• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Solo na cztery kaski i stracony czas - spektakl gościnny

teatr tańca
kasy:
58 344-05-73 w. 117
wystawia:
Klub ŻAK
Solo na cztery kaski i stracony czas
Hertz Haus

12. Gdański Festiwal Tańca / Trójmiejski Punkt Taneczny

Premiera 14.12.2019 Klub Żak / 60 min.

Absurdalne założenia: kask minus strata daje nam solo. "Solo i strata są sumą kasku", a strata stanowi różnicę liczby kasków do solo.

Czas jest policzony sumą kichnięć. Trwanie w nieustannych zaległościach mnie do siebie. Pytam się dzisiaj ja z wczoraj, czyli z jutra do dziś. Jestem, byłam, będę, ale wciąż i tak jestem. Stracony czas. Marnotrawstwo. Bez zastanowienia i odnalezionej odpowiedzi. Do widzenia. Już nigdy. Brak chęci dowiadywania się. Nie ubrana w słowa, naga, życie transparentne, w ciężarze satysfakcji. Życie - przypadek rozpisany na zdarzenia. Poza pomiędzy czasem nie pamiętam dlaczego tu jestem. Czy się straciłam i zatraciłam? Prawdopodobieństwo opowiadanych historii. Kim jestem w tożsamości przez szereg zachodzących przemian. Ja Matka, Ja Ojciec, Ja Córka, Ja Syn. Sen nie przestrzenią poza czasową - jest. Czas nie istnieje. Co to oznacza dla poszukiwań cielesnych? Wątpliwości skończone - automatyzm domysłów. Unikanie prawdy niewygodnej w konkretach, w tempie, działaniu w przestrzeni. Ucieczka w trójdzielnej akcji. (AP)

Punktem wyjścia do współpracy Piotrowskiej była inspiracja samymi artystkami, które urzekły swoją świeżością, zapałem i determinacją, która przekłada się na ciekawe jakości ruchowe. Charakterystyczna jest energia i dynamika młodych artystek, które gotowe są na profesjonalną współpracę artystyczną z doświadczonym twórcą operującym od ponad dwudziestu lat w materii ruchu, świadomości ciała, improwizacji i teatru tańca.
Poszukiwania nad doprecyzowaniem dramaturgii trwały stosunkowo długo. Piotrowska eksperymentowała w początkowej fazie z tematem czasu. Dało to podstawę do pracy nad obecnością i gotowością do działania.

Koncept, choreografia, reżyseria: Anna Piotrowska
Space&light design: Anna Piotrowska
Produkcja: Zakład Kulturalny, eferte_Fundacja Rozwoju Tańca, Córy Kultury

Wykonanie: Anna Zglenicka, Magdalena Kowala, Joanna Woźna, Natalia Murawska

------

Anna Piotrowska - doktor w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie rytmiki i tańca, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca - eferte, założycielka "mufmi" w Warszawie (1995r). Od 1996 r. stworzyła ponad 110 autorskich choreografii i przedstawień. Od września 2019 pełniąca obowiązki dyrektora Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK i prodziekan Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie.

Hertz Haus - zespół młodych artystek - Natalia Murawska, Anna Zglenicka, Magdalena Kowala, Joanna Woźna - które w obecnym składzie współpracują ze sobą od 2016 roku. Założycielką zespołu jest Natalia Murawska, a jego siedzibą Zakład Kulturalny w Gdańsku. Pretekstem do spotkania były osobiste zmagania twórczych tancerek o różnym doświadczeniu, ale o wspólnej estetyce aranżacji tańca i teatru. Tancerki w sposób patologiczny zakochane w ruchu, opowiadają nim niezobowiązująco, o sprawach istotnych.

Opinie

Pod patronatem

Nadchodzące premiery