Takich tłumów przed Teatrem "Wybrzeże" nie było dawno. Na oczekiwany w Gdańsku i znany w całym świecie
Teatro Buendia z Hawany bilety zostały wyprzedane, ale i tak wiele osób liczyło w ostatniej chwili na łut szczęścia, czyli możliwość zobaczenia głośnej "Innej Burzy".
Festiwal Szekspirowski nabiera rozmachu.
Po fatalnym początku, czyli "Wieczorze Trzech Króli" Teatru Ludowego z Nowej Huty, publiczność mogła złapać oddech przy "Straconych zachodach miłości" Rosyjskiego Teatru Dramatycznego z Rygi. Gienadij Trostianieckij, reżyser spektaklu przygotował lekką i błyskotliwą zabawę Szekspirowskim dramatem. Przedstawienie - luźno związane z tą dość rzadko graną przez teatry sztuką Szekspira - zachwycało widowiskowością i urzekało bezpretensjonalnością.
Kubański Teatro Buendia z Hawany zawładnął Trójmiastem od początku festiwalu. Aktorzy i muzycy rozgrzewali publiczność uliczną paradą i koncertem przed sopockim SPATiF-em. Egzotyczne rytmy rumby i tańca Orishas były "przekąską" przed prawdziwą teatralną ucztą. "Inna Burza" w reż. Flory Lauten dla Europejczyków jest zaskakującym, ale i zachwycającym odczytaniem mistrza ze Stradfordu. Przedstawienie powstało z połączenia "Burzy", "Hamleta", "Kupca weneckiego", "Romea i Julii" oraz fragmentów "Utopii" Tomasza Moore'a i eseju "Nasza Ameryka" Jose Martiniego. Postaci z Szekspirowskich dramatów spotykają się z bóstwami mitologii afrokaraibskiej - boginią mórz Sicorax i jej trzema córkami. Prospero na tej zagubionej karaibskiej wyspie, gdzie Sicorax rozpętała burzę, próbuje zaprowadzić swój ład. Zderzenie kultury europejskiej i latynoamerykańskiej jest na scenie wybuchową mieszanką. Znakomite aktorstwo, genialna muzyka grana na żywo, imponująca scenografia i stroje, egzotyczne maski, żywiołowy taniec, akrobatyczne popisy, erotyka i magia - to wszystko oszałamiało przepychem.
Kubańskiego teatru, którym zachwyciła się Europa, niestety w Gdańsku zobaczyć już nie można, ale teatromanów czeka jeszcze spektakl głośnego i kontrowersyjnego ukraińskiego reżysera Andrieja Żołdaka - "Hamlet. Sny"; "Sen nocy letniej" teatru Bałtycki Dom z St. Petersburga, "Tymon Ateńczyk" teatru z Bremy oraz "Ryszard III" i "Sen nocy letniej" Akademii Muzyki i Dramatu z Glasgow.