- 1 Sztuczna inteligencja w sztuce - tak czy nie? (7 opinii)
- 2 Co robić w długi weekend w mieście? (40 opinii)
- 3 Orzechowski: Szukam dziur w rzeczywistości (16 opinii)
- 4 Tysiące osób odwiedziło Twierdzę Wisłoujście (70 opinii)
- 5 Maj miesiącem festiwali (7 opinii)
- 6 Wystawa trójmiejskiej malarki w Wenecji (69 opinii)
Nowa Mazda CX-5: jeszcze piękniejsza
Po sześciu latach fani Mazdy doczekali się następczyni lubianego modelu CX-5. Japończycy pozytywnie zaskoczyli, bo poprawili coś, co już wydawało się bardzo dobre. I choć rewolucyjnych zmian brak, to kompaktowy SUV zyskał bardziej drapieżną stylistykę, nowe wnętrze oraz systemy wpływające na bezpieczną jazdę. Druga generacja CX-5 do trójmiejskich salonów wjedzie niebawem, a cennik otworzy kwota 95 900 zł.
Zestawienie obu generacji Mazdy CX-5 obok siebie utwierdziło nas w przekonaniu, że motoryzacja zmienia się w zatrważającym tempie. Bo przecież sylwetka premierowej odsłony CX-5 przez ostatnich sześć lat prezentowała się bardo świeżo i dynamicznie. No właśnie, prezentowała, bo teraz tym świeżym i jeszcze bardziej dynamicznym produktem jest nowe wcielenie japońskiego SUV-a. Wystarczyła jedna krótka chwila, spotkanie oko w oko z najnowszą CX-5, żeby diametralnie zmienić zdanie i dostrzec, ile rzeczy można zrobić jeszcze lepiej.
Zapewne za kilka lat podobnie będzie w przypadku modelu, nad którym teraz się rozpływamy. Taka kolej rzeczy. Nie zmienia to jednak faktu, że starsza odsłona CX-5 w dalszym ciągu prezentuje się bardzo korzystnie i wciąż będzie gorącym towarem na rynku wtórnym.
Japończycy - jak sami podkreślają - w tym wydaniu stawiają na minimalizm i czystość formy, a CX-5 została zaprojektowana w konwencji dobrze znanej filozofii Mazdy, czyli KODO (Dusza Ruchu). Zmiany, które nam podobają się najbardziej tyczą się oczywiście wyglądu zewnętrznego. Mazda CX-5 zyskała przeprojektowany pas przedni z przetłoczeniami na masce, zmodyfikowanym zderzakiem z wąskimi ramkami świateł przeciwmgielnych, gigantyczną atrapą chłodnicy i matrycowymi reflektorami LED. Projektanci celowo połączyli siatkowy grill i diodowe lampy wyrazistą listwą, aby dodatkowo podkreślić ostre linie nadwozia. Nowy przód sprawia wrażenie dłuższego i niżej zawieszonego nad drogą, a przez to masywniejszego. I takie zmiany lubimy.
W parze z bardziej muskularnym przodem idzie również tył auta, który teraz sprawia wrażenie bardziej obłego i zadartego ku górze. Szeroka pokrywa bagażnika, wysoko poprowadzona linia zderzaka oraz płaskie tylne światła diodowe - to największe modyfikacje zastosowane w pasie tylnym CX-5.
Na liście nowości znalazł się również nieco zmodyfikowany flagowy kolor Mazdy, który w szczególności pokochali właściciele "szóstki". Mowa oczywiście o bardzo żywej czerwieni. Teraz kolor nazywa się Soul Red Crystal, a jego odcień ma jeszcze większą głębię. I faktycznie, krwistoczerwona barwa przyciąga uwagę przechodniów, w szczególności damskiej części. Niestety, ale za piękny kolor trzeba dopłacić 4,5 tys. zł.
Wymiary nowej CX-5 zmieniły się niezauważalnie. Nowy model jest o 1 cm dłuższy i 0,5 cm niższy od poprzedniczki. Projektantom Mazdy udało się nieznacznie, bo o 3 litry zwiększyć przestrzeń bagażową. Teraz pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji wynosi 506 litrów, a przy złożonych fotelach 1620 litrów. Tutaj również nowość - klapa bagażnika otwierana i zamykana jest automatycznie.
Mazda MX-5 RF - sztywny kaptur robi różnicę
Oprócz widocznych zmian zewnętrznych, projektanci wyraźnie odświeżyli i odmienili wnętrze japońskiego SUV-a. Wygląd i konfiguracja kokpitu nie jest niespodzianką, bo doskonale znają go wszyscy właściciele nowych modeli Mazdy. Schludnie skrojone wnętrze należy do tych funkcjonalnych i intuicyjnych, bo w zasadzie wszystko to, co jest nam potrzebne, mamy pod ręką.
Stary, zintegrowany z deską wyświetlacz został zastąpiony przez zupełnie nowy, 7-calowy ekran środkowy WVGA. Z kolei po prawej stronie zegarów pojawił się lepszej jakości i bardziej czytelny wyświetlacz wielofunkcyjny z ekranem LED o przekątnej 4,6 cala. Na liście nowości znalazł się również kolorowy wyświetlacz head-up, którego zadaniem jest przekazywanie istotnych informacji kierowcy (m.in. prędkość).
Ulepszona Mazda 6 - ciszej i bardziej komfortowo
Na co jeszcze zwróciliśmy uwagę zasiadając w kabinie? Na wygłuszenie. Teraz we wnętrzu CX-5 jest zdecydowanie ciszej. A to z kolei świetna wiadomość dla melomanów, którzy swoich ulubionych utworów będą wysłuchiwać na bardzo dobrze brzmiącym sprzęcie audio firmy Bose.
Jedyną rzeczą, której pozbylibyśmy się z konsoli środkowej jest... elektryczny hamulec postojowy. Każdy kierowca, który kiedykolwiek miał styczność z tym wynalazkiem doskonale wie, że bywa irytujący. W takich momentach z utęsknieniem wspominamy klasyczny "ręczny". Warto również dodać, że teraz drążek skrzyni biegów jest bliżej dłoni kierowcy, gdyż konstruktorzy podwyższyli konsolę środkową (w manualu o 4 cm, a w automacie o 6 cm).
Powiecie, że w nowej Maździe nie widać za dużo zmian. A my podamy te liczby - 225 elementów nadwozia i 49 wnętrza. Konstruktorzy z Kraju Kwitnącej Wiśni udoskonalili łącznie 274 części i podzespoły.
W CX-5 pojawiły się również nowe systemy i rozwiązania wpływające na bezpieczeństwo podróżujących. To przede wszystkim adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (A-MRCC) z funkcją Stop and Go, który pracuje teraz w szerszym zakresie prędkości (już od 0 km/h), system rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR) czy wspomniane już matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH) i dwunastoma niezależnie sterowanymi listwami diodowymi. Ponadto działanie systemu wspomagającego (A-SCBS) zostało rozszerzone o funkcję wykrywania pieszych.
Nowa Mazda - podobnie jak jej poprzedniczka - będzie dostępna w czterech wariantach wyposażenia (SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION) oraz czterech wersjach silnikowych. Najmniej zapłacimy za 2-litrową jednostkę benzynową o mocy 165 KM (6-biegowa skrzynia manualna i napęd na przednią oś). Cena bazowej CX-5 wynosi 95 900 zł, a to o 6 tys. zł więcej niż podstawowa konfiguracja pierwszej generacji SUV-a.
My przetestowaliśmy CX-5 wyposażoną w drugi z dostępnych "benzyniaków" (2 litry i 160 KM). Ten silnik może współpracować z automatyczną skrzynią biegów (dopłata 8 tys. zł) oraz napędem na wszystkie koła i-Activ AWD (dopłata 12 tys. zł). Nasz testowy egzemplarz wyposażony był w 6-biegowy manual. Jakie wrażenia? Tej jednostce przydałby się zastrzyk mocy. Kilka koni mechanicznych więcej na pewno zrobiłoby różnicę. Na miłośników diesli czekają również dwie propozycje. To jednostki o pojemności 2.2 litra i mocach - 150 KM i 170 KM.
Testowany egzemplarz został wyceniony na 159 300 zł. Warto dodać, że pierwsze samochody trafią do klientów z Trójmiasta w połowie czerwca.
Miejsca
Opinie (64) 1 zablokowana
-
2017-06-01 10:55
A na pokładzie wyjątkowo ZABÓJCZY
Czynnik chłodzący w klimatyzacji R1234yf , zastanówcie sie w co wpycha Was unia brukselska i ekolodzy, wrzućcie w google i patrzecie jak się ładnie pasażerowie smażą...
- 7 1
-
2017-06-01 13:13
Jezdze 5 lat (2)
bez problemów, mam 150.000 km, 2,0 benzyna
- 8 0
-
2017-06-01 17:52
(1)
ja tez..
ale 16 lat, 680 tys, spalanie 4 litry, vmax 200km/h, komfort, prestiz... jedynie leje rope, zmieniam olej, klocki i zarowki- 1 1
-
2017-06-01 20:57
spalanie aż 4 litry ........ co to będzie jak silnik włączysz ........
- 1 0
-
2017-06-01 22:30
Mazda jest przereklamowana, a wolnossące jednostki (1)
ssą co najwyżej psu... i nie jadą. Filozofia KODO na sztukę wymyślone marketingowe łajno.
Marne auta nie warte tej kasy. Najlepszy i tak jest Fiat Tipo !- 1 8
-
2017-06-02 09:33
za mało mazdy w maździe
Jeździłem CX-5 przez rok - potem się jej pozbyłem. Ogólnie OK, ale auto jest za delikatne i za lekkie. Proponuję pojeździć szybciej przy wietrznej pogodzie, albo po śniegu (teraz się nie da) , sprawdzić wyniki crash testów i zasięgnąć opinii od blacharza który już miał doczynienia z tym "papierowym" autem.
No ale auto ma się podobać i dobrze jeździć (może nie w każdej pogodzie).- 0 2
-
2017-06-02 07:23
Auto ladne (2)
wnetrze dyskusyjne, bo zalatuje japonsko-koreanska tandeta, ale
za taka cene, wybieram cos niemieckiego.
No dobra, z lekka doplata :)- 0 8
-
2017-06-02 08:27
jak z lekką to co najwyżej VW w tej klasie (1)
bo w tej cenie u BMW i Audi dostaniesz co najwyżej podstawę, ze szmacianymi fotelami
- 2 0
-
2017-06-02 10:29
Sprawdz dokladnie
Ew. pozostaje kwestia, co to lekka doplata - ja mialem na mysli 10-15%.
- 0 0
-
2017-10-02 20:24
wyjątkowe
Mam i ja,autko wyjątkowe! Mąż zrobił mi na rocznice ślubu prezent i od niedawana mam okazję nim jeździec :) Bardzo wygodne, nowoczesny, elegancki design, przyjemnie się nim jeździ, w środku dużo miejsca idelany w długie podróże z rodzinką. Ma napęd na cztery koła i-ACTIV AWD, W środku wygląda elegancko, zrobiony z super jakości materiałów. Nowy kolor Soul Red Crystal prezentuje się doskonale, rzuca się w oko jest o wiele żywsza czerwień niż w mazdzie 6 :) Jak na razie spełnia wszystkie moje oczekiwania.
- 0 0
-
2017-10-04 20:55
estetyczna
Mazda CX-5 jest estetycznym SUV'em, przy czym nie jest to estetyka narzucona - człowiek nie czuje się przytłoczony. Poza tym z napędem 4x4 można poszaleć.
- 0 0
-
2017-10-05 18:32
G-Vectroing Control, który posiada Mazda CX-5 daje ogromny komfort jazdy, do tego napęd 4x4. Jest to dla mnie samochód, który chciałbym mieć i zapewne początkiem roku przesiądę się na ten model.
- 0 0
-
2017-10-24 10:40
mazda
jeździłem, ma kopa, kumpel od niedawno ma to cacko, oczywisćie wkręciłem się na jazdę poza miastem, trochę pogonilismy, zaskoczyłem się że w środku można było spokojnie rozmawiać, kolorek z bliska wyglada jeszcze lepiej, wiem że to jakiś wybajerowany lakier
- 0 0
-
2017-11-23 11:27
mazda (1)
fajnie że dopracowali szczegóły, mazda ma świetny design, to ich na pewno znak rozpoznawczy, w tym modelu nawet lakier udoskonalili żeby prezentował się jeszcze lepiej. Podoba mi się i to co pod maską i to co w środku, teraz w wielu autachjest trend zeby pakować i pakować te bajery, mazda poszła w trochę innym kierunku i faktycznie można znaleźc to co potrzeba, bez zbędnych gadżetow rozprazających uwagę
- 0 0
-
2017-11-30 10:09
rewelacja
Właśnie odebraliśmy, rewelacyjne auto. Już po jazdach próbnych się zakochaliśmy, świetnie się prowadzi. Dynamiczne auto z napędem 4x4, nie przeładowane, idealne.
- 0 0
-
2018-01-08 21:00
cx-5
SUV Mazdy, który na prawdę przypadł mi do gustu, chyba jedyny ze SUV'ów dostępnych na rynku. CX-5 byłem na jeździe próbnej, być może dlatego tak ją polubiłem - bowiem przyjemność z jazdy ogromna.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.