• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat

Twórcze zajęcia plastyczne z elementami arteterapii

Zapraszam na twórcze spotkania dla dzieci. Podczas zajęć wykorzystamy narzędzia jakie daje arteterapia do tego, by starać się lepiej zrozumieć i poczuć otaczający nas świat i siebie nawzajem. Będzie dużo zabawy formą, kolorem, dźwiękiem, nie zabraknie ruchu.  

EKSPRESJA
Głównym  założeniem zajęć jest stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której dzieci mogą tworzyć w sposób nieskrępowany i wolny od oczekiwań. Będziemy uczyć się nie korzystać ze wzorów, nie będę też pokazywać jak narysować przysłowiowego konia (chyba że w konkretnym przypadku będzie to pomocne danej osobie).  

Zamiast tego zrobimy miejsce na własny sposób wypowiedzi w podejmowanych tematach. Tym samym, uczestnicy będą odkrywać swoje możliwości i patrzeć jak ich pomysły, poprzez dokonywanie decyzji zgodnych z nimi, przeradzają się w namacalne prace, które można dotknąć,  zobaczyć. Którymi można podzielić się z innymi i poznać ich perspektywę dotyczącą wizji tworzącego obraz. 
W moim odczuciu w dzisiejszym społecznym życiu dziecka, jest bardzo mało miejsca na właśnie takie działania. Jako prowadząca widzę siebie w roli obserwatora i przewodnika w tej podróży. Pomagającego w pokonywaniu obranej przez dziecko drogi i wspierającą jego działanie. Taka droga nie musi mieć celu. W moim przekonaniu liczy się proces. Właśnie temu chciałabym dać przestrzeń uczestnikom zajęć. 

RAMY
W moim odczuciu, aby w podejmowanych działaniach dzieci mogły czuć się naprawdę bezpiecznie, potrzebne jest wyznaczenie ram i granic, w których będziemy eksplorować poruszane tematy. Tak więc zajęcia będą miały niezmienną strukturę (z małymi wyjątkami). 

Każde spotkanie zaczniemy od integracji wprowadzającej w temat. Będą to wspólne zabawy z dzwiękiem/ obrazem/ ruchem. Podczas tworzenia będziemy zwracać uwagę na postawę proekologiczną- biorę tyle ile potrzebuję, aby stworzyć swoją pracę.

Po zakończonej pracy, uczestnicy będą dzielić się tym, co stworzyli.  Na koniec zostawimy pracownię w takim stanie, w jakim chcielibyśmy ją zastać w kolejnym tygodniu. Podczas zajęć dzieci będą poznawały różne techniki artystyczne.  W pracowni będzie dostępna glina, różnego rodzaju farby, narzędzia do rysunku, podłoża różnej wielkości i inne materiały. Każda praca, zostanie opatrzona datą i schowana do teczki dziecka. Cudownie obserwuje się zmiany, które najlepiej widać na przestrzeni czasu, kiedy patrzymy na cały zestaw prac.

Główne cele zajęć:

  • integracja

  • uczenie się współpracy

  • poznanie siebie i samoakceptacja

  • wyrażanie emocji środkami plastycznymi

  • akceptowanie innych

  • uważne słuchanie siebie i innych

  • uczenie się, że twórczość jest radosnym procesem, pełnym przygód

  • uczenie się, że nie wszystko musi być idealne, najładniejsze i najlepsze

  • zobaczenie, że  możemy tworzyć razem bez porównywania się do siebie, a inspirując się wzajemnie

  • zwracanie uwagi na otaczający nas świat, naturę i drugiego człowieka

  • zauważanie piękna życia

  • zwrócenie uwagi na bogactwo form w przyrodzie

  • umiejętność wypowiadania się językiem ruchu, dźwięku,  plastycznym, oraz słowem

  • rozwijanie kreatywnej postawy

  • rozwijanie postawy proekologicznej

  • odpowiedzialność za własne działania

  • podział obowiązków

  • planowanie pracy

  • stwarzanie podczas zajęć sytuacji służących uwalnianiu i odreagowywaniu negatywnych emocji

  • inicjowanie działań rozwijających ekspresję własną i spontaniczność


MOJE ŚLADY
grupa wiekowa: 6-8 lat
ilość miejsc w grupie: 8
termin spotkań: czwartek 16:45- 18:00
SWOIM WŁASNYM TROPEM
grupa wiekowa: 9-12 lat
termin spotkań: czwartek 18:15- 19:45

Prowadząca: Natalia Lament

w każdy wtorek (do 20.06.2023), godz. 18:15- 20:15

Gdańsk,
bilety 280 zł

w każdy czwartek (do 19.12), godz. 16:00, 17:30

bilety 75 zł

Opinie

Sprawdź się

Nagroda Literacka Gdynia dla autorów najlepszych książek wydanych w poprzednim roku przyznawana jest rokrocznie od: