- 1 5 wystaw, na które warto wybrać się w maju (7 opinii)
- 2 Sztuczna inteligencja w sztuce - tak czy nie? (59 opinii)
- 3 Co robić w długi weekend w mieście? (40 opinii)
- 4 Orzechowski: Szukam dziur w rzeczywistości (16 opinii)
- 5 Tysiące osób odwiedziło Twierdzę Wisłoujście (71 opinii)
- 6 Maj miesiącem festiwali (7 opinii)
Muzeum Historyczne Miasta Gdańska ma nowe logo. Z Portugalii
Muzeum Historyczne Miasta Gdańska we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej wybrało nowy logotyp i nową koncepcję identyfikacji wizualnej. Od teraz jest nią logotyp nawiązujący bezpośrednio do herbu Gdańska i liczby placówek muzeum. Zwycięskie studio graficzne dostało za swoją pracę 11 tys. zł.
Nową identyfikację wybrano w konkursie Re.logo. Konkurs miał formułę otwartą, a jury wybrało na podstawie nadsyłanych portfolio finalistów konkursu. Zgłoszono 132 projekty, z czego do finału zakwalifikowano cztery, autorstwa HUGMUN Studio (Polska), Poważne Studio (Polska), Filip Piasecki (Polska) i Design Office (Portugalia).
Decyzją jury, najlepszym okazał się projekt zatytułowany "Legacy", autorstwa portugalskiego studia Design Office.
- Zwycięski projekt posiada wszystkie cechy dobrej identyfikacji wizualnej - jest prosty, czytelny, oryginalny i zapamiętywalny. Co więcej, portugalskie studio oddało w nim charakter miasta oraz symboliczne rozłożenie oddziałów muzeum. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów modelowo przeprowadzonego konkursu i wierzymy, że wybrany projekt będzie z powodzeniem służył muzeum - mówi Angelika Gromotka ze Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej.
Nowa identyfikacja będzie jednolita dla wszystkich oddziałów MHMG.
- Nowy znak (czy też profesjonalnie sygnet), uzyskany dzięki fachowej i rzetelnej pomocy STGU, wpisuje się we współczesne trendy. Lokuje on Muzeum i jego Oddziały w ramach przestrzeni wizualnej miasta Gdańska - jego tarczy herbowej. Znak jest otwarty, tzn. możemy powielać w zaproponowanym przez Design Office układzie występujące w nim elementy, tworząc nowe propozycje wizualne dla wydarzeń prowadzonych w ramach działań naszej instytucji - np. "Bitwy Morskiej", czy prelekcji naukowych w Domu Uphagena. W tym konkursie nie chodziło jednakże tylko o logo - poza nim dostaliśmy także wytyczne jak ten nowy znak ma funkcjonować w jego otoczeniu. Dzięki nowej, kompleksowej identyfikacji wizualnej możemy wprowadzić m.in. atrakcyjne gadżety dla sklepików muzealnych, zatem zainwestowane środki po czasie się zwrócą - zapewnia Andrzej Gierszewski z Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
Design Office za zwycięstwo w konkursie otrzymało 11 tys. zł brutto (pozostali finaliści dostali po 1 tys. zł). W sumie wydano na identyfikację wizualną MHMG 20 tys. zł. Dla porównania, Polska Agencja Kosmiczna za swój logotyp zapłaciła 15 tys. zł (więcej na ten temat przeczytasz tutaj). To niewiele, gdy ma się w pamięci kontrowersyjny logotyp Pomorza (więcej na ten temat przeczytasz tutaj), który kosztował 90 tys. zł.
Miejsca
Opinie (131) 2 zablokowane
-
2016-07-08 12:13
(3)
Nie lepiej zrobić konkurs wśród studenciaków grafilki, informatyki itp? Fajnie tak kasę wydawać?
- 16 6
-
2016-07-08 15:13
Przecież był konkurs. (2)
Mogli wystartować i chyba pewno byli wśród ponad 130 zgłoszeń.
- 5 1
-
2016-07-10 05:36
a Ty glupi czy jak? (1)
czego nie rozumiesz z poprzedniego wpisu.
- 0 1
-
2016-07-10 09:57
no, i najlepiej za "będziesz miał do portfolio"
- 0 0
-
2016-07-08 12:14
eeeee lepszy byłby wiśniowy budyń ze złotą koroną
buahahaha
- 9 8
-
2016-07-08 12:14
"uniezależnia od ewentualnej zmiany nazwy"
A co jeśli zmieni się liczba placówek ;-)?
A tak poza tym to świetne logo :-)- 8 2
-
2016-07-08 12:25
Na pewno lepsze niż obecne rodem z lat 90. Trochę za bardzo kojarzy się z cmentarzem. Może lepsze byłyby kółka albo kwadraty?
- 9 1
-
2016-07-08 12:25
I co ci biedni ludzie zrobią z logiem jak ktoś doda/zlikwiduje jakiś oddział? (2)
Nikt o tam nie myśli?
- 10 2
-
2016-07-08 12:29
Zrobią następny konkurs za 11000pln
- 5 2
-
2016-07-08 12:35
doda się albo odejmie , a tak na serio to powiązanie krzyżyków z oddziałami pewnie nie jest zamierzonym działaniem tak wyszło
- 3 3
-
2016-07-08 12:33
Kojarzy się z cmentarzem,
Faktycznie Gdańsk już od pewnego czasu umiera.
- 15 4
-
2016-07-08 12:34
Straszne
- 11 5
-
2016-07-08 12:37
Plaga jakaś. Każdy budżetowiec (1)
musi mieć nowe logo...
Ciekawe czemu- 12 4
-
2016-07-08 14:53
A jak!
Cech ludzi małych.
- 0 0
-
2016-07-08 12:38
to chyba logotyp cmentarza (1)
a cena z kosmosu, większość grafików robi logotypy za 1000 zł, no ale nieswoje pieniądze wydaje się przecież lekko
- 16 12
-
2016-07-08 14:03
Buaahaahaa, ile??? Chyba gimbaza na Allegro zrobi Ci za tyle. Normalnie pełną identyfikacja kosztuje od 5 tysięcy z fakturą.
- 8 4
-
2016-07-08 12:38
dlaczego na torbach i na koszulce ten wzór jes inny - na tej zasadzie płaszcz krzyżaków tez spełnia te wymogo
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.