• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

SPAMALOT, czyli Monty Python i święty Graal (146 opinii)

musical
kasy:
58 661-60-00, 58 785-59-00
wystawia:
Teatr Muzyczny
czas trwania:
2 godz. 30 min. (1 przerwa)
data premiery:
2 października 2010
8.7
276 ocen

Uwaga! spektakl zawiera kontrowersyjne treści lub/i słowa niecenzuralne

W kategorii komedii musicalowej "Spamalot" to absolutny rarytas. Miejscami ten Monty Python jest mało "montypythonowski", ale niezmiennie pozostaje bardzo, bardzo śmieszny.
SPAMALOT, czyli Monty Python i święty Graal

UWAGA! Spektakl dla WIDZÓW DOJRZAŁYCH!


Najbardziej zakręcona komedia Broadwayu po raz pierwszy w Polsce, wyłącznie na deskach Teatru Muzycznego w Gdyni!

Eric Idle, komik z grupy Monty Pytona, stworzył musical na podstawie filmu "Monty Python i Święty Graal", którego scenariusz napisali wspólnie wszyscy członkowie legendarnej grupy: Graham Chapman, John Cleese, Terry William, Eric Idle, Terry Jones i Michael Palin. Idle wraz z Johnem Du Prez skomponowali doskonałą muzykę, która nawiązuje do największych i najlepszych broadwayowskich przebojów... parodiując je miejscami.

Tak powstał Spamalot: musical, rewia, teatr absurdu. Świetna muzyka, taniec, bajecznie kolorowe kostiumy, król Artur, Rycerze Okrągłego Stołu, Broadway i kpina z wszystkiego. Co więcej jest potrzebne do dobrej teatralnej zabawy? Dla miłośników brytyjskiego humoru i nie tylko.

Spamalot w dosłownym znaczeniu "spam-a-lot" to "mnóstwo spamu" (rozsyłanej masowo niechcianej poczty elektronicznej akronimu słów "Send Phenomenal Amounts of Mail"). Spektakl nawiązuje także do popularnego na przełomie lat 50. i 60. minionego wieku musicalu "Camelot" Alana Jaya Lernera i Fredericka Loewe, autorów klasycznej "My Fair Lady", a opowiadającego legendę króla Artura i Ginewry.

A wreszcie SPAMŸ to legendarna amerykańska marka konserw mięsnych, głównie mielonej wieprzowiny i szynki, która istnieje od 1937 r. i w czasie II wojny światowej stanowiła główny składnik ekwipunku żołnierzy. Firma Hormel Foods Corporation, właściciel marki, we współpracy z producentami broadwayowskiej wersji musicalu, wyprodukowała specjalną, "spamalotową" wersję konserwy mięsnej.

Spamalot zdobył nagrodę Tony dla najlepszego musicalu w 2005 r., teatralny odpowiednik filmowych Oscarów i muzycznych Grammy. Tym samym znalazł się w gronie laureatów takich jak "Człowiek z La Manchy", "Evita", "La Cage Aux Folles" czy też "Skrzypek na dachu" i "My Fair Lady".

Libretto i teksty piosenek: Eric Idle
Muzyka: John Du Prez, Eric Idle
Przekład: Bartosz Wierzbięta
Reżyseria: Maciej Korwin
Kierownictwo muzyczne: Dariusz Różankiewicz
Scenografia i kostiumy: Jerzy Rudzki
Choreografia: Joanna Semeńczuk, Bernard Szyc
Układy stepowane: Jacek Wester
Przygotowanie wokalne: Agnieszka Szydłowska
Projekty animacji Tomasz Dobrowolski

Obsada:
Król Artur - Jerzy Jeszke (gościnnie) / Bernard Szyc
Pani Jeziora - Darina Gapicz / Marta Smuk / Karolina Trębacz
Patsy, giermek Króla Artura - Tomasz Gregor / Krzysztof Wojciechowski
Dennis Galahad, Bedevere - Jerzy Michalski / Tomasz Więcek
Robin - Aleksy Perski / Krzysztof Żabka
Lancelot - Marek Richter
Herbert - Tomasz Bacajewski / Marek Kaliszuk
Historyk, Francuz - Sasza Reznikow
Galahadowa, Tim i wiele innych - Jacek Wester
Ojciec Herberta, Burmistrz itd. - Zbigniew Sikora
Concorde, giermek Lancelota - Tomasz Gregor / Krzysztof Wojciechowski

Wielobarwny ogólnośredniowieczny tłum Brytów i innostrańców:
Urszula Bańka, Julia Frankowska, Anna Krawecińska, Paulina Kroszel, Agnieszka Król, Katarzyna Kurdej, Mariola Kurnicka, Aleksandra Meller, Alicja Piotrowska, Małgorzata Regent, Aleksandra Szulc , Anna Urbanowska, Vilde Valldal Johannessen, Agata Bieńkowska /ad/, Dominika Kramarczyk /ad/
Paweł Bernaciak, Paweł Czajka, Tomasz Czarnecki, Łukasz Czerwiński, Mateusz Deskiewicz, Tomasz Fogiel. Kamil Frącek, Artur Guza, Paweł Kubat, Paweł Mielewczyk, Sebastian Münch, Aleksy Perski, Jarosław Rzepiak, Sebastian Wisłocki, Michał Zacharek, Adam Zawicki, Krzysztof Żabka, Janusz Żak, Tobiasz Cytrowski /ad/, Jakub Kot /ad/

Spektakl prowadzą - Grażyna Dunal, Ewa Wielebska

Oryginalna produkcja na Broadway'u wystawiona przez Boyett Ostar Productions, The Shibert Organization, Arielle Tepper Madover, Stephenie McClelland/Lawrence Horowitz, Elan V. McAllister/Allan S. Gordon, Independent Presenters Network, Roy Furman, GRS Associates, Jam Theatricals, TGA Entertainment & Clear Channel Entertainment

"MONTY PYTHON'S SPAMALOT" jest wystawiany w ramach umowy z Theatrical Rights Worldwide
1359 Broadway, Suite 914, New York, NY 10018, www.theatricalrights.com.

Recenzja Trojmiasto.pl

Opinie (146) ponad 20 zablokowanych

  • Porównanie. (opinia sprzed 12 lat)

    Po raz pierwszy byłam po premierze...wczoraj byłam po raz drugi... Dwie rzeczy muszę stwierdzić: Za pierwszym razem spektakl wywarł na mnie o wiele większe wrażenie..wczorajsze przedstawienie było jakieś takie..bez werwy..widać było, że po dużej przerwie..aktorzy się mylili...nie wszystko było w punkt - jakby grali bez próby...podobało mi się..ale już nie aż tak. Druga rzecz - obsada..zdecydowanie bardziej przemówił do mnie duet Szyc&Smuk niż Jeszczke&Trębacz. Oczywiście muszę podkreślić, że panią Trębacz uwielbiam-głos nie do opisania..jednak barwą i charaketerem w role pani jeziora bardziej wpasowala się pani Smuk.Co do panów...poczytałam trochę o osiągnięciach pana Jeszke i spodziewałam się petardy..niestety rozczarowalam się..i już nawet nie chodzi o głos (pan Bernard fajniej spiewal partie Artura) chodzi mi przede wszytskim o gre...przesadne podkreslanie kazdego slowa...nienaturalne akcentowanie wyrazow...slaba interpretacja..moze to przez ta dluga nieobecnosc w Polsce..jednak od takiej klasy artysty oczekiwalam czegos wiecej.

    • 3 1

  • król Artur (opinia sprzed 12 lat)

    19 marca 2012 w Sopocie będzie spotkanie z aktorem, który gra króla Artura

    • 0 0

  • Koszmar (1) (opinia sprzed 12 lat)

    Idąc na ten spektakl nie sądziłam, że aż tak bardzo nie znoszę brytyjskiego humoru. Najgorszy spektakl na jakim byłam. Nie można się jednak przyczepić do scenografii a także muzyki to jak zawsze na poziomie

    • 2 9

    • Wyluzuj : ) (opinia sprzed 12 lat)

      • 2 0

  • Straz miejska powinna kontrolowac parking pryz teatrze w czasie spektaklu. (opinia sprzed 12 lat)

    Zabrac zuli y parkingu.

    • 2 0

  • (opinia sprzed 12 lat)

    Przedstawienie na dobrym poziomie, z "lokalnymi" wątkami i nawiązaniami do Gdyni czy Żukowa, adaptacja i gra aktorska na przyzwoitym poziomie, byłam 2 razy ,za 2 razem większość widowni stanowiła młodzież w wieku na oko 14-16 lat, zastanawiam się jak to możliwe, że odoby w tym wieku sa wpuszczane skoro to spektakl dla widzów dorosłych.Po pierwsze większość zachowywała się jakby przyszła na stadion a nie do teatru a po drugie, wątpliwe żeby znana im była konwencja Monty Phytona.

    • 2 0

  • Fantastyczna zabawa (opinia sprzed 12 lat)

    Dla ludzi z poczuciem humoru : )

    • 1 0

  • (opinia sprzed 12 lat)

    Brawo! Świetnie sie bawiłem... polecam!

    • 4 0

  • Tak trzymać!! (opinia sprzed 12 lat)

    Rewelacja- popłakałam się ze śmiechu! doskonale zagarne- brawo dla aktorów!

    • 5 0

  • Świetny (opinia sprzed 13 lat)

    Tekst, kostiumy, oprawa muzyczna, chorografia, ale przede wszytskim gra aktorska i tekst który powala i doprowadza do łez!! Wart swej ceny polecam!!

    • 4 0

  • boskie (1) (opinia sprzed 13 lat)

    Swietny spektakl. Marta Smuk fenooomeeenalna. Jej skladanka z siostra bezendu swietna. I Lancelot z...kochankiem. Polecam:)))

    • 22 9

    • (opinia sprzed 13 lat)

      też bardzo mi się podobała Marta Smuk. poświęciła się tej roli bez granic

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery