• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Moto-Kuźnia - niespełnione marzenia polskej Motoryzacji

Polskie konstrukcje samochodowe powstawały w Polsce już na początku XX w. Mimo iż były one często wytworami jednostkowymi, to jednak zawsze znakomicie przemyślanymi o dobrych właściwościach jezdnych.
Lata 20te i 30te XXw. przyniosły nam takie pojedyncze konstrukcje jak Skaf, Polonia, Stetysz, AS , Lux - Sport oraz pojazdy budowane w większych seriach jak np. CWS T1.
Po II wojnie światowej szybko powrócono do twórczych działań i zaczęły powstawać prototypy o różnym charakterze. Były to samochody o nadwoziach typu limuzyna-sedan jak Warszawa 210, samochody małolitrażowe jak Smyk, Mikrus, Meduza, Beskid, ale również pojazdy typu hatchback do których można zaliczyć FSO Syrenę 110 i FSO Wars. Powstawały też inne odmiany takie jak busy: Mikrobus Syrena, Mikrobus Wycieczkowy FSO; samochody do turystyki np. Polski Fiat 125p "camping" czy terenowe - Polski Fiat 125p 4x4, Polonez Analog oraz pojazdy o charakterystycznych sportowych nadwoziach: Ogar, Coupe 1500 i 1300 oraz Syrena Sport
Syrena sport
Syrena sport




... Jak widać, działania i próby szły w różnych kierunkach - zarówno tworzenia samochodów popularnych jak i wersji specjalnych dostosowanych do indywidualnych wymagań.
Pomysłowość i wizjonerstwo polskich konstruktorów znacznie wyprzedzały swoje czasy i realia panujące w kraju.
Niektóre informacje jak i zdjęcia pojazdów mamy przyjemność pokazać Państwu na niniejszej wystawie.

Opinie

Sprawdź się

Jaki jest symbol władzy epoki brązu prezentowany w Muzeum Archeologicznym w Gdańsku?