• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

SPAMALOT, czyli Monty Python i święty Graal (146 opinii)

musical
kasy:
58 661-60-00, 58 785-59-00
wystawia:
Teatr Muzyczny
czas trwania:
2 godz. 30 min. (1 przerwa)
data premiery:
2 października 2010
8.7
276 ocen

Uwaga! spektakl zawiera kontrowersyjne treści lub/i słowa niecenzuralne

W kategorii komedii musicalowej "Spamalot" to absolutny rarytas. Miejscami ten Monty Python jest mało "montypythonowski", ale niezmiennie pozostaje bardzo, bardzo śmieszny.
SPAMALOT, czyli Monty Python i święty Graal

UWAGA! Spektakl dla WIDZÓW DOJRZAŁYCH!


Najbardziej zakręcona komedia Broadwayu po raz pierwszy w Polsce, wyłącznie na deskach Teatru Muzycznego w Gdyni!

Eric Idle, komik z grupy Monty Pytona, stworzył musical na podstawie filmu "Monty Python i Święty Graal", którego scenariusz napisali wspólnie wszyscy członkowie legendarnej grupy: Graham Chapman, John Cleese, Terry William, Eric Idle, Terry Jones i Michael Palin. Idle wraz z Johnem Du Prez skomponowali doskonałą muzykę, która nawiązuje do największych i najlepszych broadwayowskich przebojów... parodiując je miejscami.

Tak powstał Spamalot: musical, rewia, teatr absurdu. Świetna muzyka, taniec, bajecznie kolorowe kostiumy, król Artur, Rycerze Okrągłego Stołu, Broadway i kpina z wszystkiego. Co więcej jest potrzebne do dobrej teatralnej zabawy? Dla miłośników brytyjskiego humoru i nie tylko.

Spamalot w dosłownym znaczeniu "spam-a-lot" to "mnóstwo spamu" (rozsyłanej masowo niechcianej poczty elektronicznej akronimu słów "Send Phenomenal Amounts of Mail"). Spektakl nawiązuje także do popularnego na przełomie lat 50. i 60. minionego wieku musicalu "Camelot" Alana Jaya Lernera i Fredericka Loewe, autorów klasycznej "My Fair Lady", a opowiadającego legendę króla Artura i Ginewry.

A wreszcie SPAMŸ to legendarna amerykańska marka konserw mięsnych, głównie mielonej wieprzowiny i szynki, która istnieje od 1937 r. i w czasie II wojny światowej stanowiła główny składnik ekwipunku żołnierzy. Firma Hormel Foods Corporation, właściciel marki, we współpracy z producentami broadwayowskiej wersji musicalu, wyprodukowała specjalną, "spamalotową" wersję konserwy mięsnej.

Spamalot zdobył nagrodę Tony dla najlepszego musicalu w 2005 r., teatralny odpowiednik filmowych Oscarów i muzycznych Grammy. Tym samym znalazł się w gronie laureatów takich jak "Człowiek z La Manchy", "Evita", "La Cage Aux Folles" czy też "Skrzypek na dachu" i "My Fair Lady".

Libretto i teksty piosenek: Eric Idle
Muzyka: John Du Prez, Eric Idle
Przekład: Bartosz Wierzbięta
Reżyseria: Maciej Korwin
Kierownictwo muzyczne: Dariusz Różankiewicz
Scenografia i kostiumy: Jerzy Rudzki
Choreografia: Joanna Semeńczuk, Bernard Szyc
Układy stepowane: Jacek Wester
Przygotowanie wokalne: Agnieszka Szydłowska
Projekty animacji Tomasz Dobrowolski

Obsada:
Król Artur - Jerzy Jeszke (gościnnie) / Bernard Szyc
Pani Jeziora - Darina Gapicz / Marta Smuk / Karolina Trębacz
Patsy, giermek Króla Artura - Tomasz Gregor / Krzysztof Wojciechowski
Dennis Galahad, Bedevere - Jerzy Michalski / Tomasz Więcek
Robin - Aleksy Perski / Krzysztof Żabka
Lancelot - Marek Richter
Herbert - Tomasz Bacajewski / Marek Kaliszuk
Historyk, Francuz - Sasza Reznikow
Galahadowa, Tim i wiele innych - Jacek Wester
Ojciec Herberta, Burmistrz itd. - Zbigniew Sikora
Concorde, giermek Lancelota - Tomasz Gregor / Krzysztof Wojciechowski

Wielobarwny ogólnośredniowieczny tłum Brytów i innostrańców:
Urszula Bańka, Julia Frankowska, Anna Krawecińska, Paulina Kroszel, Agnieszka Król, Katarzyna Kurdej, Mariola Kurnicka, Aleksandra Meller, Alicja Piotrowska, Małgorzata Regent, Aleksandra Szulc , Anna Urbanowska, Vilde Valldal Johannessen, Agata Bieńkowska /ad/, Dominika Kramarczyk /ad/
Paweł Bernaciak, Paweł Czajka, Tomasz Czarnecki, Łukasz Czerwiński, Mateusz Deskiewicz, Tomasz Fogiel. Kamil Frącek, Artur Guza, Paweł Kubat, Paweł Mielewczyk, Sebastian Münch, Aleksy Perski, Jarosław Rzepiak, Sebastian Wisłocki, Michał Zacharek, Adam Zawicki, Krzysztof Żabka, Janusz Żak, Tobiasz Cytrowski /ad/, Jakub Kot /ad/

Spektakl prowadzą - Grażyna Dunal, Ewa Wielebska

Oryginalna produkcja na Broadway'u wystawiona przez Boyett Ostar Productions, The Shibert Organization, Arielle Tepper Madover, Stephenie McClelland/Lawrence Horowitz, Elan V. McAllister/Allan S. Gordon, Independent Presenters Network, Roy Furman, GRS Associates, Jam Theatricals, TGA Entertainment & Clear Channel Entertainment

"MONTY PYTHON'S SPAMALOT" jest wystawiany w ramach umowy z Theatrical Rights Worldwide
1359 Broadway, Suite 914, New York, NY 10018, www.theatricalrights.com.

Recenzja Trojmiasto.pl

Opinie (146) ponad 20 zablokowanych

  • poniżej średniej (1) (opinia sprzed 13 lat)

    Jak dla mnie to nic ciekawego. Bardzo proste, niewymagające, zbyt pompatyczne (gdyby jeszcze chociaż coś to wnosiło), żarty mało śmieszne jak dla mnie. 4 na 10. Chociaż większości widać się bardzo podobało, to ja wyszłam rozczarowana.

    • 5 11

    • Jeden czyta Martina Heideggera a drugi... (opinia sprzed 13 lat)

      Jeden czyta Martina Heideggera a drugi Przegląd sportowy i jest dobrze. Jak chcesz czegoś wymagającego to nie choc do teatru tylko do kopalni, tam jest wymagająco.

      • 2 1

  • NIESAMOWITE !!! (opinia sprzed 13 lat)

    Dawno się tak dobrze nie bawiłam! Brak słów by opisać, to trzeba zobaczyć!
    Oklaski na stojąco, BOSSSSSKI SPEKTAKL!!!

    • 8 5

  • tandeta (opinia sprzed 13 lat)

    szkoda pieniędzy. jeśli ktoś lubi mainstream - jak najbardziej. jak ktoś lubi monty pythona - to raczej nie za bardzo.

    • 7 7

  • zasnellam (opinia sprzed 13 lat)

    bylo nudno

    • 4 11

  • Super (opinia sprzed 13 lat)

    Owacja na stojąco. Gra aktorska i wokal- świetne. Kostiumy ekstra. Polecam gorąco Po prostu zapomniałam w czasie spektaklu, że to aktorzy.

    • 3 1

  • Komunistyczna agitka (4) (opinia sprzed 13 lat)

    Zaczyna się obiecująco, od ostrzeżeń gawiedzi nt. licencji i wynikającego stąd zakazu fotografowania.
    Potem full wypas dla motłochu - reklama Wajdy, agitka anty-PiS-owska i przepiękna parodia liturgii katolickiej. Kończy się fantastycznym stwierdzeniem, że przed uzbrojonym katolikiem strach przyznać, że jest się żydem.
    Bo wiadomo, polnische lager konzentrazion itp.
    Reżyserowała zapewne wojująca o tolerancję Lipińska.
    Tym różni się Broadway i Ameryka od wiochy w Gdyni, że tam poprawność polityczną i tplerancję traktuje się serio. W polskiej wiosze można bzdzić do woli.

    • 5 13

    • Wspaniała Ameryka (3) (opinia sprzed 13 lat)

      Przypominam autorowi postu że sztuka pod tytułem "SPAMALOT, czyli Monty Python i święty Graal" jest sztuką Pochodzenia Amerykańskiego,tam miała prapremierę i tam jest grana do dzisiaj.Safran ma racje że "Tym różni się Broadway i Ameryka od wiochy w Gdyni, że tam poprawność polityczną i tolerancję traktuje się serio. W polskiej wiosze można bzdzić do woli."Co niniejszym z lubością pan safran uczynił:)

      • 6 2

      • żal mi ciebie (2) (opinia sprzed 13 lat)

        pisowcu

        • 2 0

        • Argumentów brak (1) (opinia sprzed 13 lat)

          gdy rozum śpi, POwcy

          • 0 4

          • smutne (opinia sprzed 13 lat)

            czy wrecz przygniebiajace jest to, ze tak duzo ludzi ulega podzialowi na zwolennikow jednej z dwoch w/w partii

            co charakterystyczne, obydwa tworza front przede wszystkim nie swoich zwolennikow - a przeciwnikow drugiej
            zadna z owych partii nie ma zbyt wielu szczytnych osiagniec, ktorymi moglaby sie przeciez pochwalic
            wiec proboje zbic polityczny kapital na krytyce drugiej
            co w polskich realiach jest dosc proste do zrealizowania

            safranie pis i po to ci sami ludzie, ktorzy nie jeden raz zamieniali sie miejscami przechodzac z partii do partii
            a i same partie zmienialy tylko nazwy (w tym trupy jak aws, zchn czy pc)
            najwieksza roznica pomiedzy nimi polega na tym, ze proboja dotrzec do innych grup elektoratu

            w mojej opinii amerykanie wolnosci maja mniej niz dawne zsrr,i jesli kiedys sie tam znajdziesz, sadze ze to odczujesz... co do spektaklu ma sie de facto nijak

            caly tekst przetlumaczono z oryginalu w sposob naprawde godny pochwaly
            choc nie udalo sie oczywiscie na nasz grunt przeniesc odniesien do literatury angielskojezycznej (vide - ulisses - "cor! blime!")
            gdybys zadal sobie trud przeczytania oryginalu, byc moze nie powstalby twoj post
            (co do pochodzenia jest on w duzej mierze tak amerykanski jak i brytyjski)

            pozdrawiam

            • 6 0

  • Nie żałuję (opinia sprzed 13 lat)

    Dużą porcja dobrej rozrywki, warto zobaczyć.

    • 4 3

  • SPAMALOT, czyli Monty Python i święty Graal -opinia (opinia sprzed 13 lat)

    spektakl powalil mnie z nog,chyba po to abym "zalapal" jego poziom.poczucie humoru dla pieciolatkow(te bąki,przezywanki i inne odglosy) jedyne co podnosi poziom tego "czegos" to głos Pani Jeziora.to jednak za mało aby pozbyc sie przykrego wrazenia iz pieniadze trafily w bloto.

    • 6 17

  • byłem! (opinia sprzed 13 lat)

    GENIALNE
    owacje na stojąco

    • 11 2

  • (opinia sprzed 13 lat)

    mnie nie bawi ten humor a tancerki mogłby lepiej tańczyć przeciętnosć

    • 5 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery