stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Sztuka Podróżowania. Panama i Kostaryka

6 lutego odbędzie się kolejne spotkanie z cyklu Sztuki Podróżowania! Odwiedzi nas Zuza Czerwińska.

kwi 12

piątek, godz. 17:00 - 19:00

Gdańsk,
Wstęp wolny

w każdą środę (od 17.04 do 24.04.2024), godz. 17:00 - 21:00

Gdańsk Nowy Port, Strajku Dokerów 5
Zapraszam Was serdecznie na prezentację na temat mojej ostatniej podróży do Panamy i Kostaryki.

Na przełomie listopada i grudnia 2018, w 3 osobowej ekipie, wybrałyśmy się z plecakami na miesiąc do Ameryki Centralnej. Przez cały wyjazd korzystałyśmy z couchsurfingu (3 z 4 tygodni mieszkałyśmy u localsów). W Panamie błąkałyśmy się po wioskach, przeprawiałyśmy się przez rzekę z rybakami, przemierzałyśmy dżunglę w poszukiwaniu wodospadów, byłyśmy na plantacji kawy i jeździłyśmy na rowerach wzdłuż wybrzeża karaibskiego zbierając kokosy.

W Kostaryce obserwowałyśmy zwierzęta m.in. leniwce i szopy które wywołują niekończący uśmiech na twarzy! Odwiedziłyśmy wioskę Indian Borucas i poznawałyśmy historię masek, które są najbardziej znanym elementem kultury tej grupy etnicznej.

Żeby nie było tak idealnie, opowiem Wam również o czarnej stronie Ameryki Łacińskiej- przestępczości, z którą mieszkający tam ludzie borykają się na co dzień.

Mam nadzieję, że zachęcę Was do odwiedzenia Ameryki Centralnej i przekonam, że nie trzeba być wielkim podróżnikiem ani przewodnikiem, żeby zorganizować wyjazd do Panamy i Kostaryki na własną rękę i poznać te kraje od podszewki.

Pochodzę z Gdańska, z plecakiem jeżdżę już od wielu lat, choć na co dzień nie zajmuję się podróżami. Bakcyla złapałam już w liceum dzięki wyjątkowej nauczycielce geografii, która zabrała grupę 17-latków, w czasie wakacji, na 6 tygodniowy projekt na Syberię nad jezioro Bajkał. I tak już zostało. W kolejnych latach udało mi się pojechać m.in. do Azji Południowo-Wschodniej, do Peru, Boliwii, Gruzji, Maroka, Izraela i Jordanii. W czasie podróży uwielbiam spać pod namiotem, jeździć autostopem, poznawać localsów i aktywnie spędzać czas wędrując po górach, kręcić się po targach, jeździć na rowerze."
Zuza Czerwińska

Opinie

Sprawdź się

Znany trójmiejski zespół, który nagrał utwór "Ciągnik" to: