Zastąpienie rondem istniejącego skrzyżowania ul. Niepołomickiej, ul. Czerskiej i ul. Starogardzką ma rozwiązać część problemów motoryzacyjnych mieszkańców tej najszybciej rozwijającej się dzielnicy Gdańska.
tak, ale tylko jazda na dużych, wielopasmowych rondach
19%
nie, ale wiem, że wiele osób ma problem
26%
nie, nie mam z tym problemu
51%
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na zaprojektowanie ronda u zbiegu ul. Niepołomickiej, ul. Starogardzkiej i ul. Czerskiej. Co zmieni?
Wielu mieszkańców południa Gdańska w drodze do śródmieścia nie wybiera zatłoczonej zwykle ul. Świętokrzyskiej, lecz decyduje się na trasę dłuższą, choć mniej zakorkowaną. Chodzi o ciąg ul. Niepołomicka - ul. Starogardzka - Trakt św. Wojciecha.
Najmniej drożnym miejscem na tej trasie - poza Traktem św. Wojciecha - jest splot ul. Niepołomickiej, ul. Starogardzkiej i ul. Czerskiej. Budowa ronda w tym miejscu ma to zmienić.
Koncepcja przewiduje wykonanie podobnego obiektu do tego, który funkcjonuje dzisiaj
u zbiegu ul. Szczęśliwej i ul. Kartuskiej Północnej. Oznacza to, że ul. Starogardzka przed rondem rozszerzy się do dwóch pasów.
Koncepcja ronda zakłada także wpięcie do niego ul. Nowej Niepołomickiej, czyli drogi, która dziś istnieje tylko na planach miejskich planistów.
Biura projektowe mają czas do 12 marca na składanie ofert w przetargu. Dokumentacja projektowa ma powstać do stycznia 2019 r. i ma być zakończona pozyskaniem decyzji na zezwolenie realizacji inwestycji drogowej. To oznacza, że budowa ruszy wiosną przyszłego roku.
Czytaj też:
Kierowcy zagubieni na rondzie przy Auchan
Trwa budowa mostu w ciągu ul. Starogardzkiej
Przypomnijmy, że rondo to kolejna inwestycja drogowa na ul. Starogardzkiej. Od lata zeszłego roku
trwa przebudowa mostu nad kanałem Raduni. Tam wybudowano już nowe wodociągi, a także rozebrano stary kratowy most. Prowadzone są prace przy nawierzchni drogi technologicznej od strony Traktu św. Wojciecha.
Na terenie budowy trwa też zabezpieczanie kabli energetycznych oraz rozbiórka przyczółków mostu. Wykonawca przygotowuje się również do pogrążania ścianek szczelnych.
Inwestycja będzie kosztowała miasto 5,2 mln zł. Prace wykonuje firma Most z Sopotu. Powstanie tu nowy, jednoprzęsłowy most ramowy, przebudowane zostaną dojazdy do niego.
Projekt przewiduje wykonanie rozbiórek i budowę nowych murów żelbetowych, stanowiących podtrzymanie konstrukcji wjazdu na most i ulicę Starogardzką, a także przebudowę infrastruktury podziemnej.
Czytaj też:
Gdańsk poligonem dla nowego typu rond