Spektakl

Skazany na bluesa - spektakl gościnny

Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów
miejsce:

Gdynia Arena

adres:
Gdynia, Kazimierza górskiego 8 pokaż na mapie
kasy:
58 783-55-08
czas trwania:
2 godz. 25 min. (1 przerwa)
ocena:

oceń na 1 oceń na 2 oceń na 3 oceń na 4 oceń na 5

3.5 / 5 (24 głosy)

Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach
Skazany na bluesa
Przemysław Angerman, Jan Kidawa Błoński

premiera: 7 marca 2014

Wyjątkowa opowieść o życiu Ryszarda Riedla. Pierwsze w Polsce przeniesienie filmowej historii Przemysława Angermana i Jana Kidawy-Błońskiego na teatralne deski. Widowisko teatralno-muzyczne dla wszystkich dla których Dżem to więcej niż tylko zespół. Kilkudziesięciu aktorów Teatru Śląskiego, grająca na żywo kapela, klimat śląskich malarzy naiwnych i nieśmiertelne piosenki Dżemu układają się w poruszającą historię o przyjaźni, wolności i miłości, lecz przede wszystkim o nie zawsze wygranej walce z samym sobą.


-----

"Teatralna adaptacja jest brawurowa. Jestem pod ogromnym wrażeniem. Dzięki oryginalnemu wykorzystaniu tych [śląskich] symboli powstał magiczny sen o Ryśku. Tak, dziś w teatrze przyśnił mi się Rysiek..." - Beno Otręba, basista Dżemu, w komentarzu dla "Gazety Wyborczej" Katowice.

"Arkadiusz Jakubik wykreował śląsko-hipisowską formę spektaklu, inspirując się obrazami prymitywistów z Szopienic. Dał zespołowi swobodę, której celem nie jest perfekcja detali, tylko siła emocji i zbiorowej kreacji. Odnajdują się w niej naturszczycy, w tym karzeł w kostiumie cyrkowca, nieme postaci powstańców śląskich, ormowca, bab i świętych, a także niebieskiego Buddy". - "Rzeczpospolita".

"Skazany na bluesa" w Teatrze Śląskim w Katowicach jest jak narkotyk. Uzależnia i wciąga z każdą kolejną minutą (...). Premierowy wieczór zakończył się kilkunastominutową owacją na stojąco, podwójnym bisowaniem i głośnym skandowaniem imienia Riedla. - "Gazeta Wyborcza" Katowice.

Mamy Przystanek Woodstock w skali mikro połączony ze stadionową (tudzież ostatnio koncertową) oprawą na miarę przestrzeni teatru. I to zdecydowanie jeden z najbardziej intrygujących, bo nieprzewidywalnych momentów spektaklu, w dużej mierze kreowany z emocji, jakie wytwarzają się na linii aktorzy-publiczność. - "Dziennik Zachodni".

---

Adaptacja i reżyseria: ARKADIUSZ JAKUBIK
Ruch sceniczny: JAROSŁAW STANIEK
Scenografia: JOANNA MACHA
Kostiumy: AGNIESZKA WERNER
Kierownictwo muzyczne: OLAF DERIGLASOFF
Przygotowanie wokalne i muzyczne: ADAM SNOPEK
Kompozycja i realizacja światła: MARIA MACHOWSKA
Realizacja dźwięku: MIROSŁAW WITEK

Występują:
Ewa Kutynia, Adam Baumann, Dariusz Chojnacki, Przemysław Smaczny, Maciej Lipina, Roland Tuczykont, Sebastian Kret, Paweł Ambroziak, Adam Snopek, Sebastian Zastróżny, Sebastian Krysiak, Wojciech Żak, Piotr Nowak, Oskar Mafa, Jan Bula, Maria Baładżanow, Marek Orłowski, Maria Stokowska, Ryszard Zaorski, Karina Grabowska, Katarzyna Błaszczyńska, Grzegorz Lamik, Zbigniew Wróbel, Grzegorz Przybył, Andrzej Warcaba, Ewa Leśniak, Alina Chechelska, Karol Huget, Tymoteusz Huget.

Zespół muzyczny:
ADAM SNOPEK: instrumenty klawiszowe
PAWEŁ AMBROZIAK: gitara
SEBASTIAN KRET: gitara
RONALD TUCZYKONT: gitara basowa
PRZEMYSŁAW SMACZNY: perkusja

Recenzja Trojmiasto.pl

Alfabet R@Portu. Gdyńska "Kumernis" najlepsza na XI Festiwalu R@Port

XI Festiwal R@Port nie przyniósł wielkich odkryć czy zjawisk, których dotąd w polskim teatrze nie było, choć po raz pierwszy w historii...

Opinie (6)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czy wiesz...

W jakich latach dyrektorem Teatru Wybrzeże był Maciej Nowak?