- 1 Tysiące osób odwiedziło Twierdzę Wisłoujście (16 opinii)
- 2 Wręczono Pomorskie Nagrody Artystyczne (18 opinii)
- 3 Pogadaj o książkach... przy piwie (57 opinii)
- 4 Wystawa trójmiejskiej malarki w Wenecji (69 opinii)
- 5 Spektakle z Trójmiasta w Teatrze Telewizji (10 opinii)
- 6 Przed nami święto poezji i literatury (30 opinii)
Muzeum Historyczne Miasta Gdańska ma nowe logo. Z Portugalii
Muzeum Historyczne Miasta Gdańska we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej wybrało nowy logotyp i nową koncepcję identyfikacji wizualnej. Od teraz jest nią logotyp nawiązujący bezpośrednio do herbu Gdańska i liczby placówek muzeum. Zwycięskie studio graficzne dostało za swoją pracę 11 tys. zł.
Nową identyfikację wybrano w konkursie Re.logo. Konkurs miał formułę otwartą, a jury wybrało na podstawie nadsyłanych portfolio finalistów konkursu. Zgłoszono 132 projekty, z czego do finału zakwalifikowano cztery, autorstwa HUGMUN Studio (Polska), Poważne Studio (Polska), Filip Piasecki (Polska) i Design Office (Portugalia).
Decyzją jury, najlepszym okazał się projekt zatytułowany "Legacy", autorstwa portugalskiego studia Design Office.
- Zwycięski projekt posiada wszystkie cechy dobrej identyfikacji wizualnej - jest prosty, czytelny, oryginalny i zapamiętywalny. Co więcej, portugalskie studio oddało w nim charakter miasta oraz symboliczne rozłożenie oddziałów muzeum. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów modelowo przeprowadzonego konkursu i wierzymy, że wybrany projekt będzie z powodzeniem służył muzeum - mówi Angelika Gromotka ze Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej.
Nowa identyfikacja będzie jednolita dla wszystkich oddziałów MHMG.
- Nowy znak (czy też profesjonalnie sygnet), uzyskany dzięki fachowej i rzetelnej pomocy STGU, wpisuje się we współczesne trendy. Lokuje on Muzeum i jego Oddziały w ramach przestrzeni wizualnej miasta Gdańska - jego tarczy herbowej. Znak jest otwarty, tzn. możemy powielać w zaproponowanym przez Design Office układzie występujące w nim elementy, tworząc nowe propozycje wizualne dla wydarzeń prowadzonych w ramach działań naszej instytucji - np. "Bitwy Morskiej", czy prelekcji naukowych w Domu Uphagena. W tym konkursie nie chodziło jednakże tylko o logo - poza nim dostaliśmy także wytyczne jak ten nowy znak ma funkcjonować w jego otoczeniu. Dzięki nowej, kompleksowej identyfikacji wizualnej możemy wprowadzić m.in. atrakcyjne gadżety dla sklepików muzealnych, zatem zainwestowane środki po czasie się zwrócą - zapewnia Andrzej Gierszewski z Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
Design Office za zwycięstwo w konkursie otrzymało 11 tys. zł brutto (pozostali finaliści dostali po 1 tys. zł). W sumie wydano na identyfikację wizualną MHMG 20 tys. zł. Dla porównania, Polska Agencja Kosmiczna za swój logotyp zapłaciła 15 tys. zł (więcej na ten temat przeczytasz tutaj). To niewiele, gdy ma się w pamięci kontrowersyjny logotyp Pomorza (więcej na ten temat przeczytasz tutaj), który kosztował 90 tys. zł.
Miejsca
Opinie (131) 2 zablokowane
-
2016-07-09 09:57
"Nowy znak (czy też profesjonalnie sygnet)..."
Nie, to nie jest profesjonalnie. To nowomowa rozpowszechniona wśród domorosłych projektantów z wczesnego Digarta, którzy zasysali hurtowo autorski "przewodnik" pewnego starego logotwórcy z ambicjami do kreowania rynku, który wtedy akurat wyskakiwał jako pierwszy w Google. I tak się ta zła nomenklatura utrwala. Tak samo jak przeświadczenie, że logo to coś innego niż logotyp, chociaż faktycznie jest tylko skrótem.
- 0 0
-
2016-07-09 09:46
Panie redaktorze
Co to znaczy czytelne logo?
- 2 0
-
2016-07-08 23:54
Nowy dyrektor wymyślił stworzenie nowej zabudowy na terenie Twierdzy Wisłoujście, co za porażka. (2)
Niech wraca do muzeum morskiego, bo o zarządzaniu nie ma pojęcia
- 4 4
-
2016-07-09 01:11
Jak go przyjmą
- 0 1
-
2016-07-09 00:30
Wymyślać to on sobie może
U siebie w zagrodzie. Już logo wymyślił że siąść i płakać.
- 0 2
-
2016-07-08 23:53
Dlaczego we dni darmowe w muzeum ekspozycje udostępnia się tylko do godz.13
Porażka
- 4 1
-
2016-07-08 23:52
Masakra
- 4 1
-
2016-07-08 21:19
Do wszystkich, którzy widzą krzyże...
To są plusy. Plusy dodatnie a nie ujemne. Tak jak nikt nam nie wmówi, że czarne jest czarne a białe jest białe... za klasykiem gatunku! TO SĄ PLUSY!
- 4 1
-
2016-07-08 20:49
Za duzo krzyży. martyrologia
- 2 0
-
2016-07-08 20:43
te czarne krzyże
to pamiątka po krzyżakach czy wermachcie ?
- 6 1
-
2016-07-08 20:04
Muzeum Histerii m. Gdańska
I co to nowe logo ma zmienić jak dalej będzie to samo. Budyniowo.
- 5 2
-
2016-07-08 19:19
Mi tam się podoba
w jakiś sposób kojarzy mi się z jakimś herbem rycerskim. Jest korona jak herbie gdańska. Krzyże również jak w herbie. A najważniejsze to chyba to, że wygląda fajnie na tych wszystkich gadżetach.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.