• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

The Pale Fox (49 opinii)

teatr tańca
kasy:
58 661-60-00, 58 785-59-00
wystawia:
Teatr Muzyczny
data premiery:
14 lutego 2015
7.5
55 ocen
The Pale Fox
DzikiStyl Company

Gatunek: science fiction

Czy pradawni bogowie z systemu gwiezdnego Syriusza odwiedzili przed 5000 lat jedno z afrykańskich plemion? Dogonowie zamieszkujący Mali w Afryce posiadają znaczną wiedzę o Syriuszu, której nie mogli pozyskać od gości z Zachodu. Czy możliwe, że ów lub był, jak próbowali nas przekonywać wszelkiej maści pisarze, żywym dowodem na odwiedziny obcej cywilizacji. A może to nic więcej, jak jeden wielki mit?

Historia o plemieniu Dogonów, którzy posiedli w starożytności zaawansowaną wiedzę o systemie gwiezdnym Syriusza zyskała światową sławę w roku 1976 dzięki książce Roberta Temple "The Syrius Mystery". Była to wyczerpująca książka i jedna z najważniejszych pozycji lat 70-tych w dziedzinie starożytnych astronautów.

Syriusz to najjaśniejsza gwiazda na nocnym niebie, która stała się wyznacznikiem w starożytnym egipskim kalendarzu a także znalazła się w centralnym punkcie wierzeń wolnomularzy. Zgodnie z wierzeniami niektórych ludów, Syriusz to miejsce, skąd pochodzą przodkowie rasy ludzkiej.

Temple twierdził, że Dogonowie wiedzieli o dwóch mniejszych gwiazdach ściśle związanych z Syriuszem, a mianowicie o Syriuszu B oraz C. Tajemnicą pozostawało to, w jaki sposób pozyskali tą wiedzę, ponieważ towarzyszy gwiazdy nie widać nieuzbrojonym okiem. Rozwiązanie, które zaproponował Temple odnosiło się do legend o mitycznej postaci, która mogła mieć pochodzenie pozaziemskie. Wedle relacji przybyła ona z gwiazd przynosząc na Ziemię cywilizację i wiedzę dla przodków Dogonów.

Reżyser: Patryk Gacki
Choreografia i obsada: Wioleta Fiuk i Patryk Gacki
Konsultacja scenograficzna: Maja Zaleska
Asystent: Dominika Dwernicka

-----

Wioleta Fiuk i Patryk Gacki - to zawodowi tancerze, choreografowie, założyciele teatru tańca DzikiStyl Company znanego ze swojego unikatowego języka ruchu. Kolektyw, który debiutował na scenie teatralnej podczas Gdańskiego Festiwalu Tańca w 2010 roku ma na swoim koncie wiele autorskich produkcji m.in: "Dzieci innego Boga", "Streetwise", "Qveldriga " The Great Dictator", " 7.2" , " Wacław N", które prezentowane były na festiwalach i w ośrodkach kultury w całej Polsce: Fringe Festiwal we Wrocławiu, Festiwal Metropolia Jest OK w Sopocie, Festiwal Muzyki Jazzowej w Łodzi, Centrum Inicjatyw Artystycznych we Wrocławiu itd. Ponadto, Wioleta Fiuk i Patryk Gacki współpracowali z wieloma artystami polskiej sceny teatralnej min. z Adamem Nalepą " Nie- Boska Komedia", " Czarownice z Salem", " Kupiec Wenecki" , Jakubem Roszkowskim " Wielka Improwizacja", " Lepszy świat", Magdaleną Boć " Cleofide", Jarkiem Stańkiem " 12 ławek". Wioleta Fiuk i Patryk Gacki są laureatami takich konkursów tanecznych jak " Got to dance", "You can dance", " 1,2,3 Taniec", " Rezydencja Premiera" itd.

Recenzja Trojmiasto.pl

Opinie (49) 5 zablokowanych

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Przybysze z Syriusza - o "The Pale Fox" w Teatrze Muzycznym

    upadek kultury i sztuki (1) (opinia sprzed 9 lat)

    To po to rozbudowano teatr, by wystawiać tam takie gnioty.

    • 7 7

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Przybysze z Syriusza - o "The Pale Fox" w Teatrze Muzycznym

      (opinia sprzed 9 lat)

      zacznij chodzic do kina..wlasnie graja "50 shades of grey"

      • 1 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Przybysze z Syriusza - o "The Pale Fox" w Teatrze Muzycznym

    REWOLUCJA W TRÓJMIEJSKIM TEATRZE TAŃCA ! (1) (opinia sprzed 9 lat)

    Na 1,5 h zostałem przeniesiony to niezwykłego świata. Jestem zauroczony sposobem narracji, który pozwalał mi puścić wodzę fantazji i interpretować ten spektakl na mój osobisty jedyny w swoim rodzaju sposób. Może faktycznie dla osoby, która przyszła na radosną prostą historyjkę ten spektakl jest za trudny, a z pewnością taki jest dla pana, który napisał tą recenzję.
    Nigdy czegoś takiego nie widziałem i nie dziwię się, że spektakl wywołuję tak skrajne emocje. To z pewnością coś czego nie można zobaczyć w żadnym innym miejscu. Trójmiejski teatr tańca upadał przez ostatnie lata ten spektakl przyczyni się do jego POWSTANIA !

    • 10 6

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Przybysze z Syriusza - o "The Pale Fox" w Teatrze Muzycznym

      michal, szkoda że Waldorff umarł (opinia sprzed 9 lat)

      • 0 0

  • Publiczność (opinia sprzed 9 lat)

    Myślę, że spektakl ten przyciągnie nową publiczność, a ta stara i tak powoli umiera :)

    • 4 0

  • Sztuka nie musi być ani piękna ani łatwa.... (opinia sprzed 9 lat)

    Nie jestem teatromanem, jeżeli mogę tak powiedzieć, gdyż na razie dzieci i czas mi na to nie pozwalają, ale na spektakl wybrałem się z żoną i zdecydowanie nie był to zmarnowany czas. Po wszystkim powiedziała takie zdanie, które dobrze to chyba podsumowuje: sztuka nie musi była ani łatwa ani piękna, i o to tutaj chyba chodziło. Długo rozmawialiśmy na ten temat i jesteśmy zgodni co do jednego: ten spektakl niesie wiele przesłań i całą masę symboliki, i zdecydowanie nie ma jednej interpretacji, bo tu nie chodzi do końca o to, co autor chciał przekazać, ale jak widz to odebrał. Faktycznie dokładnie 3 osoby opuściły spektakl, faktycznie muzyka momentami powodowała u mnie ciarki, ale nie zgodzę się z tym, że było to widowisko chaotyczne, bez jakiejś osi głównej, jak twierdzi Pan Rudziński. Żona dostrzegła w tym historię rodzącego się związku kobiety i mężczyzny, od jej całkowitej uległości, która dobrze wyrażona była niesamowitym tańcem i sposobem w jaki kobieta była formowana i układana na scenie. Później role się odwróciły, ona nabrała pewności siebie, co też było dobrze widoczne w czerwonej symbolice, porzuciła go on stracił zupełnie kontrole. To ona tanecznie formowała jego. No i upadła na koniec, gdzie wspólnym tańcem wyrażono dwoje ludzi szukających nawzajem porozumienia, dialogu. A to wszystko we wszechobecnym plastiku A czy nie taki właśnie jest dzisiaj nasz świat? czy nie jest plastikowy, sztuczny, pełny ludzi nie potrafiących wyrażać swoim emocji, ukrywających prawdziwa tożsamość za maską, której też poszukiwano w spektaklu? Ja natomiast widziałem w spektaklu cześć historii stworzenia, relacji twórcy i tworzywa. Z prochu powstałeś i w proch się obrócisz; była przecież ziemia, było tworzenie metalowych ludzików z fragmentów ołowiu pochodzących z wymiocin, i cała masa pozostałej symboliki. Czy rozumiem wszystko, co autorzy mieli do przekazania? Oczywiście że nie, a największy problem tych wszystkich komentarzy tutaj wynika z tego, że jak czegoś ktoś nie rozumie to zupełnie neguje całość. To jest dopiero plastik! Z uwagi na kunszt tancerzy i wkład pracy jaki włożyli w spektakl, bo naprawdę było na co popatrzeć, dajcie sobie spokój, a już te wasze seksistowskie komentarze zupełnie sobie darujcie, bo nie nadają się na stronę poświęconą kulturze. Szukałem recenzji tego spektaklu, bo chciałem się dowiedzieć co autorzy mieli do przekazania, gdyż jak powiedziałem, każdy rozumie wszystko inaczej. Ale to co zobaczyłem, to właściwie to, o czym jest również spektakl, o plastiku naszych czasów, dlatego zamiast pisać takie rzeczy po prostu na chwilę pochylcie się nad tym na co patrzycie. Pani Wioletto i Panie Patryku: nie ogarnąłem wszystkiego, ale gratuluje wizji i odwagi!

    • 4 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Przybysze z Syriusza - o "The Pale Fox" w Teatrze Muzycznym

    Ile (1) (opinia sprzed 9 lat)

    Ile osób kliknąłem artykuł dla zdjęcia tej pani? :)

    • 2 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Przybysze z Syriusza - o "The Pale Fox" w Teatrze Muzycznym

      (opinia sprzed 9 lat)

      Ach ta autokorekta. "Kliknęło", nie "kliknąłem". :)

      • 0 0

  • ktoś ich jednak docenia i slusznie! oni zmuszają do myslenia! (opinia sprzed 9 lat)

    https://www.radiogdansk.pl/index.php/wydarzenia/item/21462-teatr-tanca-w-teatrze-muzycznym-w-gdyni-premiera-the-pale-fox.html

    • 2 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Przybysze z Syriusza - o "The Pale Fox" w Teatrze Muzycznym

    Czy ignorancja upoważnia do krytyki? (opinia sprzed 9 lat)

    Z zaskoczeniem czytam o czaszce szakala. Na zdjęciach widzę czaszkę barana. Od kiedy szakal- afrykański psowaty- posiada zakręcone kościane rogi? Czy autor tekstu spał na lekcjach biologii? Jak wiele innych tematów ma w poważaniu? Z tekstu wynika, że obce jest mu również istnienie przekazów niewerbalnych. Czy brak słów w spektaklu czyni go niezrozumiałym? Czy gest i ruch same w sobie nic nie znaczą? Czy nie należałoby potraktować historii pseudo science-fiction jedynie jako punktu wyjścia do interpretacji spektaklu- co tłumaczy jak krowie na rowie, ulotka Teatru Muzycznego w Gdyni? Zaskakuje również imienne krytykowanie aktorów zamiast krytyki nakreślonych przez reżysera bohaterów. Uroda i figura rudej tancerki faktycznie hipnotyzują- ale czy są jej jedynymi atutami? Zastosowanie kostiumu baletowego zamiast wystąpienia nago wydaje się celowym zabiegiem. Nagość aktora jest (z resztą nadużywanym od lat) asem w rękawie wielu polskich przedstawień teatralnych. Prostackie komentarze pod recenzją budzą większe obrzydzenie niż prowokowane przez aktora wymioty.

    • 7 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Przybysze z Syriusza - o "The Pale Fox" w Teatrze Muzycznym

    Schody (opinia sprzed 9 lat)

    Litości... Wymieniana w recenzji "konstrukcja ze schodami z "Pamiętnika (...)" z której często korzystają" to nic innego jak zwyczajna budowa sceny, połączona z pokojem technicznych i rampami na oświetlenie- nie wykorzystana powtórnie dekoracja do "Pamiętnika z powstania warszawskiego". Kto bywał po drugiej stronie scen teatralnych ten wie.

    • 3 0

  • dramat (opinia sprzed 9 lat)

    Ja niestety nie wytrzymalem i wyszedłem w trakcie premiery do pobliskiej restauracji napic sie drinka aby zapomniec .raz drogiego biletu dwa beznadziejnego poczatku walentynek. nie polecam!!!

    • 0 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Przybysze z Syriusza - o "The Pale Fox" w Teatrze Muzycznym

    kto mu pozwala pisać? (opinia sprzed 9 lat)

    Ten Pan Rudziński z tego co czytam w komentarzach to chyba nie powinien pisać jak nie umie. Czytałem inne recenzje z ciekawości i były one pozytywne. Jego opinia wydaje mi się bardzo osobistym atakiem na duet DS Company- może ktoś mu kazał tak napisać? To jest świństwo!

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery