• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plany artystyczne Opery Bałtyckiej na 100 tys. widzów w sezonie

Łukasz Rudziński
7 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Przez najbliższe lata czekają nas w Operze Bałtyckiej sezony narodowe - włoski, francuski, hiszpański i niemiecki, koncerty, przedstawienia operowe, baletowe i operetki. Przez najbliższe lata czekają nas w Operze Bałtyckiej sezony narodowe - włoski, francuski, hiszpański i niemiecki, koncerty, przedstawienia operowe, baletowe i operetki.

Opera Bałtycka całkowicie zmienia swoje oblicze. Nowa dyrekcja planuje repertuar przystępniejszy i lżejszy niż dotąd, prezentowany tematycznie w kolejnych sezonach narodowych, grany w gmachu opery i w plenerze. Powstaje nowy zespół baletowy Opery Bałtyckiej, w którym zatrudnienie znalazło 12. tancerzy Bałtyckiego Teatru Tańca. Przyglądamy się planom artystycznym Opery Bałtyckiej na najbliższe cztery sezony pod wodzą Warcisława Kunca.



Jak odbierasz plany artystyczne Opery Bałtyckiej?

Teatr ma realizować swoją działalność w czterech filarach programowych: opera, taniec, edukacja oraz "tutti" (wszyscy).

- Chcę, by opera stała się instytucją otwartą, do której przyjdzie już w przyszłym sezonie 100 tysięcy ludzi - to jeden z głównych moich celów - deklaruje Warcisław Kunc, nowy dyrektor Opery Bałtyckiej. - Wierzę, że będzie to teatr dla tych, którzy kochają operę i taniec, ale odnajdą się w nim również ci, którzy chcą doznać różnych innych wrażeń. Dlatego pracujemy w czterech filarach, prezentowanych przez cztery najbliższe sezony do końca mojego kontraktu. W każdym z sezonów chcemy prezentować kulturę wybranego kraju. Będzie ona pretekstem i nośnikiem wszelkich zdarzeń organizowanych w teatrze. W sezonie włoskim zadbamy o to, by zaistnieli w naszych propozycjach włoscy realizatorzy, włoskie tytuły czy włoscy kompozytorzy, ale znajdziemy miejsce też dla kultury Rzymu, kuchni czy mody kojarzonej z tym państwem.
Sezon zainauguruje 30 września i 1 października "Gala otwarcia" - koncert prezentujący program artystyczny sezonu, w czasie którego zaprezentują się wszystkie zespoły artystyczne: orkiestra, chór i balet. Później, 7-8 października, zaplanowano koncertową wersję opery "Rycerskość Wieśniacza" Pietro Mascagniniego, którą poprowadzi Sławomir Pietras. Tydzień później (15-16 października) premierę będzie mieć widowisko "Słynne Chóry Oper Włoskich", z partiami chóru oper Verdiego, Pucciniego i Dionizettiego w oprawie scenograficzno-kostiumowej. 30 października w jednym z gdańskich kościołów odbędzie się koncert "Requiem dla wszystkich świętych" Verdiego w wykonaniu zespołów Opery Bałtyckiej.

W listopadzie, oprócz widowiska "Słynne Opery Chórów Włoskich", czeka nas wznowienie "Traviaty" w reż. Karoliny Sofulak. Pierwszą premierą operową sezonu będzie zaplanowana na 1 grudnia "La Boheme" (znana też pod tytułem "Cyganeria") Giacomo Pucciniego w reżyserii Karen Stone. To koprodukcja z Theater Magdeburg. Kierownictwo muzyczne obejmie dyrektor Warcisław Kunc, który przyznaje, że ma zapisane w kontrakcie, że może dyrygować maksymalnie 40 procent produkcji Opery Bałtyckiej. 10 i 11 grudnia odbędzie się jubileusz 80-lecia wybitnego barytonu Floriana Skulskiego - "Opera Viva Baritone". Pod koniec grudnia przygotowana zostanie produkcja sylwestrowo-kabaretowa "Włoska Noc", która zagrana zostanie po raz pierwszy 30 grudnia. Pierwszym znanym gościem jest Grażyna Brodzińska.

Warcisław Kunc deklaruje, że podczas trzeciego z czterech sezonów artystycznych produkcje Opery Bałtyckiej będą miały 100 tys. widzów. Warcisław Kunc deklaruje, że podczas trzeciego z czterech sezonów artystycznych produkcje Opery Bałtyckiej będą miały 100 tys. widzów.
W 2017 roku czeka nas opera kameralna "Amahl i jego nocni goście" Gian Carlo Menottiego dla młodszych widzów (styczeń), "Pulcinella" Igora Strawińskiego w wykonaniu baletu Opery Bałtyckiej (marzec) oraz opery: "Casanova" Ludomira Różyckiego (kwiecień) i "Nabucco" lub "Aida" Giuseppe Verdiego (lipiec). Ta ostatnia premierę miałaby w Operze Leśnej, z możliwością przeniesienia na deski Opery Bałtyckiej. Dopiero w drugim sezonie spodziewać się można pierwszej operetki.

- Operetki w Operze Bałtyckiej nie będzie dużo, ale będzie dość. Najbliższa to premiera otwierająca sezon francuski w październiku 2017 roku - "Orfeusz w piekle". Kolejną planujemy na sezon niemiecki - będzie to najprawdopodobniej "Wesoła wdówka" - przyznaje Warcisław Kunc.
Filar "Taniec" budowany jest wokół nowo powstałego zespołu baletu Opery Bałtyckiej, kierowanego przez Wojciecha WarszawskiegoIzabelę Sokołowską-Boulton.

- Zmieniamy profil zespołu na balet klasyczny i demi-klasyczny. Pierwsze rozmowy z profesorem Bronisławem Prądzyńskim [dyrektorem Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku - przyp. red.], utwierdziły nas w przekonaniu, że musimy wrócić do klasyki, która była tu obecna od lat. Gdańsk był przecież jednym z najważniejszych w Polsce ośrodków baletowych i ten status Opery Bałtyckiej chcę przywrócić. Chcemy ponownie mieć tu prężny ośrodek baletowy. Jesteśmy po pierwszych audycjach. Nie odżegnujemy się od formy tańca współczesnego, ale z inną estetyką ruchu, w naszym odczuciu bardziej przyswajalną - mówi Wojciech Warszawski.
Na audycję zgłosiło się 80 tancerzy, z czego 15 z nich to byli i obecni etatowi tancerze Opery Bałtyckiej, tańczący w ostatnich latach w Bałtyckim Teatrze Tańca. 12-tka zasiliła zespół baletu Opery Bałtyckiej, pozostałe 11 osób zespołu baletowego to nowi, młodzi tancerze, z których spora część jest absolwentami gdańskiej Szkoły Baletowej.

Wojciech Warszawski w nowym zespole baletu Opery Bałtyckiej ma 23 tancerzy, w tym 12 byłych tancerzy Bałtyckiego Teatru Tańca. Wojciech Warszawski w nowym zespole baletu Opery Bałtyckiej ma 23 tancerzy, w tym 12 byłych tancerzy Bałtyckiego Teatru Tańca.
W ramach filaru "Edukacja" planowane jest stworzenie w Operze działu, który zajmie się edukacją dzieci, młodzieży i dorosłych. Opera ma wychowywać widzów, a temu mają służyć OPERAnki, czyli Niedzielne Poranki w Operze czy warsztaty operowe "Taniec w Operze" i "Operowy Chór Dziecięcy", czyli cykliczne warsztaty artystyczne, prowadzone przez artystów, pedagogów Opery Bałtyckiej. Pozostaną w repertuarze bardzo popularne spotkania z cyklu "Opera? Si!" Jerzego Snakowskiego, a pojawią się też wydarzenia specjalne, jak "Noc w Operze", "Mikołajki w Operze", "Kolędowanie w Operze" czy "Dzień Dziecka w Operze".

Ostatni filar "Tutti" oznacza otwarcie na wszystkich widzów - to dlatego każdy z sezonów obudowany będzie szeregiem działań inspirowanych kulturą i tradycją przybliżanego kraju. W pierwszym sezonie publiczności zaprezentowana będzie szeroko pojęta kultura Włoch, m.in. za kulisami Opery Bałtyckiej - odkrywanie tajników pracy Opery dla różnych grup wiekowych z uwzględnieniem włoskiego rodowodu gatunku i słownictwa operowego, podstawowe informacje o języku włoskim, prezentowanie w siedzibie opery wystaw i artystów, spotkania na temat włoskiej kultury i sztuki, studencka sesja naukowa czy opracowanie wycieczki po Gdańsku "śladami włoskimi".

W planach jest też sezon letni grany w plenerze. W najbliższym czasie prowadzone będą rozmowy z Sopotem, by Opera Bałtycka mogła wystawić premierę letnią ("Nabucco" lub "Aida" w 2017 roku) w Operze Leśnej. W programie letnim znalazłby się się też koncert karnawałowy "Włoska Noc" i inne propozycje koncertowe.

Dyrektor Kunc jasno deklaruje też pracę nad modernizacją gmachu przy alei Zwycięstwa 15.

- Teatr ten, chyba jako jedyny w Trójmieście, nie miał w ostatnich ośmiu latach szansy na modernizację. Widownia dla teatru operowego w ilości 472 krzeseł z punktu widzenia biznesowego jest absurdem, a z punktu widzenia budowania frekwencji i reklamy jest niezmiernie trudna. Przygotowujemy dla Urzędu Marszałkowskiego założenia, które w przeciągu 4-5 lat umożliwią przebudowę i rozbudowę tego obiektu. Oczywiście były plany budowy nowej siedziby, ale nie ma co opowiadać sobie bajek: nie będzie żadnej nowej siedziby, ponieważ wybudowanie nowej siedziby to koszt 300 milionów złotych lub więcej. Nie ma i nie będzie takich pieniędzy. Musimy wykorzystać realne możliwości poprawy naszych warunków - dodaje Warcisław Kunc.
Do tematu Opery Bałtyckiej wrócimy niebawem w rozmowie z Warcisławem Kuncem.

Plany artystyczne Opery Bałtyckiej w sezonie 2016/2017:

30 września i 1 października - Gala otwarcia - koncert inauguracyjny;
7-8 października - "Rycerskość Wieśniacza" Pietro Mascagnieniego, kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap, prowadzenie: Sławomir Pietras;
15-16 października - "Słynne Chóry Oper Włoskich" - widowisko z fragmentami oper Verdiego, Pucciniego i Dionizettiego, prowadzenie: Szymon Jędrych;
30 października - "La Messa de Requiem" (Requiem dla wszystkich świętych) Giuseppe Verdiego w Parafii pw. Bożego Ciała na Morenie;
1 grudnia - "La Boheme" (Cyganeria) Giuseppe Verdiego, reżyseria: Karen Stone, kierownictwo muzyczne: Warcisław Kunc, koprodukcja z Theater Magdeburg;
10-11 grudnia - "Opera Viva Baritone" - jubileusz 80-lecia Floriana Skulskiego;
30-31 grudnia - Gala sylwestrowo-noworoczna "Włoska Noc" - gala z udziałem Grażyny Brodzińskiej;
5 stycznia 2017 - "Amahl i jego nocni goście" Gian Carlo Menottiego (z udziałem gdańskiego środowiska akademickiego)
23 lutego 2017 - "Pulcinella" Igora Strawińskiego, choreografia: Giorgio Madia;
27 kwietnia 2017 - "Casanova" Ludomira Różyckiego, reżyseria: Karolina Sofulak;
lipiec 2017 - "Nabucco" lub "Aida" Giuseppe Verdiego, kierownictwo muzyczne: Warcisław Kunc;

sezon 2017/2018
październik - "Orfeusz w piekle" Jakuba Offenbacha;
"Samson i Dalila" Camille'a Saint-Saënsa, reżyseria: Michał Znaniecki;
"Hrabina" Stanisława Moniuszki, reżyseria (prawdopodobnie): Krystyna Janda.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (231) 2 zablokowane

  • Zamrozić

    kominy płacowe, a pozostałym pracownikom podnosić pensję,
    aż do zlikwidowania dysproporcji .

    • 6 0

  • 100 tyś (9)

    100000 widzów rocznie podzielone na 472 krzesła = 211 spektakli w roku !!!!

    mamy 11 mc w roku ( - 26 dni urlopu ) to daje ok 330 dni minus wolne zgodne z kodeksem pracy

    Więc Pan dyrektor musi grać 1 spektakl dziennie !!!!

    a gdzie czas na próby ??? na zmianę dekoracji ??? na ustawianie świateł ???

    • 30 10

    • Jak będziemy jeździć... (1)

      śpiewać po kościołach, w plenerach itd. to uzbiera się więcej niż 100tys. W sumie ja mogę śpiewać nawet w pustym lesie ale na Miłość Boską niech płacą. Za gołą pensyjkę to już mnie gardełko boli i idę do lekarza - a panu dyrektorowi za jego chore wizje dziękuję.

      • 6 0

      • To chore

        Za Kiełbowicza też tak było , teraz
        będzie nędza .

        • 3 0

    • czytanie ze zrozumieniem (2)

      Czytanie ze zrozumieniem się kłania. 100 tys widzów w trzecim roku, czyli ok 70 przedstawień w roku. Brzmi bardziej realnie? Dla mnie tak.

      • 6 4

      • Zapłacic tyle aby załoga miała jak zyc a pitem moźemy grać ile chcecie

        • 2 0

      • kibic k

        Miła alunko,
        wydaje mi się, że wcześniejsze komentarze dotyczyły fragmentu: "- Chcę, by opera stała się instytucją otwartą, do której przyjdzie już w przyszłym sezonie 100 tysięcy ludzi - to jeden z głównych moich celów - deklaruje Warcisław Kunc (...)".
        Chyba wszystko zostało przeczytane ze zrozumieniem?

        • 7 1

    • + sceny poza Opera Baltycka ktore umozliwiaja wprowadzenie wiekszej ilosci widzow

      • 0 0

    • Będą np 3 spektakle po 1,5 h rano.

      • 2 1

    • Te planowane sto tysięcy obejmuje zapewne również dzieci i młodzież uczestniczące w warsztatach, gości na imprezach związanych z kuchnią i modą, widzów na spektaklach plenerowych i w Operze Leśnej. W ostateczności można też doliczyć przechodniów, którzy zerkną przez okna na dekoracje ustawione w foyer Opery ;)

      • 11 5

    • frekwencję chce zrobić

      w plenerze latem i grą poza siedzibą :)

      • 15 1

  • (13)

    A gdzie czas na przysfojenie nowego materiału?Premiery co 2 tyg z tego co wyczytałem w Trojmiasto.pl .Nie mamy 3 czy 4 składów tak jak na zachodzie i pensje nie te aby grac premiery czy nowe koncerty co tydzien czy co dwa tygodnie .Kazdy muzyk musi miec czas aby się tych nut nauczyc zanim próby się zaczną

    • 16 11

    • (7)

      Dobrze! Nauczycie się w końcu pracować, a nie tylko strajki

      • 5 14

      • (5)

        Zadnego strajku jeszcze nie bylo tylko akcja protestacyjna .W przeciągu 10 lat przynajmiej nie bylo zadnego oficjalnego protestu ani strajku wiec człowieku licz się z tym co wypisujesz .Tym co tu wypisujesz szkodzisz OB.Jak nam obiecano 200zl podwyzki a potem się z tego wycofano ze względu na brak zgody Urzędu Marszałkowskuego to twoim skromnym zdaniem powinnismy zrobic?milczec?Mamy prawo jak kazdy inny do obrony swoich interesów i praw pracowniczych.Tu chodzi o dobro wspólne

        • 7 1

        • Co do strajków :

          powinno się je zorganizować we wszystkich operach i teatrach wielkich w Polsce. Dochody artystów w instytucjach kultury są skandalicznie niskie. Wszyscy dokoła strajkują, górnicy, pielęgniarki, nauczyciele itd. od dawna nadszedł czas na artystów muzyków orkiestr, chórów oraz tancerzy baletu. Dlaczego mamy zarabiać najniższą krajową ? Bo wszędzie w Polsce tak zarabiają? Skaczemy sobie wzajemnie do oczu z powodu biedy. Powinniśmy raczej myśleć co zrobić by tej biedy nie było. Nowy dyrektor robi paskudny błąd proponując nowy regulamin, który doprowadzi do większego zubożenia i tak już ubogich budżetów domowych pracowników naszej instytucji. Przekonajcie mnie, że jest jakiś światełko w tunelu, bo jestem bliski załamania. :-(

          • 4 1

        • Jak (1)

          zwał tak zwał, akcja protestacyjna czy strajk.
          Obciachu narobili na całą Polskę, pierwsza ta debilna głodówka, potem ta akcja
          przed Strasznym Dworem, a na końcu sponsorzy pouciekali .

          • 3 3

          • Sponsorzy nie pouciekali przez akcje protestacyjną.Bardzo dobrze zrobili bo trzeba upominać się o swoje jak nam obiecano .Teraz przez takich jak ty będziemy miej zarabiać i więcej pracowac zamiast pracowac więcej i więcej zarabiać.Pogratuluj sobie głupoty

            • 6 3

        • Nie (1)

          chodzi o dobro wspólne, tylko o dobro uprzywilejowanych.

          • 0 5

          • Dziwny człowiek jestes.Kłamiesz w zywe oczy

            • 2 0

      • Jak będziemy zarabiać tyle co ty, to strajków nie będzie, więc nie dyskutuj i zajmij się swoimi sprawami lub poczytaj gazetę

        • 5 1

    • (1)

      A póki co nut do tej pory nie ma do Gali i do Rycerskosvi W.I jak tu pracować?

      • 5 3

      • A co juz są nuty ?bo widzę ze ktoś sie nie zgodził z tym ze nie ma

        • 2 2

    • Chcecie zrobic zachód w postaci intensywnosci grania sektakli ale prawda jest taka ze tam są potrójne i poczwórne składy orkiestry (4 pierwszych i 3 drugich )czyli 7 muzyków na daną sekcje instrumentów dętych no i pęsje nie 2 tys zl a minimum 2 tys euro .A u nas dyrektorzy chcą grać jednym składem wszystko lub dwoma i się potem dziwią ze artysci po paru miesiącach są przemęczeni fizyczne (bo gra na instrumentach dętych do takich naleźuly i trzeba mieć czas na regeneracje mięsni i naukę materiału)

      • 8 1

    • (1)

      Przy pojedynczym czy podwojnym składzie przy tych planach repertuarowych nowego dyrektora to w dwa miesiące będziemy zajechani

      • 12 3

      • A jak będziemy zajechani to piziom drastyczmie spadnie i wszyscy na tym ucierpia i dyrektor muzycy i publiczmosc

        • 7 4

  • (6)

    Jo,jo ,za rok pewnie strajk w urzędzie marszałkowskim . Zero dotacji na opere ze szmalu publicznego! Jest wolność gospodarcza jeśli coś jest nierentowne zwyczajnie pada!

    • 8 32

    • (1)

      Nie za rok a zaraz będzie strajk generalny bo na dzień dobry dostalismy obnizki i regulamin pracy jest nie do zaakceptowania.Jak mozna było przyjsc i odrazu z ludzi zdzierac pieniądze ktore są mierne?

      • 9 0

      • Nie moźna robić dodatkowych spektakli zabierając całej załodze częsc i tak miernych zarobków .Nie kosztem artystów bo to doprowadza do destrukcji

        • 9 0

    • ty szpilek...

      Gdybyś umiał czytać, to byś się dowiedział że kultura wysoka nie jest sama w sobie rentowna. Państwo ma obowiązek poprzez kulturę i edukację podtrzymywać tożsamość narodową, dlatego kulturę należy dotować. Opera nie jest fabryką szpilek, które się nie sprzedają. Jeśli nie pojmujesz w swojej makówce tego, to bardzo ci współczuję.

      • 5 0

    • Wieloetatowy

      działacz związkowy, zorganizuje ten strajk i znowu uciekną sponsorzy.
      Człowiek ma wyjątkowy talent, do ośmieszania naszej instytucji.

      • 8 4

    • Szpilek (1)

      ty choć raz w życiu byłeś w operze?

      • 6 2

      • Byłem !Nawet w filharmonii w Słupsku byłem szajs totalny

        • 1 3

  • będzie gó..o a nie przedstawienia (2)

    jeśli "nowy"rozumie podnoszenie pensji przez jej obniżenie to niech zmiata skąd przyszedł .Niech sam pracuje za 1300-1500 ! Gdańsk to nie wiocha .Nie mam ogródka,własnych pomidorów ,chleba,sera itp. tu jest drogo i jak chcesz pracy to płać !

    • 17 1

    • Jak (1)

      skasuje przywileje, to nie będzie wiedział, co robić z pieniędzmi.

      • 3 1

      • Będzie wiedział.

        Zrobi przewałki i wyjdzie na swoje. Różca między starym i nowym polegać będzie na tym, że za starego każdego 10 na konto wpadało pracownikom od 300 - 800 zł i w było troché czasu na dorobienie a za nowego goła pensja i "piątek, świątek zajęty. Niedzielę, święta zamiast do kościoła to do roboty. Niestety trzeba myśleć o przekwalifikowaniu się. :-(

        • 4 0

  • (2)

    A już myślałem że będą wyburzać stary gmach a na jego miejsce powstanie Galeria Bałtycka razem z zapleczem przygotowanym dla filharmonii Bałtyckiej A to zgrabnie razem połączone w jeden wielki kompleks galeria kina i teatr ale widać budyniowy ktoś stoi za plecami bo się boi dokonać kolejnego gwałtu jeżeli chodzi o zabudowę Gdańska

    • 0 11

    • (1)

      Nasi politycy do wszystkiego są zdolni .Gadac tylko umią ale wiedzy dogłębnej nie mają na temat OB i dlatego jest jak jest a szkoda ze wszystko idzie w złym kierunku

      • 0 1

      • Umieją zamiat umią. Pani polonistka stawia ci niedostateczy.

        • 4 0

  • Apel do Dyrektora Kunca !!! (9)

    Panie Dyrektorze proszę przyjrzeć się i przeanalizować wynagrodzenia poszczególnych osób w Operze Bałtyckiej. Trzeba zrewidować te ogromne dysproporcje powstałe za czasów Weissa.

    • 24 5

    • (1)

      I co chcesz aby przyjzał się i zabrał czy zeby dołorzył takim jak ty i wyrównał jak za komuny bo wszyscy muszą mieć tyle samo?

      • 4 3

      • Coś mi się zdaje,

        że bardziej zabierze wszystkim a jeśli dołoży to tylko swoim. Każdy król musi mieć swój dwór.

        • 6 0

    • Nie ma nadziei (4)

      ryje do koryta są tak przyspawane, że nikt tego nie ruszy.
      Możliwie szeroki audyt, a najlepiej rozwiązać instytucję i powołać na nowo,
      przyjmując pracowników na nowych warunkach.
      To jedyne rozwiązanie, żeby pozbyć się tych patologii .
      Jeśli się tego nie zrobi, będzie to narastało, aż skończy się wprowadzeniem
      Zarządu Komisarycznego.

      • 6 4

      • Po co Zarząd Komisaryczny?

        Wystarczyłoby CBA i śledztwo. Od razu wyjaśniłby się dług gdyby sprawdzono wszystkie faktury - trzeba się śpieszyć, bo obowiązek przetrzymywania faktur trwa zaledwie 5 lat od daty wystawienia, czyli 3 pierwsze lata prawdopodobnie są już nie do sprawdzenia.

        • 6 0

      • (1)

        Ry.e do koryta przyspawane za 2.5 tys?ty chyba niepowazny jestes

        • 6 1

        • Mowa

          jest o uprzywilejowanych, a tam w grę wchodzą grube tysiące.

          • 2 0

      • Jeśli

        zaczną kopać pod nowym kierownictwem, to tak się skończy.
        A jak znam życie to zaczną ,tylko najpierw pogłębią te patologie, a potem
        wsadzą nóż w plecy nowej dyrekcji.

        • 5 3

    • właśnie przejrzał on za pensję a my za darmo

      j/w

      • 2 0

    • Będziesz pierwszy piszczał i narzekał .Daje ci góra 3 miesiące

      • 7 2

  • Panie dyrektorze Kunc (7)

    proszę się nie poddawać. Tylko w tym teatrze jest 10 tygodni wakacji. Tylko tutaj pracowało się jeden tydzień w miesiącu! (próby od wtorku i trzy spektakle w weekend)
    To jest banda leni, którzy tylko potrafią robić strajki i głodówki!
    Jak się pracuje codziennie, to nie ma czasu na głupoty.
    Trzymam kciuki za Pańską wytrwałość i przywrócenie tego idealnego miejsca dla leserów na właściwe tory!

    • 11 20

    • Rzeczywiście (2)

      należy życzyć Panu Dyrektorowi wytrwałości, w oczyszczeniu tej stajni.
      Na początek likwidacja patologicznej liczby kierowników i ich zastępców ,
      oraz tzw. wieloetatowców .

      • 4 6

      • Właśnie mianował kolejnego kierownika, kolejną patologię. (1)

        tj. kierownika orkiestry. Sztucznie stworzony etat bez którego przez kilkadziesiąt lat orkiestra radziła sobie znakomicie. Pytanie: jakie doświadczenie może mieć człowiek świeżo po studiach wokalnych na tym stanowisku? Jeśli próby w orkiestronie zamiast na sali orkiestry są jego chorym wymysłem to jestem pełen współczucia koleżankom i kolegom z orkiestry.

        • 6 1

        • jak każdy najpiewrw poprzesuwał tych co pracują iobciął im niziutkie pensyjki

          zostawił w spokoju tych co nie pracują i mają monstrualne pensyjki (stu scenografów,kierowników na jednego lub dwóch pracowników) czyli standard- chaos i nic nie gramy robimy koncerty czyli dublujemy filharmonię

          • 3 2

    • Lizus

      • 5 1

    • Panie Dyrektorze (1)

      proszę nie zaczynać pracy od pisania anonimowych komentarzy.No i przestań nas głodzić !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 12 3

      • Pudło!
        P.S. Nie jesteśmy na Ty!!!!!!!!!!!!!

        • 2 5

    • Krzysiek! wstawaj! no odpowiedz mu coś!!!

      • 5 3

  • Przez trzy miesiące NIC - to jest ta zmiana? (8)

    30 września i 1 października - Gala otwarcia - koncert inauguracyjny;

    Przemówienia, orkiestra na scenie. Koncert bez historii.

    7-8 października - "Rycerskość Wieśniacza" Pietro Mascagnieniego, kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap, prowadzenie: Sławomir Pietras;

    Nie mylmy opery z filharmonią, Pan Pietras na pewno to zgrabnie poprowadzi, ale koncerty sylwestrowe są kiedy indziej.

    15-16 października - "Słynne Chóry Oper Włoskich" - widowisko z fragmentami oper Verdiego, Pucciniego i Dionizettiego, prowadzenie: Szymon Jędrych;

    Znowu jakaś składanka bez związku z chórem w roli głównej. A gdzie pozostałe filary?

    30 października - "La Messa de Requiem" (Requiem dla wszystkich świętych) Giuseppe Verdiego w jednym z gdańskich kościołów;

    Ładna msza, ale to znowu nie opera.

    1 grudnia - "La Boheme" (Cyganeria) Giuseppe Verdiego, reżyseria: Karen Stone, kierownictwo muzyczne: Warcisław Kunc, koprodukcja z Theater Magdeburg;

    I to pierwsze wydarzenie na jakie warto zwrócić uwagę. Opera z piękną muzyką, z genialnym O soave fanciulla.

    Pytanie o obsadę jest tu nie bez znaczenia.

    DŁUGO BARDZO trzeba czekać.

    Fajnie, że będą programy edukacyjne, w tym Opera Si.

    • 16 3

    • Trzeba czekać (5)

      bo Weiss zostawił finanse Opery w dramatycznym stanie, trzeba spłacać gaże solistów po dziś dzień za jego ostatnie showpremiery, więc cierpliwości. Sam Weiss też się określił jako największy wierzyciel instytucji,która musi go spłacić.

      • 9 1

      • Jakby przyjżeć się....

        wszystkim fakturom wystawionych przez Operę za czasów Weissa, to nie tylko nie trzeba byłoby go spłacać,a może trafiłby tam gdzie jest miejsce dla ludzi o uczciwości co najmniej dyskusyjnej.

        • 7 0

      • (1)

        Zatęsknicie za Weissem i to juz zaraz

        • 4 5

        • Chciałbym się mylić

          • 1 1

      • Czyżby ? (1)

        A ponoć na spłacenie długów marszałek ma wyasygnować extra pieniądze. To dlaczego mamy czekać z repertuarem ? Coś ktoś kręci ......

        • 4 4

        • dobrze powiedziane MA, ale cz to zrobi i kiedy? nie wie nikt oprócz samego marszałka

          • 4 0

    • smieszne jak ludzie chca zmian a mysla , ze zeby cos dobrze zmienic wystarczy zaledwie miesiac hahaha chyba nalezy odbudowac i uporzadkowac zespoly zanim zacznie sie sadzic premiery. Powodzenia

      • 2 3

    • z tego co się orientuje to na przesłuchania nie zgłaszały się jakieś tuzy, o poziomie z ubiegłych lat można raczej zapomnieć.

      • 7 2

  • nareszcie.... (2)

    Nareszcie coś innego i z repertuaru oper.. Już chciałem kupić bilety na Słynne chóry oper włoskich, ale strona jest nieuaktualniona. Może to w końcu będzie OPERA, a nie jakaś......

    • 24 7

    • (1)

      Darek, na chóry idź do filharmonii. Opera, to połączenie orkiestry, baletu, chóru i solistów.

      • 11 1

      • Skoro chór...

        będzie musiał śpiewać i tańczyć - to może balet powinien tańczyć i śpiewać? Będzie się z czego pośmiać. hehehehehe

        • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Która spośród oper, prezentowanych w ostatnich latach w Gdańsku, pokazana została premierowo w 1950 roku i jest uważana za początek działalności Opery Bałtyckiej?

 

Najczęściej czytane