• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięciu kandydatów na dyrektora Opery Bałtyckiej

Łukasz Rudziński
12 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Dziewięciu kandydatów powalczy o stanowisko dyrektora Opery Bałtyckiej. Tego, kto zostanie dyrektorem Opery dowiemy się najprawdopodobniej w lutym. Dziewięciu kandydatów powalczy o stanowisko dyrektora Opery Bałtyckiej. Tego, kto zostanie dyrektorem Opery dowiemy się najprawdopodobniej w lutym.

Do konkursu na stanowisko dyrektora Opery Bałtyckiej zgłosiło się 12 kandydatów. 12 stycznia otwarto koperty z ich ofertami i sprawdzono je pod względem formalnym. Do przesłuchań, zaplanowanych na 1 lutego, komisja konkursu zakwalifikowała dziewięcioro kandydatów.



Kto według ciebie powienien zostać dyrektorem Opery Bałtyckiej?

- Po zapoznaniu się z aplikacjami kandydatów, ze zgłoszonych 12 ofert pozostało nam dziewięć. Trzy kandydatury nie spełniały wymagań formalnych. Pozostałą dziewiątkę kandydatów zaprosimy 1 lutego na indywidualne spotkania. Z wyborem nie musimy się spieszyć, bo kadencja dyrektora Weissa wygasa wraz z końcem sezonu artystycznego, 31 sierpnia - mówi Władysław Zawistowski, dyrektor departamentu kultury urzędu marszałkowskiego.
Na spotkania z komisją konkursową zaproszeni zostali (kolejność alfabetyczna):

Aleksander Gref - dyrygent, od 1999 roku jest dyrygentem w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Od 2001 roku jest dyrygentem i kierownikiem artystycznym Orkiestry Symfonicznej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Poznaniu, a od roku 2004 pełni również funkcję kierownika muzycznego i dyrygenta Orkiestry Kameralnej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W latach 2006-2009 pełnił funkcję kierownika orkiestry Teatru Wielkiego w Poznaniu, z kolei w latach 2008-2013 pracował na Akademii Muzycznej w Poznaniu, gdzie prowadził zajęcia na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki i na Wydziale Wokalnym.

Jakub Kontz - dyrygent. Ukończył dyrygenturę w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu oraz filozofię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od kilku sezonów związany z Operą Bałtycką w Gdańsku, gdzie pełni funkcję kierownika muzycznego i pracuje jako asystent dyrygenta. Współpracował z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Wrocławskiej, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Symfoniczną Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Capella Bydgostiensis, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Orchestra Sinfonica Internazionale Giovanile di Pescara (Włochy), Sofia Festival Orchestra (Bułgaria), Szeged Symphony Orchestra (Węgry).

Kazimierz Kowalski - polski śpiewak operowy (bas), związany z Teatrem Wielkim w Łodzi jako solista oraz wieloletni dyrektor naczelny i artystyczny. W latach 1994-1997 był tam dyrektorem naczelnym i artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi. Funkcję dyrektora artystycznego Teatru Wielkiego w Łodzi sprawował ponownie w latach 2005-2008. Występował m.in. w programach telewizyjnych "Dobry wieczór, tu Łódź" lub "Kazimierz Kowalski zaprasza". Od 2000 w I Programie Polskiego Radia prowadzi audycje, w których przedstawia sylwetki wybitnych polskich artystów, często już dzisiaj zapomnianych.

Warcisław Kunc - dyrygent, absolwent wydziału dyrygentury Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Absolwent podyplomowych studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim w zakresie prawa autorskiego, wydawniczego i prasowego. W 2008 r. uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej dyrygentura. W sezonie w 1989/90 był dyrygentem Opery Wrocławskiej. W latach 1990-1993 był dyrektorem naczelnym i artystycznym Toruńskiej Orkiestry Kameralnej. W latach 1992-2004 sprawował stanowisko dyrektora naczelnego i artystycznego Opery i Operetki w Szczecinie, był również ponownie dyrektorem naczelnym tej placówki w latach 2007-2011. Jako pedagog związany z bydgoską Akademią Muzyczną (lata 1993-1999 i 2003-2005) oraz poznańską Akademią Muzyczną, filią w Szczecinie (w 2012 r. został profesorem sztuk muzycznych w specjalności dyrygentura, zaś w 2013 r. objął tam stanowisko Kierownika Katedry Dyrygentury Symfonicznej i Operowej). W 2014 roku był dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi.

Wojciech Semerau-Siemianowski - dyrygent, pianista. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Warszawskim, studia muzyczne na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu i na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dyrygentury. W latach 2011-2012 Wojciech Semerau-Simianowski pełnił obowiązki dyrektora artystycznego Opery Szczecińskiej stając się najmłodszym szefem teatru operowego w Polsce.

Agnieszka Skotniczna - dyrektor Agencji Artystycznej Kameny w Krakowie, z doświadczeniem nabytym w Wyższej Szkole Zarządzania/POU, w Oxford Brookes University BA, w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Akademii Górniczo-Hutniczej, Akademii Pedagogicznej, Politechnice Krakowskiej i w Wyższej Szkole Biznesu w Nowym Sączu.

Zbigniew Staniszewski - dyrygent. Kształcił się w Gdyni (Technikum Hotelarskie) i Gdańsku (Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna (PWSM) w Gdańsku, w klasie klarnetu). Dyrygenturę studiował w Warszawie i Poznaniu. Był asystentem dyrygenta w bydgoskiej Operze Nova, później w Filharmonii i Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Był kierownikiem Toruńskiej Orkiestry Kameralnej w latach 1983-1984. W latach 1985-1989 był dyrygentem i kierownikiem muzycznym orkiestry Opery Nova. W latach 1990-1992 sprawował funkcję dyrektora artystycznego opery w Zadarze w Jugosławii. Następnie przez osiem lat (1992-2000) pracował na kontrakcie w Abu Dhabi w jednym ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, prowadząc około 26-osobową orkiestrę, złożoną z muzyków arabskich.

Marek Weiss - reżyser operowy. Od 2008 jest dyrektorem naczelnym i artystycznym Opery Bałtyckiej, gdzie stworzył Bałtycki Teatr Tańca, prowadzony przez Izadorę Weiss. Ukończył polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim (1974) i reżyserię w warszawskiej PWST (1980). W latach 1982-88 i 1992-95 był głównym reżyserem Teatru Wielkiego w Warszawie. Z kolei w latach 1989-1991 roku pełnił funkcję dyrektora artystycznego Teatru Północnego w Warszawie. Dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Poznaniu był przez sześć lat (1995-2001). Od 2004 do 2005 roku był zastępcą dyrektora artystycznego Opery Narodowej. W latach 2006-2014 był etatowym reżyserem Warszawskiej Opery Kameralnej.

Tadeusz Wojciechowski - wiolonczelista, kameralista i dyrygent. Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie, gdzie studiował grę na wiolonczeli i dyrygenturę. Był koncertmistrzem Polskiej Orkiestry Kameralnej. Był dyrygentem Teatru Wielkiego w Warszawie (1975-1982), zaś w 1983 r. został stałym dyrygentem duńskiej Opery Królewskiej (był nim do 1996 roku), z którą współpracuje do dziś. W 1994 został dyrektorem Orkiestry oraz Chóru Polskiego Radia w Krakowie i pełnił tę funkcję do rozwiązania zespołu. Następnie objął funkcję dyrektora Teatru Wielkiego w Warszawie i sprawował ją do 1996 roku. Od 1998 do 2004 był dyrektorem artystycznym Muzycznego Festiwalu w Łańcucie i Filharmonii Rzeszowskiej. W 2002 został szefem-dyrygentem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Pomorskiej. W latach 2005-2008 pełnił obowiązki dyrektora artystycznego Filharmonii Łódzkiej. Jest też pierwszym gościnnym dyrygentem Narodowej Opery Łotewskiej w Rydze, stale współpracuje z Teatrem Operowym w Monachium. Od września 2009 roku Tadeusz Wojciechowski był dyrektorem artystycznym Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus, a od listopada 2012 roku do sierpnia 2015 roku dyrektorem naczelnym tej orkiestry.

Miejsca

Opinie (287) 2 zablokowane

  • Co do Warcisława

    Warcisław to bardzo piękne imię i bardzo intrygujące.Może nie trzeba będzie wyjeżdżać na saksy za chlebem, po 12 osób w zespole, na urlopach bezpłatnych. Z pustego w prożne nikt nie naleje.Zarobki artystów opery baltyckiej nijak sie mają do zarobków artystów Opery z Warszawy.Każda nowa premiera kosztuje miliony,a widzowie myślą ,że są na to osobne dotacje? Nic bardziej mylnego.Jeżeli na kulturę wysoką przeznacza sie ułamek procenta budżetu to nie ma z czego zrobic więcej premier i nie należy stać na pozycji roszczeniowej ,że taaaki wielki budżet-bo tak nie jest.

    • 0 0

  • zmiana

    Zmienic wszystko można ,ale potrzebne są pieniądze. Mało wie ten pracownik opery, który napisał,że hydraulik i ślusarz ze związku dyktują program działania dyrekcji.Niech sie lepiej doinformuje i nie pisze bzdur. Ostatnia premiera BTT Fedra- utwierdza mnie w przekonaniu , ze to jest właściwy tor i trend tego zespołu. Co to komu pszeszkadza, że tańczą w budynku opery? To fajne miejsce na lepszą operę,tylko budynek trzeba rozbudować np.dokonać zabudowy patio opery,ktore choduje 5 drzew w środku i do niczego nie służy nikomu, trzeba od niego płacic podatki ,utrzymywać.Dało by to 350 miejsc widowiskowych,które dały by konkretne wpływy ,a remonty i tak trzeba robić bo budynek sie zestarzał ana nowy widoków nie ma..../.

    • 0 0

  • Nareszcie

    To już pomór żeby wśród kandydatów znalazły się tak słabe nazwiska.
    Miasto PO więc i dziadek Kazimierz się pcha do koryta a reszta to dyrygenci bez znaczenia i osiqgniec.Jedynym pozytywnem niech będzie że duża Danka zwinie interes jak Grzesinski wyleci.
    Życzę Pani Warcisławowi GRUNTOWNYCH porządków.

    • 2 0

  • Wprowadzenie w błąd chóru!!! (15)

    Szanowna Orkiestro

    Jak przeprowadzacie głosowanie, to najpierw poinformujcie dokładnie o co chodzi, a nie w biegu rozdajecie karteczki!!! Głosowanie miało dotyczyć dalszej współpracy z panem dyrektorem Kozłowskim. Dzisiaj dowiaduję się, że Wy, kierując się wynikiem głosowania, chcecie pisać listy do władz w celu nadania mu większej władzy!!! W takim razie mój głos jest nieważny. Straszna manipulacja.

    • 30 1

    • (14)

      Drogi kolego lub koleżanko.Należy najpierw przeczytać ze zrozumieniem treść pytania....zostało ono jasno sformułowane.Współczuję.....edukacja wczesnoszkolna się kłania.

      • 0 20

      • to proszę wyjaśnić, skąd teraz te dziwne interpretacje? (11)

        walka między związkami się zaczyna? przestańcie politykować, zacznijcie grać...

        • 21 4

        • (10)

          to nie związki politykują tylko pare osib z orkiestry bo zaleźy im na ukladzie z dyr Kozłoskim aby swoje podłe cele osiągnąć

          • 20 3

          • (3)

            A p.Kozlowski daje sie wciagac w uklady???? Tak dobry, szanujacy sie muzyk powinien sie z dala trzymac od wszelkich ukladow. Bo dobrze na tym nie wyjdzie.

            • 25 0

            • (2)

              A moze dawał się wciągać swiadomie aby pozbyć się Dyr.Weissa z czasem

              • 7 0

              • (1)

                no i z P.koncertmistrz skrzypiec spiskują

                • 8 0

              • tez za tym stoi co się teraz dzieje

                • 5 0

          • (5)

            wazelina i tyle a potem nogę mu podstawią jak nie będzie po ich myśli a dyr. Weiss wyciągnie z tego kiedys wniosi

            • 18 0

            • (4)

              i zrobi z nimi kiedyś porządek

              • 13 0

              • (3)

                rada ork .całe zamieszanie robi z dyr.Weissem i te listy do Urzędu Marszałkowskuego itp

                • 10 0

              • (2)

                rada to tylko organ wykonawczy, mózg od wieków jest tylko jeden....

                • 11 3

              • Rada orkiestry musi ponosić odpowiedzialnośc za to co pisze i za pisma ktòre wysyła .Te pisma w sprawie odwołania Pana Dyr Weissa do Urzędu Marszałkowskiego to skandal i kpina .Mam nadzieję ze Dyr.wyciągnie wnioski z ich postępowania

                • 8 1

              • a co rada swego mózgu nie ma?ha ha popychadła

                • 14 2

      • (1)

        To na co w końcu my głosowaliśmy? Żeby Kozłowski został oficjalnie dyrektorem artystycznym, a nie jak do tej pory kierownikiem muzycznym? Ja głosowałem, żeby z nami dalej współpracował.

        • 4 0

        • tylko dyrygował nic poza tym

          • 12 0

  • ostatnie przedstawienie w Operze Baltyckiej bedzie 28 lutego Cosi fan tutte Mozarta (18)

    to juz jest koniec opery w Gdansku, kasa biletowa w Operze Baltyckiej przestala sprzedawac bilety na marzec, kwiecien i maj

    • 15 7

    • (4)

      tak dzwonilam do kasy nie sprzedaja biletow na marzec, kwiecien, maj

      • 6 0

      • dlaczego dyrekcja nie informuje o braku biletow na marzec ??? (1)

        • 3 0

        • no wlasnie

          • 2 0

      • ja tez

        • 2 0

      • gratulacje dla detektywa

        • 9 4

    • kto jest za to odpowiedzialny ??? !!! (8)

      • 1 0

      • odpowiedzialni za zniszczenie Opery Baltyckiej powinni odejsc

        • 2 1

      • Zawistowski Weiss i jego zona (6)

        • 3 3

        • to jest skandaliczne ze w operze orkiestra gra tylko kilka przedstawien miesiecznie (5)

          a muzycy maja pelne etaty

          • 1 1

          • to jest teatr absurdu (3)

            • 3 2

            • opera kona w Gdansku (2)

              • 3 4

              • juz skonala (1)

                • 2 4

              • +

                • 1 2

          • bo to nie jest opera a Baltycki Teatr Tanca ktory tanczy do muzyki z glosnikow

            • 2 1

    • ostatnia godzina wybila

      • 1 3

    • Co wy sie martwicie

      Zawsze mozna wywiezc Weisa na taczce... Protestowac jeszcze mozna

      • 2 11

    • ludzie, jak czegoś nie wiecie, to od razu tworzycie teorie spiskowe, w które potem wszyscy wierzą, choć mam nadzieję, że nie wszyscy....I tak funkcjonuje nasze społeczeństwo....Nie sprzedają biletów, to na pewno sprzedali operę i będzie tutaj biedronka, tylko taka bardziej umuzykalniona, coby ducha miejsca zachować

      • 16 8

    • Zmień dilera człowieku

      • 10 4

  • Zmiana !!!!!!

    za sytuację w jakiej znalazła się Opera Bałtycka, ponoszą reprezentanci
    związków zawodowych tej instytucji.
    To oni godzili się na działania które podejmował dyr.Weiss.
    Dlaczego się godzili? odpowiedż jest prosta: zarabiają więcej niż inni pracownicy.
    Ludzie którzy powinni dbać o dobro instytucji i jej pracowników, okazali się
    sprzedajni, krótkowzroczni i tępi.
    Znane są przypadki że ludzie ci, posiadają dwa lub trzy etaty w naszym teatrze ,
    natomiast kończący Akademię Muzyczną, nie mogą znależdż pracy.
    Czas najwyższy aby żegnając się z panem Weissem, zmienić naszą reprezentację w związkach zawodowych i wybrać nową na miarę naszej
    instytucji i jej pracowników.
    Jeżeli tego nie zrobimy , sytuacja po zmianie dyrekcji powtórzy się i nadal
    będzie działał układ dyrekcja - związki zawodowe.
    Zastanawiam się jak to jest możliwe, że my ludzie wykształceni , pozwalamy
    aby decyzję za nas podejmowali, w jednym związku ślusarz a w drugim hydraulik.
    To ostatnie zdanie to nie był żart !

    • 3 15

  • Ludzie obudźcie sie !!!Popieram opinie cyt.

    Brawo orkiestra ! (8)
    jesteście państwo jedyną siłą w tej instytucji która może odmienić jej los.
    Pokazaliście swoją siłę gdy pozbyliście się tego stukniętego dyrygenta .
    Jestem starym człowiekiem skończyłem 80 lat i pamiętam czasy dyrektorów:
    Latoszewskiego, Katlewicza i Chwedczuka.
    Za ich dyrekcji, Premiera w Operze Bałtyckiej była świętem w tym Teatrze, ale również w całym trójmieście, o tym się mówiło, komentowało i po prostu tym żyło.
    Każdy chciał zdobyć bilet na przedstawienie a nie było to sprawą łatwą.
    Gdy dzisiaj czytam komentarze na temat działalności pana Weissa ,zastanawiam się, jak to jest możliwe że on jest jeszcze dyrektorem.
    W cywilizowanym świecie nikt by już o człowieku nie pamiętał, a tu on ma się dobrze i odgraża się, że nadal będzie dyrektorem.
    Mówi się o jego działalności że to jest dno, ja powiem więcej, on przebił dno i rodzi się pytanie, co on jeszcze może zrobić? nie starcza mi wyobrażni.
    Życzę Państwu powodzenia w tej słusznej walce, i mam nadzieję ze odniesiecie zwycięstwo i będziemy się mogli cieszyć sztuką operową i operetkową na najwyższym poziomie.
    pozdrawiam !

    • 5 15

  • (7)

    Panu Weissowi przybylo glosow??? A kto tak zaszalal? Hydraulik w kafejkach internetowych?

    • 13 20

    • (6)

      Poprostu my chcemy Weissa ponownie

      • 11 13

      • jestescie bezczelni, pomyslcie o publicznosci, caly etat za kilka przedstawien ? (5)

        to sie zemsci na muzykach w orkiestrze, nie mozecie oczekiwac, ze bedziecie grac kilka przedstawien kazdego miesiaca tak jak teraz za dyrekcji Weissa

        • 5 12

        • (3)

          A co publiczność to obchodzi? Pogięło Cię? Przychodzą w najlepszym wypadku raz w miesiącu i obchodzi ich tylko czy bedzie udany spektakl, a nie czy masz cały, czy pół etatu. Przyjdzie nowy dyrektor, będziesz grał dwa razy więcej przedstawień, ale za tę samą kasę. Zwiększy normę i tyle. Tego chcesz?

          • 18 4

          • Tak! Chcę występować, a nie pierdzieć w stołek.

            • 6 0

          • jak najwiecej przedstawien dla publicznosci a nie kasa za darmo dla muzykow (1)

            • 0 0

            • najlepiej muzycy za darmo dla publiczności

              • 2 1

        • uważasz, że piszą tu tylko ludzie z orkiestry?

          • 3 0

  • (4)

    Artykuł na czasie o budżetach:
    Opera 15,4 mln dotacji wojewódzkich; przychody 1,9 mln
    Teatr Muzyczny w Gdyni: 9,5 mln z dotacji wojewódzkich; przychody 9,5 mln (w tym 8,5 mln z biletów)

    Nie dziwi to weissochwalców?

    A bilety na BBT wciąż nie sprzedane!!!

    Jeden weekend z Jeziorem łabędzim i masz Pan Panie Dyrektorze 0,1 mln z biletów! Jak Twoi tancerze Nie potrafią, to zapros Pan Szkołę Baletową i masz Pan kasę.

    Ale po co walczyc o przychody? ktoś z tego rozlicza?

    • 11 6

    • (2)

      Teatr muzyczny ma 2,5 raza większą widownię, dwa razy droższe bilety. Ma dużo większe możliwość bycia instytucją samowystarczalną. Nie wiem jaka jest różnica w ilości pracowników. I inny rodzaj rozrywki. Wiadomo, że więcej chętnych pójdzie na Shreka niż na Wesele Figara. Gdyby w operze zamiast BTT wstawić kabaret PARANIENORAMALNI, ANI MRU MRU, albo jakiś inny, to bilety by się sprzedawały jak ciepłe bułeczki. Ale przy tej ilości miejsc i tak przychód byłby mizerny. Nie porównujmy dotacji do Teatru Muzycznego, tylko do innych oper w Polsce.

      • 9 5

      • (1)

        Oczywiście, że do innych oper. Porównujemy również repertuar, scenografie, liczbę przedstawień, liczbę pracowników innych teatrów operowych, otwartość dyrekcji i umiejętność współpracy z innymi instytucjami (także tymi od finansów)

        Jestem melomanem, ale przy takich działaniach dyrekcji powoli skłaniam się do tezy, że opera jest Trójmiastu zbędna.
        Zaznaczam: PRZY TAKICH DZIAŁANIACH DYREKCJI! To 18 mln wyrzucone w błoto.
        Nie usprawiedliwią braku umiejętności zarządzania, pierwsza gdańska prapremiera opery (wątpliwej sławy), wydumane miejsce wśród 9 najlepszych oper Europy (ależ to żenująca próba dowartościowania się) i opłacone recenzje (GW i LC).

        A co do dotacji, to MKiDN wspomaga Bydgoszcz, Białystok, Wrocław, a Gdańsk nie. Ktoś nie zadziałał? Nie umie? Nie potrafi przekonać? A może spisek?

        Słabo z tym zarządzaniem instytucją o 18 mln budżecie.

        Pan dyrektor może jest i wyróżniającym się reżyserem, świetnym mówcą i PRowcem, ale dyrektorem i menadżerem jest beznadziejnym.

        Nowy dyrektor mógłby Weissa zatrudnić, opera nie straciłaby reżysera, a zniknęłyby kumoterskie wspieranie BTT i tańca trzeciego gatunku.

        Ot tyle.

        PS. Ciekawe porównanie Wesela Figara i Shreka. A co będzie jak porównamy chętnych do oglądania Dziadka do orzechów i Burzy, albo Jeziora łabędziego i Out.

        PS. Można pomóc operze być lepiej finansowalną, ale trzeba CHCIEĆ. Nie wystarczy wyciągać rękę do władz, trzeba działać i to nie przez sztuczną autoreklamę, wykorzystującą niską świadomość odbiorcy (także tego zasiadającego we władzach samorządowych)

        • 7 9

        • Dokladnie! Tyle na temat! Zgadzam sie z opinia

          • 1 5

    • Za tydzień 29.01 NAJLEPSZY SPEKTAKL na świecie i do kupienia jeszcze 150 biletów!!!

      Znajdźcie jeszcze jeden taki teatr w Polsce (a może i na świecie), gdzie na tydzień przed przedstawieniem jest jeszcze 40% wolnych miejsc!?

      Żenada!

      • 8 1

  • byc albo nie byc teatru OPERY w Gdansku (30)

    Dyrektor Weis zlikwidowal klasyczny balet i utworzyl dla swojej zony Baltycki Teatr Tanca ktory tanczy do muzyki z glosnikow. Muzycy Orkiestry Opery Baltyckiej sa zatrudnieni przez Opere Baltycka na pelnych etatach ale graja tylko kilka przedstawien oper kazdego miesiaca. Utrzymanie na pelnych etatach 60 muzykow to jest ogromna suma pieniedzy, a muzycy graja tylko kilka przedstawien oper kazdego miesiaca. Ogromne marnotrawstwo publicznych pieniedzy. To juz nie jest teatr OPERY. Ta skandaliczna sytuacja wymaga uzdrowienia dla dobra publicznosci ktora utrzymuje ten teatr. Dyrektor Weis w ciagu 8 lat doprowadzil do upadku teatru OPERY w Gdansku.

    • 56 10

    • (4)

      jestesmy w kraju w ktorym jest wiele teatrow operowych: w Bydgoszczy, Szczecinie, Poznaniu, Wroclawiu, Bytomie,Krakowie, Lodzi i Warszawie; jedynie Opera Baltycka w Gdansku nie zasluguje na miano teatru operowego bo Baltycki Teatr Tanca to nie balet klasyczny, nawet nie potrzebuje orkiestry bo tanczy do muzyki z glosnika, a te kilka przedstawien operowych to jest za malo na teatr operowy; dlaczego tam mozna a w Gdansku nie mozna ?

      • 17 4

      • Baltycka Opera dla publicznosci a nie dla weiss + weiss

        • 3 1

      • odpowiedzialni za zniszczenie Opery Baltyckiej powinni odejsc

        • 1 0

      • przywrocmy tradycyjna opere w Gdansku

        • 10 4

      • tak jest na calym swiecie

        • 1 5

    • to jest niewiarygodne ze Opera Baltycka stacza sie w przepasc od osmiu lat (10)

      i artysci nie protestuja

      • 5 4

      • (2)

        bo artysci są zadowoleni z dyrektorowania Pana Weissa hm oczywiscie flustraci zawsze się znajdą

        • 7 6

        • lenie nie chce sie wam pracowac a przy Weissie majac pelne etaty gracie tak malo (1)

          • 3 2

          • chcemy Opere Baltycka dla publicznosci

            • 2 0

      • bo artystom sie nie chce pracowac,u Weissa graja tylko kilka razy w miesiacu

        • 3 0

      • (4)

        bo artysci są zadowoleni z dyrektorowania Pana Weissa hm oczywiscie flustraci zawsze się znajdą

        • 6 5

        • bo maja pelne etaty a graja tylko kilka przedstawien kazdego miesiaca, kasa leci

          • 3 1

        • (2)

          I dlatego napisali list ze maja go gość?
          Tam sie podpisało 95% artystów pracujących w OB

          • 6 4

          • (1)

            95% orkiestry, nie pracownikow

            • 5 3

            • Napisałem artystów

              • 2 3

      • Właśnie zaprotestowali...

        • 8 4

    • przywrocmy opere dla publicznosci Pomorza (4)

      • 8 2

      • (3)

        opera dla publicznosci nie dla weiss+weiss

        • 5 2

        • a co na to dyrektor wydzialu kultury Wojewodztwa Pomorskiego ZAWISTOWSKI ? (2)

          • 0 0

          • (1)

            Dla Zawistowskiego najważniejsze, że zrobiono operę Olimpia z Gdańska.

            • 2 0

            • to jest teatr Zawistowskiego i Weissa i jego zony, publicznosc moze pojechac do Bydgoszczy do opery

              • 1 0

    • m (2)

      co za głupoty tu wypisujesz .Wlasnie jest na odwròt

      • 0 5

      • (1)

        Co jest na odwrót?
        Najmniejszy budynek w Polsce (450 miejsc) i nie można go publicznością zapełnić!
        Zajrzyj na strony opery i kup bilet. W tej chwili tylko na Straszny Dwor nie dostaniesz. Pozostałe spektakle dostępne w 50%.
        A inne opery w kraju. Spróbuj kupić biker na luty dla 4 osobowej rodziny. Nie ma szans!
        To jest właśnie upadek opery!!!!

        • 10 1

        • to ze mały teatr to pretensje trzeba miec do wladz Gdanska a ja pisalem o poziomie spektakli ktore teraz są bo są grane na dosc dobrym a kiedys to masakra byla te 9 lat temu i tu widzę duzy progres

          • 5 5

    • jedyna opera na swiecie gdzie serwuje sie publicznosci muzyke z glosnikow (5)

      • 13 4

      • (3)

        dyrektor wydzialu kultury wojewodztwa pomorskiego literat Zawistowski i literat Weiss serwuja publicznosci tragikomedie

        • 12 4

        • Zawistowski juz nie powinien decydowac o przyszlosci opery w Gdansku

          • 10 2

        • to jest korupcja

          • 5 3

        • zamiast opery

          • 10 3

      • ciemny lud i tak to kupi

        • 6 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Skąd nazwa statku Sołdek?

 

Najczęściej czytane