- 1 Sztuczna inteligencja w sztuce - tak czy nie? (51 opinii)
- 2 Co robić w długi weekend w mieście? (40 opinii)
- 3 Orzechowski: Szukam dziur w rzeczywistości (16 opinii)
- 4 Tysiące osób odwiedziło Twierdzę Wisłoujście (70 opinii)
- 5 Maj miesiącem festiwali (7 opinii)
- 6 Wręczono Pomorskie Nagrody Artystyczne (20 opinii)
Od początku lipca trwa intensywna promocja gdańskiej kandydatury o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku. Niebawem ma nabrać jeszcze wyraźniejszych kształtów.
Najważniejszą akcją reklamową i artystyczną będzie akcja billboardowa planowana na sierpień bieżącego roku. - Zaprosiliśmy kilkunastu artystów do stworzenia własnej wizji tego, czym jest "Wolność Kultury, Kultura Wolności". Opracowywali oni swoje prace w oparciu o podstawowy layout, ponieważ zależało nam na tym, aby uzyskać spójność tej kampanii- opisuje akcję Aleksandra Szymańska z Biura Gdańsk 2016.
Projektów jest w sumie kilkanaście i na pewno kilka z nich będzie można zobaczyć na billboardach, które przez cały sierpień będą reklamować kandydaturę Gdańska w Warszawie, Trójmieście i prawdopodobnie w Krakowie. Przygotowanych zostanie przynajmniej 100 plakatów, chociaż jeśli Gdańsk 2016 będzie reklamowany także w Krakowie, to ich liczba wzrośnie o kolejnych kilkadziesiąt.
Poza tym informacje o ESK dla Gdańska pojawiły się na latarniach wzdłuż alei Grunwaldzkiej, rozwieszono kilka banerów w przestrzeni miejskiej (dwa z nich wiszą nad ulicą Długą), wprowadzono również specjalne ulotki na tzw. bibułach na wydarzenia 4 czerwca. W bibliotekach można dostać książkowe zakładki z logotypem Gdańska 2016, rozdawane są znaczki na ubrania, popularyzujące ESK tekturowe wachlarze (wyprodukowano ich około 30 tys.), czy etui na dokumenty. W sierpniu planowana jest akcja rozdawania kierowcom naklejek z napisem "Popieram! Gdańsk 2016".
To nie wszystko. W składzie Szybkiej Kolei Miejskiej znajduje się kolejka reklamująca ideę ESK. - Wymalowaliśmy i okleiliśmy jeden pociąg kursujący po trasach SKM. Pociągiem w barwach naszego logotypu będzie można jeździć do końca roku - dodaje Aleksandra Szymańska. - Z kolei nad rozkładem jazdy na Dworcu Centralnym w Warszawie wisi ogromny baner kandydatury Gdańska.
Najbardziej niekonwencjonalnym sposobem promocji wydaje się jednak konkurs na tatuaż oparty na logotypie kandydatury Gdańska na Europejską Stolicę Kultury. - Popularność dla idei ESK musimy pozyskiwać w różnych środowiskach. Chcemy zaprezentować nasze logo w innej konwencji. Zwycięski projekt będziemy wykorzystywać do promocji np. koncertów hip-hopowych - mówi Sławomir Czarnecki, specjalista ds. public relations Biura Gdańsk 2016.
Tatuaż będzie wykorzystywany jako znak graficzny i jako bodypainting. Rozstrzygnięcie konkursu już 25 lipca, podczas pierwszego dnia festiwalu Gdańsk Tattoo Konwent. Drugiego dnia festiwalu zwycięski projekt będzie malowany na ciałach modelek.
W czasie wakacji aktywność organizatorów Biura Gdańsk 2016 znacznie wzrosła. W lipcu Biuro było obecne podczas festiwalu Wybrzeże Sztuki, Baltic Sail, Gdańsk Dźwiga Muzę, Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA, czy trwającego obecnie Festiwalu Sztuki Tutejszej TUTART. W sierpniu logotypy i gadżety Gdańska 2016 będą towarzyszyć Festiwalowi Szekspirowskiemu, uczestnikom Parkowania, Gdańskiego Festiwalu Tańca, Festiwalu Solidarności i Solidarity of Arts. Biuro Gdańsk 2016 zaznaczy również swoją obecność podczas Jarmarku św. Dominika.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (27)
-
2009-07-23 10:36
Reklama billboardowa to jedna z najbardziej chamskich, nachalnych i prostackich form reklamy
Która w dodatku oszpeca piękne miasta. Jak można w ten sposób reklamować kulturę? Trzeba mieć chyba coś nierówno pod sufitem albo mylić pojęcia.
- 5 1
-
2009-07-23 11:17
Gdańsk Dźwiga Muzę,
Gdańsk Dźwiga Muzę,-TOTALNA PORAZKA, GDANSK WOGOLE JEST MUZYCZNA PORAZKA, DZIEKUJE.
- 5 0
-
2009-07-23 11:35
niestety
wszystko wali tandetą ( te kartony i znaczki to badziewie makymalne robione chyba na kolanie, grafika słaba, potem niekonczące się zmiany barw. to zaczyna być śmieszne, takie publiczne szukanie ). Nie ma koncepcji a w konsekwencji fajnych pomysłów. Całe działanie to podszywanie się pod innych, sypnięcie kasy to tu to tam i czekanie na poklask , od czasu do czasu artykuł sponsorowany. słebe to i szkoda na to energii.
- 4 0
-
2009-07-23 11:39
ja widziałem ich akcję na płocie w parku oliwskim!
bardzo fajny pomysł
zwracam się z prośbą o rozpianie konkursu na następną edycję!!!
mam chetnych i sam przesłałbym zdjęcia do oceny
mogę wygrac bez nagordy...hahahaa- 0 3
-
2009-07-23 14:28
moze by tak realizowac wlasne pomysly a nie brac kase
za innych
- 1 0
-
2009-07-23 16:00
a najważniejsze
ile to wszystko nas kosztuje, nie stać nas na niewypalone promocje robione na siłe żeby tylko udowodnić że coś, ktoś robi. to jakaś parodia, wydawać pieniądze na promocję wydarzeń, które same się promują lepiej i tak jak to sobie wymyślili. Wkładane wszędzie banery ESK to bezmyślne dziełanie promocyjne. To samo logo na badziewiu i na dobrej sztuce powoduje, że średnie wrażenie o całości jest nijakie.
- 2 1
-
2009-07-23 19:42
No znowu wszystko z moich podatków:)
Zbudowaliby by w końcu porządne drogi!- 1 2
-
2009-08-04 09:27
Inicjatywa fajna, tylko:
- pociąg jest zbyt ciemny - klejenie nie takie?
- plakaty i banery reklamowe to nie wszystko - czekam na realne działania- 0 0
-
2010-07-17 01:37
jesli chodzi o "Fete"- kukly na szczudlach a zadziwiaja co roku... na sztuke szekspirowska na pewno sie wybiore. gdansk w niczym nie odstaje od innych miast. w warszawie teatry sa drogie, a to ze o premierach sztuk z prywatnych teatrow w warszawie ktore pojawiaja sie ostatnimi czasy jak grzyby po deszczu, jest glosno, to zasluga kronik towarzyskich vivy, gali i innych. bo tu wojewdzki, tu karolak sie pojawi i tak kasa sie kreci. co jest bardziej tandetne- warszawski tani splendor czy tekturowe ulotki wachlarzyki i znaczki?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.