• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kulturalny Gdańsk bliżej ludzi

Łukasz Rudziński
22 lipca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Jeden z projektów realizowanych na prośbę Biura Gdańsk 2016. Jeden z projektów realizowanych na prośbę Biura Gdańsk 2016.

Od początku lipca trwa intensywna promocja gdańskiej kandydatury o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku. Niebawem ma nabrać jeszcze wyraźniejszych kształtów.



Pociąg reklamujący kandydaturę Gdańska na ESK będzie jeździł do końca roku. Pociąg reklamujący kandydaturę Gdańska na ESK będzie jeździł do końca roku.
Najważniejszą akcją reklamową i artystyczną będzie akcja billboardowa planowana na sierpień bieżącego roku. - Zaprosiliśmy kilkunastu artystów do stworzenia własnej wizji tego, czym jest "Wolność Kultury, Kultura Wolności". Opracowywali oni swoje prace w oparciu o podstawowy layout, ponieważ zależało nam na tym, aby uzyskać spójność tej kampanii- opisuje akcję Aleksandra Szymańska z Biura Gdańsk 2016.

Projektów jest w sumie kilkanaście i na pewno kilka z nich będzie można zobaczyć na billboardach, które przez cały sierpień będą reklamować kandydaturę Gdańska w Warszawie, Trójmieście i prawdopodobnie w Krakowie. Przygotowanych zostanie przynajmniej 100 plakatów, chociaż jeśli Gdańsk 2016 będzie reklamowany także w Krakowie, to ich liczba wzrośnie o kolejnych kilkadziesiąt.

Jak oceniasz akcję promocyją kandydatury Gdańska na ESK 2016?

Do realizacji 20-sekundowych reklamówek filmowych zaproszono Macieja Szupicę. Jego filmiki, na których widnieje hasło przewodnie kampanii promocyjnej Gdańska - "Wolność Kultury, Kultura Wolności", będą reklamować ideę ESK 2016 w Gdańska m.in. w Internecie.

Poza tym informacje o ESK dla Gdańska pojawiły się na latarniach wzdłuż alei Grunwaldzkiej, rozwieszono kilka banerów w przestrzeni miejskiej (dwa z nich wiszą nad ulicą Długą), wprowadzono również specjalne ulotki na tzw. bibułach na wydarzenia 4 czerwca. W bibliotekach można dostać książkowe zakładki z logotypem Gdańska 2016, rozdawane są znaczki na ubrania, popularyzujące ESK tekturowe wachlarze (wyprodukowano ich około 30 tys.), czy etui na dokumenty. W sierpniu planowana jest akcja rozdawania kierowcom naklejek z napisem "Popieram! Gdańsk 2016".

To nie wszystko. W składzie Szybkiej Kolei Miejskiej znajduje się kolejka reklamująca ideę ESK. - Wymalowaliśmy i okleiliśmy jeden pociąg kursujący po trasach SKM. Pociągiem w barwach naszego logotypu będzie można jeździć do końca roku - dodaje Aleksandra Szymańska. - Z kolei nad rozkładem jazdy na Dworcu Centralnym w Warszawie wisi ogromny baner kandydatury Gdańska.

Najbardziej niekonwencjonalnym sposobem promocji wydaje się jednak konkurs na tatuaż oparty na logotypie kandydatury Gdańska na Europejską Stolicę Kultury. - Popularność dla idei ESK musimy pozyskiwać w różnych środowiskach. Chcemy zaprezentować nasze logo w innej konwencji. Zwycięski projekt będziemy wykorzystywać do promocji np. koncertów hip-hopowych - mówi Sławomir Czarnecki, specjalista ds. public relations Biura Gdańsk 2016.

Tatuaż będzie wykorzystywany jako znak graficzny i jako bodypainting. Rozstrzygnięcie konkursu już 25 lipca, podczas pierwszego dnia festiwalu Gdańsk Tattoo Konwent. Drugiego dnia festiwalu zwycięski projekt będzie malowany na ciałach modelek.

W czasie wakacji aktywność organizatorów Biura Gdańsk 2016 znacznie wzrosła. W lipcu Biuro było obecne podczas festiwalu Wybrzeże Sztuki, Baltic Sail, Gdańsk Dźwiga Muzę, Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA, czy trwającego obecnie Festiwalu Sztuki Tutejszej TUTART. W sierpniu logotypy i gadżety Gdańska 2016 będą towarzyszyć Festiwalowi Szekspirowskiemu, uczestnikom Parkowania, Gdańskiego Festiwalu Tańca, Festiwalu Solidarności i Solidarity of Arts. Biuro Gdańsk 2016 zaznaczy również swoją obecność podczas Jarmarku św. Dominika.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (27)

  • jesli chodzi o "Fete"- kukly na szczudlach a zadziwiaja co roku... na sztuke szekspirowska na pewno sie wybiore. gdansk w niczym nie odstaje od innych miast. w warszawie teatry sa drogie, a to ze o premierach sztuk z prywatnych teatrow w warszawie ktore pojawiaja sie ostatnimi czasy jak grzyby po deszczu, jest glosno, to zasluga kronik towarzyskich vivy, gali i innych. bo tu wojewdzki, tu karolak sie pojawi i tak kasa sie kreci. co jest bardziej tandetne- warszawski tani splendor czy tekturowe ulotki wachlarzyki i znaczki?

    • 0 0

  • To na czym polega ich działanie? (4)

    Na reklamowaniu? Czego, Gdańska, jako miasta kultury? Gdańsk, jeśli będzie faktycznie miastem przyjaznym kulturze, sam się obroni. Grunt, by ta kultura tu była. I to nie pod postacią Kylie czy innych podstarzałych gwiazdek pop. Sopot otwiera się znów na Wagnera, ECS zaprasza Enio Moriccone, niech biuro wpiera takie akcje, niech zadba o spójną informację o wydarzeniach kulturalnych w mieście, niech promuje to, co już się dzieje (festiwal Szekspirowski choćby czy FETĘ). Wtedy znaczki nie będą potrzebne.

    • 7 1

    • Europejska Szopka Kulturalna 2016

      Mam wrażenie, że tu nie chodzi o kulturę lecz o jej promocję. Czyli klasyczny polski widok - papierek cacy a pod papierkiem już słabo. Mijają miesiące a my słyszymy o tym, że wymyślono kolejną wersję logo, że na murach coś się namaluje, że hiphopowcy, że tamto, że siamto ale ani słowa o Kulturze, ba..Sztuce. Lokalne instytucje są niestety niewydolne do stworzenia czegoś na miarę chociażby ogólnopolską. W Warszawie hasło Teatr Szekspirowski wywołuje uśmieszek na twarzy a do Filharmonii przypływają sławy, zgarniają "kwit" nie pozostawiając trwalszego efektu. Jeżeli to miasto nie wyjdzie z zaklętego pojęcia Kultury jako - przepraszam "Fetę, to miły festiwal - kukły na szczudłach z pochodnią w ręku to pozostaną nam tylko obsmarkane mury wypocinami średnich studentów asp a tytuł pójdzie np do Łodzi, która na to nieporównywalnie bardziej zasługuje. Wystarczy zajrzeć na ich stronę ESK.
      Wszystkich pozdrawiam

      • 0 1

    • I własnie to robi (2)

      Przytoczone przez Ciebie przykłady to element szerokiej promocji ESK.

      • 1 2

      • E tam (1)

        Doprawdy? Ja widzę, że promują swoje logo i samą ideę Gdańsk - stolica kultury. A gdzie w tym wszystkim promocja samej kultury?

        • 4 0

        • Zgadzam się z Mewą, ESK to osobna instytucja nikomu nie potrzebna.
          Urząd na kulture nie daje kasy. Wszystko podupada a ESK produkuje znaczki...

          • 4 0

  • Inicjatywa fajna, tylko:
    - pociąg jest zbyt ciemny - klejenie nie takie?
    - plakaty i banery reklamowe to nie wszystko - czekam na realne działania

    • 0 0

  • (2)

    ale to nie jest zwykla firma, tylko ludzie przygotowujacy aplikacje naszego uczestnictwa w konkursie o tytul Europejskiej Stolicy Kultury. chyba nie mozna ich dzialan nie mozna porownywac z promocja prywatnych szkol wyzszych....

    • 1 0

    • czemu nie można porównywać? (1)

      • 1 0

      • można, wszystko można, to wolny kraj

        • 1 0

  • No znowu wszystko z moich podatków:)
    Zbudowaliby by w końcu porządne drogi!

    • 1 2

  • a najważniejsze

    ile to wszystko nas kosztuje, nie stać nas na niewypalone promocje robione na siłe żeby tylko udowodnić że coś, ktoś robi. to jakaś parodia, wydawać pieniądze na promocję wydarzeń, które same się promują lepiej i tak jak to sobie wymyślili. Wkładane wszędzie banery ESK to bezmyślne dziełanie promocyjne. To samo logo na badziewiu i na dobrej sztuce powoduje, że średnie wrażenie o całości jest nijakie.

    • 2 1

  • moze by tak realizowac wlasne pomysly a nie brac kase

    za innych

    • 1 0

  • ja widziałem ich akcję na płocie w parku oliwskim!
    bardzo fajny pomysł
    zwracam się z prośbą o rozpianie konkursu na następną edycję!!!

    mam chetnych i sam przesłałbym zdjęcia do oceny

    mogę wygrac bez nagordy...hahahaa

    • 0 3

  • niestety

    wszystko wali tandetą ( te kartony i znaczki to badziewie makymalne robione chyba na kolanie, grafika słaba, potem niekonczące się zmiany barw. to zaczyna być śmieszne, takie publiczne szukanie ). Nie ma koncepcji a w konsekwencji fajnych pomysłów. Całe działanie to podszywanie się pod innych, sypnięcie kasy to tu to tam i czekanie na poklask , od czasu do czasu artykuł sponsorowany. słebe to i szkoda na to energii.

    • 4 0

  • Gdańsk Dźwiga Muzę,

    Gdańsk Dźwiga Muzę,-TOTALNA PORAZKA, GDANSK WOGOLE JEST MUZYCZNA PORAZKA, DZIEKUJE.

    • 5 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

W 2018 roku powołano Pomorską Nagrodę Literacką dla twórców związanych czynnie z Pomorzem oraz tych, którzy piszą o naszym regionie. Jaką nazwę nosi ta nagroda?

 

Najczęściej czytane