• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mata promuje fast food, szturm młodzieży po zestawy. Owczy pęd i znak czasów?

Mateusz Groen
20 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Młody Matczak w poniedziałek zaprezentował swój zestaw, który stworzył dla restauracji McDonalds. Młody Matczak w poniedziałek zaprezentował swój zestaw, który stworzył dla restauracji McDonalds.

Burger na potrójnym mięsie, duże frytki i napój mleczny z japońską herbatą Matcha - taki zestaw firmowany wizerunkiem Maty, cieszącego się obecnie wielką popularnością polskiego rapera wystarczy, by restauracje McDonalds przeżywały prawdziwe oblężenie. Zestaw Maty schodzi jak ciepłe bułeczki, a w kolejkach ustawiają się zarówno młodzi, jak i starsi, a zainteresowanie akcją przypomina niedawny szał na lody Ekipy. Czy jest czym się ekscytować?



Imprezy w Trójmieście


Mata podbił "Maka"



Jak często jesz w restauracji McDonalds?

Głośna akcja promocyjna rozpoczęła się w poniedziałek, 18 października i potrwa do 21 listopada 2021 r. Zestaw zawierający potrójnego cheeseburgera (potrójny Ch33sburger), średnie frytki oraz Vanilla Matcha Latte dostępny jest za 18 zł. Co ważne, można zamówić go jedynie przez aplikację restauracji. Oferta jest mocno limitowana, gdyż każdy z punktów może sprzedać 150 zestawów w ciągu dnia. Mimo tego, chętnych nie brakuje, a z marketingowego punktu widzenia był to "strzał w dziesiątkę". Wystarczy wybrać się do najbliższego McDonalda w naszej okolicy, by zobaczyć tłumnie zamawiających nowy zestaw sygnowany pseudonimem Maty.

Czysto obiektywnie, zestaw nie zaskakuje oryginalnością, a o walorach smakowych lepiej nie dyskutować, wszak każdy ma inne kubki smakowe i inne preferencje. Niemniej, jak każdy może się domyślić, w akcji tej mniej ważna jest zawartość i jakość produktu, a bardziej kto firmuje go twarzą.

Słynny raper i jednocześnie niekoronowany król młodego pokolenia rapu, już od pierwszej piosenki pt. "Patointeligencja" rozkochał w sobie ludzi. Jego kontrowersyjne teksty, poruszające proste tematy społeczne mocno rezonują ze współczesną młodzieżą. Mata jest obecnie "na topie", więc nie sposób się dziwić, że słynny fast food wpadł na pomysł, by wejść z nim we współpracę. To nie jest pierwsza akcja promocyjna znanego rapera z siecią restauracji. Mniej więcej rok temu Travis Scott, znany amerykański muzyk stworzył specjalne menu dla restauracji.

Czytaj też: Tata Maty w Gdańsku

  • Zestaw Maty w Mc Donald's
  • Zestaw Maty w Mc Donald's
  • Zestaw Maty w Mc Donald's
  • Zestaw Maty w Mc Donald's
  • Zestaw Maty w Mc Donald's
  • Zestaw Maty w Mc Donald's
Młody Mata bije rekordy popularności głównie wśród młodego pokolenia i to właśnie w większości ta grupa od poniedziałku okupuje restauracje spod znaku "złotych łuków". Tuż po zakończeniu lekcji idą na "degustację" popularnego zestawu.

- Myślę, że cheeseburger jest zwykły, tylko ma więcej mięsa, a napój osobiście mi nie smakuje. Ogólnie bardzo fajnie, że podjęta została taka współpraca. Widziałem w internecie informacje o tym zestawie, dlatego po lekcjach poszłyśmy spróbować. Dużo naszych znajomych już to testowało, ale ciężko uznać, czy zestaw jest na plus, czy na minus. Mata jest obecnie bardzo popularny i raczej jego postać przyćmiewa jedzenie - mówią Ania i Marta spotkane w restauracji znajdującej się w Forum Gdańsk.
- Szczerze mówiąc, spodziewałem się czegoś specjalnego, a tutaj zarówno restauracja, jak i sam Mata poszli po linii najmniejszego oporu. Nie mam problemu z tym, że jest to niezdrowe jedzenie, jestem świadomy tego, co jem i od czasu do czasu stołuję się w "Maku". Liczyłem jednak, że zestaw Maty będzie naprawdę czymś się wyróżniał - dodaje Marceli.

Kizo bije rekordy na platformach streamingowych



Mata i jego zestaw. Mata i jego zestaw.

Głośny hejt i oburzenie. Jest czym?



Nie trzeba było długo czekać na negatywne komentarze kierowane w stronę młodego rapera. Na temat aspektów odżywczych zestawu zwróciła uwagę m.in. Katarzyna Bosacka (dziennikarka zajmująca się tematyką odżywiania), niekryjąca swojej dezaprobaty do propagowania niezdrowego jedzenia wśród młodzieży.

- Łącznie zestaw promowany przez Matę zawiera aż 1119 kcal - to połowa dziennego zapotrzebowania energetycznego dla nastolatka. Każdy kto promuje niezdrowe jedzenie, musi brać część odpowiedzialności za otyłość wśród dzieci. Amen - napisała Katarzyna Bosacka w swoim poście na facebooku.
O swój komentarz pokusiła się również Paulina Młynarska.

- Do tej pory nie komentowałam inby o Macie, ani o Macie i Matczaku tacie. Co mnie obchodzi? Ale kiedy ktoś, kto ma realny wpływ na zachowania wielkich grup młodych ludzi, zachęca za kasę do jedzenia najbardziej szkodliwego żarcia jakie istnieje, to chyba trzeba coś powiedzieć. Co Ty Mata, czytać nie umiesz? Nie wiesz co śmieciowe żarcie robi z ludzkim zdrowiem? Nie wiesz co to jest otyłość, cukrzyca i zawał? To ma być ta twoja kontestacja? - napisała Paulina Młynarska.

Okiem dietetyka: jak jeść zdrowo na mieście?



Mata i jego zestaw. Mata i jego zestaw.
Ciekawa dyskusja rozgorzała także na profilu facebookowym Jacka Kotarbińskiego, trójmiejskiego eksperta z zakresu marketingu i strategii marki. Twierdzi on w komentarzu dla Wirtualnych Mediów, że mechanizm zapraszania znanych twarzy do udziału w projekcie marketingowym jest związany z rozpoznawalnością i pozycjonowaniem konkretnej osoby, jeżeli pojawiają się kontrowersje, to najczęściej ten mechanizm wpływa na zwiększenie zasięgów organicznych kampanii. Komentujący zwrócili jednak uwagę na to, że zasięgi to jedno, a wiarygodność przekazu to drugie.

- Buntownik na usługach jednego z największych koncernów, do tego o wątpliwej renomie, reklamujący zestaw, który przeraża ilością cukru, soli, tłuszczów trans? Mata wizerunkowo strzelił sobie w stopę. Ale nie z powodu hamburgera. Idąc na układ stracił cały swój buntowniczy sznyt i stał się, na chwilę zaledwie, pato-celebrytą. Ludzie myśleli, zwłaszcza nastolatki, że on chce walczyć z systemem, wykrzykiwał coś bardzo ważnego o sobie i swoich rówieśnikach. A on chciał wejść w niego i zagarnąć swój kawałek tortu. Czego by nie zaśpiewał, stracił właśnie wiarygodność. I nastolatki już się z niego śmieją. A te opisy jak ten zestaw jest niezdrowy np. Pani Kasi Bosackiej (którą skądinąd lubię i cenię) bardzo mnie rozbawił. Obecni licealiści zajadają się fast foodami, popijają je energetykami, palą e-papierosy, mają swobodny dostęp do narkotyków. Więc Mata reklamujący Maka to mały pikuś. "Buntownik" na miarę czasów. W sumie smutne to - puentuje jedna z komentujących.
Czytaj także: Dynia w różnych odsłonach. Co oferują trójmiejskie restauracje?

Pojawiają się jednak w tej dyskusji głosy zupełnie przeciwne. Niektórzy zwracają uwagę na to, że to media zrobiły z Maty buntownika i ochrzciły go głosem pokolenia, a oczekiwania wobec niego są mocno na wyrost.

- Masz się buntować (za nas) na naszych warunkach. Ty jesteś naszą własnością, do nas i od nas zależysz. My mamy oczekiwania, że będziesz wpływać na masy, pokolenie, więc nie wolno ci... - tak brzmi jeden z komentarzy. - Mata jak na razie zbuntował się głównie przeciw fałszywemu obrazowi "dzieci z dobrych domów", ale jeśli nadal ma być szczery, to nie powinien ukrywać, że każdy nastolatek chętnie przyjmie bańkę czy dwie od korporacji, bo najważniejsze, żeby sobie poradzić w życiu, czyli mieć hajs. Nigdy nikogo nie namawiał do zdrowego życia, czy do walki z korporacjami, więc o co chodzi? Na tym polega inność współczesnych nastolatków, że nie walczą z systemem o wszystkich, tylko o swoje prawo do walczenia o siebie. Akceptują innych, ale nie budują na tym jakiejś pokoleniowej solidarności, że niby wszyscy razem lepiej zostańmy na bruku, niż idźmy pracować w korpo. Doskonale zdają sobie sprawę, że każdy myśli przede wszystkim o sobie, a Mata nie jest ich idolem, tylko kolesiem, który ma fajne kawałki i udało mu się. Nikt nie zamierzał się na nim wzorować, więc on nie ponosi odpowiedzialności - każdy idzie jeść w Macu jak ma na to ochotę, sam z siebie i jego sprawa co tam kupi - dodaje do tego kolejny internauta.
Czytaj też: Powrót na scenę po skandalu. Godzinny koncert Belmondawg w B90

W internecie trwa obecnie burza. Ścierają się dwa obozy: osoby, które dostrzegają problem we wspieraniu reklamowym niezdrowego jedzenia i osoby, dla których nie ma w tym nic groźnego i nadzwyczajnego. Sytuacja się powtarza, kilka miesięcy temu podobne komentarze i bicie na alarm było w związku z produktami sygnowanymi przez słynnych influencerów z "Ekipy".

Nowa kampania reklamowa trwa i zapewne przyniesie solidne korzyści firmie. Tym bardziej, że Mata stworzył we współpracy z McDonald's limitowaną kolekcję ubrań, w której skład mają wchodzić dwa rodzaje bluz, kamizelka z kieszeniami, longsleeve i trzy wzory T-shirtów. Merch Maty i McDonald's będzie można wygrać w ramach konkursu, który ma wystartować jeszcze w październiku 2021 roku. I można spodziewać się, że temat nieustannie będzie rozgrzewać opinię publiczną, eksperci i celebryci będą komentować i wymieniać się opiniami, a młodzież i tak będzie gdzieś obok tego i nie będzie narzekać... no może jedynie na mleczny napój Matcha.

Miejsca

Opinie (386) ponad 50 zablokowanych

  • Jaki "rap" taka restauracja. Jaki idol taki "bunt". (1)

    • 30 1

    • dla maty i tego typu idoli. prawdziwy rap z apteki

      Ty z południowej dzielnicy bracie
      Masz nawet zagraniczne gacie
      O kura jakie one są fajne
      Gdy sobie wchodzisz w nich pod latarnie
      Leci samolot płacze panienka
      Taksówkasz bluzga
      Nie ma już Heńka
      Bo w telewizji znowu nadają kto
      Kogo dzisiaj zrobił znów wuja
      Ta sytuacja jest normalna
      Jak hamburgery u Mc Donalda
      Konie w stadninie wóda w gorzelni
      Kwiatki w doniczce w Rosji Rubelki
      Szybkie jedzenie jedzenie szybkie
      Piękne panienki w tali są gibkie
      W tali są gibkie
      Pizza i gyros
      Shower Marcepan
      Guma do żucia
      Hot dog Cheesburger
      Gofry i Paje to wszystko na hafty się zdaje

      • 0 0

  • E, tam gadata

    Ja grał kiedyś i robił ja Szacha i Mata

    • 6 0

  • kim jest ten Mata ?

    To jakiś autorytet obecnej gimbazy ?

    • 40 0

  • Dowód na masowe zidiocenie.

    • 28 0

  • Opinia wyróżniona

    Śmieszne są te komentarze o tym, że Mata stracił wiarygodność... Spójrzcie na młodzież, (22)

    to jest zupełnie inne pokolenie niż Wam się wydaje. Oni mają w d*pie czy Mata stracił wiarygodność, czy nie. Liczy się to że podpisał lukratywny kontrakt z wielka korporacją - dlatego wszędzie podają info, że Jordan reklamował Maca, i jakiś Travis Scott. Czyli jest w grupie tych na szczycie piramidy.
    To syndrom kopciuszka i nieważne, że książę jest trucicielem i ma za uszami sporo grzechów. Najważniejsze, że książę wybrał i teraz kaska poleje się strumieniem.
    Młodzież wychowuje się tak, że najważniejsze jest to co się nosi, jakim samochodem się jeździ i ile kto zarabia. Stąd popularność Fritza i Maty. Wiarygodność, czy uczciwość są na ostatnim miejscu. Smutne, że młodymi ludźmi można tak łatwo manipulować, a pamiętajmy, że oni niedługo będą mogli głosować.

    • 308 29

    • (1)

      Ja bym się nie martwił o wybory młodzieży w wyborach. Starsze pokolenia już pokazują od 15 lat, że nie potrzeba zestawu maty, internetu żeby ogłupić ludzi.

      • 52 12

      • ty jakis ograniczony jestes

        mac donald wszedl do kraju jakies 30 lat temu juz i normalni ludzie olewajacy maca i mate zyja dzisiaj i w rzyci maja co tu napisales.. i jakie wybory ludzi ci nie pasuja, bo tyle wiesz co fasfooda zjesz.

        posluchaj apteki piosenke fastfood.

        • 5 20

    • (2)

      To tylko główny ściek, ten najbardziej krzykliwy. Nie trać wiary - wiele jest normalnej i kumatej młodzieży.

      • 29 3

      • potwierdzam (1)

        Ostatnio dużo podróżowałem z młodzieżą i choć ich podejście do życia mnie czasem szokuje to jest cała masa bardzo kumatych osób i już świetnych fachowców w swoich dziedzinach. Jak byłem dzieckiem też patrzyłem na rodziców jak na dinozaury. Sam jestem rodzicem i mam zupełnie inne relacje z dziećmi, a one podejrzewam będą miały inne ze swoimi dziećmi

        • 1 0

        • Słowo kumatych klucz człowieku

          Kto ci pozwolił z dziećmi pracować tylko ten władca

          • 0 0

    • a taki rap slyszał? niech poslucha (2)

      ta cala mata i holota :P

      Bo w telewizji znowu nadają kto
      Kogo dzisiaj zrobił znów wuja
      Ta sytuacja jest normalna
      Jak hamburgery u Mc Donalda
      Konie w stadninie wóda w gorzelni
      Kwiatki w doniczce w Rosji Rubelki
      Szybkie jedzenie jedzenie szybkie
      Piękne panienki w tali są gibkie
      W tali są gibkie
      Pizza i gyros
      Shower Marcepan
      Guma do żucia
      Hot dog Cheesburger
      Gofry i Paje to wszystko na hafty się zdaje

      • 2 4

      • (1)

        Jeszcze trochę popracuj nad rytmem i rymem.

        • 0 1

        • ty tak powaznie?

          przeciez to juz nagrane lata temu :)

          • 0 0

    • (2)

      Ten Mata zawsze wygląda tak plastikowo czy go tylko ucharakteryzowali na potrzebe tej kampanii?

      • 15 2

      • (1)

        taka stylówa , a ty myslisz że morawiecki ma taką fryzurę , ubranie czy te machanie łapami przy każdej wypowiedzi to z własnej woli ? nieee , wytresowany jak policyjny owczarek niemiecki !!! inaczej by szczekał i ujadał jak Pawłowicz której niczego nie da się nauczyć

        • 13 5

        • jak sądarzach po opini widac że mamy 40% tępoty pisowej której wsztystko pasuje doputy kase za nic dostaje , albo poprostu nie rozumie

          • 0 0

    • (2)

      A Ci starsi to niby są odporni na manipulacje? Z tego co obserwuję to cały nasz gatunek jest na nią podatny niezależnie od wieku płci wykształcenia zamożności czy koloru skóry.

      • 11 3

      • powiem ci od siebie, ze jestem (1)

        swiadomie przezyte 40 lat.

        • 2 1

        • ty tak twierdzisz

          nie mówię, że nie
          ale u never know

          • 0 0

    • 2 (1)

      Tyle procent poparcia ma trzygwiazdkowa partia wśród młodzieży. Więc nie martw się o młode pokolenie tylko raczej o to starsze

      • 5 4

      • tyle, ze kazde pokolenie bedzie starsze

        ale poziom umyslowy zostanie.

        • 1 0

    • Starszym pokoleniem nie da sie sterować? (1)

      Gdyby tak łatwo nie było sterować starszym pokoleniem, to na miejsce dawno spalonych partii jak Pis, po, psl i SLD, weszliby młodzi I energiczni politycy. Tymczasem Ci co mieli już okazję rządzić I polegli na całej linii, wciąż mają znakomitą większość w sejmie. W Polsce od dawna jest pytanie podczas wyborów, co mi dasz w zamian za wygraną, a nie co dasz moim dzieciom. To jest problem, indywidualizm... Ale on tyczy się nie tylko młodzieży, ale też naszego pokolenia.

      • 1 1

      • jacy energiczni?

        energicznych sie odstrzeliwuje. patrz gen. papała

        • 0 0

    • Na szczycie piramidy, dobre. Pozdrawiam twoją wizję świata :)

      • 0 0

    • (1)

      "reklamował Maca"- w 2021 roku nadal są ludzie, którzy nie wiedzą, że C zmienia się w K.

      • 1 2

      • no i ?

        • 0 0

    • Hm/

      Niech zakaże tych słomek i nie opakowanie MC caffe tylko na kubku podpis twórcy i napis wymieszać bo mam 39 lat syn 12 kupiłem i cieszę się że pierwszy był łyk a nie chis burger bo bym pszy kasie ob.... Ał ludzie to ś.... Wo asłomka eko dobija syn potwierdził

      • 0 0

  • Zestaw Mata nie istnieje

    Mc Donald oficjalnie napisał na stronie że to oferta czysto teoretyczna. Oferta składa się tylko z reklamy brak jest produktów.

    • 8 0

  • Smutne :-( (1)

    I jak tu mieć dobre zdanie o ludzkości? Jakiś dziwoląg o wyglądzie androida promuje swoje zestawy smieciowego jedzenia i młodzież wali drzwiami i oknami. Upadek myślenia i instynktu samozachowawczego. Pewnie można by reklamować truciznę i też by to łykali.

    • 22 2

    • I znów na myśli "Idiokracja".

      • 2 0

  • moze niech w ECS otworza Mac donalda.

    tak go tata wychowal.
    Ostatnio tak chwalilscie te rodzinke i dulkiewicz sie z nimi promowala. To wiele mówi.

    • 12 2

  • (5)

    W Polsce zawiść widzę kiełkuje dalej. W USA jak Travis Scott zrobił kolaborację z MCkiem to wszyscy mu gratulowali, że potrafi spieniężyć swój sukcer, i że tak duża korporacja potrafi zatrudnić rapera do reklamy, jak Eminem na początku XXI wieku wchodził do Hollywood to wszyscy mu propsowali, że wynosi rap na salony. A w Polsce? Mata robi koolabo z makiem to wszyscy przypierdzielają się o: zdrową żywność, pluszową rewolucje itp.. Sam mam 30 lat i na początku nie rozumiałem twórczości Matczaka, ale naprawdę skończmy już z tą gloryfikacją biedy jak za Magika, że raper powinien wywodzić się z szarych bloków i nie powinien wchodzić w mainstream, jakieś dziwne niepisane zasady w Polsce obowiązują - prawdopodobnie dlatego bo Polacy są zawistni i nikt nie może wyjść przez szereg. Więcej zrozumienia dla młodszego pokolenia, bo z nas również się śmiano 15-20 lat temu, nie popełniajmy błędów naszych rodziców czy dziadków.

    • 7 28

    • Kolaborację? Co on, z nazistami się dogadał?

      • 3 4

    • (2)

      myślę, że gdyby Mata zareklamował coś innego niż niezdrową żywność czy niezdrowe napoje, to nie byłoby takiego szumu i takiej fali krytyki. Ale też bez tego szumu mało kto zapewne usłyszałby o tym, że Mata coś tam reklamuje, a dzięki współpracy z makiem o Macie nagle usłyszeli wszyscy, nie tylko nastolatkowie.

      • 4 0

      • (1)

        Tylko ten sam Mata śpiewa w swoich piosenkach o piciu alkoholu, paleniu zielska. Tego już ludzi nie oburza. Po drugie to nie mata jest od wychowywania dzieci tylko ich rodzice, którzy mają w głębokim poważaniu co robią ich dzieci.

        • 3 3

        • nie bardzo rozumiem co ma piernik do wiatraka? Mata reklamuje maka, bo dzięki temu jego muzyka i osoba dotrze do większej liczby osób, on to tylko po robi. No i dla tego tłuściutkiego hajsu, który od tego korpo wpłynie na jego konto.

          • 2 0

    • Porównywać mate do Eminema to jak porównywać Zenka do Frediego Mercurego...

      • 6 1

  • (5)

    Jak widze tych "raperów" te "ekipy", te "instadziunie", to naprawde mam ochote wrócić do wspaniałych lat '90...

    • 52 2

    • (4)

      Wspaniałe lata '90, pełne agresji, zorganizowanych grup przestępczych, przewałów władzy i biedy. Ktoś tu jest masochistą.

      • 5 19

      • A teraz to niby jest inaczej? Tylko grupy przestępcze są na innym poziomie ;)

        • 15 1

      • Zło i patologia jest zawsze. Kwestia jak mogą się rozswawolić. W latach 90 Państwo było dużo bardziej nieudolne, stąd mafię szalały. Co innego zwykły, szary człowiek. Miał ciężej ale żył normalniej.

        • 10 0

      • Masz złą optykę bo patrzysz przez pryzmat naszego podwórka, ale w normalnych krajach w latach 90'tych życie było znacznie ciekawsze niż dzisiaj. Ja uwielbiam lata 90'te za motoryzację, gdzie powstawało mnóstwo ciekawych i różnorodnych samochodów, były różne subkultury i ludzie mocniej różnili się od siebie niż dzisiaj. Dzisiaj z ludźmi jak z samochodami, jedno podobne do drugiego.

        • 10 1

      • Powinno się cofnąć do tyłu tak ze 150 lat i niech nastamie steampunk. Surduty i fejsbunio na parze.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Który film podczas 48. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni otrzymał Złote Lwy?

 

Najczęściej czytane