• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Patronat

Wiedźmin (197 opinii)

musical
Bilety
Kup bilet 100 - 170
wystawia:
Teatr Muzyczny
czas trwania:
3 godz. 30 min. (1 przerwa)
data premiery:
15 września 2017
7.5
226 ocen

Najbliższe przedstawienie

  • Bilety
    Cena normalna: 170, 145, 100 zł
    Kup bilet
    kwi 25-27
    Czwartek - Sobota, 25 kwietnia - 27 kwietnia
    godz. 19:00
    Lokalizacja
    Teatr Muzyczny
    Gdynia, pl. Grunwaldzki 1

Pozostałe terminy

Wiedźmin
na podstawie prozy Andrzeja Sapkowskiego

Spektakl powstanie na bazie opowiadań: Scenariusz powstał na podstawie opowiadań "Miecz przeznaczenia", "Kwestia ceny", "Ostatnie życzenie", "Coś więcej", "Okruch lodu". Jego głównym bohaterem jest białowłosy Geralt z Rivii, wiedźmin o wielkiej mocy. Podobnie jak pozostali wiedźmini, potrafi on korzystać z magii i przygotowany jest do walki z potworami. Geralt nie jest jednak zwykłym najemnikiem, trudniącym się płatnym sprzątaniem złych stworów. Często działa pod wpływem emocji, sprzyja słabszym, poświęca się dla innych.

Wśród kluczowych postaci opowieści o wiedźminie jest jego ukochana, czarodziejka Yennefer i księżniczka Ciri - jedyna dziewczynka obdarzona zdolnościami magicznymi, przeznaczona Geraltowi poprzez tzw. Prawo Niespodzianki. Towarzyszem i przyjacielem Geralta jest bard Jaskier.

Adaptacja i reżyseria: Wojciech Kościelniak
Muzyka i kierownictwo muzyczne: Piotr Dziubek
Współpraca muzyczna: Dariusz Różankiewicz
Teksty piosenek wg Wojciecha Kościelniaka: Rafał Dziwisz
Scenografia: Damian Styrna
Choreografia: Liwia Bargieł
Kostiumy: Bożena Ślaga
Przygotowanie wokalne: Agnieszka Szydłowska
Inspicjent: Agata Ulatowska
II inspicjent - opieka nad dziećmi: Iwona Warszycka-Kot
Choreografia układów akrobatycznych: Mirosława Kister-Okoń
Choreografia walk: Artur Cichuta
Animacje: Eliasz Styrna, Artur Lis,Mateusz Kamiński, Sebastian Sroka
Asystent reżysera: Paweł Bernaciak
Asystent choreografa: Joanna Semeńczuk
Asystent kostiumografa: Kalina Konieczny

Obsada:

WIEDŹMIN - Krzysztof Kowalski / Modest Ruciński (gośc.)
JASKIER - Jakub Badurka / Paweł Czajka
CALANTHE - Karolina Trębacz
YENNEFER - Katarzyna Wojasińska
YURGA - Tomasz Gregor
JEŻ - Krzysztof Wojciechowski
CIRI - Maria Błaszkiewicz (gość) /Pola Król (gość) /Julia Totoszko (gość)
EITHNE - Katarzyna Kurdej / Karolina Merda
BRAENN - Iza Pawletko / Joanna Rybka (ad.)
PŁOTKA - Renia Gosławska / Iga Grzywacka
PAVETTA - Maja Gadzińska
FREIXENET - Rafał Ostrowski
SZAMBELAN - Sasza Reznikow
ŁYSY - Marcin Słabowski
ZŁOTOLITKA - Katarzyna Kurdej / Karolina Merda
D'JINNI - Darek Lipski (Mira_Art), Michał Lisiecki (Mira_Art)
LEVECQUE - Artur Cichuta (gość)
CIENIE YENNEFER - Urszula Bańka, Ewelina Dańko

Groszoroby, Błazny, Bohema, Strażnicy więzienni, Mieszczanie, Dworzanie, Driady, Zwierzęta, Skolopendromorf, Bandyci, Czarodzieje:
Urszula Bańka, Paulina Kroszel, Sara Ławniczak, Marta Śrama, Agnieszka Zalas, Ewelina Dańko, Maria Bijak (gość), Wiola Fiuk (gość), Maja Gadzińska, Izabela Pawletko, Joanna Rybka (ad), Katarzyna Wojasińska, Jakub Badurka, Paweł Bernaciak, Marek Bratkowski (gość), Paweł Czajka, Wojciech Daniel (gość), Krzysztof Dzwoniarski, Mateusz Ludwikowski, Jan Madej, Jakub Jóźwiak (gość), Michał Pietrzak (gość), Maciej Podgórzak, Marek Sadowski, Zbigniew Sikora, Bernard Szyc, Partyk Gacki (gość), Tomasz Kurek (gość), Michał Pruński, Artur Cichuta (gość), Kacper Bocek (ad.)

Akrobatyczny Teatr Tańca Mira-ART: Marta Koczkowska, Dominika Śmigielska, Monika Raszke, Agata Karwat, Darek Lipski, Michał Lisiecki, Szymon Sztukowski, Patryk Pałejko

DZIECI:
Edward Allen, Anthony Allen, Artur Blanik, Jan Butowski, Kacper Jank, Adam Jank, Konrad Mieczkowski, Alan Wiese, Piotr Zamudio, Natalia Popek, Maria Wasiniewska

W nagraniu partii chóralnych udział wzięli: Marcin Banaś, Michał Bronk, Krzysztof Brzozowski, Mateusz Deskiewicz, Krzysztof Dowgiałło, Bartłomiej Kłos, Leszek Kruk, Paweł Michalczuk, Adam Okrój, Maciej Podgórzak, Tomasz Potkowski, Rafał Sambor, Szymon Chyliński, Witalij Wydra, Bartosz Żołubak.

Recenzja Trojmiasto.pl

Opinie (197) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

    Absolutne mistrzostwo (opinia sprzed 6 lat)

    Wspaniały spektakl! Pola Król w roli Ciri i Karolina Trębacz w roli Królowej Calanthe skradły moje serce :)

    • 8 4

  • Maja Gadzińska w roli Pavetty SUPER. Dla niej warto się ruszyć do muzycznego. (opinia sprzed 6 lat)

    • 3 1

  • Maja Gadzińska w roli Pavetty SUPER. Dla niej warto się ruszyć do muzycznego. (opinia sprzed 6 lat)

    • 3 1

  • Czas (opinia sprzed 6 lat)

    Jak długo trwa spektakl?

    • 0 0

  • Niedosyt (opinia sprzed 6 lat)

    Niby interesujące, akrobacje jak w Dzwonniku, tańce jak w Awatarze, wspaniała Ciri, ale ani jednej melodii, nawet fragmentu nie zostało po tych przeszło 3 godzinach. Szkoda, a przecież mogłaby to być choćby ballada Jaskra, jako motyw przewodni??? Nie rozumiem też konieczności cofania się w przeszłość o wiele lat co odsłonę, przy tylu udziwnieniach można by zachować chronologię ...

    • 2 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

    Wiedźmin (opinia sprzed 6 lat)

    Pierwszy akt trochę za długi. Kto nie czytał ksiaż kiedy, t Rudna zorientować się o co chodzi. Dużonę retrospekcji.
    Drugi akt zdecydowanie lepsżycia.
    Choreografika i efekty specjalne, światło bardzo dobre.

    • 4 5

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

    Smutne jest to, ze pierwsze rzędy zajmują urzędnicy z darmowymi wejściówkami (11) (opinia sprzed 6 lat)

    Tyle znanych twarzy z urzędu miasta Gdynia dawno nie widziałam.

    • 66 29

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

      Ja nie pracuję w UM (opinia sprzed 6 lat)

      W UM nie pracuję, a jednak dzisiaj (8 paźdz.) na spektaklu siedziałam z rodziną i znajomymi w pierwszym rzędzie. Za bilety wszyscy zapłaciliśmy z własnej kieszeni! Nawet jeżeli instytucja wspierająca teatr ma jakieś takieś profity, to co? Cieszmy się, że Gdynia ma i Teatr Muzyczny, i mecenasów :) po co tyle żółci?

      • 1 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

      (opinia sprzed 6 lat)

      Nie pracuję w urzędzie miasta a siedziałam w pierwszym rzedzie wczoraj. Mit obalony!

      • 1 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

      Miasto wspiera teatr (2) (opinia sprzed 6 lat)

      Zdziwiony , że teatr zaprasza urzędników na premierę?
      Ojca dobrodzieja ma zaprosić ?
      Antonia?

      • 22 13

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

        Podatnik wspiera (1) (opinia sprzed 6 lat)

        Urzędnicy tylko decydują na co idzie kasa. Kasa nie jest ich jest nasza.

        • 22 0

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

          (opinia sprzed 6 lat)

          No właśnie - idą po to, żeby sprawdzić, czy dobrze zadecydowali dając kasę w imieniu podatnika. Proste. Jak chcesz też chodzić za darmo to stań się urzędnikiem.

          • 8 7

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

      (opinia sprzed 6 lat)

      Dla mnie nie ma w tym nic dziwnego, premiera ma to do siebie, że na widowni znajduje sie wiele specjalnych widzów. Zawsze można wybrac sie na późniejszy spektakl, ktory czesto jest o wiele lepszy ze wzgledu na rezegranie sie i swobode aktorów. Nic smutnwgo w tym nie ma :)

      • 13 6

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

      (opinia sprzed 6 lat)

      Kto z urzędu był?

      • 2 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

      Jak zazdrościsz to droga wolna... (1) (opinia sprzed 6 lat)

      Próbuj pracy w urzędzie, może nudno, może słabo płacą, ale zaproszenie na premierę dostaniesz. Jeśli miasto czy marszałek współfinansują teatr (jeśli?) to warto by mieli okazję zobaczyć na co te pieniądze idą i czy się to ludziom podoba.

      • 30 24

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

        To podatnicy współfinansują, nie Marszałek (opinia sprzed 6 lat)

        więc podatnicy powinni móc siedzieć w pierwszych rzędach, żeby móc zobaczyć na co idą ich pieniądze.

        • 32 10

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

      (opinia sprzed 6 lat)

      Skoro widziałeś tzn., że też musiałeś siedzieć z przodu :) Felmet? Bełbot?

      • 14 7

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

      (opinia sprzed 6 lat)

      Na prapremiery zawsze i wszędzie wchodzi się na zaproszenia. Jakoś nie mam z tym problemu.

      • 26 6

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

    Porażka (3) (opinia sprzed 6 lat)

    Byłem , zobaczyłem i się przeraziłem. Cały spektakl przypominał mi wizytę w szpitalu psychiatrycznym w którym ordynatorem jest dziwak który przeczytał opisy na tomach sagi o Wiedźminie i nieudolnie coś tworzy. Jeżeli miało ty być na podstawie sagi to nie nazywajmy tego spektaklu Wiedźminem. Klauny z drewnianymi ramkami, wszystko szare .Postacie albo przerysowane albo niezgodne z pierwowzorem - wulgarna Yennefer? To się skłóci . Spektakl dobry na jakiś przegląd artystyczny . Pan Kościelniak wyreżyserował tym samym schematem kolejną sztukę . Spektakl LALKA i WIEDŹMIN mają ze sobą więcej wspólnego niż on sam z sagą Pana Sapkowskiego. PORAŻKA i kolejna bardzo jednostronna recenzja pana redaktora.

    • 58 66

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

      Twoja znajomość sagi to porażka (opinia sprzed 6 lat)

      Mocne słowa, szkoda, że bez poparcia w rzeczywistości. Byłem wczoraj. Doskonale oddane ważne motywy z Miecza przeznaczenia. Też mi nie pasowała Yennefer - ale tak zinterpretowali tę postać do czego mieli prawo - bo Yennefer w ostatnim życzeniu podobnie się prezentuje :V Polecam sobie odświeżyć. No i podać jeszcze jakiś przykład postaci niezgodnej z pierwowzorem :V Musical świetny, powieść przeniesiona starannie, polecam odświeżyć książki.
      NO BO JAK TO TO PRZECIEŻ MIAŁA BYĆ KSIĄŻKA A JAKIEŚ PIOSENKI I TAŃCE CO TO MA BYĆ PORAZKA! - tak się prezentuje ta opinia xD

      • 3 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

      Psyche (opinia sprzed 6 lat)

      Człowieku! Ty byłeś kiedyś na Oddziale Psychiatrycznym?! Chyba nie...daruj sobie te żenujące porównania.

      • 6 6

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

      Jeśli ktoś nie odróżnia (opinia sprzed 6 lat)

      Sagi od opowiadań, nie powinien zarzucać braku związku z Sapkowskim...

      • 19 4

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

    (1) (opinia sprzed 6 lat)

    Zgadzam się z opiniami o efekciarstwie. Wrażenia wizualno - estetyczne są niesamowite. Występ akrobatów, statystów robił ten spektakl, warto odnotować humor, który udało się przemycić w bardzo fajnej i nieoczywistej formie. Role drugoplanowe rewelacja, wszyscy oprócz królowej Calanthe, która była sztuczna i niewiarygodna od pierwszych kwestii. Od razu widziałam aktorkę, która deklamuje rolę, a nie postać.
    Jeśli chodzi o Geralta, to nie jest to postać od razu do polubienia, ale rzeczywiście w drugim akcie zyskuje i ma więcej czasu by dodać swojej postaci nieco charakteru i sympatii. Szkoda Jaskra, że dostał tak mało czasu w drugim akcie, bo był fantastyczny i to zdecydowanie moja ulubiona kreacja. Ciri też wypadła bardzo dobrze, była nieco rozpieszczona, ale przy tym charakterna, potrafiła zaintrygować, ale przy tym cały czas została dzieckiem.
    No i przechodzimy do najgorszej kreacji jaką widziałam od dawna czyli Yenefer. Straszna postać, oparta o częste przeklinanie i pyskowanie nie budząca nawet przez ani jedną chwilę sympatii. Egoistka, głośna, głupia zagrana bez żądnej subtelności. Moment gdy opowiada o swojej przeszłości w ogóle nie wybrzmiewa, bo ja zdążyłam już tak szczerze znienawidzić, że czekałam tylko aż umrze i zniknie ze sceny. Cały wątek romansowy - beznadziejny, w ogóle nie widać dlaczego się w sobie zakochali i co ten Geralt w niej widział oprócz urody i zapachu.
    Tak więc pojawia się największy problem tego spektaklu czyli fabuła. Pourywane historie, które poprzez szybkie przeskakiwanie nie angazują widzą. Wątek w lesie Beaeliron był świetny bo dłuższy, dobry muzycznie i scenograficznie, a wątek wiedźmina i małęgo dziecka angażował emocjonalnie. Ja bardzo często byłam zagubiona, zaburzona chronologia i mnogość postaci nie ułatwiały zadania, a tak naprawdę nie chciało się tego wiedzieć, bo nie zdążyło się ich poznaći. Wiedźmin to na pewno spektakl, który warto zobaczyć, ale nie podoba mi się skręcanie w stronę efekciarstwa kosztem fabuły i postaci. Jestem ciakawa jaki będzie ich następny projekt i liczę na rehabilitację.

    • 18 5

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Musical z pomysłem. Recenzja "Wiedźmina" w Teatrze Muzycznym

    musical przyjemny, ale jest kilka niedociągnięć : (opinia sprzed 6 lat)

    - bardzo słaba Calanthe. Z charakternej królowej zrobili egoistyczną sadystkę.
    - bardzo słaby Brokilon i uzwierzęcone driady
    - fabuła spójna, ale mało zrozumiała dla osób, które Sapkowskiego nie czytały (szczególnie wątek wieczerzy z Pavettą). Za dużo wątków i postaci trzecioplanowych
    - niepotrzebne przekleństwa, w dodatku oderwane od języka prozy Sapkowskiego.
    - po co ta Płotka?

    Na plusy:
    - Jaskier (Badurka). Spina przedstawienie i uczłowiecza je równie dobrze jak w powieści. Szkoda tylko, iż jego funkcja narracyjna nie jest stała, czasem zbyt mocno znika
    - Ciri, świetna gra aktorska
    - Kowalski jako Wiedźmin. Prawie ideał
    - swietna sceneria, ciekawe wstawki trzecoplanowe

    p.s.
    Sprzedaż przekąsek w plastikowych torebkach nie jest najlepszym pomysłem. Sporo osób nadal nie potrafi odróżnić teatru od multikina

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery