• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

V Gdański Festiwal Muzyczny: Inauguracja festiwalu (1 opinia)

Wydarzenie w ramach

Zapraszamy na piątą odsłonę Gdańskiego Festiwalu Muzycznego, która odbędzie się w dniach 13-20 kwietnia 2012 roku.

Honorowy patronat nad festiwalem objął prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz.
Rezydent Festiwalu - Konstanty Andrzej Kulka.

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


13 kwietnia 2012r., piątek,19.00
Sala Koncertowa Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku
Inauguracja Festiwalu
Ludwig Quandt - wiolonczela
Kai Bumann - dyrygent
Orkiestra Symfoniczna Polskiej Filharmonii Bałtyckiej

Ludwig Quandt urodził się w roku 1961 w Ulm. W wieku 6 lat rozpoczął naukę gry na wiolonczeli. W roku 1978 został nadzwyczajnym uczniem prof. Arthura Troestera w Akademii Muzycznej w Lubece, byłego solowego wiolonczelisty Filharmoników Berlińskich. Po zdaniu matury w 1980 roku, rozpoczął studia w tym samym mieście.

Dyplom uzyskał w 1985 roku, a egzaminy koncertowe zdał z wyróżnieniem w roku 1987. W trakcie i po ukończeniu studiów uczęszczał na kursy mistrzowskie do Borisa Pergamenschikowa, Zary Nelsovej, Maurice'a Gendrona, Wolfganga Boettchera i Siegfrieda Palmego.

Ludwig Quandt zdobywał nagrody na wielu konkursach krajowych i międzynarodowych. Jest laureatem m.in. Międzynarodowego Konkursu ARD w Monachium, Konkursu Brahmsa w Hamburgu, Konkursu Premio Stradivari w Cremonie. W 1991 roku został członkiem Orkiestry Filharmonii Berlińskiej, w której od 1993 roku jest koncertmistrzem grupy wiolonczel. Ludwig Quandt występuje poza tym na świecie jako solista i kameralista. Gra na wiolonczeli Francesca Ruggieriego z Cremony, pochodzącej z 1675 roku, która została mu udostępniona przez Deutsche Bank.

Kai Bumann - Od września 2008 roku pełni funkcję dyrektora artystycznego Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku. Dyrygent niemiecki, przez wiele lat blisko związany z polską sceną muzyczną.

Urodził się w Berlinie. Jest absolwentem wydziału dyrygentury tamtejszej Hochschule der Künste. W latach 1986 - 1992 roku współpracował na stałe jako dyrygent z wieloma teatrami operowymi w Niemczech, gdzie kierował muzycznymi premierami m.in. takich oper, jak: Lady Macbeth mceńskiego powiatu Szostakowicza, Salome Straussa i Lulu Berga, jak również operami od Mozarta po Verdiego.

Po zdobyciu II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim w Genewie w roku 1994 rozpoczął trwającą do dziś współpracę z najważniejszymi ośrodkami muzycznymi w Polsce. W 1996 r. został pierwszym gościnnym dyrygentem Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku (cykl koncertów Beethovena, Pasja wg św. Łukasza Pendereckiego), a także pierwszym dyrygentem w Staatstheater w Wiesbaden, gdzie prowadził m.in. opery taki jak Czarodziejski flet Mozarta, Cyrulik sewilski Rossiniego, Tosca Pucciniego i Aida Verdiego.

W 1997 r. objął dyrekcję artystyczną Opery Krakowskiej, stając się również jej pierwszym dyrygentem. Z zespołem operowym przygotował premiery m.in. Czarodziejskiego fletu i Don Giovanniego Mozarta, Balu maskowego Verdiego oraz Czarnej maski Pendereckiego. W tym samym roku objął stanowisko głównego dyrygenta Swiss Youth Symphony Orchestra. W latach 1998-2003 gościł regularnie na scenie berlińskiej Deutsche Oper.

Od początku roku 2004 jest stałym dyrygentem Warszawskiej Opery Kameralnej. Współpracę z tą sceną rozpoczął przygotowując muzycznie premierę Falstaffa Verdiego (2003). Z zespołem odbył podróże do Francji, Hiszpanii i dwukrotnie do Japonii (2004, 2006). W Teatrze Wielkim-Operze Narodowej zadebiutował w lutym 2007 roku dyrygując operę Mozarta Don Giovanni.




Przeczytaj także

Opinie (1)

  • Czy mi się wydawało

    czy dyrygent strzelił małego focha na koniec? Pewnie o tą cmentarną wiązankę poszło:)

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Dużą chlubą Teatru Szekspirowskiego jest otwierany dach. Ile on waży?