• Kino
stat
Impreza już się odbyła

Wakacje z archeologią 2023

Ogłoszenia Kolonie, półkolonie i ferie w Trójmieście

Podróżować można nad morze albo w góry. Jednak nic nie przebije podróży... w czasie! Spichlerz Błękitny Baranek oferuje wakacyjne zajęcia dla dzieci w wieku szkolnym.

Motywem przewodnim tegorocznych Wakacji z Archeologią" jest słynne znalezisko archeologiczne: Dysk z Nebry wykonany kilka tysięcy lat temu, w odległej epoce brązu.
Hasło Wakacji z Archeologią 2023" brzmi: Podróże wszech czasów".

Zajęcia muzealne składają się z dwóch części: zwiedzania i warsztatów.
Zwiedzanie wystawy Niebiański Dysk z Nebry"

Dzieci wysłuchają opowieści o epoce brązu. Dowiedzą się, jakie zabytki archeologiczne z tego okresu zostały odkryte na terenie Pomorza Gdańskiego oraz Niemiec. Zobaczą jedno z najważniejszych znalezisk archeologicznych końca ubiegłego stulecia: Dysk z Nebry zabytek wpisany na listę Pamięć Świata" UNESCO. Na wystawie w Spichlerzu Błękitny Baranek znajduje się wierna rekonstrukcja skarbu z Nebry.

Historia odkrycia Dysku wiąże się z policyjnym pościgiem za rabusiami, którzy nielegalnie wyrwali zabytek z ziemi na wzgórzu Mittelberg we wschodnich Niemczech. W kontekście tej historii dzieci nauczą się, na czym polega ochrona dziedzictwa archeologicznego.

Dysk z Nebry ukazuje najstarsze znane na świecie konkretne przedstawienie zjawisk astronomicznych. Dzieci dowiedzą się, jak prehistoryczni ludzie obserwowali słońce, księżyc i gwiazdy. Następnie ułożą konstelacje gwiazd na magnetycznym niebie.

Warsztaty
Dzieci stworzą własne gwiazdozbiory i układy planetarne, używając magicznych zdrapek, czyli kart pokrytych specjalną czarną farbą.
Następnie zaprojektują i wykonają okrągłe przypinki na plecak albo ubranie inspirowane słynnym Dyskiem z Nebry. Przypinki będą profesjonalnie wykończone dzięki maszynie do button pinów.

Informacja o biletach