stat
Impreza już się odbyła

Aleksandra Fronc | Wieszajmy Artystów Każdego Dnia

Wieszajmy artystów każdego dnia to autorski projekt wystawienniczy. Na projekt składają się prezentacje artystów wernisaże oraz moderowane, otwarte dyskusje. Ideą przewodnią projektu jest spotkanie oraz dialog, ponieważ wspólnotowość i współdziałanie to genius loci Gdańska. Podczas IV odsłony projektu na ścianie Kolonii Artystów powiesimy prace 7 artystów. Każdy z zaproszonych artystów przedstawi 4 najnowsze, wcześniej nie prezentowane prace. Co środę o godzinie 19.00 zostanie powieszona na ścianie jedna praca.

4 - 30 listopada 2020, godz. 19:00

Gdańsk,
Wstęp wolny

4 września 2020 - 31 stycznia 2021, godz. 10:00

Wstęp wolny
Otwarte dyskusje odbędą się w ostatnią środę każdego miesiąca prowadzone przez Piotra Mańczaka. Będzie to próba konfrontacji twórczości prac artystów z publicznością. Moderowana rozmowa może ujawnić nowe tropy interpretacji zaprezentowanych prac oraz pozwala samemu artyście na inne spojrzenie na swoją twórczość. Stanowi to okazję do próby podjęcia dyskusji o sztuce.

W IV edycji projektu udział biorą:
06/2020 | Magdalena Kirklewska
07/2020 | Maciej Salamon
08/2020 | Kamila Model
09/2020 | Martyna Wędzicka-Obuchowicz
10/2020 | Ola Fronc
11/2020 | Daniel Cybulski
12/2020 | Marcin Zawicki

Aleksandra Fronc - urodzona 10 kwietnia 1990 roku w Pabianicach, w 2014 obroniła dyplom na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku w pracowni prof. Jerzego Ostrogórskiego. Mieszka i pracuje w Gdańsku, zajmuje się malarstwem, tatuowaniem oraz towarzyszeniem ludziom na ścieżkach rozwoju plastycznego.

Artist Statement
W malarstwie olejnym zajmuję się poszukiwaniem jedności w różnorodności. Kiedy na obrazie kontrastują ze sobą rozmaite jakości plastyczne odczuwam pełnię.

Kolorowe zderzam z monochromatycznym, gęste z laserunkowym, czyste z brudnym. Raz maluję cierpliwie, wnikliwie studiując detale przy dźwiękach muzyki sakralnej, innym razem pędzel energicznie tańczy do pulsujących dźwięków afrykańskich bębnów. Lubię myśleć o swoim malarstwie jak o procesie przyłączania tego, co wykluczane, niedostrzegane, pomijane. Stąd też wiele mojej uwagi wędruje w stronę sztuki prymitywizmu, która mnie inspiruje, stymuluje do poszukiwań i przekraczania estetycznych barier.

Interesuje mnie malarska narracja oraz rezygnacja z osadzenia w rzeczywistości, prym wyobraźni, operowanie tym, co dziwne i zaskakujące, a także prowokujący do tworzenia samodzielnej interpretacji element niejasności. Gdyby moje malarstwo było gatunkiem literackim, najbliżej byłoby mu do realizmu magicznego. Nie planuję swoich obrazów, ja im ufam. Malując, nie analizuję ich rzeczywistej treści. Wbrew moim świadomym zamiarom obraz rozwija się przede mną samodzielnie, ujawniając mapę przeżyć trafniej niż jestem w stanie opisać to słowami.

Moja twórczość jest jak kolorowa pajęcza sieć rozpięta pomiędzy niepokojem a błogością, w której raz po raz błyska złota nić pogody ducha i poczucia humoru. Kieruję się pytaniem: Co jest we mnie teraz najbardziej żywe i obecne? i podążam za szeptami podświadomości. Czerpię z jej niezmierzonego bogactwa, ona mówi językiem snu i symbolu.

Rozpoczęcie projekt w czerwcu, zakończenie w grudniu 2020.
Współpraca Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku.
Koło naukowe wydziału malarstwa I INNI".
Miejscem realizacji projektu jest siedziba fundacji, lokal przy Alei Grunwaldzkiej 51, Gdańsk , Wrzeszcz.
Pomysł i koordynacja Sylwester Gałuszka.
Identyfikacja graficzna: WEDZICKA
Projekt dofinansowano z Miasta Gdańska

Opinie

Walczymy z przemocą słowną

Kasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Twoja opinia

Dodaj opinię

Odpowiedz

Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

Sprawdź się

Fragment wiersza którego z polskich poetów znajduje się na Pomniku Poległych Stoczniowców?