• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kulturalny Gdańsk bliżej ludzi

Łukasz Rudziński
22 lipca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Jeden z projektów realizowanych na prośbę Biura Gdańsk 2016. Jeden z projektów realizowanych na prośbę Biura Gdańsk 2016.

Od początku lipca trwa intensywna promocja gdańskiej kandydatury o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku. Niebawem ma nabrać jeszcze wyraźniejszych kształtów.



Pociąg reklamujący kandydaturę Gdańska na ESK będzie jeździł do końca roku. Pociąg reklamujący kandydaturę Gdańska na ESK będzie jeździł do końca roku.
Najważniejszą akcją reklamową i artystyczną będzie akcja billboardowa planowana na sierpień bieżącego roku. - Zaprosiliśmy kilkunastu artystów do stworzenia własnej wizji tego, czym jest "Wolność Kultury, Kultura Wolności". Opracowywali oni swoje prace w oparciu o podstawowy layout, ponieważ zależało nam na tym, aby uzyskać spójność tej kampanii- opisuje akcję Aleksandra Szymańska z Biura Gdańsk 2016.

Projektów jest w sumie kilkanaście i na pewno kilka z nich będzie można zobaczyć na billboardach, które przez cały sierpień będą reklamować kandydaturę Gdańska w Warszawie, Trójmieście i prawdopodobnie w Krakowie. Przygotowanych zostanie przynajmniej 100 plakatów, chociaż jeśli Gdańsk 2016 będzie reklamowany także w Krakowie, to ich liczba wzrośnie o kolejnych kilkadziesiąt.

Jak oceniasz akcję promocyją kandydatury Gdańska na ESK 2016?

Do realizacji 20-sekundowych reklamówek filmowych zaproszono Macieja Szupicę. Jego filmiki, na których widnieje hasło przewodnie kampanii promocyjnej Gdańska - "Wolność Kultury, Kultura Wolności", będą reklamować ideę ESK 2016 w Gdańska m.in. w Internecie.

Poza tym informacje o ESK dla Gdańska pojawiły się na latarniach wzdłuż alei Grunwaldzkiej, rozwieszono kilka banerów w przestrzeni miejskiej (dwa z nich wiszą nad ulicą Długą), wprowadzono również specjalne ulotki na tzw. bibułach na wydarzenia 4 czerwca. W bibliotekach można dostać książkowe zakładki z logotypem Gdańska 2016, rozdawane są znaczki na ubrania, popularyzujące ESK tekturowe wachlarze (wyprodukowano ich około 30 tys.), czy etui na dokumenty. W sierpniu planowana jest akcja rozdawania kierowcom naklejek z napisem "Popieram! Gdańsk 2016".

To nie wszystko. W składzie Szybkiej Kolei Miejskiej znajduje się kolejka reklamująca ideę ESK. - Wymalowaliśmy i okleiliśmy jeden pociąg kursujący po trasach SKM. Pociągiem w barwach naszego logotypu będzie można jeździć do końca roku - dodaje Aleksandra Szymańska. - Z kolei nad rozkładem jazdy na Dworcu Centralnym w Warszawie wisi ogromny baner kandydatury Gdańska.

Najbardziej niekonwencjonalnym sposobem promocji wydaje się jednak konkurs na tatuaż oparty na logotypie kandydatury Gdańska na Europejską Stolicę Kultury. - Popularność dla idei ESK musimy pozyskiwać w różnych środowiskach. Chcemy zaprezentować nasze logo w innej konwencji. Zwycięski projekt będziemy wykorzystywać do promocji np. koncertów hip-hopowych - mówi Sławomir Czarnecki, specjalista ds. public relations Biura Gdańsk 2016.

Tatuaż będzie wykorzystywany jako znak graficzny i jako bodypainting. Rozstrzygnięcie konkursu już 25 lipca, podczas pierwszego dnia festiwalu Gdańsk Tattoo Konwent. Drugiego dnia festiwalu zwycięski projekt będzie malowany na ciałach modelek.

W czasie wakacji aktywność organizatorów Biura Gdańsk 2016 znacznie wzrosła. W lipcu Biuro było obecne podczas festiwalu Wybrzeże Sztuki, Baltic Sail, Gdańsk Dźwiga Muzę, Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA, czy trwającego obecnie Festiwalu Sztuki Tutejszej TUTART. W sierpniu logotypy i gadżety Gdańska 2016 będą towarzyszyć Festiwalowi Szekspirowskiemu, uczestnikom Parkowania, Gdańskiego Festiwalu Tańca, Festiwalu Solidarności i Solidarity of Arts. Biuro Gdańsk 2016 zaznaczy również swoją obecność podczas Jarmarku św. Dominika.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (27)

  • Brawo Gdańsk!!!

    Kocham nasze miasto

    • 5 1

  • niezle

    • 0 0

  • yyyoopiii wydziargam sobie ESK na pośladku!

    • 0 1

  • a czy konkurs

    na pomnik J Brzechwy został juz rozpisany?

    • 0 0

  • Co to znaczy "w lipcu biuro było obecne"???

    • 1 1

  • niejasne (2)

    Na przykład festiwal Wybrzeże Sztuki to impreza zorganizowana przez Teatr Wybrzeże, sztuki teatralne, najtańsze bilety (balkony i galerie) w cenie 35 - 50 zł.

    "Biuro było obecne" w charakterze widzów? Czy rozdawali znaczki na ubrania i inne gadżety?

    Cały artykuł dotyczy akcji rozdawania zakładek, tekturowych wachlarzy i znaczków na ubrania z logotypem Gdańska jako stolicy kultury?

    • 2 0

    • (1)

      Dla mnie jest to jasne. Na Fecie mieli stoisko w Centrum Festiwalowym i rozdawali gadżety i informowali o ESK. Na Wybrzeżu Sztuki rozdawali wachlarze. Na innych pewnie też coś robili.

      • 2 0

      • Przed Galerią Bałtycką też regularnie rozdają ulotki o szkołach wyższych, reklamowe, a nawet gazetkę "Metro". Prawie każda firma ma swoje gadżety, tyle że nikt o tym nie pisze.

        • 0 2

  • nieeee

    tylko nie oblepione reklamami szyby w SKM :(
    zawsze mnie od tego boli głowa w autobusach i tramwajach, a teraz jeszcze SKM...

    • 1 1

  • (2)

    ale to nie jest zwykla firma, tylko ludzie przygotowujacy aplikacje naszego uczestnictwa w konkursie o tytul Europejskiej Stolicy Kultury. chyba nie mozna ich dzialan nie mozna porownywac z promocja prywatnych szkol wyzszych....

    • 1 0

    • czemu nie można porównywać? (1)

      • 1 0

      • można, wszystko można, to wolny kraj

        • 1 0

  • To na czym polega ich działanie? (4)

    Na reklamowaniu? Czego, Gdańska, jako miasta kultury? Gdańsk, jeśli będzie faktycznie miastem przyjaznym kulturze, sam się obroni. Grunt, by ta kultura tu była. I to nie pod postacią Kylie czy innych podstarzałych gwiazdek pop. Sopot otwiera się znów na Wagnera, ECS zaprasza Enio Moriccone, niech biuro wpiera takie akcje, niech zadba o spójną informację o wydarzeniach kulturalnych w mieście, niech promuje to, co już się dzieje (festiwal Szekspirowski choćby czy FETĘ). Wtedy znaczki nie będą potrzebne.

    • 7 1

    • I własnie to robi (2)

      Przytoczone przez Ciebie przykłady to element szerokiej promocji ESK.

      • 1 2

      • E tam (1)

        Doprawdy? Ja widzę, że promują swoje logo i samą ideę Gdańsk - stolica kultury. A gdzie w tym wszystkim promocja samej kultury?

        • 4 0

        • Zgadzam się z Mewą, ESK to osobna instytucja nikomu nie potrzebna.
          Urząd na kulture nie daje kasy. Wszystko podupada a ESK produkuje znaczki...

          • 4 0

    • Europejska Szopka Kulturalna 2016

      Mam wrażenie, że tu nie chodzi o kulturę lecz o jej promocję. Czyli klasyczny polski widok - papierek cacy a pod papierkiem już słabo. Mijają miesiące a my słyszymy o tym, że wymyślono kolejną wersję logo, że na murach coś się namaluje, że hiphopowcy, że tamto, że siamto ale ani słowa o Kulturze, ba..Sztuce. Lokalne instytucje są niestety niewydolne do stworzenia czegoś na miarę chociażby ogólnopolską. W Warszawie hasło Teatr Szekspirowski wywołuje uśmieszek na twarzy a do Filharmonii przypływają sławy, zgarniają "kwit" nie pozostawiając trwalszego efektu. Jeżeli to miasto nie wyjdzie z zaklętego pojęcia Kultury jako - przepraszam "Fetę, to miły festiwal - kukły na szczudłach z pochodnią w ręku to pozostaną nam tylko obsmarkane mury wypocinami średnich studentów asp a tytuł pójdzie np do Łodzi, która na to nieporównywalnie bardziej zasługuje. Wystarczy zajrzeć na ich stronę ESK.
      Wszystkich pozdrawiam

      • 0 1

  • Pomyślcie o wznowieniu i uruchomieniu nowych połączeń lotniczych...

    jak np. z europejską stolicą kultury Edynburgiem, gdzie co roku odbywa się

    europejski festiwal kultury (nie czekają na daty), nawet kryzys w tym nie

    przeszkadza.

    • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Noblista z Wrzeszcza, autor "Blaszanego bębenka", którego imię nosi galeria miejska to:

 

Najczęściej czytane