- 1 Co robić w długi weekend w mieście? (39 opinii)
- 2 Maj miesiącem festiwali (7 opinii)
- 3 Orzechowski: Szukam dziur w rzeczywistości (15 opinii)
- 4 Tysiące osób odwiedziło Twierdzę Wisłoujście (70 opinii)
- 5 Wystawa trójmiejskiej malarki w Wenecji (69 opinii)
- 6 Komiksy, polityka i SF. Lektury na wiosnę (19 opinii)
Powstaje plan naprawczy dla Mevo
Nextbike Polska przygotowuje plan naprawczy dla systemu Mevo. Jednocześnie zamawiający system, czyli Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot deklaruje, że nie chce wypowiadać umowy z operatorem. Kwota kar nałożonych na spółkę NB Tricity jednak ciągle rośnie i przekroczyła już 4,5 mln zł. 10 maja ma pojawić się kolejnych 100 rowerów.
- Wiemy, że Nextbike taki plan przygotowuje i że w najbliższym czasie zostanie zorganizowane spotkanie z przedstawicielami zarządu OMGGS i Nextbike Polska. Cieszymy się, że nowy prezes Nextbike Polska jest zdeterminowany do tego, żeby w pierwszej kolejności zająć się właśnie Mevo. Wierzymy, że w maju i czerwcu będzie widać już dobre rezultaty - mówi Michał Glaser, dyrektor biura OMGGS.
Radykalne pomysły, jak rozwiązać problem z Mevo
Od pewnego czasu pojawiają się pytania, czy spółka NB Tricity, której kapitał zakładowy wynosi 5 tys. zł, jest w stanie skutecznie realizować projekt wart ponad 36 mln zł.
- NB Tricity miało nam przedstawić możliwości finansowe i zrobiło to jednocześnie udowadniając powiązanie z Nextbike Polska, a także przedstawiając kontrakty i umowy oraz gwarancje bankowe w razie jakichkolwiek niepowodzeń. Mamy najwyższy stopień zabezpieczenia bankowego, które przewiduje polskie prawo. Zapewniam, że wszystko zostało dokładnie sprawdzone - przekonuje Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownik ds. projektów metropolitalnych w OMGGS.
100 nowych rowerów od 10 maja
W pierwszym etapie systemu Mevo wykonawca miał dostarczyć 30 proc. floty, czyli 1224 szt. rowerów, cały system IT i aplikację na smartfony. Drugi etap przewiduje dostarczenie pozostałych 2856 rowerów.
- Operator zgłosił nam gotowość do odbioru kolejnych 100 rowerów. 50 sztuk ma zasilić pierwszy etap jako zapas, z kolei drugie 50 otworzy drugi etap, który zostanie zatwierdzony dopiero po dostarczeniu wszystkich umownych 4080 sztuk - informuje Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu. - W pierwszej kolejności będziemy chcieli zasilić mniejsze gminy, w których tych rowerów jest po kilka sztuk. Podkreślam, że o odbiorze drugiego etapu będziemy mówić tylko wtedy, kiedy w miastach będzie 4080 rowerów, które jeżdżą, są wypożyczane i nie sprawiają problemów
"Nie chcemy wypowiadać umowy"
Przedstawiciele OMGGS nie zamierzają wypowiedzieć umowy z Nextbike Polska, tylko zrobić wszystko, by system działał poprawnie, chociaż w dużej mierze leży to po stronie operatora systemu. Obszar wciąż jednak nalicza kary, które już teraz wynoszą ponad 4,5 mln zł, w tym:
- za opóźnienie pierwszego etapu - 900 tys. zł
- za opóźnienie drugiego etapu - 600 tys. zł
- dostępność 90-95 proc. - 5 tys. zł x 1 dzień
- dostępność 50-90 proc. - 10 tys. zł x 7 dni
- dostępność poniżej 50 proc. - 100 tys. zł x 20 dni
- wyłączenie modułu płatności - 100 tys. zł x 7 dni
- nieodpowiednia relokacja - 51,7 tys. zł
- niedziałające oprogramowanie - 10 tys. zł x 20 dni
- nienależyte wykonanie umowy "606" - 39 zł x 20 dni
- nieprzesłanie w terminie raportów finansowych - 500 zł x 10 dni
Razem to 4 mln 543 tys. zł.
Warto wspomnieć, że dni wyłączonych z płatności było więcej (w sumie 18 dni), ale w systemie było mniej niż 50 proc. bazowej liczby rowerów - z tego powodu naliczono karę jedynie za niepełną dostępność rowerów. Są to maksymalne kary przewidziane w umowie.
Jednak nie jest powiedziane, że taka kwota trafi do zamawiającego, bo operator może w sądzie próbować udowodnić, że kary są błędnie naliczone.
- Nie chcemy wypowiadać umowy, bo wdrażamy jej drugi etap. To po prostu nie ma sensu. Myślę, że mieszkańcy nie chcieliby powtarzać całej procedury od początku. Widzimy, że w ostatnich dniach system się poprawia i sądzę, że to będzie ciągły trend. Z tego co wiemy, operator startuje także do przetargów w Sztokholmie czy Turku i nie zależy mu na złej opinii - kończy Michał Glaser.
Miejsca
Opinie (454) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-10 18:39
Naprawa
Stara prawda głosi jak bu..el źle idzie to łóżka (rowery) się nie naprawia tylko panienki wymienia !!
- 3 0
-
2019-05-10 19:39
Widzieliście zdjęcie tytulowe ?
Przecież to dzieciaki które dorwaly się do wysokich stanowisk nosząc teczkę za Sp.Prezydentem Adamowiczem i "zrobily" nam rower meteopolitalny. Teraz nie wiedzą co.co zrobić bo niby skąd - nie mając żadnych doświadczeń. Wiec wybierają wariant przelac kasę może NB jakoś przeżyje a w tym czasie trochę kasy zarobimy. Jak padną będą twierdzili ze zrobili co się da a ten zły wykonawca został ukarany.
- 9 1
-
2019-05-10 19:59
Rowerów docelowo będzie 4080 sztuk, a na terenie 14 gmin obejmujących Mevo mieszka około 1.140.000 mieszkańców. Z roweru skorzysta około 0,35% ludzi. Nawet jeśli odejmiemy ludzi starszych i małe dzieci, to nadal będzie śmieszna ilość. Nawet zwiększenie floty do maksimum (kiedykolwiek to nastąpi) nie rozwiąże problemu.
- 3 1
-
2019-05-10 20:23
Najlepsze były te nagrody dla włodaży (1)
W pośpiechu sobie przyznali dzień po starcie mevo. Nosz co za sk... wiala wladza. Polacy to jednak mają to we krwi.
- 13 0
-
2019-05-12 11:27
lol, no właśnie, odbieranie nagrody dzień po starcie projektu...
to trzeba mieć tupet.
- 1 0
-
2019-05-10 20:43
Może niech straż miejska ląduje baterie w końcu się do czegoś przyda. (1)
- 2 0
-
2019-05-10 20:58
coś mi mignęło że uratowali jakaś gumową kaczuszkę ze ścieku
- 1 0
-
2019-05-10 20:58
Kupię rowery Mevo
po cenie złomu. Zapewniam odbiór.
- 3 0
-
2019-05-10 21:03
Rowery
Już płyną statkiem kontenery pełne rowerów z Chin,niebawem statek zawinie do Gdyni i się polepszy,spoko
- 1 0
-
2019-05-10 22:17
kawka, tłuste oponki, soczki pomarańczowe
to operator Mevo stawiał? Co by ich potem aktywiści nie oskarżyli o próbę przekupstwa urzędników.
- 5 0
-
2019-05-10 22:20
Moim zdaniem poniewaz to trudne przedsiewziecie i skala ogromna wszystkie strony powinny zadeklarowac maximum wspolpracy. Zakladam ze wszystkim zalezy na rowerach i systemie. Wszedzie widze ludzi w kazdym wieku na tych rowerkach to strzal w 10.
- 1 2
-
2019-05-10 22:22
Spoleczny wydzwiek jest ogromny. To nie przetarg na dostarczenie wiat przystankowych a na zlozony system o duzej rozpietosci logistycznej.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.