• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Płatny postój w Gdyni możliwy nie tylko na terenach miejskich

Patryk Szczerba
26 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Miejsca postojowe pod pl. Grunwaldzkim to najtańszy parking w mieście.


Odpowiedzią na zbyt małą liczbę miejsc w strefie płatnego parkowania w Gdyni są miejsca parkingowe powstałe głównie na prywatnych terenach. Do pozostawienia samochodu zachęcają też centra handlowe zlokalizowane w centrum Gdyni.



Czy powinno być więcej płatnych parkingów w Gdyni?

Sezon turystyczny w pełni i choć na drogach oddalonych od centrum liczba samochodów wyraźnie spada, na tych w śródmieściu wzmożony ruch można zaobserwować praktycznie przez cały dzień. Razem z korkami pojawia się problem związany z parkowaniem. Płatnych miejsc postojowych oferowanych przez miasto nie przybywa. Tam, gdzie nie trzeba płacić, stają przede wszystkim zaznajomieni z takimi miejscami mieszkańcy.

Parkowanie w centrum pod centrum

Nie tylko latem wielu kierowców postanawia więc wybrać inne płatne miejsca, gdzie mogą zostawić swoje auto. Co ciekawe, nie zawsze ceny są wyższe od tych oferowanych przez miasto. Przypomnijmy, że gdy zostawimy samochód w strefie płatnego parkowania, za pierwsze pół godziny zapłacić trzeba 80 groszy, kolejne 30 minut to już dopłata w wysokości 2 zł. Druga godzina kosztuje 2,9 zł, a trzecia o 10 groszy więcej. Za postój podczas każdej kolejnej godziny trzeba zapłacić 2,8 zł.

Niższe stawki obowiązują w przypadku parkowania w podziemnym parkingu pod pl. Grunwaldzkim i Centrum Filmowym zobacz na mapie Gdyni. Za pierwsze pół godziny trzeba zapłacić 50 groszy. Następne 30 minut kosztuje 2 zł. Co istotne, cena za czas postoju w kolejnych godzinach pozostaje bez zmian, jednak kierowca zapłaci 50 groszy za każde rozpoczęte 12 minut postoju. Parking na 180 aut na razie jest mało znany nawet wśród samych gdynian, ale przedstawiciele Forum Kultury, którzy zajmują się jego utrzymaniem, obiecują, że będą chcieli to zmienić.

Prywatne parkingi, gdzie można zostawić auto w Gdyni. Ceny bywają konkurencyjne w stosunku do miejskich stawek. Prywatne parkingi, gdzie można zostawić auto w Gdyni. Ceny bywają konkurencyjne w stosunku do miejskich stawek.
- Miejsca postojowe są szerokie, a do hali można zejść schodami lub zjechać windami rozlokowanymi w kilku miejscach. Z parkingu jest bezpośrednie wyjście do Teatru Muzycznego. I co najważniejsze, stawki za postój są najniższe w Gdyni - wyjaśnia Markos Pagudis, prezes Forum Kultury.
O najniższych stawkach można przeczytać też na banerach wywieszonych obok placu przy Centrum Handlowym Batory zobacz na mapie Gdyni: za pół godziny postoju kierowca zapłaci 1,5 zł, natomiast za całą dobę 25 zł. Teren, który w płatny parking na 300 samochodów zmienił się na początku marca, wciąż pozostaje zapełniony co najwyżej w połowie. Jak twierdzą administrujący terenem, na podsumowania trzeba jednak zaczekać.

Parking przy CH Batory od początku wprowadzenia opłat pozostaje w sporej części wciąż pusty. Parking przy CH Batory od początku wprowadzenia opłat pozostaje w sporej części wciąż pusty.
O zyski może być trudno - zwłaszcza że wiosną kampanię promocyjną dla kierowców rozpoczęło Centrum Batory zobacz na mapie Gdyni, które stawia przede wszystkim na abonamenty. Tutaj za półgodzinny postój trzeba już zapłacić 2 zł. Samochód znajduje się pod dachem w miejscu strzeżonym przez 24 godziny na dobę, co dla wielu kierowców może być zachętą, zwłaszcza przy niesprzyjającej pogodzie.

Samochód pod dachem można zostawić też nieopodal, na parkingu podziemnym w Centrum Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Postój za pierwsze 30 min kosztuje 3 zł, natomiast cała godzina 5 zł. Ceny nie zmieniły się od lutego 2013 roku.

Im bliżej morza, tym drożej

Znający lepiej topografię Gdyni, powinni trafić na kolejny parking, który jest zlokalizowany przy ul. Batorego zobacz na mapie Gdyni, gdzie za godzinny postój trzeba zapłacić 3,5 zł. Całodniowy postój kosztuje 30 zł.

Podobnie ciężko zapełnić parking przy Centrum Waterfront, który jest dobrym rozwiązaniem dla przyjeżdżających na seans filmowy. Podobnie ciężko zapełnić parking przy Centrum Waterfront, który jest dobrym rozwiązaniem dla przyjeżdżających na seans filmowy.
Latem większość turystów chce podjechać jak najbliżej atrakcji, które w Gdyni zlokalizowane są w pobliżu morza. Oprócz płatnych miejsc postojowych oferowanych przez miasto, auto można zostawić na całodobowym parkingu przy Centrum Waterfront zobacz na mapie Gdyni, gdzie każda rozpoczęta godzina to koszt 3 zł. Na rabaty mogą liczyć klienci Multikina. Na placu wciąż można znaleźć wiele wolnych miejsc. Po drugiej stronie, obok mariny zobacz na mapie Gdyni od kilku miesięcy również można zostawić auto. Teren jest ograniczony szlabanami, ale nikt go nie pilnuje. Opłaty można uiszczać w elektronicznej kasie. Koszt 5 zł za godzinę i 10 razy więcej za cały dzień.

Najwięcej płatnych miejsc parkingowych na prywatnych terenach zlokalizowanych jest w okolicach hal targowych w Gdyni, gdzie klienci zawsze narzekali na brak miejsc. Wystarczy przejechać się ul. Jana z Kolna, by zobaczyć, że to opinia na wyrost, choć parkingi są wypełnione po brzegi.

Tłoczno przy halach

Na czynnym w określonych godzinach parkingu naprzeciw hal targowych zobacz na mapie Gdyni za półgodzinny postój trzeba zapłacić 2 zł, natomiast godzinny 3 zł. Cennik jest przystosowany do różnego rodzaju pojazdów, a parkować mogą także autokary. Na kolejnym parkingu w okolicy przy ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni, ceny wzrastają. Za godzinny postój trzeba zapłacić 3,5 zł. Pozostawienie samochodu na całą dobę to wydatek 25 zł. Ostatni parking znajduje się naprzeciw sądu rejonowego zobacz na mapie Gdyni. Tam z kolei godzina kosztuje 2,5 zł, natomiast cała doba 12 zł. Parkingi są czynne całą dobę.

Parkingu przy marinie nikt fizycznie nie pilnuje, a wjazd odbywa się automatycznie. Parkingu przy marinie nikt fizycznie nie pilnuje, a wjazd odbywa się automatycznie.
Miejsc postojowych przy ulicy Jana z Kolna niebawem przybędzie. W ostatnich dniach zakończyła się adaptacja placu w okolicach skrzyżowania z ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, jednak prawdopodobnie będą sprzedawane jedynie w formie abonamentów.

Takich miejsc jest w śródmieściu więcej. Miejsca postojowe oferuje m.in. Dalmor (przy ul. Hryniewickiego zobacz na mapie Gdyni) oraz właściciele terenu przy krzyżówce Portowej i Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni, a także niektórzy restauratorzy i hotelarze.

Miejsca

Opinie (131) 2 zablokowane

  • Za tanio. (19)

    Ceny powinny być takie aby idiotom się odechciało wjeżdżać do centrum Gdyni po to aby pospacerować po bulwarze. Od tego jest komunikacja miejska.

    • 40 96

    • Po co obrażać? (1)

      Nie jest to zbyt sympatyczne nazwyć .idotami ludzi dlaytego, że chcą pospacerować nd morzem.

      • 1 0

      • To jest mówiąc oględnie niegrzeczne.

        • 0 0

    • i**otom? Co to za język?

      • 0 0

    • (8)

      To na pewno walilyby do Gdyni dzikie tlumy a wszelakie i tak mizerne knajpki etc zamykalyby się max o 20:00 :). Istne Monte Carlo by powstalo. Jakbym miala na spacer smigac SKMka to wolalabym podjechac na spacer chocby nad jezioro do Otomina. Wybrac czy ide do lasu czy nad jezioro. Zajechac gdzies po drodze. Milo spedzic czas. Zamiast pouzerac się z syfem w skm, latac za biletami, pospacerowac i wrocic tak "wypoczeta" ze odechcialo by mi się na dlugo. Spacer i cale spedzanie wolnego czasu wiaze się z komfdortem, relaksem - w tym również komfortem pozwalajacym dotrzec do potencjalnych atrakcji. SKM itp to dla mnie akurat dyskomfort więc wybacz ale z twa agitacja się nie zgodze.

      • 13 13

      • (5)

        Ciekawe, że jakoś największe tłumy są na sopockim Monciaku, a tam nie ma gdzie zaparkować, a większość osób dociera właśnie SKM.

        • 8 5

        • Sure, wiekszosc dociera SKM, stąd brak miejsc do zaparkowania auta. (4)

          Głupota rowerzystów i frustratów, których nie stać na auto - wręcz mnie fascynuje.

          • 2 8

          • (2)

            Ktorych nie stać na volxwagona z helmuckiego demobilu.

            • 3 3

            • te stare rzechy są już bardzo nieliczne na naszych drogach. (1)

              Zdecydowana większość aut to auta do 7, no max 10 lat. Więc nie wiem kogo chciałeś tym urazić

              • 1 4

              • w/g raportu unijnego urzędu statystycznego eurostat

                71% samochodów na ulicach Polski jest starsza niż 10 lat.
                i procentowo z roku na rok ich przybywa.
                Także łżesz jak pies

                • 4 0

          • znowu ten gościu od rowerów

            naucz się jeżdzić na rowerze i kup sobie, taki średni za 4-5 tyś, drogiego na początek nie ma co. Zobaczysz ze to jest fajne, robi dobrze na okład oddechowo krążeniowy, dotlenia mózg, poprawia jakość myślenia i rozwija zwoje mózgowe odpowiedzialne za zrozumienie że posiadać samochód to nie jest wszystko co można w życiu osiągnąć.
            Jeśli chodzi o frustrację, no to tutaj widać ją jedynie w wykonaiu kierowców, ubolewających że nie mają jak pod błyskawicą za free zaparkować

            • 2 1

      • Nie, lepiej pojechać na spacer i 20 minut szukać miejsca do zaparkowania ;)

        • 2 1

      • Do cholery

        gdzie się tak wyżarlaś?

        • 5 4

    • idiota

      To ty jestes

      • 0 0

    • Parkowanie poza centrum

      Problem polega na tym, że poza grańicami centrum z płatnym parkowaniem nie ma parkingów tzw buforowych. I należy sie zastanowić nad pomysłem zrobienia Swietojańskiej i Starowiejskiej strefa ruchu pieszego, bo to spowoduje również istotne zmniejszenie miejsc parkingowych

      • 3 0

    • spadaj do średniowiecza (2)

      poglądy niczym wyznawcy pewnej partii.

      • 19 16

      • (1)

        Najwyzsza pora aby ograniczyc wjazd do centrum miast vagonów,ktore nie spełniaja wspołczesnych europejskich norm emisji spalin

        • 18 11

        • Brawo!

          • 5 6

    • Z Twoim myśleniem (1)

      ludzkość utknęłaby w epoce kolei żelaznych.

      • 13 14

      • Opalanych weglem.

        • 7 4

  • stać cię na smochód to płać (2)

    zarówno za parkowanie
    jak i
    za użytkowanie dróg!

    dość korków, dość przeciskania się pod sklepami, urzędami bo chodniki zastawione, dość smrodu i hałasu,

    • 4 5

    • I Urząd Skarbowy

      Parking za frii, z tyłu za US :)

      • 0 0

    • deb

      dodaj il

      • 1 1

  • Co ma wspólnego tzw. forum kultury ze sprzedażą miejsc parkingowych? (4)

    Równie ciekawe co ceny jest czy status tego potworka pozwala na taka działalność. Dla mnie jest to jawna niegospodarność bo miejsca postojowe wybudowane za publiczne pieniądze są sprzedawane przez forum jakie jest utrzymywane z publicznych pieniędzy a taka sama działalność prowadzona jest już przez Zarząd Dróg i Zieleni jaki również jest utrzymywany z publicznych środków. Jeżeli Markos nadaje się jedynie na parkingowego - na co wskazuje klapa projektu budowy mediateki - to należy go po prostu zwolnić. Gdyni zwyczajnie nie stać na to żeby utrzymywać aż tak bardzo przepłaconego parkingowego zwłaszcza, ze tymi sprawami zajmuje się już ZDiZ i zarząd płatnej strefy parkowania. Tym bardziej nie podoba się mi to, ze jego wypłata idzie m.in.z moich podatków a tym czasem trzeba załatać megadziurę w budżecie miasta, bo Szczurek chciał sobie wybudować lotnisko w Kosakowie tylko mu nie wyszło.

    • 20 6

    • (1)

      Właśnie. Czym się w ogóle zjmuje to forum bo wygląda na to, że jest zbędne a infrastrukturą miejską z powodzenie może się zająć ZDiZ.

      • 2 1

      • Niczym generalnie pobieraniem poborow

        • 0 0

    • no, to dałeś czadu chłopie (1)

      cos ci w uszach dzwoni, bardzo chcesz Szczurkowi dokuczyć, ale piszesz wierutne bzdury. Bo nie przez Markosa nie ma mediateki, tylko przez spadkobierców, którzy pieniaczą się o grunta i zablokowali inicjatywę, jak ich przodkowie, przez których nie powstało do tej pory Forum Morskie. Bo windowali niebotycznie kwoty i skarb państwa ten przedwojenny nie był w stanie zapłacić, żeby to forum powstało. Tak jak dziś .

      • 0 4

      • To jest dopiero bzdua co wypisujesz żałosny szczurzy klakierze. Trzeba byc skończona niedojda zeby planować taka inwestycje jak mediateka na cudzym gruncie bez pewności, ze można uzyskać prawo własności do tego terenu. Nawiasem pisząc to na tym portalu był artykuł w jakim opisano jak to UM Gdyni fabrykuje dokumentacje m.in.fotograficzna zeby wyłudzić ten grunt od prawowitych wlascicieli pod pozorem, ze rzekomo miasto zrealizowało tam projekt użyteczności publicznej o nazwie forum morskie. I na koniec: jemu to akurat szkordzi najbardziej to ze to zwykły bufon a propaganda właśnie przestaje dzialac

        • 3 1

  • posiadanie i używanie samochodu nie stwarza automatycznie prawa (10)

    do parkowania za darmo na dowolnej części przestrzeni publicznej miasta. Budowa piętrowych / wielopoziomowych parkingów w centrum zwiększa korki na dojazdach do niego.

    • 15 8

    • (9)

      Nigdzie w cywilizowanych krajach Europy nie budują piętrowych parkingów w centrum. Pomijając estetykę byłoby tak jak napisałeś.

      • 6 4

      • Widać, że nie byłeś w Europie. (4)

        • 5 6

        • (2)

          Ja sporo jeżdżę po Europie i potwierdzam - nie ma parkingów piętrowych w centrach miast. Swego czasu były budowane, ale już od lat 70 stopniowo burzone (w Skandynawii i krajach Beneluksu) i przeznaczone na przestrzeń publiczną lub mieszkania. W Niemieckich miastach zaczęli o to dbać bardziej dopiero od lat 90.

          • 1 4

          • Brak odpowiedzi w sprawie Wenecji, zatem:

            w Wenecji, gdzie z rożnych przyczyn ;-) brak ruchu kołowego, obok centrum, na wyspie, wybudowano ogromny parking piętrowy na 4000 miejsc. Nie ma problemu z parkowaniem.

            • 1 0

          • A co ty możesz wiedzieć o parkingach pietrowych, jak po tej Europie jezdzisz TIRem?

            • 1 2

        • Oj chyba ty nie byłeś.

          Bywam regularnie, nie przypominam sobie parkingów w centrum Edynburga, Rzymu, Florencji, Genui, Palermo, Catanii, Glasgow, Bath i itd. Nie przypominam sobie darmowych parkingów, do tego piętrowych, w centach wielkich miast. Nasi kierowcy są bardzo roszczeniowi, czekam kiedy będą chcieli darmowej benzyny.

          • 6 3

      • Nie wiem czemu, skrzętnie pomijacie Berlin, (3)

        który ciągle się buduje a parkingów, w centrum, jest bez liku. Do gościa od Rzymu i Florencji - gdzie niby te parkingi mieliby wybudować ? Obok coloseum burząc jakiś inny zabytek ? Może opowiesz o Wenecji ? Tam nie ma samochodów - pytanie są parkingi, czy nie ?

        • 5 1

        • Pomijają, bo musieliby przyznać rację, a tego rowerzyści nie potrafią. (2)

          Dorzucę kamyczek i do naszego ogródka: w samym centrum Wawy jest parking piętrowy (to chyba też Europa?)

          • 2 1

          • się uwziął na rowerzystów

            pewnie zwolennik teori że rowerzysta zazdrości samochodu...
            Rowerzyści wam niczego nie zazdroszczą, oni mają z was polewkę jak to w weekend nie macie gdzie zaparkowac za darmo, albo z waszego węża w kieszeni jak trzeba trochę drobnych do parkometu wrzucić, takich niby zamożnych udajecie a 10 zl za parkowanie już szkoda. Oj Januszki

            • 1 1

          • w centrum Kielc też jest piętrowy parking dla pracowników urzędu miasta

            koszt budowy: 40 tysięcy złotych za miejsce, koszt utrzymania rocznego: około 1400 złotych.
            Oczywiście technicznie rzecz biorąc jest możliwość budowania piętrowych parkingów w centrum: pieniądze publiczne mogą jednak znaleźć bardziej produktywne zastosowanie - i o tym jest mój post.

            • 0 0

  • Z rej. GA w Gdyni powinno parkowanie powinno być za darmo, tak jak w gdańsku z GD. (4)

    Kto za?

    • 60 27

    • serio? (3)

      a ci na czarnych?
      a na tych płatnych tysiąc (GO ....)
      a jak w leasingu?
      itd itp
      i np ja, jestem z Gdyni, mieszkam w Gdyni, pracuję w Gdyni, dziewczyna ma samochód a tablica GST. i ja jeżdzę i mam wg. ciebie co ?
      parkować w Starogardzie Gdańskim?

      • 6 11

      • tak parkowac w starogardzie

        GA parkuje za darmo, reszta płaci, przerejestruj, jeździj prywatnym a jak firmowym w leasingu czy dziewczyny jak nie masz swojego to trudno. Zresztą nie mówmy tu o żadnych dużych pieniądzach jak np w Akademii medycznej w gdańsku masz 8pln/h

        • 1 0

      • Myślę, że użył skrótu myślowego i chodziło mu o darmowe parkowanie dla mieszkańców Gdyni.

        Ale to nierealne. Ludzie zaraz kombinowaliby lewe meldunki czasowe, żeby tylko mieć parkowanie za darmo. Choć z drugiej strony ciężko mówić o "tylko", bo 300 zł czy więcej miesięcznie na parkowanie to jest spory wydatek. Przypominam, że to parkowanie za 30 zł dla mieszkańca obowiązuje wyłącznie przy jego miejscu zameldowania.

        Niestety sfrustrowani rowerzyści, których pełno tu ziejących jadem - nie zrozumieją tego.

        • 6 0

      • nie mówmy o Starogardzie... tam to dopiero są pułapki w strefie płatnego parkowania...

        • 7 0

  • Kolejny parking dla tico (7)

    Ten podziemny parking to jakis zart przeciez jak pomiedzy tymi slupami znajda sie 3 samochody to jak mozna normalnie opuscic pojazd?

    • 5 5

    • Bo to miasto, a nie wieś. Nakupowali sobie suvów, jeepów i cieżarówek i do lansu nie pasuje im rozmiar miejsca postojowego. (5)

      Jeżdżę miejskim autem i każde miejsce parkingowe mi pasuje. No chyba, że obok stanie jakaś sierota Hiluxem, to wtedy wszyscy mamy przerąbane. Bo on 2 miejsca musi zająć, inaczej nie umie zaparkowac.

      • 3 4

      • załóżmy że wygrywasz w konkursie radiowym modnego suva (1)

        I co? Sprzedasz go i kupisz coopera? Coś mi się wierzyć nie chce...

        • 0 1

        • modnego to absolutnie nie

          nie wiedziałem że suvy dzielą sie na modne i obciachowe.
          A modne to które?

          • 0 0

      • Ale co minusujesz? (2)

        Masz Hiluxa czy jesteś rowerzystą - frustratem?

        taka prawda, kolumbryną wszędzie będzie ciasno, wjazdy w mieście przystosowane są do aut miejskich, a nie półciężarówek. Czy tak trudno to zrozumieć?

        • 2 4

        • jak na razie frustraci to posiadacze samochodów (1)

          płacący za paliwo, ale narzekający, że ich nie stać na opłaty parkingowe.

          • 1 0

          • W paliwie duża akcyza. To powinno wystarczyć. Wy korzystacie z dróg i postojów całkowicie za darmo - a w praktyce na nasz koszt, więc wypad z wszelkimi roszczeniami

            • 0 0

    • wciągnij brzuch, wszędzie wozisz się autem, to się przybrało i przeszkadza!

      • 3 1

  • Sami sfrustrowani rowerzyści zacierający ręce z radości. (4)

    Bo jak ich nie stac na auto, to niech za karę kierowcy płaca za parkingi. A co! A ja proponuję wprowadzenie opłat za parkowanie rowerów. Wtedy dopiero podniesie się jazgot na forum. Ale cóż - stać cię na rower - stać sie na parkowanie. Prawda?

    • 10 8

    • 90% osób jeżdżących na rowerach

      posiada i jeździ również samochodem. Oni poprostu przeszli tę euforię wynikającą z posiadania i użytkowania samochodu - oni ewoluowali i teraz sami widzą że samochód nie jest celem ich życia i jedynym środkiem poruszania się choćby w celach rekreacyjnych. Nie chcecie płacić za parkowanie - jedźcie do Kartuz na spacer, w dużych miastach się płaci, i będzie płaciło na coraz szerszym obszarze, bo strefy płatnego parkowania jak ceny w sklepach tylko rosną.

      • 0 1

    • jazda rowerem jest źródłem pozytywnych przeżyć emocjonalnych

      frustraci to kierowcy zajmujący sami sobie przestrzeń i próbujący wylać źółć na innych: są nawet tacy, którzy strzelają do innych, bo "za wolno jadą", a później wypisują dyrdymały, że to rowery a nie nadmiar samochodów powoduje paraliż komunikacyjny miasta.

      • 1 1

    • Nie przejdzie Ci ten pomysł (1)

      ale gdyby tak rowerzyści, jako "pełnoprawni uczestnicy ruchu drogowego", płacili składkę OC, to byłby dopiero jazgot na forum... Czasami z winy rowerzystów także powodowane są wypadki i kolizje.

      • 11 0

      • Chyba czas najwyższy, żeby płacili i OC i za parkowanie.

        Ale wtedy na forum zacierać ręce wpadną amatorzy wrotek i hulajnog ;)

        • 9 2

  • (4)

    Trzeba robić wszystko, aby ograniczać ruch samochód. Przecież wszyscy chcemy żyć w czystym mieście.

    • 9 12

    • Jasne, najlepiej wprowadźmy doroszki. (3)

      Końskie g*wno czyste, a i frustraci których nie stać na auto będą zadowoleni.

      • 4 3

      • Teraz chyba nawet osoby na zasiłku

        pielęgnacyjnym czy dla bezrobotnych mogą pozwolić sobie na samochód, więc myślę że niechęć do samochodów w centrum z czego innego wynika

        • 0 1

      • zieew, naprawdę nie czujesz, że jesteś nudny?

        • 1 1

      • Przepraszam: * dorożki

        • 5 2

  • (6)

    Stać cię na auto? Więc stać cię na parking!

    • 79 129

    • (4)

      Stać cię na pociąg? Więc stać cię na peron!

      • 43 19

      • (3)

        Moja stara na forum 3miasto.pl ? Kobieto składam papiery o rozwód! Basta :-D

        • 8 3

        • (2)

          Składaj i tak układałam sobie życie z Maćkiem z 4 piętra. Jest lepszy w łóżku i ma więcej pieniędzy niż ty.

          • 10 0

          • (1)

            on cię bajeruje, bo szuka kobiet do bur...u w Niemczech

            • 4 1

            • Wcale nie! Nie wierz mu

              • 0 0

    • Kurde ciężko tak odłożyć kilka milionów żeby sobie działkę kupić w centrum miasta i urządzać tam parking.

      • 12 6

  • Jeśli pieniądze idą w infrastrukturę drogową miasta to ok, zgadzam się. (8)

    Ale na premie dla urzędasów mówię stanowcze NIE!! Zakładam że gdyby wybudowano dwa/trzy parkingi w centrum Gdyni po ok 200 miejsc każdy, których koszt oscylowałby w granicy 10zł/dobę, albo 1zł/h to nie byłoby problemów. I jeśli ktoś myśli w tym urzędzie, to niech zacznie to być dla społeczeństwa, a nie dla naciągaczy!!

    • 46 7

    • Jeśli... (6)

      wziąć pod uwagę że budują też parkingi piętrowe (patrz Gdańsk koło dworca głównego), stawkę można podzielić na 3 albo i 4 :) A co za tym idzie? Ano że Pana kalkulacje pokazują że parking zwraca się po 5 latach a później zarabia ;)

      • 8 4

      • Januszu czytaj uwaznie (5)

        Kolega napisał o koszcie samej działki
        Ty piszesz o parkingu 3 poziomowy. Ma on zbudować się sam? A teraz doliczyć sobie podatek od nieruchomości. ...
        Ta inwestycja nigdy się nie zwraca

        • 7 3

        • Marian, zacznij mysleć (4)

          Miasto to nie prywatny przedsiębiorca. Ale idąc dalej tym tropem mam rozumieć ze za m2 trzeba zapłacić ponad 2tys zł? No tak to taka Polska matematyka. Inwestycja nigdy się nie zwraca ale np. w Gdańsku zbudowali taki parking? Myslę że czas wyjść z piasownicy, otrzepać się z klapek i zacząć myśleć... Gdynia ma sporo własnych powierzchni które można wykorzystać pod parking...

          • 1 6

          • Żadnych piętrowych szkarad. Jeżeli już to pod ziemię to wepchnac.

            • 1 0

          • miasto Gdynia nie ma w sródmiesciu wielu terenów!

            w odróznieniu od Sopotu czy Gdańska. Poza tym budowa parkingów pietrowych w centrach kłóci sie z idea miasta wolnego od spalin.

            • 2 1

          • Gdynia

            tereny w Gdańsku są miejskie. Całe centrum Gdyni należy do osób prywatnych. Nikt nie sprzeda terenu w centrum Gdyni poniżej 2 tys./m2. Nowy Parking na tyłach Batorego jest na działce dewelopera, który traktuje ten teren jako bank ziemi. Tylko dlatego jest tam na razie parking a nie budynki.

            • 2 0

          • Absolutnie nie budować takiego piętrusa w ścisłym centrum!!!

            • 4 1

    • Kalkulacja.

      parking na 200 aut to około 4500m2. Zakładam parking odkryty, utwardzony. Koszt działki w centrum Gdyni to około 10 mln zł. Przy cenie 10zl/doba i maksymalnym wykorzystaniu pojemności parkingu, sama dzialka zamortyzuje sie dopiero po około 15 latach. A gdzie koszt obsługi i podatek VAT? Ludzie zapomnijcie o tanich parkingach w centrum.

      • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Która z mitologicznych postaci przyczyniła się do powstania słynnej gdańskiej nalewki Goldwasser?

 

Najczęściej czytane