• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urząd Marszałkowski spłacił długi Opery Bałtyckiej

Łukasz Rudziński
25 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Opera Bałtycka decyzją radnych Urzędu Marszałkowskiego została oddłużona. Dłużnikom przekazano w sumie 1 mln 250 tys. zł. Opera Bałtycka decyzją radnych Urzędu Marszałkowskiego została oddłużona. Dłużnikom przekazano w sumie 1 mln 250 tys. zł.

Opera Bałtycka nie jest już zadłużona. Urząd Marszałkowski, któremu podlega ta instytucja, na wyjazdowym posiedzeniu Sejmiku Województwa Pomorskiego 24 października w Malborku głosami radnych podjął decyzję o oddłużeniu placówki. Do wierzycieli trafi 1 mln 250 tys. zł długu, jaki wygenerował poprzedni dyrektor Opery, Marek Weiss, podpisując z artystami umowy z odroczonym terminem płatności.



Czy władze województwa powinny wspierać podległe im instytucje kultury, zasilając je dodatkowymi środkami w trakcie roku?

Tajemnicą poliszynela jest fakt, że były dyrektor Opery Bałtyckiej w Gdańsku z niewystarczającym budżetem swojej instytucji radził sobie w ten sposób, że z zaprzyjaźnionymi artystami zawierał umowy, których nie mógł spłacić w ramach dostępnego tej instytucji budżetu. Dlatego też, czego Marek Weiss nie krył, podpisywał z nimi ugody, na mocy których zobowiązywał się do spłacenia gaż w kolejnym sezonie. W ten sposób zadłużenie wobec pracujących w Operze artystów (doangażowanych do konkretnych spektakli) rosło z roku na rok (dotyczyło to m.in. dyrektora muzycznego Tadeusza Kozłowskiego). Jak udało nam się ustalić nieoficjalnie, zadłużenie wobec dyrygentów i solistów pracujących w Operze w minionym sezonie sięgało przynajmniej kilku miesięcy.

Zobacz, co nas czeka w Operze Bałtyckiej w najbliższym czasie.

- Proszę pamiętać, że wiele placówek w czasie roku dostaje od nas dodatkowe środki z różnym przeznaczeniem, dlatego kwestia dofinansowania Opery nie jest żadną sensacją. W przypadku Opery sytuacja była z roku na rok gorsza, a po zsumowaniu wszystkiego długi za poprzedni sezon wyniosły aż 1 mln 250 tys. zł, które zdecydowaliśmy się pokryć z budżetu województwa. Dług wynikał z tego, że poprzedni dyrektor Opery chciał angażować jak najlepszych artystów, których honoraria były adekwatne do ich klasy artystycznej i trudno było pokryć je ze środków, jakimi Opera dysponowała. Niestety wpływy własne instytucji utrzymywały się na mizernym poziomie, uniemożliwiając pełną spłatę długów, dlatego zdecydowaliśmy się pomóc tej instytucji - mówi Władysław Zawistowski, dyrektor departamentu kultury w Urzędzie Marszałkowskim.
Skoro znalazły się środki na oddłużenie placówki, to dlaczego nie ma ich w budżecie województwa na podwyżki płac, o które walczą pracownicy Opery?

- Wsparcie instytucji, jakiego udzieliliśmy Operze, a podniesienie płac pracownikom to sytuacje nieporównywalne. W tym pierwszym przypadku mówimy o akcie jednorazowym, zaś podwyżka generuje stały wzrost opłat, kontynuowany w kolejnych latach. Gdyby zrealizować bardzo wygórowane żądania pracowników, musielibyśmy zwiększyć dotację dla Opery Bałtyckiej o dodatkowe 10 mln zł, co jest niemożliwe. Przypominam przy okazji, że kwestie podwyżek są wyłączną kompetencją dyrektora placówki. Każda instytucja powinna mieć również inne niż dotacje źródła finansowania, a Opera ma minimalne wpływy własne. Warto przypomnieć, że dyrektor Igor Michalski niedawno dał podwyżkę wszystkim pracownikom Teatru Muzycznego, nie pytając nas nawet o zgodę. Wpływy teatru wystarczyły na taki krok. Z kolei Centrum Edukacji Archeologicznej Błękitny Lew wybudowano ze środków własnych Muzeum Archeologicznego. Chcemy, by Opera również generowała dodatkowe środki. Jednak by było to możliwe, musi przede wszystkim grać - dodaje Władysław Zawistowski.
Przypomnijmy, że Opera Bałtycka jest najwyżej dotowaną placówką artystyczną w Trójmieście. Jej roczna dotacja z budżetu województwa wynosi 15 mln 400 tys. zł, a dalsze 600 tys. zł dokłada na jej funkcjonowanie Gdańsk.

Miejsca

Opinie (228)

  • (11)

    Tylko dobry repertuar dla przeciętnego widza. Nadal brak wyjaśnienia dlaczego opera nie wystawia operete skoro publiczność wybrzeża tego typu przedstawień domaga sie! Dyrektorzy wiedza lepiej i wychodzą goło i wesoło a publiczności na sali brak. Wszystkie przedstawienia opery czy baletu to udziwnione knoty!'
    Dość. Jak będzie porządny repertuar i dobre wykonanie to publiczność będzie na sali a w kasie pieniądz.

    • 9 1

    • (10)

      OB zyje z dotacji a nie z biletòw bo mamy za małą widownię a ze za mała to nie nasza wina ze wielcy tego województwa nie wybudowali większej i nowocześniejszej

      • 8 0

      • (9)

        To czemu, skoro tak chcecie oddolnie rządzić i decydować, kto ma być dyrektorem, sami nie staraliście się o granty czy dofinansowania z Unii, gdy wszyscy tak robili?

        • 2 1

        • Ponieważ w operze pracują ludzie na etacie.

          Kto powinien się o granty czy dofinansowania z UE starać? O ile mi wiadomo to jako przedsiębiorstwo samorządowe Opera nie może się o granty starać gdyż istnieje dzięki dotacji. Zdarzają się sponsorzy ale oni nie wspierają samych pracowników. Dyrektor jaki by nie był nie może przeznaczyć pieniędzy od sponsorów na podwyżkę pensji pracownikom ponieważ zostały przekazane na jakiś konkretny cel, raz sponsor da pieniądze a innym razem nie da. Z resztą sponsor nie daje za darmo, chce czegoś w zamian np. by w programach albo na afiszu zamieścić logo firmy sponsora. Przez długi czas strategicznym sponsorem była firma LOTOS, niestety umowa była zawarta bodajże do końca kwietnia 2016 roku i zwyczajnie nie została przedłużona. Były też zmiany personalne we władzach LOTOSu a co za tym idzie zmieniła się polityka sponsorowania nie tylko OPERY ale także innych instytucji czy klubów sportowych które LOTOS sponsorować przestał. W mediach z kolei dokonuje się manipulacji że straciliśmy sponsora dzięki naszym słusznym żądaniom w sprawie podwyżki płac.

          • 7 0

        • (7)

          Głupoty piszesz

          • 3 3

          • (6)

            Mędrzec się znalazł. Pewnie znowu jakiś wielki artysta.

            • 0 3

            • (5)

              Ha ha to nie mędrxec tylko wielki głup.k

              • 1 1

              • (4)

                Wypowiedź na poziomie pracownika OB. I potem się dziwicie, że macie zły wizerunek.

                • 3 3

              • (3)

                Ty masz zły wizerunek nie my .Cały czas nas obrazasz

                • 3 2

              • (2)

                ?

                • 0 0

              • (1)

                Ja? Ja nikogo nie obrażam. Jeśli czujecie się obrażeni, to jest to najprawdopodobniej efekt mechanizmów obronnych tkwiących głęboko w Waszej psychice. Tzw. artyści to bardzo często osobowości narcystyczne i pewnie tym można to wytłumaczyć. Jak widać występuje to nie tylko u wielkich artystów, ale też u tych drugorzędnych, prowincjonalnych.

                • 2 3

              • Protekcjonalny ton ma świadczyć

                Że Ty ze stolycy?
                To nie jest sposób na dialog. To jest mowa konfrontacji. Wasze drogi tym sposobem nigdy się nie zejdą

                • 0 0

  • Złoty czas dla Weissa !!! (3)

    w Operze Bałtyckiej zakończył się ponad milionowym długiem, który pokryli podatnicy. Manipulator Naczelny i Artystyczny Opery Bałtyckiej - szkodnik Weiss i jego przyboczne panie z drugiego piętra budynku odpowiedzialne za finanse powinni zostać pociągnięci do odpowiedzialności.

    • 10 6

    • (1)

      Poczekaj. Zobaczysz jaki dług zrobi Warcisław za osiem lat :)

      • 9 3

      • Dobra zmiana, zamienił stryjek siekierkę na kijek

        Jak będzie grał g*wno i płacił głodowe pensje to długów nie narobi, hura!

        • 5 1

    • co ty bredzisz człowieczyno

      Gdyby nie ten dług to byśmy mogli wziąć udział w reklamie "Wegety"

      • 2 2

  • ?

    ?

    • 1 1

  • Propozycja (14)

    Jeśli piszą tu tylko pracownicy opery, to zróbcie sobie jakieś wewnętrzne forum dyskusyjne i się tam nawalajcie.
    Ja, jako widz, nie muszę tego czytać.
    A prawa tu wchodzić nikt mi nie zabroni,bo to jest nasze forum, nasze czyli mieszkańców Trójmiasta, a nie wasze, pracowników opery. I nie życzę sobie, żeby nas, publiczność, tu obrażano i kiedy wyrażamy swoje obrzydzenie na formę, w jakiej się tu dyskutuje, każe nam się zamknąć i pisze: "jak się nie podoba, to nie czytać i nie wchodzić ". Ale my chcemy czytać NASZ trójmiejski portal. To nie jest prywatne podwórko opery, żeby mnie ktoś z niego wyrzucał.

    • 15 10

    • a pracownicy opery to nie mieszkańcu trójmiasta???

      pomyśl chwilę zanim coś wystukasz

      • 1 2

    • Nie piszą tu tylko pracownicy OB

      • 3 0

    • (2)

      A my sobie nie życzymy, żebyś obrażał pracowników opery. I jeśli chodzisz do opery, w co wątpię, to przychodzisz oglądać i słuchać nas pracowników. A naszej instytucji tyczy się ten artykuł. Jak pieprzysz Bałtycką, to zmykaj na inne forum, np. o targach piwnych, albo następnej galerii handlowej. Tutaj nie miejsce dla takich ujadaczy.

      • 12 5

      • (1)

        Może napisać, że pieprzy. Szczególnie po waszych napuszonych komentarzach. Po co oglądać na scenie takie nabzdyczone buźki. Straciliście już paru widzów. Z mojej strony również "pieprzę" OB i mam do tego prawo. Żegnam! ( Tylko znowu się nie obrażajcie).

        • 5 4

        • Tylko nie wracaj!!! - intryganci tacy są: niby żegnam, ale wróci by siać zamęt.

          • 1 1

    • Re: Propozycja (4)

      Skoro piszesz, że pieprzysz Bałtycką, to nie wchodź na to forum, bo z kulturą za wiele nie masz wspólnego. To o Twoim IP pisałam wyżej. Odpowiadasz sam sobie, jątrzysz. A pracownikom wytykasz, że się nie potrafią zachować. Zapisz się na jakąś terapię, bo coś z Tobą człowieku jest nie tak. We wszystkich dyskusjach dotyczących Opery jesteś aktywny. Publiczność, która do nas przychodzi nie bawi się w takie intrygi.

      • 14 7

      • Hej, cwaniaczku (3)

        Nie odpowiadam sobie sam, tylko DOPOWIADAM. Na tym forum można edytować wpis tylko chwilę, a potem, niestety, nie. Trzeba wpisać nowy..
        Ale jak chcesz, to masz jeszcze raz całość ! :
        Ja pier... co za ludzie ! (1)
        Najpierw się grzali, że nie mogą grać, bo mają długi. Teraz długów nie mają, to sobie na bank coś innego wynajdą, aby dalej się nawalać. A grać będą. ;-) Kupowane od Niemców stare, zgrane ramoty. Powodzonka ! A mieli dobre spektakle. Ludzie, chodźcie do Teatru Muzycznego w Gdyni, a nie do tej z bożej łaski opery.Tam się przynajmniej coś gra !!!
        Racja !
        Pieprzę tę bałtycką !!!

        Co ? Teraz zadowolona ???!!!

        • 4 6

        • Tam kibordy graja i elektronika hihi

          • 0 0

        • (1)

          Brawo !!! Ale pominąłeś wiele innych swoich ciekawych, kulturalnych wpisów. Ale myślę, że nie powinieneś psuć zabawy internautom. Sami poszukają :-D

          • 3 4

          • Jak nie mają nic innego do roboty, tak jak Ty, to miłej zabawy!

            • 2 3

    • Ty nie jestes naszym widzem tylko nasłanym typem ktory ma na szkodzić z politycznego punktuvwidzenia

      • 4 2

    • Brdzo dobrze napisane.

      • 5 2

    • A skąd paluszek w dół ? Z czym tu się nie zgadzać? Bezczelność!!!

      • 1 5

    • Tak !

      • 4 4

  • Opera... (5)

    Dla jasności - jako małolat (1953 - 54 ) wraz z mamą byłem na jakiejś (? ) operze. W teatrze , później - nie pamiętam....Nigdzie nie uświadczyłem danych o rentowności gdańskiego teatru , baletu i opery.....Myślę ,że to tylko dla starszych amatorów tych sztuk....Dzisiaj w dobie wielu mediów i środków przekazu - teatr jest anachronizmem...Jeżeli moje myślenie dyletanta jest nie poprawne proszę o jakieś dane świadczące, że jest inaczej! To tak na marginesie dotacji Urzędu Marszałkowskiego....

    • 2 10

    • (2)

      Kultura wysoka nie jest dla mas. Jest dla ludzi o wyższym uduchowieniu. Możesz kimś takim być o ile zechcesz. Na rynku muzycznym jest miejsce dla różnych rodzajów muzyki. To że Ty nie korzystasz z dóbr kultury nie oznacza że Twoje dzieci i wnuki mają być tych możliwości pozbawione. No, chyba że sam będziesz zaszczepiał niechęć do tego co piękne i uduchowione.

      • 3 0

      • (1)

        Czyli jednak zacofanie i szowinizm kulturowy. W dzisiejszych czasach nawet marketingowcy wiedzą, że nie ma mas i że potrzeby odbiorców indywidualizują się, powstają nisze, a oni muszą za tym nadążać. Ty tego nie rozumiesz, bo dla Twojego czarno-białego, postkomunistycznego pojmowania świata taki obraz rzeczywistości jest zbyt złożony. Podział sztuki na wysoką i niską już dawno został odłożony do lamusa.

        • 3 1

        • ty tez jesteś lamus

          • 0 0

    • (1)

      Twoje myślenie jest trafne, ale Ci ludzie pracują tam od 30lat, więc nie mieli okazji zobaczyć, jak jest na zewnątrz, co się zmieniło. Mentalnie cały czas tkwią w czasach, gdy dostępne były tylko dwa programy TV, które oglądało się na ruskim telewizorze Rubin i istniała tylko jedna kultura - państwowa. To dlatego wszystko to jest takie ociężałe i drętwe, a średnia wieku na widowni nie schodzi poniżej 60 lat. Ale ich nie obchodzi stworzenie czegoś na miarę dzisiejszych czasów, tylko dopierdzenie się tych paru lat, jakie Im zostały do emerytury (co zresztą potwierdzają we wpisach). To jest jakaś żenada.

      • 2 4

      • jaka średnia 60 lat???

        ty byłes w ubiegłym sezonie w operze (w tym roku nie bardzo jest na czym być)??? Średnia to jest jakieś 30-35 lat

        • 3 0

  • Szanowny Panie Redaktorze,
    napisal Pan ..do DŁUŻNIKÓW trafi 1 mln 250 tys. zł długu.
    Dłużnik to ten, kto zalega z płatnościami, czyli Opera; ten natomiast komu należne są określone kwoty - to wierzyciel.

    Szlachectwo zobowiązuje, a zatem "uprawianie" zawodu dziennikarza wymaga poszerzania znajomości języka polskiego

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 10 0

  • jak na razie pozycje dyrektorów wyglądają na lepsze ale... (11)

    Pracuję w OB prawie 30 lat.Pan Kunc jest piątym dyrektorem pod jakim pracuję.Jeszcze nie było przez ten czas takiej sytuacji aby przeciwko sobie dyrektor miał prawie wszystkich pracowników.Sądzę ,że jeżeli p.Kuncowi nie uda się dojść do porozumienia z przedstawicielami pracowników to UM zachowa się tak jak zawsze czyli od nowego roku będę. miał przyjemność pracować pod dyrekcją 6-go dyrektora.Jeśli się nie mylę to za dwa lata wybory a PO ledwo zipie więc władza nie zaryzykuje otwartego konfliktu z pracownikami i związkami.To pod rozwagę nowej dyrekcji.

    • 16 2

    • (3)

      Jak to nie było takiej sytuacji. Przecież jeszcze niedawno wszyscy nienawidzieliście Weissa, o Izie już nie wspominając. Co za krętactwo... Wy kążdego dnia mówicie co innego, jak Wam wygodnie, nie przejmując się tym, co mówiliście i robiliście wcześniej. To jest niekonsekwentne i skrajnie niedojrzałe. Tak robią małe dzieci, a nie dorośli, poważni ludzie.

      • 2 6

      • Prawda jest taka, ze Weiss miał swoją wierną publiczność

        która przychodziła na wszystkie spektakle, a wśród pracowników wielu takich, którzy doceniali jego wizję opery

        • 5 1

      • (1)

        Nie zmieniaj tematu. Weissa już niema, więc nie mąć intrygancie.

        • 3 0

        • Nie wiem, czy kiedykolwiek robiłeś sobie testy na IQ, ale w nich chodzi mniej więcej o to, że ci, co mają wyższe, widzą wspólną zasadę łączącą jakieś elementy tam, gdzie ci z niższym jej nie widzą. Teraz rozumiem dlaczego, jako przedstawiciel związków, masz tak słabe efekty w negocjacjach podwyżek płac. Może w pierwszej kolejności powinniście rozważyć wprowadzenie zmian w zarządzie własnego związku, a nie opery?

          • 2 3

    • (3)

      Nie byłabym tego pewna. Czyniąc tak UM podważyłby trafność własnej decyzji, z którą łączą się przecież też wydatki. Nowe wybory mogłyby oznaczać dalszy zastój instytucji, która przecież kosztuje. I znowu by było, że wszystko to przez to wstrętne PO. W obu przypadkach PiSSolidarność będzie przeciw.

      • 0 0

      • p.Kiełbowicz ,p.Sut krótko byli dyrektorami. (2)

        Jak nie ma pomysłu na prowadzenie instytucji to Urząd co ma niby zrobić?
        Codziennie widzę i odczuwam to ,że dyrekcja i nowo powołani funkcyjni motają się nie potrafiąc podjąć decyzji.Nie ma tutaj pomysłu na prowadzenie Opery.Król jest nagi i tak jak wcześniej napisałem jedyna sensowna decyzja to powtórzyć konkurs.Ci kierujący motają się codziennie we własnej niekompetencji i niewiedzy.Nie piszę tego aby komukolwiek dokopać po prostu obserwuję to codziennie i też chciałbym grać ale...aby pracować trzeba mieć coś pewnego a tu od kilku miesięcy prowizorka i tak jak w "karierze Nikodema..."Może się uda,może jeszcze nie wyrzucą?Proszę zmieńcie tę ekipę skończą się męki i zacznie praca czego sobie i widzom życzę.Próbowano rozmawiać z p.Kuncem ,nawet dzisiaj ale rozmowy i propozycje są jednostronne dyrekcja jest tu stroną absolutnie bierną.

        • 4 1

        • (1)

          Sorry, ale gościa tak publicznie obraziliście i obsmarowaliście (a nawet nie mieliście odwagi powiedzieć Mu tego w twarz), że Mu się nie dziwię, że nie chce z Wami teraz gadać.

          • 1 3

          • Sorry ale... ten gość napluł nam w twarz już na pierwszym spotkaniu

            i to ja dziwię się,że ktoś chce jeszcze z nim rozmawiać ! Porozmawiajcie z ludzmi z innych teatrów -znają jego podejście,metody dziwię się tylko,że posiadając te informacje większa była zawiść do Weissa niż rozsądek.Nie sugeruję tutaj ,że powinni wybrać Weissa ale nie potrafię pojąć dlaczego głosowano na bajkopisarza chyba...chyba ,że trzeba było gdzieś ulokować "swojego" nie wszyscy mogą uciec na Ukrainę.

            • 5 1

    • do koleżanek i kolegów (1)

      z "Solidarności"i innych Związków. Jeśli nie wiecie gdzie są w OB taczki to sami się dowiecie.Dosyć rozmów! Już czas! Strajk!!!!!

      • 5 8

      • najlepiej strajk glodowy artysci

        • 2 0

    • Brawo

      • 4 1

  • Gratulacje panie weiss! (18)

    udało się na koszt podatników bezkarnie prześlizgnąć przez wygenerowane przez pana zadłużenie. Pytanie do Marszałka i Dyrektora Dep. Kultury, dlaczego szanowny pan weiss nie został z tego rozliczony?, gdzie się podziały zasady ekonomii i pragmatyzmu w zarządzaniu instytucją kultury?
    Nie dziw się Platformo Obywatelska, że przegrywasz wybory. Wyborcy was z tych przekrętów rozliczą!

    • 69 5

    • Gadał dziad ... (4)

      Generował wydatki w ramach budżetu, którego nie dostał. Tak trudno durnym pałom to zrozumieć ???

      • 2 2

      • pało! (3)

        jak można wydawać coś czego nie masz. Idź ku..a do sklepu i zrób zakupy na takich zasadach, powodzenia matole

        • 2 2

        • (1)

          Zdarza się że w sklepie można zrobić zakupy na tzw. zeszyt. Obiecano mu kilkaset złotych których nie dostał. Poza tym w moim przekonaniu zbyt wysokie honoraria dla solistów, reżyserów, dyrygentów. Poza tym dyr. Weiss reżyserowi Weissowi też nie skąpił za reżyserkę. Mimo że za Weissa OB była ich rodzinnym biznesem to jakimiś ochłapami dzielił się z pracownikami dając nam trochę więcej zarobić. Cóż, Weiss zrobił fantastyczną rzecz: pokazał pracownikom przynajmniej przez kilka ostatnich miesięcy swojego dyrektorowania że mogą trochę lepiej żyć, parę groszy odłożyć etc. zamiast w imię miłości do sztuki klepać biedę. Wzbudził nasz apetyt, dlatego nie chcemy Kunca który rozpoczął swoje dyrektorowanie od obniżania realnych dochodów pracowników oczekując cięższej pracy. Do tej pory działy OB podzielone zostały jak nigdy zjednoczone gdyż mają wspólnego wroga tj. dyr. Warcisława Kunca oraz Urząd Marszałkowski z marszałkiem woj. pomorskiego Strukiem i dyr. Zawistowskim na czele.

          • 7 2

          • Tak

            masz rację weiss potrafił manipulować ludźmi dając im złudne poczucie bezpieczeństwa, tym kupił sobie cenny czas, by kręcić własne rodzinne interesy bez większych perturbacji, które powoli wzbierały na sile przez ostatnie dwa lata jego dyrektorowania. Co do zeszytu na tzw. krechę to już chyba tylko na wsiach można i to tylko jak komuś ufają i znają.

            • 2 1

        • No niestety, dyskusja is over. Za wielki głupek jesteś, żeby to zrozumieć. Trzymaj się ! ;-)

          • 0 3

    • Faktycznie !!! (2)

      Weissa jak i wszystkich urzędników powinno się rozliczać co do złotówki, Zawistowskiego, Struka jak i Adamowicza i całą resztę. . Weiss jest jedynie pionkiem, trybikiem w całej złodziejskiej machinie zwanej POLITYKĄ . Niby wszyscy nie winni, bo jeśli się czegoś nie udowodni to wina nie istnieje, ale jakby poszperać to na każdego się paragraf znajdzie.

      • 27 2

      • Chory z nienawiści (1)

        • 4 13

        • nienawiść czy miłość nie mają tu nic do rzeczy - sprawiedliwość jak najbardziej.

          • 2 0

    • Pytanie do Marszałka i Dyrektora Dep. Kultury (1)

      Dlaczego Panowie nic w tej sprawie nie robili , gdzie były księgowe z OPERY i kontrole z Dep. Kultury. To się ciągnęło od paru lat . Teraz oddłużenie niech siedzą cicho może przejdzie bez echa. Może wreszcie to się skończy.

      • 15 0

      • Kruk, krukowi oka nie wykole!

        Odpowiedz jest prosta: Kolesie.

        • 3 0

    • Najpierw mu tam milion zabrali przed Euro (1)

      A potem zdziwienie,że są długi.

      • 12 5

      • Nie milion a półtorej i nie oddali.

        Do tej pory klepiemy biedę.

        • 9 3

    • (1)

      W Gdansku akurat wygrywa i dziękujemy za spłatę długu OB .Mam nadzieję ze P.Struk tez podniesie dotacje przy nowym budźecie dla OB .To jest w interesie nas wszystkich.Tak jak się spłaca kredyty na nowy stadion piłkarski ,drogi ,mosty itp tak i na OB tez muszą się znalesc srodki bo to wszystko jest nasze dobro wspólme .Dziekuje

      • 12 11

      • Też mam nadzieję że...

        dotacja zostanie podniesiona, co nie oznacza że nie powinno się Weissa rozliczyć.

        • 10 2

    • Boże, widzisz, a nie grzmisz !!!

      To jest jawne ratowanie du...y poprzednika (wiadomo, o kogo chodzi). Straszne...!!!

      • 6 2

    • Won pisowcu

      • 5 10

    • A może weiss miał w kontrakcie, że może się zadłużać do kwoty np. 2 milionów?

      to by tłumaczyło jego bezkarność

      • 9 3

    • Weź te swoje zale wylewaj gdzie indziej.Dobra OB i dofinansowana to wizytówka całego Województwa

      • 7 19

  • Osobnik (4)

    przedstawiający się jako haker, jest pracownikiem Opery.
    Wczoraj przechodząc koło siedziby Trójmiasto.pl ,zauważyłem
    po drugiej stronie ulicy siedzibę Solidarności .
    Być może, jest to cała tajemnica, dlaczego tzw. haker, czuje się bezkarny ujawniając IP osób.piszących komentarze.
    Przestępca w majestacie prawa, może działać na szkodę demokratycznego państwa i wolności demokratycznych ,czyli zbliża się dyktatura.

    • 5 6

    • (1)

      Rzeczywiście, to co dzieje się w OB zmierza do dyktatury... ploretariatu. Ale przecież już to przerabialiśmy w historii i wiemy, co z tego wynikło.

      • 0 0

      • heheheh mały człowieczku, w każdym teatrze jest dyktatura. Tylko dyrektor ustanawia repertuar, decyduje jednoosobowo o obsadzie w przedstawieniach itd. Nie może bez porozumienia ze związkami zawodowymi zmieniać regulaminu pracy i wynagradzania - całe szczęście.

        • 1 0

    • tobie jest potrzebny

      dobry psychiatra

      • 2 0

    • Re: Osobnik

      hahaha, ale z Ciebie Sherlock Holmes :-D

      • 2 0

  • (2)

    To skandal ze Artysci tak mało zarabiają w tak prestizowej instytucji kultury

    • 20 5

    • (1)

      Tak, zgadzam się. To żenada, że za tak ciężką pracę poprzedzoną wielogodzinnymi próbami muzycy z tak wysokimi kwalifikacjami, prawdziwi profesjonaliści dostają marne grosze. A tym czasem Mr Kunc zrobił sobie gale powitalną i sam siebie witał za nasze pieniądze. Publiczność nie wiedziała czy się śmiać czy płakać.

      • 8 2

      • To nieprawda. Balet, jak na standardy obowiązujące w OB, wypadł całkiem nieźle.

        • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Na dachu którego teatru w sezonie letnim możemy oglądać filmy na wielkim ekranie?

 

Najczęściej czytane