Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Makbet - spektakl gościnny (3 opinie)

musical
kasy:
58 301-13-28
wystawia:
Gdański Teatr Szekspirowski
czas trwania:
3 godz. 30 min. (1 przerwa)
w ramach wydarzenia:
22. Festiwal Szekspirowski
8.0 1 ocena 1 10
Teatr Muzyczny Capitol, Wrocław, Polska
Makbet

Spektakl Finałowy Konkursu o Złotego Yoricka.

Szkocja XI wieku - miejsce i czas, w którym życie ludzkie nie waży wiele. Mężczyzna wart jest tyle, ile jego czyny w bitwie, kobieta - jeśli rodzi zdrowych synów. Morderstwo to sposób na pozbycie się wroga, ale i metoda sukcesji tronu. W cenie jest bezwzględność i odwaga, litość i wątpliwości zrodzone z refleksji będą słabością. Dlatego pierwsza zbrodnia Makbeta czyni następne koniecznymi. Uruchomiony jedną decyzją mechanizm unicestwi przecież w końcu swojego architekta, odbierając mu wcześniej spokój. W świecie, który raz spłynął krwią, nikt nie zachowa czystych rąk. W swojej realizacji Makbeta Agata Duda-Gracz opowiada o pokuszeniu i winie, o zaczynie zła, który w sobie nosimy, o tym, jak tragicznie splata się w nas dziedzictwo antyku i chrześcijaństwa. Z niezwykłą precyzją analizuje związki między postaciami: szukając pokrewieństw, zależności i motywów sięga do źródeł historycznych i tworzy wieloznaczne, przejmujące tło dla głównych wątków dramatu.

Łukasz Drewniak, selekcjoner Konkursu o Złotego Yoricka:
"W odróżnieniu od swoich poprzednich realizacji szekspirowskich, "Troilusa i Kresydy" czy "Burzy", Agata Duda-Gracz tym razem nic nie dopisuje Szekspirowi, nie tworzy własnego dramatu na kanwie. We wrocławskim Makbecie raczej uzupełnia luki, dopowiada pominięte nastroje i biografie. Reżyserka każdej, nawet tylko wzmiankowanej u Szekspira postaci, wymyśliła dawne życie, koligacje rodzinne i zapomniane imiona. (...) Duda-Gracz w swoim widowisku szuka szekspirowskiego monumentalizmu, wpisuje go w swoje rozumienie teatru jako medium totalnego, działającego na wszystkie zmysły widza, przytłaczającego go obrazem i dźwiękiem, okrucieństwem w patrzeniu na człowieka i pragnieniem widzenia w tym okrucieństwie dzikiego piękna. To Szekspir niemal operowy, ale jednocześnie bliski tragedii greckiej, w której człowiek jest igraszką Bogów i Przeznaczenia. (...)"

Adaptacja, scenografia, kostiumy i reżyseria: Agata Duda-Gracz
Muzyka i kierownictwo muzyczne: Maja Kleszcz i Wojciech Krzak
Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk
Ruch sceniczny: Tomasz Wesołowski
Praca nad słowem: Michał Pabian
Przygotowanie wokalne: Magdalena Śniadecka, Ewa Głowacka-Fierek
Realizacja dźwięku: Krzysztof Borowicz
Asystentki reżysera: Katarzyna Dudzic-Grabińska, Natasza Sołtanowicz, Hanna Zbyryt
Asystentki scenografa: Aleksandra Grabowska, Sara Sulej, Kaja Wolak

Obsada:
Hekate: Emose Uhunmwangho, Wiedźma I: Helena Sujecka, Wiedźma II: Agnieszka Oryńska-Lesicka, Wiedźma III: Justyna Antoniak/Alicja Konarska (gościnnie), Lady Makbet: Magda Kumorek (gościnnie), Makbet: Cezary Studniak, Seyton: Maciej Maciejewski, Lulach: Łukasz Wójcik, Lady Lenox: Maja Lewicka, Lenox: Bartosz Picher, Menteth: Igor Kowalunas (gościnnie), Angus: Błażej Wójcik, Duncan: Zbigniew Ruciński (gościnnie)/Ildefons Stachowiak (gościnnie)/Tomasz Wysocki (gościnnie), Lady Malcolm: Elżbieta Kłosińska, Malcolm: Artur Caturian, Lady Donalbein: Bożena Bukowska, Donalbein: Tomasz Leszczyński, Lady Banquo: Ewa Szlempo, Banquo: Krzysztof Wrona (gościnnie), Fleance: Bruno Krywiak (gościnnie)
Lady Macduff: Justyna Szafran, Macduff: Wojciech Brzeziński (Teatr Ateneum w Warszawie), Syn Macduffa: Klaudia Waszak (gościnnie), Lady Rosse: Paulina Jeżewska (gościnnie), Rosse: Cezary Łukaszewicz(gościnnie)/Tomasz Wysocki(gościnnie)/Hubert Bronicki(gościnnie)
Syn Macdonwalda: Adrian Kąca i inni.

Muzyka na żywo:
Maja Kleszcz - śpiew, wiolonczela,
Marta Maślanka - cymbały,
Wojciech Krzak - lira anglosaska

W nagraniach udział wzięli: Maja Kleszcz, Marta Maślanka, Bart Pałyga, Wojciech Krzak
miks i mastering: Andrzej Izdebski

Recenzja Trojmiasto.pl

Festiwal Szekspirowski bez Złotego Yoricka. Podsumowanie Festiwal Szekspirowski bez Złotego Yoricka. Podsumowanie

Festiwal Szekspirowski bez Złotego Yoricka. Podsumowanie (17 opinii)

Festiwal Szekspirowski jest dla miłośników teatru jak ciasto, którego każdy kawałek ma smakować...

6 sierpnia 2018

Opinie (3)

  • Rewelacyjny spektakl (opinia sprzed 2 lat)

    Podobała mi się scenografia,kostiumy i ruch sceniczny -ludzie turlający się z pochylni i spadający w otchłań śmierci ,nicości. Rewelacyjny głos pani grającej czarnego anioła.To drugi (po Kumernis) spektakl tek reżyserki który widziałam i wyszłam zachwycona. O warunkach panujących na widowni(gorąco i koszmarnie duszno) nie będę wspominać bo to nie wina teatru. Ale momentami trudno było się skupić na sztuce

    • 1 0

  • Genialne (opinia sprzed 2 lat)

    Było ciepło, ale było warto. Po mistrzowskim spektaklu "Będzie pani zadowolona...", który zobaczyłem na tegorocznym R@porcie, postanowiłem wybrać się na "Makbeta" widząc to samo nazwisko reżyserki. I nie zawiodłem się. Był to teatr najwyższej próby. Agata Duda-Gracz jest dla mnie numerem jeden jeśli chodzi o polskich twórców teatru. Dziwię się ludziom, którzy za najlepszego uważają Klatę. Facet produkuje właśnie przedstawienie w Teatrze Wybrzeże. Ten zwyrodnialec w połączeniu z aktorkami, które niemal zawsze zasuwają nago po scenie nie może stworzyć niczego normalnego. Zapewne wszystkie Trojanki będą świecić gołymi d.pami w imię tzw. sztuki. Zobaczymy już za miesiąc...

    • 0 1

  • Super (opinia sprzed 2 lat)

    Ale kto wytrzyma w tym teatrze bez klimatyzacji.........wspolczuje aktorom w dniu jutrzejszym...no i widzom tez.. ale i tak pojde

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery