę perkusjonisty i aranżera.

W 2009 roku założył trio Rosewind, koncentrujący się na wykonywaniu europejskiego jazzu. Muzycy tria koncertowali w Polsce i wielu krajach europejskich (Holandia, Czechy, Ukraina), wszędzie zyskując przychylność publiczności. Pierwsza płyta projektu Triubte to Jan Johansson, zawierająca kompilację nagrań z tych koncertów, znajduje się obecnie w fazie masteringu.

Opinie

Sprawdź się

Gdzie przechowywany jest obecnie księgozbiór Johanna Uphagena?