• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Notre Dame de Paris (267 opinii)

musical
kasy:
58 661-60-00, 58 785-59-00
wystawia:
Teatr Muzyczny
czas trwania:
2 godz. 45 min. (1 przerwa)
data premiery:
9 września 2016
6.6
357 ocen
Notre Dame de Paris
Riccardo Cocciante i Luc Plamondon

Tłumaczenie: Piotr Olkusz

Preferencje wiekowe: 12 +

Polscy fani czekali na ten tytuł od momentu paryskiej premiery w 1998 roku, gdzie w oryginalnej wersji w rolę Quasimodo wcielił się Garou, którego wykonanie piosenki "Belle" zostało nominowane do tytułu Piosenka Wieku (Song of the Century). Tym razem garbusa Quasimodo, przepiękną Esmeraldę, bezdusznego Frollo i rycerskiego Phoebusa będą mogli Państwo podziwiać w przestrzeni gdyńskiego Teatru Muzycznego. Nasza realizacja zostanie przygotowana przez autorów oryginału, którzy będą współpracować przy każdym elemencie spektaklu, aby jak najlepiej oddać atmosferę XV-wiecznego Paryża.

Spektakl przygotowywany jest w porozumieniu z agencją Enzo Product, jedynymi właścicielami praw do tego tytułu.

Muzyka: Riccardo Cocciante
Libretto i teksty piosenek: Luc Plamondon
Songi: Zbigniew Książek

Reżyseria: Gilles Maheu
Choreografia: Martino Müller
Scenografia: Christian Rätz
Kostiumy: Fred Sathal
Światło: Alain Lortie
Dźwięk: Manu Guiot
Aranżacje: Riccardo Cocciante, Iannick Top, Serge Perathoner
Asystent reżysera: Wayne Fowkes
Asystent choreografa: Nadia Buttignol
Dyrektor artystyczny ds. kostiumów: Caroline Villette
Producenci: Nicolas and Charles Talar
Trener akrobatów: Maciej Talik
Asystent castingu: Alberto Visnton
Asystent personalny Riccarda Cocciante: Rosie Cotumaccio
Manager produkcji: Bram Jasper

Po stronie polskiej:

Kierownictwo muzyczne: Dariusz Różankiewicz
Przygotowanie wokalne: Agnieszka Szydłowska
Koordynator d/s kostiumów: Kalina Konieczny
Asystent reżysera: Paweł Bernaciak
Asystent reżysera: Agnieszka Kaczor
Asystent choreografa: Joanna Semeńczuk
Światło: Piotr Kuchta, Bartosz Wolak
Dźwięk: Mariusz Fortuniak, Maciej Chłopecki, Karolina Ankiewicz
Konsultacje wokalne: Anna Domżalska
Inspicjent: Agata Ulatowska
Produkcja: Mirosław Niebodajew, Mateusz Gigiewicz, Monika Bieszke, Krystyna Jaworowska

Obsada:
Maja Gadzińska - Esmeralda
Ewa Kłosowicz - Esmeralda
Janusz Kruciński - Quasimodo
Michał Grobelny - Quasimodo
Maciej Podgórzak - Gringoire/Phoebus
Jan Traczyk - Gringoire
Bartosz Oszczędłowski - Gringoire (swing)
Artur Guza - Frollo
Piotr Płuska - Frollo
Przemysław Zubowicz - Phoebus
Krzysztof Wojciechowski - Clopin
Łukasz Zagrobelny - Clopin
Kaja Mianowana - Fleur de Lys
Weronika Walenciak - Fleur de Lys
Ewelina Hinc /ad/ - Fleur de Lys (swing)
Aleksandra Meller - Chór
Przemysław Pawłowski - Chór
Marcin Słabowski - Chór
Sebastian Wisłocki - Chór
Aleksy Perski - Chór
Krzysztof Kowalski - Chór
Tomasz Gregor - Chór
Paweł Czajka - Chór
Karolina Merda - Chór
Katarzyna Kurdej - Chór
Mariola Kurnicka - Chór
Agnieszka Król-Karecka - Chór
Agnieszka Kaczor - Chór

Tancerze:
Wioletta Fiuk, Gracja Górniak, Dorota Koprowska, Paulina Kroszel, Sara Ławniczak, Natalia Madejczyk, Elżbieta Pruszko, Masza Tryputsen, Marek Bratkowski, Krzysztof Dzwoniarski, Jakub Jóźwiak, Michał Łabuś, Jan Madej, Mateusz Pietrzak, Michał Pietrzak, Kostyantyn Popov

Akrobaci:
Marcin Bobkowski, Cezary Graban, Dariusz Lipski, Michał Lisiecki, Szymon Sztukowski, Arkadiusz Szynal.

Tancerze breakdance / B-Boys:
Patryk Klepacki, Rafał Połubiejko.

Muzycy:
Michał Mieczkowski, Piotr Górka, Daria Galubińska, Małgorzata Siewert, Jarogniew Dąbrowski, Małgorzata Lewosińska, Marta Zagańczyk, Pamela Munz, Elżbieta Kwiatek, Sylwia Jantoš, Aleksandra Kowalska, Kamila Pietrzak, Daniel Gutt, Paweł Urowski, Jolanta Arasimowicz, Renata Nehrebecka, Michał Leo, Aleksander Kamiński, Jacek Piastowski, Krzysztof Krawiec, Antoni Chłopeniuk, Michał Lasota, Piotr Schiller.

Recenzja Trojmiasto.pl

Opinie (357) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

    Czas wszystko zmienia.. (opinia sprzed 7 lat)

    Musical oczarował mnie od roku swej premiery;1998,gdy zaczarowana twórczością Riccardo Cocciante,znanego także jako Richard Cocciante(ojciec Włoch-matka Francuzka);kompozytora tak znakomitego i znanego na świecie,że ..tego Świata stał się Obywatelem,znanym w strefie językowej włosko;francusko ;hiszpańsko-angielskiej-(że twórczość tego kompozytora śledziłam usilnie)...I to nie "znanym" z incydentalnej obecności na czołowych miejscach światowych list przebojów,lecz kompozytorem szeroko znanym,z imponującym dorobkiem długich półek pełnych nagranych płyt,które można było kupić w każdym muzycznym sklepie na świecie.Musical był napisany przez tekściarza-librecistę Luca Plamondona w czasach,gdy Europa nie zmagała się z liczbami uchodżców,prawdziwie tragicznymi;gdy nie stanowili oni dla Europy-zagrożenia jakie stanowią dziś..Wtedy także;była to historia znana na całym świecie-grupa nielegalnych emigrantów-schroniła się w jednym z paryskich kościołów,pragnąc obronić się przed deportacją.Chcieli oni wykorzystać wielowiekowe prawo "azylu" w kościele,w którym każdy miał znależć bezpieczne schronienie i dach nad głową.Policja francuska ten..hm;zwyczaj-pogwałciła,do kościoła weszła i to uzbrojona,co także gwałciło wielowiekowe zwyczaje(nierealne we współczesnym świecie);emigrantów wygarnęła,ktoś tam chyba nawet zginął..WTEDY opinia publiczna świata była tym faktem zbulwersowana..Dziś.."czas wszystko zmienia"..Pomińmy resztę milczeniem..Ale dzieło Wiktora Hugo,które stanowiło podstawę libretta musicalu-zostało wzbogacone o ten właśnie nowożytny wątek..Stąd chór bezdomnych (w ;początkach dzieła) i Clopina-"bez domu,bez dokumentów..";potem"azyl!azyl!"-i trzy czerwone krzyże odmowy zgody na pobyt..Przed laty był w Warszawie pasjonat,który sczezł i schudł,pragnąc wystawić w Warszawie ten musical..Pozdrawiam pana Jana-Jerzego(?nie pamiętam imienia,przepraszam!) Kusiaka,jak ja i wielu innych-oczarowanego muzyką Riccardo-Richarda Cocciante!Prace były już dość zaawansowane;kompozytor wizytował Polskę,uczestnicząc w zaawansowanych castingach..Tak też miałam zaszczyt poznać Go w gmachu Teatru Wielkiego Opery Narodowej,gdzie ówcześnie pracowałam jako artystka Chóru,zaś realizatorzy wynajmowali jedną z sal w celu pracy nad wokalem solistów wybranych wtedy(początek lat 90-tych) do premiery polskiej musicalu..Cocciante to kompozytor znakomity!Jest piekielnie muzykalny i bardzo wymagający;u Niego nie ma miejsca na jakiekolwiek interpretacyjne odstępstwa-od tego co zapisał w partyturze..Po "Notre Dame de Paris" napisał jeszcze dwa musicale;pięknego "La Petite Prince",do którego roli Małego Księcia-przesłuchał ponad 2 tyś. dzieci!!I "Juliette et Romeo"-klasyczna historia Romeo i Julii Shakespeare'a.Wszystko znależć można na You Tube;pierwowzór prawykonania "Notre Dame de Paris" francuski,który jest wykonaniem najdoskonalszym w historii! I pozostałe dwa musicale.."Notre Dame de Paris" w latach początkowych 2-tysięcznych-wykonywano także w Moskwie!!!Dziś(DOPIERO!!!)-wykonano go w Polsce!Gratuluję Teatrowi Muzycznemu w Gdyni wyboru tego dzieła-tak doskonałego! I..wstydż się,Warszawo!!!

    • 14 7

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

    Niech żyje SZTUKA (opinia sprzed 7 lat)

    Byłam.Jestem cały dzisiejszy dzień pod wrażeniem wczorajszego wieczoru!Tancerze i akrobaci-ukłon!Role kobiece nie powalają,natomiast Artur Guza rewelacja!

    • 23 3

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

    czekam niecierpliwie (1) (opinia sprzed 7 lat)

    1 października będę miał okazję osobiście podziwiać spektakl.

    • 1 4

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

    Zdany na sukces (1) (opinia sprzed 7 lat)

    Notre Dame de Paris zdany na sukces ,warto być tam ,obejrzeć,ciary nie raz podczas spektaklu. Osoby skazane na sukceS - Maja Gadzińska BRAWO, Przemysław Zubowicz i Artur Gruza -lepsi niz w oryginale.Mała wpadka Michała Zagrobelnego od Niego oczekiwałam czegoś lepszego,może nie ten dzień.ogólnie spektakl piekny.KOCHAM .

    • 28 7

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

      (opinia sprzed 7 lat)

      Zagrobelny to Łukasz, ten drugi to Grobelny. Tak dla ścisłości. Jednak ani jeden ani drugi nie zachwycili. Za to Guza - rewelacyjny!

      • 2 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

    Esmeralda, Panie Recenzencie? (1) (opinia sprzed 7 lat)

    "spory niedosyt pozostawia Esmeralda w wykonaniu Mai Gadzińskiej. (...) Brakuje jej lekkości, świeżości i dziewczęcości".

    Skąd pewność, że to wina aktorki, a nie zamysłu reżysera? Nie znam polskiej wersji, ale znam francuską. Tam to dopiero Esmeralda jest "dziewczęca"! Zamiast niewinnego, żywiołowego dziewczęcia po scenie przechadzała się dostojnie (piękna, owszem) kobieta, która już dawno wkroczyła w "wiek miłości" i dobrze widać, że sporo o niej wie. Z tego, co widzę w zamieszczonych urywkach, ta w polskiej wersji i tak jest o wiele bardziej dziewczęca niż w oryginale.

    • 41 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

      Maja REWELACJA, niesamowity urok, lekkość, niewinność, aura tajemniczości, piękno i cudowny, niebiański głos. (opinia sprzed 6 lat)

      Dla mnie 2.11.2017 najlepsza. Dla niej jednej poszłabym jeszcze raz.

      • 2 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

    Tłumaczenie... (1) (opinia sprzed 7 lat)

    Kurcze, dużą wagę przywiązuję do tekstów i gry aktorskiej i trochę obawiam się, czy polską wersją nie zepsuję sobie nastroju. Po tych fragmentach, które słyszę w filmiku (z tego, co da się usłyszeć, bo nagłośnienie jest kiepskie), nie jest zbyt dobrze. Już na wstępie, "Katedr czas" i mowa o zapisywaniu "w szkle, kamieniu i mgle". We MGLE? Serio? Dali temu panu tydzień na stworzenie tekstów do wszystkich piosenek czy jak?

    • 20 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

      (opinia sprzed 7 lat)

      Teksty rzeczywiście są chyba najsłabszą stroną, no i "drewniana" gra głównych bohaterów, ale ogólnie dobra czwórka.

      • 7 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

    Już jutro :) (opinia sprzed 7 lat)

    Jutro idę z żoną na ten spektakl. Nie mogę się już doczekać!

    • 1 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

    Polecam (opinia sprzed 7 lat)

    Piękny, widowiskowy, magiczny i dynamiczny spektakl. Mnie się bardzo podobał. Zarówno soliści, jak i akrobaci byli świetni. Całość robi wrażenie!

    • 20 3

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

    Byłam. ... (1) (opinia sprzed 7 lat)

    Wspaniałe widowisko. Polecam wszystkim bo naprawde warto!

    • 24 5

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

      Może jeszcze aNet? i aneT? (opinia sprzed 6 lat)

      • 0 1

  • byłam... (opinia sprzed 7 lat)

    polecam wszystkim ten piękny musical! naprawdę warto iść....

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery