• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Muzeum Historyczne Miasta Gdańska ma nowe logo. Z Portugalii

Łukasz Rudziński
8 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nowy logotyp Muzeum Historycznego Miasta Gdańska (u góry) zastąpił dotychczasowy, stworzony na bazie skróconej nazwy muzeum (na dole). Nowy logotyp Muzeum Historycznego Miasta Gdańska (u góry) zastąpił dotychczasowy, stworzony na bazie skróconej nazwy muzeum (na dole).

Muzeum Historyczne Miasta Gdańska we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej wybrało nowy logotyp i nową koncepcję identyfikacji wizualnej. Od teraz jest nią logotyp nawiązujący bezpośrednio do herbu Gdańska i liczby placówek muzeum. Zwycięskie studio graficzne dostało za swoją pracę 11 tys. zł.



Co myślisz o nowej identyfikacji wizualnej MHMG?

W nowym logotypie znajduje się 10 krzyżyków (lub plusów), z czego dwa pierwsze wraz z graficznie przedstawioną koroną są czerwone i nawiązują wprost do herbu Gdańska, zaś kolejne osiem, w innej barwie (granatowe, białe lub złote - w zależności od tła), stanowią nawiązanie do liczby jednostek muzeum, których jest właśnie osiem (Ratusz Głównego Miasta, Dwór Artusa, Muzeum Bursztynu, Dom Uphagena, Wartownia nr 1 Westerplatte, Muzeum Poczty Polskiej, Twierdza Wisłoujście, Muzeum Zegarów Wieżowych).

Nową identyfikację wybrano w konkursie Re.logo. Konkurs miał formułę otwartą, a jury wybrało na podstawie nadsyłanych portfolio finalistów konkursu. Zgłoszono 132 projekty, z czego do finału zakwalifikowano cztery, autorstwa HUGMUN Studio (Polska), Poważne Studio (Polska), Filip Piasecki (Polska) i Design Office (Portugalia).

Decyzją jury, najlepszym okazał się projekt zatytułowany "Legacy", autorstwa portugalskiego studia Design Office.

- Zwycięski projekt posiada wszystkie cechy dobrej identyfikacji wizualnej - jest prosty, czytelny, oryginalny i zapamiętywalny. Co więcej, portugalskie studio oddało w nim charakter miasta oraz symboliczne rozłożenie oddziałów muzeum. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów modelowo przeprowadzonego konkursu i wierzymy, że wybrany projekt będzie z powodzeniem służył muzeum - mówi Angelika Gromotka ze Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej.
Nowa identyfikacja będzie jednolita dla wszystkich oddziałów MHMG.

- Nowy znak (czy też profesjonalnie sygnet), uzyskany dzięki fachowej i rzetelnej pomocy STGU, wpisuje się we współczesne trendy. Lokuje on Muzeum i jego Oddziały w ramach przestrzeni wizualnej miasta Gdańska - jego tarczy herbowej. Znak jest otwarty, tzn. możemy powielać w zaproponowanym przez Design Office układzie występujące w nim elementy, tworząc nowe propozycje wizualne dla wydarzeń prowadzonych w ramach działań naszej instytucji - np. "Bitwy Morskiej", czy prelekcji naukowych w Domu Uphagena. W tym konkursie nie chodziło jednakże tylko o logo - poza nim dostaliśmy także wytyczne jak ten nowy znak ma funkcjonować w jego otoczeniu. Dzięki nowej, kompleksowej identyfikacji wizualnej możemy wprowadzić m.in. atrakcyjne gadżety dla sklepików muzealnych, zatem zainwestowane środki po czasie się zwrócą - zapewnia Andrzej Gierszewski z Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
Design Office za zwycięstwo w konkursie otrzymało 11 tys. zł brutto (pozostali finaliści dostali po 1 tys. zł). W sumie wydano na identyfikację wizualną MHMG 20 tys. zł. Dla porównania, Polska Agencja Kosmiczna za swój logotyp zapłaciła 15 tys. zł (więcej na ten temat przeczytasz tutaj). To niewiele, gdy ma się w pamięci kontrowersyjny logotyp Pomorza (więcej na ten temat przeczytasz tutaj), który kosztował 90 tys. zł.

  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.

Miejsca

Opinie (131) 2 zablokowane

  • (1)

    No i spoko, fajne, uporządkowane, spójne, minimalistyczne, nowoczesne, tak sue teraz projektuje. Id na poziomie europejskim :) ps. Slyszalem, że Pągowski mówi, ze słabe hue hue hue.

    • 5 2

    • To że tak się projektuje to nie znaczy że to jest dobre. Logo powinno kojarzyć się z instytucją. To się z muzeum nie kojarzy.

      • 1 0

  • (2)

    Jedni widzą krzyże, ja widzę plusy i herb. Mi się podoba.

    • 7 7

    • Ale krzyrze są w herbie Gdańska! A nie plusy :) znaczy sie krzyże kojarzą sie. Gdańskiem ludziom z zagranicy, czasem ktoś z boku ma inne spojrzenie nie nacechowane dziwnymi nalecialosciami jak !pomorskie,czy polsa.

      • 2 0

    • a ja plus i minus to jedyne co widze

      • 2 2

  • (1)

    (według przedstawicieli muzeum w odcieniu ciemnego bordo, choć na pierwszy rzut oka wygląda na granatowe, a także w wersji białej lub złotej - w zależności od tła),

    to ci fachowcy nie podają parametrów np. palety RGB

    • 5 0

    • Szpec od kolorow sie znalazl. Zeby cos ocenic jaki ma kolor trzeba to wydrukowac. Nawet jak ktos ci poda procentowe zestawienie w CMYKu lub kolory Pantone to i tak stolec na swoim monitorze zobaczysz chyba ze masz przy sobie wzornik kolorow Pantone w co watpie.

      • 1 2

  • nie jest źle (1)

    Pomijam konieczność robienia nowej identyfikacji w ogóle, ale jest 1000x lepsze niż np !pomorskie, Polska Agencja Kosmiczna czy inne dotychczasowe koszmarki.

    • 6 5

    • Muzeum z tego co się orientuję w ogóle nie miało identyfikacji. Tylko sam logotyp

      • 3 0

  • fajne logo

    mi się jeszcze wyróżniony pomarańczowy fragment kojarzy z trójzębem neptuna :)

    • 1 3

  • Koszmarek (6)

    Poprzednie było eleganckie. Stosowne do instytucji kultury. To przypomina hitlerowskie krzyże z samolotów. No ale cóż. Jakie muzeum takie logo

    • 11 9

    • to nie jest najlepsze logo pod słońcem, ale poprzednie było niestety o wiele gorsze, w żadnym razie eleganckie...

      • 2 1

    • Ale te krzyże wynikają z herbu Gdańska... W średniowieczu był Hitler? (1)

      • 3 2

      • Ty byłaś!

        • 1 4

    • jak ty tam widzisz hitlerowskie krzyze to udaj sie do poradni zdrowia psychicznego (1)

      • 5 4

      • A Ty już tam jesteś. I stąd takie koszmarki promujesz!

        • 2 3

    • Budyńland to przecież niemieckie miasto

      więc wszystko się zgadza

      • 3 3

  • Ciekawi mnie bardzo jakie działania matematyczne zastosował Gierszewski, iż mu wyszło, że się zwróci. Chyba, że prowadzi kreatywną księgowość.'

    • 9 0

  • A od kiedy

    to w herbie Gdańska są czerwone krzyże.
    Al cóż jak cena takie logo. 11 tyś brutto to ew. konkurs dla amatorów..

    • 3 4

  • teraz gdańska tłuszcza z rodowodami znad buga (6)

    zamieni się w specjalistów od projektowania graficznego i brandingu, aby oceniać identyfikację wizualną muzeum.

    czy tłuszcza chociaż wie, że logo i logotyp to nie to samo? szok, co?

    • 11 6

    • Ty masz jakies komplekty z tym pochodzeniem? (2)

      pewnie wolalbys talatajstwo znad renu.

      • 3 3

      • tałatajstwo znad renu zbudowało to miasto cebulaku (1)

        a tacy jak ty, zostali to zwiezieni po wojnie, żeby zasiedlić je po ucieczce niemców. wiec zanim sie wypowiesz prostaczku to troche historii ogarnij.

        • 5 3

        • chyba kpisz

          Gdansk zbudowal krol polski. Niemcy je palili.
          Mnie nikt nie zwiozl. Mieszkam tu od urodzenia koles (dziadkowie zjechali tu z Warszawy) Wiec spadaj na drzewo buraku berlinski. ;)

          • 5 5

    • lepiej znad buga niż z Krymskich Stepów (2)

      jak twój wódz Owicz

      • 4 4

      • prostaku co ty wiesz o mnie, o sprawach które komentujesz? (1)

        idź oglądaj trudne sprawy.

        • 2 0

        • tyle co ty buraku o tłuszczy znad Buga

          • 4 2

  • (3)

    Fajne logo.Portugale rządzą heh Biedronka,finał ME...a teraz logo muzeum...gratulacje.Fajna torba-akurat na plażę,a ten kubeczek przypomina mi dawne czasy,namiot i odgrzewanie wody w Bieszczadach)

    • 75 5

    • Ten sam chłam!

      • 0 1

    • niesprawiedliwie mają finał, nasi wygrali więcej niż oni, a oni tylko na remisach lecieli...

      • 1 0

    • teraz to dopiero kasy pójdzie

      trzeba zamówić nowe: gumki, ołówki, długopisy, koperty, wizytówki, papeterie, gadżety typu kubki, smycze, parasole, koszulki, siatki. Do tego tablice na obiekty, oklejanie samochodów, wymiana znaków folderów, map, książek.
      Także cena logo to małe miki...

      • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile oddziałów ma Gdański Archipelag Kultury?

 

Najczęściej czytane