• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

4&4 (108 opinii)

balet
kasy:
58 763-49-06
wystawia:
Opera Bałtycka w Gdańsku
data premiery:
15 marca 2008
4.7
418 ocen
Izadora Weiss
4&4

Autorski spektakl Izadory Weiss składa się z dwóch części. W pierwszej autorka wykorzystuje "Pory roku" Vivaldiego w fenomenalnym nagraniu Nigela Kennedy'ego. Część druga zatytułowana jest "Cztery próby oswojenia śmierci" i rozbrzmiewa w niej muzyka Bacha, Schuberta, Lisy Gerrard, Marcellego i Kitaro. Balet jest taneczną opowieścią o pięknie i poezji, które muszą zmierzyć się nie tylko z nieubłaganym upływem czasu, ale przede wszystkim ze złem i nietolerancją. Jednak w świecie Izadory Weiss piękno nigdy nie przegrywa. Każdą z części wieńczy żywiołowy taniec, będący przejawem afirmacji życia i triumfu dobra.

muzyka:
część 1 - Cztery pory roku. A. Vivaldii w nagraniu Nigela Kennedy'ego i Filharmoników Berlińskich.
część 2 - Cztery prób oswojenia śmierci. J.S. Bach, A. Marcello, F. Schubert, Lisa Gerard, Kitaro

Libretto i choreografia: Izadora Weiss
Scenografia: Marceli Sławiński
Kostiumy: Jagna Janicka

Obsada:

Wiosna
Dziewczyna - Franciszka Kierc
Chłopiec - Michał Łabuś

oraz: Beata Giza, Sylwia Kowalska-Borowy, Adrianna Kubik, Joanna Lichorowicz, Aleksandra Michalak, Marzena Socha, Marta Śrama, Agnieszka Wojciechowska, Dorota Zielińska, Kamil Frącek, Artur Grabarczyk, Bartosz Kondracki, Filip Michalak, Piotr Nowak, Michał Ośka, Radosław Palutkiewicz, Łukasz Przytarski, Irek Stencel

Lato
Duet Kobiet: Beata Giza, Sylwia Kowalska-Borowy

oraz: Żanetta Borówka, Karolina Jastrzębska, Agnieszka Krajewska, Franciszka Kierc, Adrianna Kubik, Joanna Lichorowicz, Aleksandra Michalak, Marzena Socha, Marta Śrama, Agnieszka Wojciechowska, Dorota Zielińska, Piotr Borowy, Kamil Frącek, Artur Grabarczyk, Bartosz Kondracki, Michał Łabuś, Filip Michalak, Piotr Nowak, Michał Ośka, Radosław Palutkiewicz, Łukasz Przytarski, Irek Stencel

Jesień
Dwaj rekruci: Filip Michalak, Łukasz Przytarski
Jesień - Karolina Jastrzębska
Ofiara przemocy - Marzena Socha

oraz: Beata Giza, Franciszka Kierc, Sylwia Kowalska-Borowy, Aleksandra Michalak, Marta Śrama, Agnieszka Wojciechowska, Piotr Borowy,Michał Łabuś, Piotr Nowak, Michał Ośka, Radosław Palutkiewicz, Irek Stencel

Zima
Gwiazdka - Franciszka Kierc
Chłopak - Filip Michalak

oraz: Żanetta Borówka, Beata Giza, Sylwia Kowalska-Borowy, Joanna Lichorowicz, Marzena Socha, Marta Śrama, Agnieszka Wojciechowska, Dorota Zielińska, Piotr Borowy, Bartosz Kondracki, Michał Łabuś, Piotr Nowak, Michał Ośka, Radosław Palutkiewicz, Łukasz Przytarski, Irek Stencel

Pierwsza próba oswojenia śmierci
Jednorożec - Beata Giza
Śmierć - Marzena Socha

oraz: Franciszka Kierc, Sylwia Kowalska-Borowy, Joanna Lichorowicz, Aleksandra Michalak, Marta Śrama, Agnieszka Wojciechowska, Dorota Zielińska

Druga próba oswojenia śmierci
Śmierć - Marzena Socha
Wybraniec - Piotr Nowak

oraz: Żanetta Borówka, Beata Giza, Karolina Jastrzębska, Sylwia Kowalska-Borowy, Aleksandra Michalak, Marta Śrama, Agnieszka Wojciechowska, Dorota Zielińska, Piotr Borowy, Michał Łabuś, Filip Michalak, Michał Ośka, Radosław Palutkiewicz, Łukasz Przytarski, Irek Stencel

Trzecia próba oswojenia śmierci
Śmierć - Marzena Socha
Dziewczyna - Franciszka Kierc
Chłopak - Michał Łabuś

oraz: Filip Michalak, Piotr Nowak, Michał Ośka, Radosław Palutkiewicz, Łukasz Przytarski

Czwarta próba oswojenia śmierci
Ocalony Tancerz - Kamil Frącek

oraz: Żanetta Borówka, Beata Giza, Franciszka Kierc, Sylwia Kowalska-Borowy, Joanna Lichorowicz, Marzena Socha, Agnieszka Wojciechowska, Dorota Zielińska, Piotr Borowy, Michał Łabuś, Piotr Nowak, Filip Michalak, Michał Ośka, Radosław Palutkiewicz, Łukasz Przytarski, Ireneusz Stencel

Recenzja Trojmiasto.pl

Przeczytaj także

Opinie (108)

  • 4&4 (opinia sprzed 16 lat)

    Nareszcie spektakl na europejskim poziomie. Dziękujemy bardzo! Symbolika drugiej części bardzo czytelna, więc dziwię się opinii świadczącej o braku skupienia. Postać śmierci wstrząsająco zagrana. Takiego aktorstwa nie było w naszym balecie. Choreografia bardzo oryginalna i konsekwentna, więc nie dziwmy się, że to nie jest wiązanka tańców towarzyskich.

    • 0 0

  • Piękne (opinia sprzed 16 lat)

    Zdecydowanie dla młodych, ale nie tylko wiekiem.. Świetni tancerze, wielka praca choreografa, scenografia minimalistyczna, to prawda, ale to nie teatr barokowy, przy tak gęstej akcji minimalizm jest wskazany, tak więc wielki plus dla Marcela Sławinskiego za minimalizm, kostiumy, nie wiem..
    Sceny miłosne przepiękne i jeszcze Lisa Gerrard. Balet dla uczuciowców, bardzo mi się podobał. Brawo.

    • 0 0

  • nareszcie!!! (opinia sprzed 16 lat)

    Nareszcie nie będę się wstydził zaprosić przyjaciół do Opery!! Super spektakl. Dzięki, przyjdę jeszcze nie raz, i to nie sam!!!

    • 0 0

  • BRAWO (opinia sprzed 16 lat)

    Tylko Ci co wyprzedzają innych po stokroć przechodzą do historii ... Pani Izadoro. Serdeczne gratulacje od wielbicielki Pani talentu

    • 0 0

  • Przepiękne! (opinia sprzed 16 lat)

    Byłam z mamą. Ona jest bardzo przywiązana do "starych baletów", a ja wręcz odwrotnie. Ale obie płakałyśmy na drugiej części, a finał wprawił nas w cudowny, optymistyczny nastrój.

    • 0 0

  • cieniutko (opinia sprzed 16 lat)

    nic nowego, wypociny z malty po latach sa jeszcze wiekszymi wypocinami, po prostu prymitywne to było.
    przy tym "wydarzeniu" to co robią Bzdyl czy Morawiec to himalaje wspolczesnego tanca.
    jesli to co zobaczylem w sobote jest wyznacznikiem
    nowej linii opery baltyckiej /i to za moje pieniadze/ to ja dziekuje ale nie.
    a nowe kierownictwo to jest chyba "z nieba" bo o zadnym konkursie nie slyszalem.
    pozdrowienia dla marszalka Kozlowskiego

    • 0 0

  • wspłóczujemy Wam tancerze (opinia sprzed 16 lat)

    hahahaha, śmiechu warte!!!!Od kiedy instytucja publiczna realizuje cele i ambicje prywatne? Najgorsze to, że miało być lepiej a jest jeszcze 100 razu gorzej.0&O

    • 0 0

  • Ludzie, jacy Wy zawistni jesteście ! (opinia sprzed 16 lat)

    Nie mogę czytać tych żenujących wypocin. Gul Wam staje z zazdrości, czy co?? Przecież to jest naprawdę dobre przedstawienie.
    Dziwne jest to, że spektakl miał około 30 głosów(oczywiście wszystkie na "nie")zanim jeszcze odbyła się premiera - to chyba już wiadomo kto głosował ... zgorzkniali klasycy, fani operetki ? - bo na pewno nie widzowie.

    • 0 0

  • Najlepiej to na wszystko n****ć i obrzygać! (opinia sprzed 16 lat)

    Czyż nie tak?
    Najlepiej jest zasiąść w fotelu, popierdzieć i
    pokrytykować! To be, tamto be i generalnie wszystko do dupy!
    Oglądałam spektakl w niedzielę i choć nie wszystkie sceny podobały mi się (np. kałasznikowy), to uważam, że należy oddać ukłon w kierunku zmysłu estetyki ruchu Izadory Weiss oraz ciężkiej, widocznej pracy zespołu baletu. Olśnił mnie szczególnie Michał Łabuś i Marzena Socha - są plastyczni, wrażliwi muzycznie i ruchowo - dla mnie prawdziwi tancerze.
    Trzymam kciuki za powodzenie kolejnych premier!

    • 0 0

  • Nudne i mało czytelne! (opinia sprzed 16 lat)

    Treści to tutaj jest jak na lekarstwo, a wszystko nie trzyma sie kupy! Poszczególne obrazy, ktore nie tworzą calości, zwłaszcza drugi akt. Scenografia uboga, kostiumy niezachwycające. Wielki ukłon w stronę tancerzy, którzy widac zrobili wszystko aby to jakoś wyglądało.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery