• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Poniżej pasa (34 opinie)

spektakl dramatyczny
kasy:
513-179-238
wystawia:
Teatr Atelier Sopot im. Agnieszki Osieckiej
data premiery:
13 lipca 2018
5.0
6 ocen
Poniżej pasa
Richard Dresser

Przekład: Rubi Birden

Do pracy w międzynarodowej firmie, gdzieś w dalekim kraju, przyjeżdża Dobek. Na miejscu poznaje swojego współlokatora Hanrahana, wymęczonego menedżera średniego szczebla oraz Merkina, szefa z obsesją na punkcie władzy. Wspólnie tworzą niezbyt lubiany dział audytorów. Wyizolowani od pozostałych pracowników z dala od własnych rodzin są zdani tylko na siebie. Jednak potrzeba przyjaźni zderza się z równie silną potrzebą konkurowania. Mężczyźni z podejrzliwością odbierają każdy ruch współtowarzyszy, na zmianę broniąc swego terytorium albo zawiązując sojusze.

Ich wspólne życie pełne jest niezdarności i komicznego "łapania za słówka". Potrójna dawka testosteronu i tupeciarska walka o pozycję w pracy dostarczy widzom rozrywki i skłoni do refleksji nad samotnością i międzyludzkimi relacjami.


Reżyseria: André Hübner Ochodlo
Muzyka: Adam Żuchowski
Produkcja spektaklu: Teatr im. A. Mickiewicza w Częstochowie

Występują: Adam Machalica, Michał Kula, Waldemar Cudzik


Prawami autorskimi do tekstu dysponuje Agencja Dramatu i Teatru ADiT.

-----

Richard Dresser (ur. 1951)
Jest amerykańskim dramatopisarzem i scenarzystą. Przez ostatnich dwadzieścia lat jego sztuki były wystawiane w Stanach Zjednoczonych, w tym w Nowym Jorku oraz w całej Europie. Jedna z najsłynniejszych sztuk - Rounding Third w 2016 roku została zaadaptowana w filmie Johna C. McGinley'a oraz GarretaDillehunta. Jeszcze ciekawszy los spotkał komedię Poniżej pasa (ang. Below the belt), która jako film Human Error została wyreżyserowana przez Roberta M. Younga i zaprezentowana podczas Festiwalu Filmowego Sundance w 2004 roku. Jest autorem wielu scenariuszy teatralnych i filmowych. Jego trylogia sztuk o szczęściu w Ameryce pokazuje perspektywę trzech klas społecznych: Auugsta (klasa robotnicza), The Pursuit of happiness (klasa średnia) i A view of the Harbor (klasa wyższa). Inne sztuki to: Ostatnie dni Mickey & Jean, Coś w powietrzu, Wspaniały świat, Lepsze dni, a także wiele krótkich spektakli. Obecnie wykłada na Uniwersytecie w Rutgers.

---

André Hübner Ochodlo
Reżyser, pieśniarz, założyciel i dyrektor Teatru Atelier im. Agnieszki Osieckiejw Sopocie. Ukończył studia teatrologii praktycznej ("Dramat, Teatr, Media") u prof. AndrzejaWirtha na Uniwersytecie w Giessen. Absolwent Studia Wokalno-Aktorskiego w TeatrzeMuzycznym w Gdyni; specjalizacja - piosenka aktorska. Zrealizował ponad 30 spektakli. Wczęstochowskim Teatrze: "Hamleta" Williama Szekspira, "Wilki" I. B. Singera, "Do dna" LudmiłyPietruszewskiej, "Znikomość" Larsa Norena, "Weissmana i Czerwoną Twarz" Taboriego, "Plażę"Petera Asmussena, "Procę" Nikołaja Kolady. Reżyseruje także w Ostrawie i Brnie. Inicjatorsopockiego festiwalu Lato Teatralne oraz Międzynarodowych Spotkań z Kulturą Żydowską. Jestjednym z bardziej znanych wykonawców pieśni jidysz w Polsce, występował w prawiewszystkich krajach Europy, USA, Kanadzie i Izraelu.

---

Adam Żuchowski

Kontrabasista, kompozytor, aranżer. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku. Wraz z Piotrem Manią i Tomaszem Sowińskim współtworzy zespół TrioMania, który już zyskał duże uznanie, czego dowodzi choćby prestiżowa nagroda muzyczna - Fryderyk za debiut fonograficzny - płytę CD Pearl. Żuchowski współpracuje obecnie z wieloma artystami reprezentującymi różne stylistyki: od jazzowego mainstreamu (m.in. Darek Herbasz, Tomasz Grzegorski), poprzez free (Mikołaj Trzaska), folk, blues (Joanna Knitter Blues&Folk Connection), soul (Patrycja Gola), po muzykę improwizowaną opartą na m.in. aleatoryzmie, serializmie, dodekafonii (Irek Wojtczak Quartet). Od 2002 roku związany z Teatrem Atelier, gdzie corocznie wspólnie z AndréOchodlo przygotowuje i realizuje kolejne spektakle i koncerty, komponując i aranżując nowe pieśni jidysz. Jest również uznanym autorem muzyki teatralnej w Polsce i Czechach.

Recenzja Trojmiasto.pl

Przeczytaj także

Opinie (34) 3 zablokowane

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Ile można znieść dla pracy? Recenzja "Poniżej pasa"

    Kapitalna sztuka! (4) (opinia sprzed 5 lat)

    Recenzja redaktora jest wyjątkowo niesprawiedliwa, zniechęcająca do wybrania się na spektakl. Nie zgadzam się z nią. Dla ludzi z korporacji, to, być może, wyjątkowa okazja spojrzenia na swoją pracę z tzw. "lotu ptaka" i podjęcia właściwych decyzji w swoim życiu, a nie prezentowania swoich przemyśleń na forum. Dla innych, będzie to okazja do kontaktu z różnymi, czasem przerysowanymi postawami i charakterami ludzkimi, prezentowanymi jak zwykle w teatrze, a nie w kinie.
    Scenografia na najwyższym poziomie. Opinia recenzenta na temat zastosowania laserów lub głosów z "offu" wskazuje na całkowite niezrozumienie idei i przesłania przedstawienia. Teatr Atelier zawsze był i jest w tym zakresie na bardzo wysokim poziomie. Pana opinie traktuję jako niewiarygodną.

    • 5 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Ile można znieść dla pracy? Recenzja "Poniżej pasa"

      Racja, redaktorowi stanowczo zabrakło dystansu do tematu. (opinia sprzed 5 lat)

      Tylko ze slyszenia, a nie z autopsji.

      • 2 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Ile można znieść dla pracy? Recenzja "Poniżej pasa"

      (opinia sprzed 5 lat)

      Czy dlatego, że to Teatr Atelier to ma parytet na "zawsze wysoki poziom"? Każdy ma prawo do własnego zdania, a że opinie będą różne to oczywiste. Różnorodność ocen zachęca, a nie zniechęca do obejrzenia. Proponuję mniej napastliwości w komentarzach. Ja akurat mam podobne odczucia jak redaktor.

      • 0 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Ile można znieść dla pracy? Recenzja "Poniżej pasa"

      Super sztuka! (opinia sprzed 5 lat)

      Redaktor rzeczywiście trochę "odjechał" z krytyką. Polecam, zobaczcie sami.

      • 1 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Ile można znieść dla pracy? Recenzja "Poniżej pasa"

      Cóż z tego, że jest super? (opinia sprzed 5 lat)

      Sztuka dla sztuki...

      • 1 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Ile można znieść dla pracy? Recenzja "Poniżej pasa"

    (opinia sprzed 5 lat)

    Spektakl bardzo dobry, zresztą jak wszystkie w tym teatrze. Aktorzy bardzo dobrzy. Szczególne podziękowania dla pana Andre za wybór sztuki i reżyserię.

    • 0 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Ile można znieść dla pracy? Recenzja "Poniżej pasa"

    Ciekawe, ciekawe (2) (opinia sprzed 5 lat)

    Premiera była 13 lipca a recenzja ukazała się 12 lipca. Ciekawe...

    • 0 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Ile można znieść dla pracy? Recenzja "Poniżej pasa"

      (1) (opinia sprzed 5 lat)

      Spektakl miał dwie otwarte, biletowane próby generalne, recenzja jest z jednej z nich.

      • 0 0

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Ile można znieść dla pracy? Recenzja "Poniżej pasa"

        pierwsze słyszę... (opinia sprzed 5 lat)

        A od kiedy to sie pisze recenzje z prób generalnych?

        • 0 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery