• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Poskromienie złośnicy (24 opinie)

spektakl dramatyczny
kasy:
58 301-13-28, 551-50-40
wystawia:
Malarnia
czas trwania:
1 godz. 40 min (bez przerw)
data premiery:
27 listopada 2008
6.4
52 oceny

Uwaga! spektakl zawiera kontrowersyjne treści lub/i słowa niecenzuralne

Szekspir w dresie, szortach i kapciach. Spektakl z denerwującą gówniarą (Bianka) i rodzinnym piekiełkiem w domu Baptisty. Spektakl efekciarski, ale bez gadżetów. Młodzieżowo i punkowo. Dobrze, że w tym wszystkim naprawdę błyszczy Piotr Domalewski (Petruchio).
William Shakespeare
Poskromienie złośnicy

Przekład: Stanisław Barańczak

"Poskromienie złośnicy" to jedna z najpopularniejszych szekspirowskich komedii, w której jednak pod prawie farsową warstwą tytułowego poskramiania roztacza się dramatyczny proces manipulacji: ujarzmiania, podporządkowywania, zawłaszczania, ograniczania praw drugiej osoby. Odwieczna walka płci w komediowej, ale jakże bolesnej formie.

Szymon Kaczmarek o spektaklu: Szekspir to zawsze tajemnica i starcie nie tyle z tekstem, co z teatrem który za nim stoi. Poskromienie złośnicy to historia właśnie o teatrze. Ja w swoim spektaklu chciałbym skupić się na roli ojca, ojca którego w dzisiejszych czasach brakuje, nie ma, jest nieobecny, nieobecny zarówno w rodzinie jak i kulturze przestaje być nośnikiem archetypu. Bóg dostał imię \"ojca\" a nie na odwrót. Mam wrażenie, że często jest tak, że nasze życie jest opowieścią dla kogoś i po coś, żeby coś udowodnić, gramy swoją rolę ale przed kimś, tym kimś są często nasi rodzice, ojcowie. Ta opowieść powinna być wypowiedziana napisana i nazwana, aby przestała kierować naszym sztucznym życiem, które czy chcemy tego czy nie, staje się teatrem dla jednego "widza"- "ojca".

Reżyseria: Szymon Kaczmarek
Scenografia: Kaja Migdałek

Występują:
Kasia - Dorota Androsz
Petruchio - Piotr Domalewski
Tranio - Michał Kowalski
Baptista - Mirosław Krawczyk
Grumio, Biondello - Jacek
Okpisz, Bakałarz - Zbigniew Olszewski
Dziedzic, Vincencio - Cezary Rybiński
Bianka - Wanda Skorny
Gremio - Florian Staniewski]
Hortensjo - Dariusz Szymaniak
Lucencio - Krystian Wieczorek

-----

Szymon Kaczmarek - student Wydziału Reżyserii PWST w Krakowie, asystent Krystiana Lupy przy spektaklu "Factory II". Szymon Kaczmarek przygotował dotychczas m.in. warsztatową wersję "Brygady szlifierza Karhana" wg Vaška Kani w ramach I edycji festiwalu Wybrzeże Sztuki, "Kuszenie cichej Weroniki" Roberta Musila w Teatrze Nowym w Krakowie, "My dzieci sieci" na podstawie bloga w Starym Teatrze w Krakowie (spektakl zdobył główną nagrodę na pierwszym międzynarodowym festiwalu blogów w austriackim Grazu) oraz performance teatralny "Keret" Kolektywu Harakiri Farmers (najlepszy spektakl konkursu "Nowe Sytuacje" 18. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Malta).

Kaja Migdałek - studentka wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa, kierunek scenografia i projektowanie ubioru na poznańskiej ASP. Jest autorką scenografii m.in. do spektakli: "Kuszenie Cichej Weroniki" Roberta Musila w Teatrze Nowym w Krakowie, "My dzieci sieci" na podstawie bloga w Starym Teatrze w Krakowie (spektakl zdobył główną nagrodę na pierwszym międzynarodowym festiwalu blogów w austriackim Grazu) oraz "Keret" Kolektywu Harakiri Farmers (najlepszy spektakl konkursu "Nowe Sytuacje" 18. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Malta).

I wyróżnienie w Konkursie na Najlepszą Inscenizację Dzieł Williama Szekspira

Opinie (24) 1 zablokowana

  • szekspir to teraz (opinia sprzed 15 lat)

    lysy i bez jaj szkoda

    • 2 0

  • Dlaczego?! (opinia sprzed 15 lat)

    Może reżyser chciał pokazać coś nowego... Może miał dobre chęci... Może jest zbyt ambitny i zagłusza szekspirowską treść... Może okalecza wielkie Dzieło... Nie wiem!!! Z ogólnej paplaniny i bezsensownych gestów nie dało się tego wyłonić. Przydługie, pseudodramatyczne pauzy również nie pomogły w odnalezieniu sensu. Pusta sala potęgowała echo niewyraźnych dialogów. Dodatkowo "aktorzy doświadczeni" mylili się w tekście i sprawiali wrażenie, iż nie wierzą w to co robią na scenie.
    DLACZEGO powstał taki spektakl?!

    • 1 1

  • naprawde warto (opinia sprzed 15 lat)

    super sztuka polecam

    • 1 2

  • Bardzo dobra sztuka (opinia sprzed 15 lat)

    Po ZWYCZAJNYCH SZALEŃSTWACH(sztuka o dewiacjach,które rzekomo są zwyczajne i powszechne) oraz po WIELE HAŁASU O NIC(sztuka zbyt uwspółcześniona,można się zniesmaczyć),bałam się pójść do teatru.Obawiałam się ,że nawet teatr schodzi na psy.Miło się zdziwiłam.Powiało klasyką ,a widz znów ma kontakt z INNYM ŚWIATEM;))))Polecam

    • 1 3

  • (opinia sprzed 15 lat)

    a ja i tak pójdę.. nie dam się ;p lubię tą komedię i jestem ciekawa jak została przedstawiona;)

    • 1 1

  • porównywać Blaszany do Poskromienia? (opinia sprzed 15 lat)

    Blaszany bębenek to spektakl dla ludzi z wrażliwym sercem i wyobraźnią... Współczuję każdemu kto nie rozumie tego przedstawienia.

    A Poskromienie jest po prostu słabe. Widać, że Kaczmarek musi sie dużo uczyć żeby zrobić coś dobrego.

    • 0 2

  • (opinia sprzed 15 lat)

    chodziło chyba o to, że ten "regularny sen" to sen na jednym spektaklu jednak od początku do końca.
    beka

    • 0 0

  • ty to umiesz "zniesmaczyć" (opinia sprzed 15 lat)

    a już miałem iść ...

    • 0 0

  • Poskromienie (opinia sprzed 15 lat)

    Minimalna scenografia daje uczucie odbioru sztuki w czasie prób. "Poskromienie" w wykonaniu Magdy Zawadzkiej i Tadeusza Łomnickiego, to była gra wysokich lotów, aż się łezka w oku kręci z żalu, że na podobne przedstawienia w naszym teatrze nie ma co liczyć.

    • 0 2

  • (opinia sprzed 15 lat)

    "...na którym regularnie spałam;]" - nie sądziłam, że chodzi się regularnie na spektakle, które nudzą... dla mnie blaszany to najwyższa Klasa; czekam, kiedy będzie kolejny raz wystawiany!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery