Collettivo Contemporanea
12. Gdański Festiwal Tańca / Trójmiejski Punkt Taneczny / premiera
The Space to kolejny niezależny projekt tancerzy Opery Bałtyckiej. Tym razem choreografem i pomysłodawcą projektu jest Roberto Tallarigo, którego mogliśmy w zeszłym roku oglądać w "KaruzeJi". W obecnym projekcie artyści zmierzą się z tematem przestrzeni, rozumianej po Kantowsku jako możliwość bycia razem, miejsce konfigurowania się relacji między jednostkami. W którym momencie naruszenie przestrzeni wywołuje reakcje? Czy czujemy się odpowiedzialni, za przestrzeń, w której żyjemy?
Koncept, choreografia: Roberto Tallarigo
Wykonanie: Sayaka Haruna-Kondracka, Milena Crameri, Gwenllian Davies, Gento Yoshimoto, Bartosz Kondracki, Giovanni Chavez Madrid
-----
Roberto Tallarigo znany ze sceny Opery Bałtyckiej, chociażby roli Tezeusza w "Śnie Nocy Letniej" w choreografii Izadory Weiss. Jest absolwentem Rotterdam Dance Academy. Przed rozpoczęciem pracy w Trójmieście tańczył w Staatstheatre w Kassel, eVolution Dance Theatre, i Balletto di Calabria.
Milena Crameri studiowała na włoskiej Accademia Ucraina di Balletto i Tanz Akademie Zürich, którą ukończyła w 2017r. Zdobyła nagrodę za najlepsze osiągnięcia Danse Suisse. Tańczyła w Jeziorze Łabędzim Zurich Opera House, a obecnie pracuje w balecie Opery Bałtyckiej.
Gwenllian Davies uczyła się w Elmhurst School for Dance, gdzie występowała z Birmingham Royal Ballet, następnie tańczyła w walijskim Ballet Cymru. W 2018dołaczyła do baletu Opery Bałtyckiej grająć między innymi Gisellem Julię i Tytanię.
Sayaka Haruna-Kondracka przygodę z tańcem rozpoczęła w wieku 5 lat. Była laureatką krajowych konkursów baletowych. Zaczęła studia w Codarts, gdzie w ciągu sezonu współpracowała z Introdans, Dance Works Rotterdam oraz innymi zespołami tanecznymi. Przed przyjazdem do Polski spędziła rok w Cinevox Junior Company w Szwajcarii. Od 2012 roku tańczy w Balecie Opery Bałtyckiej (wcześniej w Bałtyckim Teatrze Tańca, grała między innymi rolę Puka w "Śnie Nocy Letniej").
Gento Yoshimoto Naukę tańca rozpoczął w Japonii, a następnie kontynuował w Hungarian Dance Academy w Budapeszcie. Jest laureatem wielu konkursów baletowych, m.in. w Tokio, Nagoi, Helsinkach, Grand Prix de Paris. W latach 2011-2017 był solistą Teatru Wielkiego w Poznaniu, gdzie wykreował głownie partie męskie w baletach takich jak: Dziadek do orzechów, Kopciuszek (P.Chalmer), La Sylphide (Bornonville), Serenada (G.Balanchine) oraz zatańczył partie solowe w Stworzeniu Świata (U.Scholz), w Jeziorze łabędzim oraz w Romeo i Julii. Obecnie solista Opery Bałtyckiej, w 2018 wyróżniony nagrodą prezydenta miasta Gdańsk w dziedzinie kultury.
Bartosz Kondracki od 2009 roku tancerz baletu Opery Bałtyckiej (wcześniej Bałtycki teatr Tańca). Pierwsze kroki taneczne stawiał w zespole tańca nowoczesnego "Caro Dance" w Siedlcach, ukończył Wyższą Szkołę Umiejętności w Kielcach na kierunku Taniec oraz tańczył w Kieleckim Teatrze Tańca. Zdobył liczne tytuły i nagrody krajowych i międzynarodowych konkursach. Występował w spektaklach Izadory Weiss, Wojciecha Misiuro, Emila Wesołowskiego, Eugenio Scigliano, Jiříego Kyliána, Patricka Delcroix, Giorgio Madia i Francois Mauduit. W 2010 rozpoczął twórczość choreograficzną spektaklem "Ad Infinitum".
Giovanni Chavez Madrid rozpoczął naukę w szwedzkiej szkole baletowej, następnie ukończył Tring Park School for The Performing Arts. Pracował w English National Ballet, a obecnie jest tancerzem Opery Bałtyckiej. Współpracował z takimi choreografami jak Emil Wesołowski, Christopher Wheeldon, Kerry Nicholls i Sir Kenneth MacMillan.