• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

4. Gdańska Jesień Pianistyczna: Koncert Inauguracyjny (5 opinii)

maj 24

piątek, godz. 09:15, 11:30, 18:00

bilety 26 - 37 zł
Kup bilet
Sala Koncertowa na Ołowiance

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


4. Gdańska Jesień Pianistyczna - Koncert Inauguracyjny

Orkiestra Symfoniczna PFB
Kai Bumann - dyrygent
Kaja Danczowska - skrzypce
Justyna Danczowska - fortepian
Bartosz Koziak - wiolonczela

LUDWIG VAN BEETHOVEN - Koncert potrójny na skrzypce, wiolonczelę i fortepian op.56 C-dur
RICHARD STRAUSS - Życie Bohatera

o występujących:
KAJA DANCZOWSKA - skrzypce
Urodziła się 25 marca 1949 roku w Krakowie. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku siedmiu lat u Jana Stasicy, a od ósmego roku życia pracowała pod kierunkiem Eugenii Umińskiej, wybitnej odtwórczyni utworów Karola Szymanowskiego, u której później studiowała w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Krakowie, uzyskując w 1972 dyplom z wyróżnieniem. W tym samym roku ukończyła dwuletni kurs mistrzowski w Konserwatorium w Moskwie u Dawida Ojstracha. Dwa lata później uczestniczyła w zorganizowanym przez rząd kanadyjski kursie mistrzowskim prowadzonym przez Ruggiero Ricciego. Jest laureatką wielu krajowych i międzynarodowych konkursów skrzypcowych: I nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym we Wrocławiu (1959); III nagrody na V Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu (1967); II nagrody na Konkursie Skrzypcowym im. Alberto Curci w Neapolu (1969); II nagrody na Konkursie Wykonań Muzycznych w Genewie (1970); III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Radiowym w Monachium (1975); srebrnego medalu na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Królowej Elżbiety Belgijskiej w Brukseli (1976). Od dziesiątego roku życia występuje jako solistka na obu półkulach. Koncertowała z Krystianem Zimermanem, z którym oprócz sonat C. Francka i W.A. Mozarta nagrała Mity K. Szymanowskiego. Współpracowała także z Heinzem Holligerem, Gidonem Kremerem, Janem Krenzem, Mishą Maiskym, Jerzym Maksymiukiem, Iwanem Monighettim, Krzysztofem Pendereckim, Jurijem Simonowem, Stanisławem Skrowaczewskim, Tadeuszem Strugałą, Witoldem Rowickim i Antonim Witem. Jest artystką wszechstronną: wykonuje utwory wszystkich epok. Krytycy muzyczni podkreślają w jej grze precyzję techniczną, czystość dźwięku i emocjonalne zaangażowanie w interpretację dzieła muzycznego. W swym dorobku posiada nagrania płytowe, wydawane przez renomowane wytwórnie oraz ponad 400 archiwalnych nagrań radiowych, przede wszystkim dla Polskiego Radia i rozgłośni RIAS. Zasiada w jury wielu konkursów w Polsce i za granicą, m.in. w Poznaniu (1986), Tokio (1986), Monachium (1992, 1998), Nowym Jorku (1999) czy Odense (2000).
Od 1972 prowadzi klasę skrzypiec w Akademii Muzycznej w Krakowie, w 1997 otrzymała tytuł profesora zwyczajnego. Jest cenionym pedagogiem, uhonorowanym licznymi nagrodami, m.in. Złotym Medalem "Zasłużony Kulturze Gloria Artis" na 50-lecie pracy twórczej w 2006 roku.

BARTOSZ KOZIAK - wiolonczela
Jest zwycięzcą III Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowegoim. Witolda Lutosławskiego w 2001 r. w Warszawie, zdobywcą 2 nagród na konkursach w Tongyeong "Isang Yun in Memoriam" (Korea) i Kijowie im. Mikola Lysenki, laureatem oraz zdobywcą nagrody specjalnej na konkursie Praskiej Wiosny, zdobywcą 1 nagrody na XI Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie; otrzymał także nagrody na Konkursach im. P. Czajkowskiego w Moskwie oraz ARD w Monachium. W 2003 roku otrzymał nagrodę specjalną Fundacji Kultury Polskiej przyznaną przez Ewę Podleś. Występował m.in. w Konzerthaus w Berlinie, Rudolfinum w Pradze, Cité de la Musique w Paryżu, Teatro Politeama w Palermo, Studio im.Witolda Lutosławskiego i Filharmonia Narodowa w Warszawie. Jako solista współpracował z takimi orkiestrami jak Filharmonia Narodowa, NOSPR, Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Orchestre Philharmonique de Monte Carlo, Münchener Kammerorchester, Praską Filharmonią,Orkiestrami Radiowymi w Warszawie i Budapeszcie pod dyrekcjąKrzysztofa Pendereckiego, Jana Krenza, Antoniego Wita, Gabriela Chmury, Massimiliano Caldi. Jako kameralista występował m.in. z Kają Danczowską, Elżbietą Stefańską, Andrzejem Bauerem, Roberto Fabbricianim. Jest zapraszany na znane festiwale m.in. "Warszawską Jesień", "Wielkanocny Festiwal im. L. van Beethovena", "Mecklemburg Vorpommern", "Young Euro Classic" w Berlinie, "Musica Polonica Nova". Ukończył z odznaczeniem "Magna cum Laude" Akademię im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Profesora Kazimierza Michalika i Andrzeja Bauera oraz Conservatoire National Superieur de Musique de Paris w klasie Philippe'a Muller'a. Od kilku lat jest regularnie zapraszany do udziału w projektach koncertowych Krzysztofa Pendereckiego. Brał udział w pierwszym nagraniu płytowym "Concerto grosso" pod dyrekcją Kompozytora. Gra na instrumencie Wojciecha Topy z 2004 roku.

JUSTYNA DANCZOWSKA - fortepian
Urodzona w 1981 roku w Krakowie, naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku sześciu lat u Janiny Żychowicz. W roku 2004 uzyskała dyplom po czteroletnich studiach w Akademii Muzycznej w Bazylei w mistrzowskiej klasie Krystiana Zimermana, a w 2007 ukończyła z wyróżnieniem dwuletnie studia w Akademii Muzycznej w Zurychu w klasie Konstantina Scherbakova. Wielokrotnie uczestniczyła czynnie w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Halinę Czerny-Stefańską. W 1997 r. zwycieżyła w Konkursie Pianistycznym im. prof. Ludwika Stefańskiego w Płocku, otrzymując ponadto nagrody specjalne za najlepsze wykonanie utworów Bacha i Beethovena. W 1998 r. zdobyła I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim dla Młodzieży w Szafarni. Podczas konkursu dla młodych muzyków w Krakowie w 2000 r. otrzymała I nagrodę oraz nagrodę specjalną PWM-u za najlepsze wykonanie utworu współczesnego. Jako kameralistka otrzymała nagrodę-koncert na festiwalu "Orpheus 2002" w Zurychu, nagrodę specjalną jury w konkursie muzyki kameralnej w Neuchatel (w 2002 r.) oraz III nagrodę w konkursie muzyki kameralnej w Zurychu "Migros Kulturprozent" (w 2003 r.) Występowała m. in. z takimi artystami jak Ilya Gringolts, Kaja Danczowska, Bartosz Koziak, Agata Szymczewska oraz Piotr Pławner. W latach 1996-1999 była stypendystką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci, przez trzy kolejne lata otrzymywała Stypendium Twórcze Ministerstwa Kultury i Dzedzictwa Narodowego, w roku akademickim 2002/2003 została stypendystką Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina. Od 2006 r. pracuje w Akademii Muzycznej w Krakowie jako pianistka-kameralistka.

BARTOSZ KOZIAK - wiolonczela
Jest zwycięzcą III Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowegoim. Witolda Lutosławskiego w 2001 r. w Warszawie, zdobywcą 2 nagród na konkursach w Tongyeong "Isang Yun in Memoriam" (Korea) i Kijowie im. Mikola Lysenki, laureatem oraz zdobywcą nagrody specjalnej na konkursie Praskiej Wiosny, zdobywcą 1 nagrody na XI Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie; otrzymał także nagrody na Konkursach im. P. Czajkowskiego w Moskwie oraz ARD w Monachium.
W 2003 roku otrzymał nagrodę specjalną Fundacji Kultury Polskiej przyznaną przez Ewę Podleś. Występował m.in. w Konzerthaus w Berlinie, Rudolfinum w Pradze, Cité de la Musique w Paryżu, Teatro Politeama w Palermo, Studio im.Witolda Lutosławskiego i Filharmonia Narodowa w Warszawie. Jako solista współpracował z takimi orkiestrami jak Filharmonia Narodowa, NOSPR, Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Orchestre Philharmonique de Monte Carlo, Münchener Kammerorchester, Praską Filharmonią,Orkiestrami Radiowymi w Warszawie i Budapeszcie pod dyrekcjąKrzysztofa Pendereckiego, Jana Krenza, Antoniego Wita, Gabriela Chmury, Massimiliano Caldi.
Jako kameralista występował m.in. z Kają Danczowską, Elżbietą Stefańską, Andrzejem Bauerem, Roberto Fabbricianim.Jest zapraszany na znane festiwale m.in. "Warszawską Jesień", "Wielkanocny Festiwal im. L. van Beethovena", "Mecklemburg Vorpommern", "Young Euro Classic" w Berlinie, "Musica Polonica Nova".
Ukończył z odznaczeniem "Magna cum Laude" Akademię im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Profesora Kazimierza Michalika i Andrzeja Bauera oraz Conservatoire National Superieur de Musique de Paris w klasie Philippe\'a Muller\'a.
Od kilku lat jest regularnie zapraszany do udziału w projektach koncertowych Krzysztofa Pendereckiego. Brał udział w pierwszym nagraniu płytowym "Concerto grosso" pod dyrekcją Kompozytora.
Gra na instrumencie Wojciecha Topy z 2004 roku.

KAI BUMANN - dyrygent
Od września 2008 roku pełni funkcję dyrektora artysty-cznego Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku. Dyrygent niemiecki, przez wiele lat blisko związany z polską sceną muzyczną. Urodził się w Berlinie. Jest absolwentem wydziału dyrygen-tury tamtejszej Hochschule der Künste. W latach 1986 - 1992 roku współpracował na stałe jako dyrygent z wieloma teatrami operowymi w Niemczech, gdzie kierował muzycznymi premierami m.in. takich oper, jak: "Lady Macbeth mceńskiego powiatu" Szostakowicza, "Salome" Straussa i "Lulu" Berga, jak również operami od Mozarta po Verdiego. Po zdobyciu II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim w Genewie w roku 1994 rozpoczął trwającą do dziś współpracę z najważniejszymi ośrodkami muzycznymi w Polsce. W 1996 r. został pierwszym gościnnym dyrygentem Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku (cykl koncertów Beethovena, "Pasja wg św. Łukasza" Pendereckiego), a także pierwszym dyrygentem w Staatstheater w Wiesbaden, gdzie prowadził m.in. opery taki jak "Czarodziejski flet" Mozarta, "Cyrulik sewilski" Rossiniego, "Tosca" Pucciniego i "Aida" Verdiego.
W 1997 r. objął dyrekcję artystyczną Opery Krakowskiej, stając się również jej pierwszym dyrygentem. Z zespołem operowym przygotował premiery m.in. "Czarodziejskiego fletu" i "Don Giovanniego" Mozarta, "Balu maskowego" Verdiego oraz "Czarnej maski" Pendereckiego.
W tym samym roku objął stanowisko głównego dyrygenta Swiss Youth Symphony Orchestra. W latach 1998-2003 gościł regularnie na scenie berlińskiej Deutsche Oper.
Od początku roku 2004 jest stałym dyrygentem Warszawskiej Opery Kameralnej. Współpracę z tą sceną rozpoczął przygotowując muzycznie premierę "Falstaffa" Verdiego (2003). Z zespołem odbył podróże do Francji, Hiszpanii i dwukrotnie do Japonii (2004, 2006). W Teatrze Wielkim-Operze Narodowej zadebiutował w lutym 2007 roku dyrygując operę Mozarta "Don Giovanni".

Karnety 4. Gdańskiej Jesieni Pianistycznej:
Karnet normalny: 28 zł
Karnet ulgowy: 18 zł
KARNET festiwalowy obejmuje minimum 3 koncerty i więcej (bez 24/11).

Bilety w cenie:
Kategoria I: 45 zł, 35 zł
Kategoria II: 35 zł, 25 zł
Kategoria III: 25 zł, 15 zł
Kategoria IV: 10 zł, 5 zł

Opinie (5)

  • ha,ha,ha!ale bylo!

    byllismy!
    m.e.

    • 0 0

  • KATEGORIA IV

    to tylko dla "wybrancow LOSU",wiec zapomnij!to tylko bajeczka!
    jesli ktos nie wierzy,to moze sam przekonac sie,powodzenia!

    • 0 0

  • moze by tak uzupelnic? (2)

    czytamy-Kaja Danczowska,
    a czy mozemy dowiedziec sie cokolwiek o Justynie Danczowskiej?jak dotad to zero informacji!

    i jeszcze pytanie:kto bedzie gral solowa partie skrzypiec w "Ein Heldenleben"Richarda Straussa?Czy moze Kaja Danczowska?
    w nagraniach zawsze podaja kto gra,a filharmonia baltycka nie?

    a moze zagra koncertmistrz,tylko ktory?
    oczekujemy wiec blizszych informacji,bo dla nas melomanow jest to wazne

    • 0 0

    • wreszcie,lepiej pozno niz wcale

      nareszcie ukazala sie informacja odn.Justyny Danczowskiej,a nawet zdjecie!chyba to ona?a moze nie?

      • 0 0

    • kto pyta nie bladzi?ha,ha!

      ale za to jakie tanie bilety,tylko 5 zl
      czyzby taki nieciekawy koncert?

      a moze to jakas pomylka?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Jak nazywa się zamiejscowy oddział Muzeum Narodowego w Będominie?

 

Najczęściej czytane