- 1 5 wystaw, na które warto wybrać się w maju (7 opinii)
- 2 Sztuczna inteligencja w sztuce - tak czy nie? (58 opinii)
- 3 Maj miesiącem festiwali (7 opinii)
- 4 Co robić w długi weekend w mieście? (40 opinii)
- 5 Orzechowski: Szukam dziur w rzeczywistości (16 opinii)
- 6 Komiksy, polityka i SF. Lektury na wiosnę (20 opinii)
Plany artystyczne Opery Bałtyckiej na 100 tys. widzów w sezonie
Opera Bałtycka całkowicie zmienia swoje oblicze. Nowa dyrekcja planuje repertuar przystępniejszy i lżejszy niż dotąd, prezentowany tematycznie w kolejnych sezonach narodowych, grany w gmachu opery i w plenerze. Powstaje nowy zespół baletowy Opery Bałtyckiej, w którym zatrudnienie znalazło 12. tancerzy Bałtyckiego Teatru Tańca. Przyglądamy się planom artystycznym Opery Bałtyckiej na najbliższe cztery sezony pod wodzą Warcisława Kunca.
- Chcę, by opera stała się instytucją otwartą, do której przyjdzie już w przyszłym sezonie 100 tysięcy ludzi - to jeden z głównych moich celów - deklaruje Warcisław Kunc, nowy dyrektor Opery Bałtyckiej. - Wierzę, że będzie to teatr dla tych, którzy kochają operę i taniec, ale odnajdą się w nim również ci, którzy chcą doznać różnych innych wrażeń. Dlatego pracujemy w czterech filarach, prezentowanych przez cztery najbliższe sezony do końca mojego kontraktu. W każdym z sezonów chcemy prezentować kulturę wybranego kraju. Będzie ona pretekstem i nośnikiem wszelkich zdarzeń organizowanych w teatrze. W sezonie włoskim zadbamy o to, by zaistnieli w naszych propozycjach włoscy realizatorzy, włoskie tytuły czy włoscy kompozytorzy, ale znajdziemy miejsce też dla kultury Rzymu, kuchni czy mody kojarzonej z tym państwem.
Sezon zainauguruje 30 września i 1 października "Gala otwarcia" - koncert prezentujący program artystyczny sezonu, w czasie którego zaprezentują się wszystkie zespoły artystyczne: orkiestra, chór i balet. Później, 7-8 października, zaplanowano koncertową wersję opery "Rycerskość Wieśniacza" Pietro Mascagniniego, którą poprowadzi Sławomir Pietras. Tydzień później (15-16 października) premierę będzie mieć widowisko "Słynne Chóry Oper Włoskich", z partiami chóru oper Verdiego, Pucciniego i Dionizettiego w oprawie scenograficzno-kostiumowej. 30 października w jednym z gdańskich kościołów odbędzie się koncert "Requiem dla wszystkich świętych" Verdiego w wykonaniu zespołów Opery Bałtyckiej.
W listopadzie, oprócz widowiska "Słynne Opery Chórów Włoskich", czeka nas wznowienie "Traviaty" w reż. Karoliny Sofulak. Pierwszą premierą operową sezonu będzie zaplanowana na 1 grudnia "La Boheme" (znana też pod tytułem "Cyganeria") Giacomo Pucciniego w reżyserii Karen Stone. To koprodukcja z Theater Magdeburg. Kierownictwo muzyczne obejmie dyrektor Warcisław Kunc, który przyznaje, że ma zapisane w kontrakcie, że może dyrygować maksymalnie 40 procent produkcji Opery Bałtyckiej. 10 i 11 grudnia odbędzie się jubileusz 80-lecia wybitnego barytonu Floriana Skulskiego - "Opera Viva Baritone". Pod koniec grudnia przygotowana zostanie produkcja sylwestrowo-kabaretowa "Włoska Noc", która zagrana zostanie po raz pierwszy 30 grudnia. Pierwszym znanym gościem jest Grażyna Brodzińska.
W 2017 roku czeka nas opera kameralna "Amahl i jego nocni goście" Gian Carlo Menottiego dla młodszych widzów (styczeń), "Pulcinella" Igora Strawińskiego w wykonaniu baletu Opery Bałtyckiej (marzec) oraz opery: "Casanova" Ludomira Różyckiego (kwiecień) i "Nabucco" lub "Aida" Giuseppe Verdiego (lipiec). Ta ostatnia premierę miałaby w Operze Leśnej, z możliwością przeniesienia na deski Opery Bałtyckiej. Dopiero w drugim sezonie spodziewać się można pierwszej operetki.
- Operetki w Operze Bałtyckiej nie będzie dużo, ale będzie dość. Najbliższa to premiera otwierająca sezon francuski w październiku 2017 roku - "Orfeusz w piekle". Kolejną planujemy na sezon niemiecki - będzie to najprawdopodobniej "Wesoła wdówka" - przyznaje Warcisław Kunc.
Filar "Taniec" budowany jest wokół nowo powstałego zespołu baletu Opery Bałtyckiej, kierowanego przez Wojciecha Warszawskiego i Izabelę Sokołowską-Boulton.
- Zmieniamy profil zespołu na balet klasyczny i demi-klasyczny. Pierwsze rozmowy z profesorem Bronisławem Prądzyńskim [dyrektorem Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku - przyp. red.], utwierdziły nas w przekonaniu, że musimy wrócić do klasyki, która była tu obecna od lat. Gdańsk był przecież jednym z najważniejszych w Polsce ośrodków baletowych i ten status Opery Bałtyckiej chcę przywrócić. Chcemy ponownie mieć tu prężny ośrodek baletowy. Jesteśmy po pierwszych audycjach. Nie odżegnujemy się od formy tańca współczesnego, ale z inną estetyką ruchu, w naszym odczuciu bardziej przyswajalną - mówi Wojciech Warszawski.
Na audycję zgłosiło się 80 tancerzy, z czego 15 z nich to byli i obecni etatowi tancerze Opery Bałtyckiej, tańczący w ostatnich latach w Bałtyckim Teatrze Tańca. 12-tka zasiliła zespół baletu Opery Bałtyckiej, pozostałe 11 osób zespołu baletowego to nowi, młodzi tancerze, z których spora część jest absolwentami gdańskiej Szkoły Baletowej.
W ramach filaru "Edukacja" planowane jest stworzenie w Operze działu, który zajmie się edukacją dzieci, młodzieży i dorosłych. Opera ma wychowywać widzów, a temu mają służyć OPERAnki, czyli Niedzielne Poranki w Operze czy warsztaty operowe "Taniec w Operze" i "Operowy Chór Dziecięcy", czyli cykliczne warsztaty artystyczne, prowadzone przez artystów, pedagogów Opery Bałtyckiej. Pozostaną w repertuarze bardzo popularne spotkania z cyklu "Opera? Si!" Jerzego Snakowskiego, a pojawią się też wydarzenia specjalne, jak "Noc w Operze", "Mikołajki w Operze", "Kolędowanie w Operze" czy "Dzień Dziecka w Operze".
Ostatni filar "Tutti" oznacza otwarcie na wszystkich widzów - to dlatego każdy z sezonów obudowany będzie szeregiem działań inspirowanych kulturą i tradycją przybliżanego kraju. W pierwszym sezonie publiczności zaprezentowana będzie szeroko pojęta kultura Włoch, m.in. za kulisami Opery Bałtyckiej - odkrywanie tajników pracy Opery dla różnych grup wiekowych z uwzględnieniem włoskiego rodowodu gatunku i słownictwa operowego, podstawowe informacje o języku włoskim, prezentowanie w siedzibie opery wystaw i artystów, spotkania na temat włoskiej kultury i sztuki, studencka sesja naukowa czy opracowanie wycieczki po Gdańsku "śladami włoskimi".
W planach jest też sezon letni grany w plenerze. W najbliższym czasie prowadzone będą rozmowy z Sopotem, by Opera Bałtycka mogła wystawić premierę letnią ("Nabucco" lub "Aida" w 2017 roku) w Operze Leśnej. W programie letnim znalazłby się się też koncert karnawałowy "Włoska Noc" i inne propozycje koncertowe.
Dyrektor Kunc jasno deklaruje też pracę nad modernizacją gmachu przy alei Zwycięstwa 15.
- Teatr ten, chyba jako jedyny w Trójmieście, nie miał w ostatnich ośmiu latach szansy na modernizację. Widownia dla teatru operowego w ilości 472 krzeseł z punktu widzenia biznesowego jest absurdem, a z punktu widzenia budowania frekwencji i reklamy jest niezmiernie trudna. Przygotowujemy dla Urzędu Marszałkowskiego założenia, które w przeciągu 4-5 lat umożliwią przebudowę i rozbudowę tego obiektu. Oczywiście były plany budowy nowej siedziby, ale nie ma co opowiadać sobie bajek: nie będzie żadnej nowej siedziby, ponieważ wybudowanie nowej siedziby to koszt 300 milionów złotych lub więcej. Nie ma i nie będzie takich pieniędzy. Musimy wykorzystać realne możliwości poprawy naszych warunków - dodaje Warcisław Kunc.
Do tematu Opery Bałtyckiej wrócimy niebawem w rozmowie z Warcisławem Kuncem.
30 września i 1 października - Gala otwarcia - koncert inauguracyjny;
7-8 października - "Rycerskość Wieśniacza" Pietro Mascagnieniego, kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap, prowadzenie: Sławomir Pietras;
15-16 października - "Słynne Chóry Oper Włoskich" - widowisko z fragmentami oper Verdiego, Pucciniego i Dionizettiego, prowadzenie: Szymon Jędrych;
30 października - "La Messa de Requiem" (Requiem dla wszystkich świętych) Giuseppe Verdiego w Parafii pw. Bożego Ciała na Morenie;
1 grudnia - "La Boheme" (Cyganeria) Giuseppe Verdiego, reżyseria: Karen Stone, kierownictwo muzyczne: Warcisław Kunc, koprodukcja z Theater Magdeburg;
10-11 grudnia - "Opera Viva Baritone" - jubileusz 80-lecia Floriana Skulskiego;
30-31 grudnia - Gala sylwestrowo-noworoczna "Włoska Noc" - gala z udziałem Grażyny Brodzińskiej;
5 stycznia 2017 - "Amahl i jego nocni goście" Gian Carlo Menottiego (z udziałem gdańskiego środowiska akademickiego)
23 lutego 2017 - "Pulcinella" Igora Strawińskiego, choreografia: Giorgio Madia;
27 kwietnia 2017 - "Casanova" Ludomira Różyckiego, reżyseria: Karolina Sofulak;
lipiec 2017 - "Nabucco" lub "Aida" Giuseppe Verdiego, kierownictwo muzyczne: Warcisław Kunc;
sezon 2017/2018
październik - "Orfeusz w piekle" Jakuba Offenbacha;
"Samson i Dalila" Camille'a Saint-Saënsa, reżyseria: Michał Znaniecki;
"Hrabina" Stanisława Moniuszki, reżyseria (prawdopodobnie): Krystyna Janda.
Miejsca
Spektakle
Wydarzenia
Opinie (231) 2 zablokowane
-
2016-09-19 00:58
Zamrozić
kominy płacowe, a pozostałym pracownikom podnosić pensję,
aż do zlikwidowania dysproporcji .- 6 0
-
2016-09-07 17:06
100 tyś (9)
100000 widzów rocznie podzielone na 472 krzesła = 211 spektakli w roku !!!!
mamy 11 mc w roku ( - 26 dni urlopu ) to daje ok 330 dni minus wolne zgodne z kodeksem pracy
Więc Pan dyrektor musi grać 1 spektakl dziennie !!!!
a gdzie czas na próby ??? na zmianę dekoracji ??? na ustawianie świateł ???- 30 10
-
2016-09-16 20:43
Jak będziemy jeździć... (1)
śpiewać po kościołach, w plenerach itd. to uzbiera się więcej niż 100tys. W sumie ja mogę śpiewać nawet w pustym lesie ale na Miłość Boską niech płacą. Za gołą pensyjkę to już mnie gardełko boli i idę do lekarza - a panu dyrektorowi za jego chore wizje dziękuję.
- 6 0
-
2016-09-18 20:34
To chore
Za Kiełbowicza też tak było , teraz
będzie nędza .- 3 0
-
2016-09-07 20:44
czytanie ze zrozumieniem (2)
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. 100 tys widzów w trzecim roku, czyli ok 70 przedstawień w roku. Brzmi bardziej realnie? Dla mnie tak.
- 6 4
-
2016-09-18 10:37
Zapłacic tyle aby załoga miała jak zyc a pitem moźemy grać ile chcecie
- 2 0
-
2016-09-08 06:22
kibic k
Miła alunko,
wydaje mi się, że wcześniejsze komentarze dotyczyły fragmentu: "- Chcę, by opera stała się instytucją otwartą, do której przyjdzie już w przyszłym sezonie 100 tysięcy ludzi - to jeden z głównych moich celów - deklaruje Warcisław Kunc (...)".
Chyba wszystko zostało przeczytane ze zrozumieniem?- 7 1
-
2016-09-11 20:52
+ sceny poza Opera Baltycka ktore umozliwiaja wprowadzenie wiekszej ilosci widzow
- 0 0
-
2016-09-08 15:36
Będą np 3 spektakle po 1,5 h rano.
- 2 1
-
2016-09-07 17:59
Te planowane sto tysięcy obejmuje zapewne również dzieci i młodzież uczestniczące w warsztatach, gości na imprezach związanych z kuchnią i modą, widzów na spektaklach plenerowych i w Operze Leśnej. W ostateczności można też doliczyć przechodniów, którzy zerkną przez okna na dekoracje ustawione w foyer Opery ;)
- 11 5
-
2016-09-07 17:46
frekwencję chce zrobić
w plenerze latem i grą poza siedzibą :)
- 15 1
-
2016-09-07 20:40
(13)
A gdzie czas na przysfojenie nowego materiału?Premiery co 2 tyg z tego co wyczytałem w Trojmiasto.pl .Nie mamy 3 czy 4 składów tak jak na zachodzie i pensje nie te aby grac premiery czy nowe koncerty co tydzien czy co dwa tygodnie .Kazdy muzyk musi miec czas aby się tych nut nauczyc zanim próby się zaczną
- 16 11
-
2016-09-07 23:20
(7)
Dobrze! Nauczycie się w końcu pracować, a nie tylko strajki
- 5 14
-
2016-09-12 14:06
(5)
Zadnego strajku jeszcze nie bylo tylko akcja protestacyjna .W przeciągu 10 lat przynajmiej nie bylo zadnego oficjalnego protestu ani strajku wiec człowieku licz się z tym co wypisujesz .Tym co tu wypisujesz szkodzisz OB.Jak nam obiecano 200zl podwyzki a potem się z tego wycofano ze względu na brak zgody Urzędu Marszałkowskuego to twoim skromnym zdaniem powinnismy zrobic?milczec?Mamy prawo jak kazdy inny do obrony swoich interesów i praw pracowniczych.Tu chodzi o dobro wspólne
- 7 1
-
2016-09-18 20:04
Co do strajków :
powinno się je zorganizować we wszystkich operach i teatrach wielkich w Polsce. Dochody artystów w instytucjach kultury są skandalicznie niskie. Wszyscy dokoła strajkują, górnicy, pielęgniarki, nauczyciele itd. od dawna nadszedł czas na artystów muzyków orkiestr, chórów oraz tancerzy baletu. Dlaczego mamy zarabiać najniższą krajową ? Bo wszędzie w Polsce tak zarabiają? Skaczemy sobie wzajemnie do oczu z powodu biedy. Powinniśmy raczej myśleć co zrobić by tej biedy nie było. Nowy dyrektor robi paskudny błąd proponując nowy regulamin, który doprowadzi do większego zubożenia i tak już ubogich budżetów domowych pracowników naszej instytucji. Przekonajcie mnie, że jest jakiś światełko w tunelu, bo jestem bliski załamania. :-(
- 4 1
-
2016-09-13 23:45
Jak (1)
zwał tak zwał, akcja protestacyjna czy strajk.
Obciachu narobili na całą Polskę, pierwsza ta debilna głodówka, potem ta akcja
przed Strasznym Dworem, a na końcu sponsorzy pouciekali .- 3 3
-
2016-09-14 00:29
Sponsorzy nie pouciekali przez akcje protestacyjną.Bardzo dobrze zrobili bo trzeba upominać się o swoje jak nam obiecano .Teraz przez takich jak ty będziemy miej zarabiać i więcej pracowac zamiast pracowac więcej i więcej zarabiać.Pogratuluj sobie głupoty
- 6 3
-
2016-09-13 14:42
Nie (1)
chodzi o dobro wspólne, tylko o dobro uprzywilejowanych.
- 0 5
-
2016-09-14 00:24
Dziwny człowiek jestes.Kłamiesz w zywe oczy
- 2 0
-
2016-09-16 13:53
Jak będziemy zarabiać tyle co ty, to strajków nie będzie, więc nie dyskutuj i zajmij się swoimi sprawami lub poczytaj gazetę
- 5 1
-
2016-09-08 00:41
(1)
A póki co nut do tej pory nie ma do Gali i do Rycerskosvi W.I jak tu pracować?
- 5 3
-
2016-09-08 21:37
A co juz są nuty ?bo widzę ze ktoś sie nie zgodził z tym ze nie ma
- 2 2
-
2016-09-08 15:42
Chcecie zrobic zachód w postaci intensywnosci grania sektakli ale prawda jest taka ze tam są potrójne i poczwórne składy orkiestry (4 pierwszych i 3 drugich )czyli 7 muzyków na daną sekcje instrumentów dętych no i pęsje nie 2 tys zl a minimum 2 tys euro .A u nas dyrektorzy chcą grać jednym składem wszystko lub dwoma i się potem dziwią ze artysci po paru miesiącach są przemęczeni fizyczne (bo gra na instrumentach dętych do takich naleźuly i trzeba mieć czas na regeneracje mięsni i naukę materiału)
- 8 1
-
2016-09-07 20:42
(1)
Przy pojedynczym czy podwojnym składzie przy tych planach repertuarowych nowego dyrektora to w dwa miesiące będziemy zajechani
- 12 3
-
2016-09-08 00:43
A jak będziemy zajechani to piziom drastyczmie spadnie i wszyscy na tym ucierpia i dyrektor muzycy i publiczmosc
- 7 4
-
2016-09-07 16:40
(6)
Jo,jo ,za rok pewnie strajk w urzędzie marszałkowskim . Zero dotacji na opere ze szmalu publicznego! Jest wolność gospodarcza jeśli coś jest nierentowne zwyczajnie pada!
- 8 32
-
2016-09-18 10:29
(1)
Nie za rok a zaraz będzie strajk generalny bo na dzień dobry dostalismy obnizki i regulamin pracy jest nie do zaakceptowania.Jak mozna było przyjsc i odrazu z ludzi zdzierac pieniądze ktore są mierne?
- 9 0
-
2016-09-18 10:31
Nie moźna robić dodatkowych spektakli zabierając całej załodze częsc i tak miernych zarobków .Nie kosztem artystów bo to doprowadza do destrukcji
- 9 0
-
2016-09-16 20:34
ty szpilek...
Gdybyś umiał czytać, to byś się dowiedział że kultura wysoka nie jest sama w sobie rentowna. Państwo ma obowiązek poprzez kulturę i edukację podtrzymywać tożsamość narodową, dlatego kulturę należy dotować. Opera nie jest fabryką szpilek, które się nie sprzedają. Jeśli nie pojmujesz w swojej makówce tego, to bardzo ci współczuję.
- 5 0
-
2016-09-08 02:09
Wieloetatowy
działacz związkowy, zorganizuje ten strajk i znowu uciekną sponsorzy.
Człowiek ma wyjątkowy talent, do ośmieszania naszej instytucji.- 8 4
-
2016-09-07 20:14
Szpilek (1)
ty choć raz w życiu byłeś w operze?
- 6 2
-
2016-09-07 20:55
Byłem !Nawet w filharmonii w Słupsku byłem szajs totalny
- 1 3
-
2016-09-13 16:01
będzie gó..o a nie przedstawienia (2)
jeśli "nowy"rozumie podnoszenie pensji przez jej obniżenie to niech zmiata skąd przyszedł .Niech sam pracuje za 1300-1500 ! Gdańsk to nie wiocha .Nie mam ogródka,własnych pomidorów ,chleba,sera itp. tu jest drogo i jak chcesz pracy to płać !
- 17 1
-
2016-09-13 23:55
Jak (1)
skasuje przywileje, to nie będzie wiedział, co robić z pieniędzmi.
- 3 1
-
2016-09-17 15:27
Będzie wiedział.
Zrobi przewałki i wyjdzie na swoje. Różca między starym i nowym polegać będzie na tym, że za starego każdego 10 na konto wpadało pracownikom od 300 - 800 zł i w było troché czasu na dorobienie a za nowego goła pensja i "piątek, świątek zajęty. Niedzielę, święta zamiast do kościoła to do roboty. Niestety trzeba myśleć o przekwalifikowaniu się. :-(
- 4 0
-
2016-09-08 03:24
(2)
A już myślałem że będą wyburzać stary gmach a na jego miejsce powstanie Galeria Bałtycka razem z zapleczem przygotowanym dla filharmonii Bałtyckiej A to zgrabnie razem połączone w jeden wielki kompleks galeria kina i teatr ale widać budyniowy ktoś stoi za plecami bo się boi dokonać kolejnego gwałtu jeżeli chodzi o zabudowę Gdańska
- 0 11
-
2016-09-11 01:14
(1)
Nasi politycy do wszystkiego są zdolni .Gadac tylko umią ale wiedzy dogłębnej nie mają na temat OB i dlatego jest jak jest a szkoda ze wszystko idzie w złym kierunku
- 0 1
-
2016-09-17 11:08
Umieją zamiat umią. Pani polonistka stawia ci niedostateczy.
- 4 0
-
2016-09-07 20:50
Apel do Dyrektora Kunca !!! (9)
Panie Dyrektorze proszę przyjrzeć się i przeanalizować wynagrodzenia poszczególnych osób w Operze Bałtyckiej. Trzeba zrewidować te ogromne dysproporcje powstałe za czasów Weissa.
- 24 5
-
2016-09-08 00:48
(1)
I co chcesz aby przyjzał się i zabrał czy zeby dołorzył takim jak ty i wyrównał jak za komuny bo wszyscy muszą mieć tyle samo?
- 4 3
-
2016-09-17 11:03
Coś mi się zdaje,
że bardziej zabierze wszystkim a jeśli dołoży to tylko swoim. Każdy król musi mieć swój dwór.
- 6 0
-
2016-09-08 01:10
Nie ma nadziei (4)
ryje do koryta są tak przyspawane, że nikt tego nie ruszy.
Możliwie szeroki audyt, a najlepiej rozwiązać instytucję i powołać na nowo,
przyjmując pracowników na nowych warunkach.
To jedyne rozwiązanie, żeby pozbyć się tych patologii .
Jeśli się tego nie zrobi, będzie to narastało, aż skończy się wprowadzeniem
Zarządu Komisarycznego.- 6 4
-
2016-09-17 00:19
Po co Zarząd Komisaryczny?
Wystarczyłoby CBA i śledztwo. Od razu wyjaśniłby się dług gdyby sprawdzono wszystkie faktury - trzeba się śpieszyć, bo obowiązek przetrzymywania faktur trwa zaledwie 5 lat od daty wystawienia, czyli 3 pierwsze lata prawdopodobnie są już nie do sprawdzenia.
- 6 0
-
2016-09-10 09:31
(1)
Ry.e do koryta przyspawane za 2.5 tys?ty chyba niepowazny jestes
- 6 1
-
2016-09-11 21:55
Mowa
jest o uprzywilejowanych, a tam w grę wchodzą grube tysiące.
- 2 0
-
2016-09-08 01:34
Jeśli
zaczną kopać pod nowym kierownictwem, to tak się skończy.
A jak znam życie to zaczną ,tylko najpierw pogłębią te patologie, a potem
wsadzą nóż w plecy nowej dyrekcji.- 5 3
-
2016-09-14 15:25
właśnie przejrzał on za pensję a my za darmo
j/w
- 2 0
-
2016-09-08 00:50
Będziesz pierwszy piszczał i narzekał .Daje ci góra 3 miesiące
- 7 2
-
2016-09-15 08:06
Panie dyrektorze Kunc (7)
proszę się nie poddawać. Tylko w tym teatrze jest 10 tygodni wakacji. Tylko tutaj pracowało się jeden tydzień w miesiącu! (próby od wtorku i trzy spektakle w weekend)
To jest banda leni, którzy tylko potrafią robić strajki i głodówki!
Jak się pracuje codziennie, to nie ma czasu na głupoty.
Trzymam kciuki za Pańską wytrwałość i przywrócenie tego idealnego miejsca dla leserów na właściwe tory!- 11 20
-
2016-09-16 01:10
Rzeczywiście (2)
należy życzyć Panu Dyrektorowi wytrwałości, w oczyszczeniu tej stajni.
Na początek likwidacja patologicznej liczby kierowników i ich zastępców ,
oraz tzw. wieloetatowców .- 4 6
-
2016-09-17 00:43
Właśnie mianował kolejnego kierownika, kolejną patologię. (1)
tj. kierownika orkiestry. Sztucznie stworzony etat bez którego przez kilkadziesiąt lat orkiestra radziła sobie znakomicie. Pytanie: jakie doświadczenie może mieć człowiek świeżo po studiach wokalnych na tym stanowisku? Jeśli próby w orkiestronie zamiast na sali orkiestry są jego chorym wymysłem to jestem pełen współczucia koleżankom i kolegom z orkiestry.
- 6 1
-
2016-09-17 09:32
jak każdy najpiewrw poprzesuwał tych co pracują iobciął im niziutkie pensyjki
zostawił w spokoju tych co nie pracują i mają monstrualne pensyjki (stu scenografów,kierowników na jednego lub dwóch pracowników) czyli standard- chaos i nic nie gramy robimy koncerty czyli dublujemy filharmonię
- 3 2
-
2016-09-15 18:33
Lizus
- 5 1
-
2016-09-15 15:34
Panie Dyrektorze (1)
proszę nie zaczynać pracy od pisania anonimowych komentarzy.No i przestań nas głodzić !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 12 3
-
2016-09-15 15:43
Pudło!
P.S. Nie jesteśmy na Ty!!!!!!!!!!!!!- 2 5
-
2016-09-15 08:13
Krzysiek! wstawaj! no odpowiedz mu coś!!!
- 5 3
-
2016-09-08 11:23
Przez trzy miesiące NIC - to jest ta zmiana? (8)
30 września i 1 października - Gala otwarcia - koncert inauguracyjny;
Przemówienia, orkiestra na scenie. Koncert bez historii.
7-8 października - "Rycerskość Wieśniacza" Pietro Mascagnieniego, kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap, prowadzenie: Sławomir Pietras;
Nie mylmy opery z filharmonią, Pan Pietras na pewno to zgrabnie poprowadzi, ale koncerty sylwestrowe są kiedy indziej.
15-16 października - "Słynne Chóry Oper Włoskich" - widowisko z fragmentami oper Verdiego, Pucciniego i Dionizettiego, prowadzenie: Szymon Jędrych;
Znowu jakaś składanka bez związku z chórem w roli głównej. A gdzie pozostałe filary?
30 października - "La Messa de Requiem" (Requiem dla wszystkich świętych) Giuseppe Verdiego w jednym z gdańskich kościołów;
Ładna msza, ale to znowu nie opera.
1 grudnia - "La Boheme" (Cyganeria) Giuseppe Verdiego, reżyseria: Karen Stone, kierownictwo muzyczne: Warcisław Kunc, koprodukcja z Theater Magdeburg;
I to pierwsze wydarzenie na jakie warto zwrócić uwagę. Opera z piękną muzyką, z genialnym O soave fanciulla.
Pytanie o obsadę jest tu nie bez znaczenia.
DŁUGO BARDZO trzeba czekać.
Fajnie, że będą programy edukacyjne, w tym Opera Si.- 16 3
-
2016-09-08 21:32
Trzeba czekać (5)
bo Weiss zostawił finanse Opery w dramatycznym stanie, trzeba spłacać gaże solistów po dziś dzień za jego ostatnie showpremiery, więc cierpliwości. Sam Weiss też się określił jako największy wierzyciel instytucji,która musi go spłacić.
- 9 1
-
2016-09-17 00:28
Jakby przyjżeć się....
wszystkim fakturom wystawionych przez Operę za czasów Weissa, to nie tylko nie trzeba byłoby go spłacać,a może trafiłby tam gdzie jest miejsce dla ludzi o uczciwości co najmniej dyskusyjnej.
- 7 0
-
2016-09-10 18:33
(1)
Zatęsknicie za Weissem i to juz zaraz
- 4 5
-
2016-09-11 01:15
Chciałbym się mylić
- 1 1
-
2016-09-08 22:02
Czyżby ? (1)
A ponoć na spłacenie długów marszałek ma wyasygnować extra pieniądze. To dlaczego mamy czekać z repertuarem ? Coś ktoś kręci ......
- 4 4
-
2016-09-08 22:17
dobrze powiedziane MA, ale cz to zrobi i kiedy? nie wie nikt oprócz samego marszałka
- 4 0
-
2016-09-11 20:59
smieszne jak ludzie chca zmian a mysla , ze zeby cos dobrze zmienic wystarczy zaledwie miesiac hahaha chyba nalezy odbudowac i uporzadkowac zespoly zanim zacznie sie sadzic premiery. Powodzenia
- 2 3
-
2016-09-08 14:53
z tego co się orientuje to na przesłuchania nie zgłaszały się jakieś tuzy, o poziomie z ubiegłych lat można raczej zapomnieć.
- 7 2
-
2016-09-07 18:58
nareszcie.... (2)
Nareszcie coś innego i z repertuaru oper.. Już chciałem kupić bilety na Słynne chóry oper włoskich, ale strona jest nieuaktualniona. Może to w końcu będzie OPERA, a nie jakaś......
- 24 7
-
2016-09-07 23:26
(1)
Darek, na chóry idź do filharmonii. Opera, to połączenie orkiestry, baletu, chóru i solistów.
- 11 1
-
2016-09-16 20:51
Skoro chór...
będzie musiał śpiewać i tańczyć - to może balet powinien tańczyć i śpiewać? Będzie się z czego pośmiać. hehehehehe
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.