Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Wieczór młodej choreografii

balet teatr tańca
kasy:
58 763-49-06
wystawia:
Opera Bałtycka w Gdańsku
data premiery:
26 listopada 2021
"Wieczór młodej choreografii"

Opera Bałtycka za jeden z podstawowych celów uważa propagowanie twórczości niszowej, mniej znanej, lecz doskonałej artystycznie. Wychodząc z tego założenia pragnie dać możliwość artystycznego wyrazu młodym twórcom, którzy zawodowo są z nią związani. "Wieczór młodej choreografii" to cykl spotkań ze spektaklami przygotowanymi przez artystów baletu Opery Bałtyckiej, którzy - opierając się na swoim wieloletnim doświadczeniu - pragną przełożyć swoje emocje i przemyślenia na język tańca.

PROGRAM

ÉTUDES
Gento Yoshimoto - choreografia, opracowanie koncepcji scenografii i kostiumów, wybór muzyki (Piotr Czajkowski Koncert skrzypcowy d-dur, Op. 35: I. Allegro moderato)

Kompozycja Czajkowskiego staje się punktem wyjścia do zbadania, jak klasyczne techniki baletu sprawdzają się w studyjnych warunkach. Choreografa fascynuje piękno ciała tancerza i jego możliwości, zarówno w indywidualnych układach, jak i zbiorowych kompozycjach.

MOJA WINA
Sayaka Haruna-Kondracka, Bartosz Kondracki - choreografia, opracowanie koncepcji scenografii i kostiumów;
muzyka (kompozycja i wykonanie na żywo): Beniamin Baczewski

Choreografia porusza temat przemocy. To przekaz dla wszystkich ludzi, którzy doświadczyli wszelkiego rodzaju przemocy i dla tych, którzy wciąż z nią walczą.

MIRAŻE - ZJAWISKA ISTNIENIA POZORNEGO
Marianna Młynarska - choreografia, opracowanie koncepcji scenografii i kostiumów;
muzyka (kompozycja i wykonanie na żywo): Beniamin Baczewski

Jak pozostać szczerym i prawdziwym wobec siebie? Czy słyszymy jeszcze swoje wewnętrzne przekonania i potrzeby, i czy jesteśmy w stanie odróżnić je od tych nam narzucanych? Piękno szczerości i autentyczności kontra powierzchowność i naśladownictwo w kontekście codziennego życia, wizerunku ciała i ekspresji swojej seksualności, a także w nawiązaniu do sztuki, szczególnie sztuki tańca.

COME ALONG
Milena Crameri - choreografia, opracowanie koncepcji scenografii i kostiumów, wybór muzyki (Dymitr Szostakowicz Walc nr 2, Cosmo Sheldrake Come Along)

Choreografia w satyryczny sposób pokazuje ludzką tendencję do ślepego podążania za kimś obdarzonym silną osobowością i mocnym głosem, co często prowadzi do postaw egoistycznych oraz nietolerancji wobec innych. Zamierzeniem autorki nie jest jednak pokazanie w sposób bezpośredni oczywistych, ekstremalnych przykładów tego zjawiska, ale przedstawienie tematu w ujęciu ogólnym, w lekki i zabawny sposób.

CLOUDBURST
Ruaidhri Maguire - choreografia, opracowanie koncepcji scenografii i kostiumów, wybór muzyki (Kai Engel Cloudburst, John Adams Hallelujah Junction - First Movement, Johann Johannson Flight from the City

Oberwanie chmury - wielka ulewa po długim okresie suszy. Spojrzenie na to, w jaki sposób zjawisko deszczu było czczone w kulturach antycznych i w jaki sposób deszcz zaczął być postrzegany jako romantyczny w dzisiejszym świecie i dzisiejszej kulturze. Taneczna impresja na temat natury, która skłoni do myślenia o współczesnych kwestiach ekologicznych.

FUNDAMENTA
Danila Marzilli - choreografia, opracowanie koncepcji scenografii i kostiumów, wybór muzyki (Franco Piersanti Noir I Derivacione, Montalbano Noir Concertante)

Inspiracją do powstania choreografii jest kobieca pewność siebie i kobiecy styl bycia. Ruch, ściśle powiązany z muzyką, ukazuje fizyczną siłę tancerek i osiągnie punkt kulminacyjny w finale. Muzyka użyta w choreografii jest niezwykle ważna dla autorki etiudy i pokazuje jej silne związki z włoskimi korzeniami.

INHIBITIONS
Johannes Nolden - choreografia, opracowanie koncepcji scenografii i kostiumów, wybór muzyki (György Ligeti Musica Ricercata; wykonanie muzyki na żywo: Ekaterina Stepanidina)

Etiuda skupia się na ukazaniu ludzkich emocji. Szczególną rolę odgrywa ukazanie próby zmierzenia się z dwiema przeciwstawnymi siłami: siłą woli i siłą zahamowań. Etiuda, podążając za strukturą towarzyszącej jej muzyki, podzielona jest na trzy kontrastujące ze sobą części.

METAMORPHOSIS
Roberto Tallarigo - choreografia, opracowanie koncepcji scenografii i kostiumów, wybór muzyki (Tony Anderson, Lara Somogyi Metamorphosis)

Już od początku naszego życia odkrywamy niezliczone sposoby poruszania naszym ciałem i to, jak dzięki naszym ruchom możemy odkrywać nowe przestrzenie. Od niemowlęctwa po starość modyfikujemy nasze ruchy w odniesieniu do uwarunkowań naszego ciała. Etiuda ma ukazać właśnie te różne rodzaju ruchu.

Przeczytaj także

Opinie

Walczymy z przemocą słowną

Kasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Twoja opinia

Dodaj opinię

Odpowiedz

Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery