- 1 Sztuczna inteligencja w sztuce - tak czy nie? (54 opinie)
- 2 Maj miesiącem festiwali (7 opinii)
- 3 Orzechowski: Szukam dziur w rzeczywistości (16 opinii)
- 4 Komiksy, polityka i SF. Lektury na wiosnę (20 opinii)
Apokalipsa czy nowy początek? Muzyka filmowa w Operze Leśnej
Już po raz piąty w ramach Sopot Film Festival odbędzie się Koncert Muzyki Filmowej. W tym roku hasło przewodnie koncertu brzmi: "Apokalipsa czy nowy początek". To pierwszy tego typu koncert w Polsce od czasu epidemicznego zamrożenia. 15 lipca na dużej scenie Opery Leśnej usłyszymy m.in. Paulinę Przybysz i Kev Foxa.
Do fanów muzyki filmowej dotarła dziś smutna wiadomość o śmierci mistrza tej sztuki, Ennio Morricone. Wielokrotnie nagradzany kompozytor znany był przede wszystkim jako autor muzyki do ponad 400 produkcji filmowych i telewizyjnych, m.in. do takich filmów jak: "Misja", "Nietykalni" czy "Dawno temu w Ameryce". Był też laureatem dwóch Oscarów.
Koncerty w Trójmieście
"Apokalipsa czy nowy początek" - koncert muzyki filmowej
Wyjątkowo w tym roku Koncert Muzyki Filmowej odbędzie się na dużej scenie Opery Leśnej , a nie jak dotąd - na Tarasach Parku Wodnego w Sopocie. Program łączy muzykę klasyczną i elektroniczne aranże, składa się z autorskiego doboru repertuaru, jak i premierowych wykonań aranżacji, przygotowanych specjalnie na festiwal. Tegoroczna tematyka koncertu jest efektem doświadczeń związanych z pandemią. Zamknięcie kraju od razu nasunęło autorom koncertu i dyrektorom sopockiego festiwalu filmowego, Annie Kądzieli-Grubman i Michałowi Grubman, pomysł, aby za pomocą utworów z poświęconych katastroficznej tematyce filmów science-fiction spróbować oswoić lęki i spojrzeć na trudne sytuacje z bezpiecznej odległości.
Imprezy filmowe w Trójmieście
Ścieżka z "Gry o tron" na koncercie muzyki filmowej (2018 rok):
- Scenariusze katastroficznych wydarzeń towarzyszą nam już od dawna, nie tylko w filmach science-fiction, kinie akcji, ale również w pięknych autorskich filmach artystycznych jak np. "Ostatnia miłość na Ziemi", w którym ludzie tracą kolejno wszystkie zmysły i stają się niezdolni do ludzkich uczuć i interakcji. Od lat doganiamy rzeczywistość z filmów, które zawsze wydawały się jedynie wymysłem i kreacją fantastów. W tym roku chyba po raz pierwszy wszyscy poczuliśmy, że tę odległą przyszłość nasz świat niestety dogonił. Dobierając filmy i muzykę do tegorocznego koncertu chcieliśmy spojrzeć na ten aspekt refleksyjnie i zastanowić się co czeka nas niebawem - apokalipsa czy może jednak nowy początek? - tłumaczy Anna Kądziela-Grubman, dyrektor programowa Sopot Film Festival.
W programie znalazły się utwory słynnych kompozytorów muzyki filmowej: Hansa Zimmera, Ramina Djawadiego, Clinta Mansela wraz z Kronos Quartet, Michaela Nymana, Stevena Prica, Vangelisa czy Johanna Johannssona. Tradycyjnie już będzie można usłyszeć także zupełnie nowe, symfoniczne aranżacje utworów takich wykonawców jak: Michael Kiwanuka, Air, Son Lux i Woodkid. Wybrzmi muzyka z takich filmów jak: "Requiem dla snu", "Interstellar", "Incepcja", "Nowy początek", "Zbuntowana", "Łowca androidów", "Źródło", "Grawitacja", "Przekleństwa niewinności", "Moja miłość" oraz seriali "Gra o Tron", "Dark" i "Wielkie kłamstewka". To wszystko w wykonaniu Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot pod dyrekcją Rafała Janiaka oraz zaproszonych gości i solistów m.in. Pauliny Przybysz i Kev Foxa.
- Od pierwszej edycji naszym celem było połączenie - z jednej strony, pięknych symfonicznych suit w wykonaniu Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot, a z drugiej dubstepowych czy drum'n'basowych remiksów w wykonaniu Sebastiana Lipińskiego, związanego m.in. z zespołem BYTY. Lipiński w tym roku zmierzy się z utworami z filmu "Czas Apokalipsy" poddając je całkowitej dekonstrukcji. Na naszym koncercie bardzo mocną stroną są również wizualizacje, do których tworzenia zapraszamy artystów wizualnych i VJ'ów. Tym razem odpowiedzialny za nie będzie Pan.Mruk - zapowiada Michał Grubman.
Bilety w cenie od 65 do 85 zł, w zależności od wyboru sektora są dostępne w sprzedaży tutaj.
Co obejrzymy na 20. Sopot Film Festiwal?
Koncert Muzyki Filmowej jest jednym z wydarzeń towarzyszących 20. Sopot Film Festival. Jubileuszowa edycja festiwalu została wydłużona do dwóch tygodni (11-24 lipca) i odbędzie się w sześciu lokalizacjach w przestrzeni miejskiej. Część wydarzeń, jak było do tej pory, zlokalizowana została na Scenie Kameralnej Teatru Wybrzeże, w klubie Dwie Zmiany oraz w klubokawiarni 3 Siostry. Większość filmów będzie można jednak obejrzeć w dwóch plenerowych lokalizacjach Sopotu w bezpiecznej od siebie odległości - na Hipodromie Sopot oraz Sopockim Rynku, które pomimo plenerowego charakteru posiadają zadaszenie nad widownią, pozwalające grać nawet podczas opadów deszczu. W tym roku pokazy nie będą się odbywać w głównym kinie festiwalowym, tj. Multikinie Sopot, które nadal pozostaje zamknięte ze względu na epidemię.
W tym roku zaprezentowane zostanie ponad 60 filmów pełno- i krótkometrażowych w ośmiu sekcjach tematycznych. W ramach międzynarodowego konkursu debiutów i drugich filmów obejrzymy przedpremierowo: pokazywane na MFF w Göteborgu "W co grają ludzie" w reżyserii Jenni Toivoniemi, nowy film Dominika Molla "Tylko zwierzęta nie błądzą" oraz produkcję węgierskiego mistrza absurdu Gábora Reisza "Najgorsze wiersze świata". Polskę reprezentować będą z kolei Piotr Adamski z docenianym na festiwalach debiutem "Eastern", Tomasz Śliwiński z filmem "Ondyna" oraz nagrodzony za debiut reżyserski na ostatnim Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, Bartosz Kruhlik z "Supernovą".
Sopot Film Festival to także możliwość nadrobienia najlepszych tytułów z nurtu kina autorskiego ostatnich miesięcy oraz nadrobienia oraz okazja do odbycia filmowej podróży do wybranego państwa - w tym roku organizatorzy zapraszają na daleką północ, a mianowicie do Islandii. Jak co roku, odbędą się także konkursy filmów dokumentalnych i krótkometrażowych oraz będzie okazja do nadrobienia twórczości wybitnych artystów - Jean-Pierre'a Jeuneta i Stanisława Lema. Choć program tegorocznej edycji jest znacznie skromniejszy niż w ubiegłych latach, to festiwal w całości odbędzie się w "realu".
Miejsca
Wydarzenia
Zobacz także
Opinie (30) 2 zablokowane
-
2020-07-06 15:41
Opinia wyróżniona
Trzymam kciuki. (1)
Byłem na wszystkich dotychczasowych koncertach. Chyba koncert nr 2 najlepszy. Czy i tym razem będzie padało? Oby nie :)
- 3 4
-
2020-07-06 23:58
Też byłem na wszystkich koncertach i niestety to pierwszy na który się nie wybieram. Z opisu wynika, że będzie to powtórka z rozrywki. Wymieszane utwory z poprzednich edycji i pewnie tradycyjnie zamiast wyrzucić jakiś kawałek z repertuaru żeby mieć niespodziankę na bis to będą powtarzać kompozycje grane 40minut wcześniej. A szkoda. Wcześniejsze
Też byłem na wszystkich koncertach i niestety to pierwszy na który się nie wybieram. Z opisu wynika, że będzie to powtórka z rozrywki. Wymieszane utwory z poprzednich edycji i pewnie tradycyjnie zamiast wyrzucić jakiś kawałek z repertuaru żeby mieć niespodziankę na bis to będą powtarzać kompozycje grane 40minut wcześniej. A szkoda. Wcześniejsze koncerty poza wymuszonymi bisami bardzo mi się podobały, ciekawe aranżacje i nieszablonowe wybory utworów. Nawet te odloty pani Felis robiły fajny klimat. Czekam na zmiany i do zobaczenia za rok.
- 0 1
-
2020-07-06 15:31
Opinia wyróżniona
W końcu coś się dzieje, bardzo fajnie (4)
Byłam w 2018 roku na koncercie z tej serii, było naprawdę dobrze :)
- 6 3
-
2020-07-07 09:19
(3)
dzisiejsze społeczeństwio w ilości 40% wszystkich Polaków nie rozumie muzyki poważnej bo nie leci na VOXIE.. woleli by mietka i inne majteczki w kropeczki ...stąd minusy, prości ludzie prosta nuta prosta piosenka - proste ?
- 2 1
-
2020-07-07 11:53
Prostackie (2)
Proste, czyli minimalistyczne, tak jak nurt minimal music w klasyce jest przepiękny i gustowny.
- 0 0
-
2020-07-08 09:21
(1)
proste jak budowa cepa - takie umpa umpa ... minimalizm to sztuka i zupełnie co innego
- 1 0
-
2020-07-08 12:02
Oczywiście, że minimalizm to sztuka
Ale wywodząca się z prostoty, nie prostactwa, jak umpa, umpa, disco polo.
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2020-07-06 14:20
A w życiu (2)
Co mają wspólnego Ci wykonawcy z muzyką filmową? Nic. I kto aranżował?
- 5 8
-
2020-07-06 15:35
(1)
Fakt. Do tego projektu powinni zaangażować wyłącznie artystów z kręgu disco-polo...
- 6 0
-
2020-07-06 16:11
Fakt. Bo istnieje tylko muzyka filmowa i disco polo
Innej nie ma, nie ma też żadnych specjalistów z danej branży nic. Jest albo tak albo jak. Żadnego niczego innego czy czegoś po środku.
- 0 1
-
2020-07-06 15:31
Opinia wyróżniona
W końcu coś się dzieje, bardzo fajnie (4)
Byłam w 2018 roku na koncercie z tej serii, było naprawdę dobrze :)
- 6 3
-
2020-07-07 09:19
(3)
dzisiejsze społeczeństwio w ilości 40% wszystkich Polaków nie rozumie muzyki poważnej bo nie leci na VOXIE.. woleli by mietka i inne majteczki w kropeczki ...stąd minusy, prości ludzie prosta nuta prosta piosenka - proste ?
- 2 1
-
2020-07-07 11:53
Prostackie (2)
Proste, czyli minimalistyczne, tak jak nurt minimal music w klasyce jest przepiękny i gustowny.
- 0 0
-
2020-07-08 09:21
(1)
proste jak budowa cepa - takie umpa umpa ... minimalizm to sztuka i zupełnie co innego
- 1 0
-
2020-07-08 12:02
Oczywiście, że minimalizm to sztuka
Ale wywodząca się z prostoty, nie prostactwa, jak umpa, umpa, disco polo.
- 0 0
-
2020-07-06 15:41
Opinia wyróżniona
Trzymam kciuki. (1)
Byłem na wszystkich dotychczasowych koncertach. Chyba koncert nr 2 najlepszy. Czy i tym razem będzie padało? Oby nie :)
- 3 4
-
2020-07-06 23:58
Też byłem na wszystkich koncertach i niestety to pierwszy na który się nie wybieram. Z opisu wynika, że będzie to powtórka z rozrywki. Wymieszane utwory z poprzednich edycji i pewnie tradycyjnie zamiast wyrzucić jakiś kawałek z repertuaru żeby mieć niespodziankę na bis to będą powtarzać kompozycje grane 40minut wcześniej. A szkoda. Wcześniejsze koncerty poza wymuszonymi bisami bardzo mi się podobały, ciekawe aranżacje i nieszablonowe wybory utworów. Nawet te odloty pani Felis robiły fajny klimat. Czekam na zmiany i do zobaczenia za rok.
- 0 1
-
2020-07-06 23:09
Totalne rozczarowanie (5)
Przypuszczałem, że może być bardzo słabo w tym roku jeśli chodzi o program SFF, ale jest jeszcze gorzej, po prostu bardzo źle. Nie rozumiem po co i dla kogo jest ten festiwal. Jaka jest myśl przewodnia? Czy horyzonty organizatorów kończą się na bieżących katalogach polskich dystrybutorów? Chyba lepiej było odpuścić sobie w tym roku, bo to serio bardzo smutno i źle wygląda. Festiwal Obciach.
- 6 6
-
2020-07-06 23:39
(4)
Recenzja z cyklu- nie widziałem , ale co mi szkodzi przed snem naopowiadać głupot i skomentować imprezę nim się zaczęła.
- 0 3
-
2020-07-07 00:16
(2)
Przecież komentarz dotyczy opublikowanego wyżej programu i tak się składa, że większość filmów już dawno widziałem!
- 3 0
-
2020-07-07 10:33
(1)
Czyli sam sobie zaprzeczasz.Chodziłeś na podobno złe filmy z masochizmu,czy nie masz elementarnej wiedzy o aktualnej kinematografii ? Człowieku przestań...
- 1 3
-
2020-07-07 11:15
Po prostu oczekuję od festiwali czegoś więcej niż zgranego do bólu w kinach i na różnego rodzaju przeglądach (również tych organizowanych przez twórców SFF) programu. Oczekuję jakiegoś kuratorskiego pomyślunku, a nie filmów z łapanki (bieżącej oferty dystrybutorów). Emocji oczekuję. Tylko tyle i, jak się okazuje, aż tyle. Buziaki.
- 4 0
-
2020-07-08 12:05
Po nazwiskach wykonawców wiadomo czego się spodziewać
Nie trzeba wszystkiego spróbować, żeby wiedzieć, że nie smakuje...
- 1 0
-
2020-07-07 00:30
słabo
Program tego "festiwalu" to jakiś ponury żart. Kumam że jest epidemia i szanuję próbę wyjścia poza świat online, ale ta próba już na starcie wydaje się nieudana. Szkoda. Jednak nie bez powodu poważne festiwale odwołały/przełożyły swoje kolejne edycje. A tu chyba tylko o to chodzi, żeby nie oddawać dotacji i zrobić cokolwiek, nawet na b. słabym poziomie. To wydarzenie powinno odbywać się w Ciechocinku, a nie w aspirującym kurorcie (bez urazy, Ciechocinek! :). Coś mi się wydaje, że ten cały sezon jest spisany na straty :/
- 7 2
-
2020-07-07 07:48
nie, dziękuję (2)
Sopot Film Festival - i już wiadomo, że emocje będą jak na grzybobraniu :/ Ciekawe czy w tym roku organizatorzy też przeprowadzą ze sobą wywiad nawzajem i będą sobie opowiadać, jak bardzo im się podobało.
- 6 5
-
2020-07-07 08:05
Pamietam ten wywiad i ciarki zażenowania, jakie u mnie wywołał. Ale w sumie fajnie, ze ta edycja nie jest online. Mam szczerze dość inicjatyw online. Gorzej, że niebardzo jest na co iść.
- 0 0
-
2020-07-07 09:18
Zgadzam się z przedmówcą. Te ich przemowy na początku to prawdziwy hit :D
- 0 0
-
2020-07-07 09:19
I tłum osób ma się tam zarażać?
- 2 4
-
2020-07-07 10:32
Świetny koncert muzyki filmowej (4)
Co roku jestem na koncercie muzyki filmowej i to jeden z lepszych koncertów. Świetnie, że odbędzie się też w tym roku!
- 2 1
-
2020-07-07 10:40
Brawo Sopot Film Festival (3)
Wielki szacun Sopot FIlm Festival! Można było przy zamkniętych kinach nie robić nic i sobie podarować albo przenieść do internetu, gdzie nikt by nic nie obejrzał! Alternatywnie ale świetnie, że w realu!
- 1 1
-
2020-07-07 11:16
Rzeczywiście w tym wypadku lepiej było sobie podarować :)
- 1 1
-
2020-07-07 11:22
Alternatywnie? Gdzie, jak? :D
- 0 1
-
2020-07-07 17:23
Jak by nie zrobili to by granty przepadły.
- 2 0
-
2020-07-07 16:38
Aranżacje Artura Jurka (2)
Może warto dodać, że za aranżacje utworów odpowiada trójmiejski supermuzyk, Artur Jurek. Jego praca jest wspominana w artykule kilkukrotnie, ale nazwisko jakoś nie pada... A warto wiedzieć, kto te cuda pisze w nowych wersjach. Pozdrawiam!
- 2 0
-
2020-07-08 12:04
Znowu trójmiejski (1)
Co to ma znaczyć, że występuje na terenie Trójmiasta, czyli Gdyni, Gdańska i Sopotu, bo pochodzić to można z jednego miejsca i na pewno nie z Trójmiasta...
- 1 0
-
2020-07-08 21:37
Racja
Mój błąd, przepraszam. Powinno być: gdański, nie trójmiejski.
Pozdrawiam i dziękuję :)- 0 0
-
2020-07-08 09:47
podwyżka cen o 400% w ciągu tygodnia!!!
Jak pierwszy raz zainteresowałam się tym festiwalem w zeszłym tygodniu, bilety były już w sprzedaży, ale była pula ponad 500 sztuk po 15 zł w najbliższych sektorach tuż przy scenie, a dzisiaj najtańszy kosztuje 65 zł, to podwyżka o ponad 400% w ciągu jednego tygodnia. To nieuczciwe potraktowanie potencjalnego kupującego. Jestem zdegustowana.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.